indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

On 14-07-2008 12:20 Anne Mieke wrote:

...

Illegaliteit in Nederland is NIET strafbaar. Als iemand niet de juiste papieren kan overleggen dan wordt men overgebracht naar speciale inrichtingen daarvoor bestemd Vervolgens wordt na een bepaalde tijd (dit varieert van enkele tot 10 maanden) de illegaal weer vrijgelaten en wordt er zelfs vaak een treinticket aangeboden en dan begint het weer van voren af aan (want de persoon in kwestie is immers vogelvrij verklaard)
Het gebeurt ook wel dat er iemand "over de grens" gezet wordt in de hoop dat men niet meer terugkomt. In Duitsland is illegaliteit bijvoorbeeld WEL strafbaar (maar ik weet verder niet wat dat inhoudt danwel ermee gedaan wordt)
Het "tijdelijk in bewaring" stellen in NL is voornamelijk ontmoedingsbeleid. Er volgt geen rechtzaak met strafoplegging.

gr
AM

Weer wat geleerd! Kei thanks voor deze uitleg, ik wist het echt niet. Ik dacht dat het wel strafbaar was, dus niet. Nogmaals bedankt, ik leer hier nog eens wat.

Gr Sieb

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Maar wees voorzichtig hier in RI. Er zit een Nederlander al bijna 2 jaar in karantaine in Tangerang en recent nog contact gehad met een medelander die er al meer dan een half jaar zit. Zij komen er gewoon niet uit omdat er niemand is die voor hen een ticket naar huis wil betalen (garant wil staan) en de overstay-fee van 'n half tot 2 jaar (en het loopt elke dag op). De immigratie laat je gewoon zitten als er geen geld op tafel komt.
Siebjans, is dat iemand in Yogya die die overstay van enkele maanden had?
Er zijn er hier enkelen in Yogya die al jaren overstay zijn (of waren). Een is per kist uitgekomen (kon niet terug naar NL voor medische behandeling), een ander had de juiste contacten (en financien) bij de immigratie en heeft alles weer in orde nu, en er is een echtpaar die hier al meer dan 10 jaar overstay zijn (vallen minder op want het zijn indo's).
Maar het bljft een linke zaak; zeker als je qua gezondheid iets mankeert en geen geld hebt om je "uit te kopen". Dan ben je de sigaar en verlaat je het land in een kist of je as wordt bij Parangtritis uitgestrooid in de oceaan. Make your choice.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Make your choice, nou die keuze, daar heb ik nooit over na hoeven denken. Alles netjes op orde hebben zeker als het gaat om visa. het was gewoon een vraag omdat ik het nooit heb meegemaakt en ook niet wil meemaken. je hoort er zovaak iets over vandaar YB. Op jou vraag, yep het is iemand hier in Yogya, maar nogmaals ik hoor het van andere dus wat de excacte rede is?? In ieder geval weet ik dat deze persoon problemen heeft en dat hij nu op dit moment in ieder geval thuis bij zijn vrouwtje zit en zo zegt hij zelf, hij mag niet de stad uit. Blijft voor mij een opmerkelijk verhaal.

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,109,206 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,275 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,514,521 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com