indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

fransman
User
spacer line

Hallo, Ik ben nieuw op dit forum en mijn naam is Fransman en zeer geinteresseerd in de Indonesische archipel.
Aangezien ik mijn hele leven vaar en ook nog op het water woon zou ik Indonesie niet alleen vanaf het land willen zien maar ook zeer zeker vanaf het water.
Helaas heb ik op dit forum niets kunnen vinden over huren of kopen van een redelijk schip, of heb ik niet goed gezocht? (enkel het verhaal gelezen over de zeerovers in de Straat van Malakka)
Is er iemand die iets afweet van het vaargebeuren in Indonesie, reageer dan in dit topic.
Bij voorbaat dank.

Fransman.

leomanado
User
spacer line

Fransman

Het varen in Indonesie is anders dan in Nederland. Natuurlijk is er veel vrachtverkeer tussen de eilanden en ook zijn er veel ( niet helemaal veilige) ferries.
Het varen zoals wij dat kennen in Nederland zie je nauwelijks. In Jakarta vind je wel het eea, maar dan houdt het al een eind op. Wat wil je precies?
Als je geinteresserd bent in de traditionele houten schepen, ga dan naar Bira in het zuiden van Sulawesi. Daar worden op het strand tientallen schepen zonder tekening gebouwd. Een lust om te zien. Natuurlijk kun je daar een schip laten bouwen, je zal niet de eerste Nederlander zijn.

succes
Leo

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Topic verplaatst naar gezocht en aangeboden Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Ik heb zeer weinig verstand van varen enzoo in Indonesie, maar ik lees wel eens advertenties van schepen die te koop worden aangeboden en ook van verhuur mogelijkheden, even goolgen en wie weet vindt je iets.

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

fransman
User
spacer line

Ik zocht me rot naar mijn topic Emoticon: Worship

Leo,
Dank voor de reactie, ook Siebjans.
In eerste instantie wil ik wat huren, met of zonder schipper, puur ter orientatie.
Ik heb zelf met een 100 tons ex-vrachtscheepje gevaren, o.a. op de Rijn, op zee naar Engeland en Denemarken, onder goede weersomstandigheden.
Dat het in Indonesie anders varen is wil ik best geloven maar is het daar gevaarlijker en/of drukkers als op de Rijn?
Iets laten bouwen hoeft niet, een oud stalen scheepje van 20-25 meter heeft mijn voorkeur.

Vinie
User
User icon of Vinie
spacer line

On 14-07-2008 21:05 fransman wrote:
Ik zocht me rot naar mijn topic Emoticon: Worship

Leo,
Dank voor de reactie, ook Siebjans.
In eerste instantie wil ik wat huren, met of zonder schipper, puur ter orientatie.
Ik heb zelf met een 100 tons ex-vrachtscheepje gevaren, o.a. op de Rijn, op zee naar Engeland en Denemarken, onder goede weersomstandigheden.
Dat het in Indonesie anders varen is wil ik best geloven maar is het daar gevaarlijker en/of drukkers als op de Rijn?
Iets laten bouwen hoeft niet, een oud stalen scheepje van 20-25 meter heeft mijn voorkeur.

Opletten voor piraten, stelen daar naar het schijnt redelijk wat yachten en zelfs vrachtschepen.

petern
User
spacer line

Heb een goede vriendin in Surabaya Indonesie, haar man bouwt nieuwe boten en verkoopt tweedehands boten. Hij heeft tevens een reparatie dok, als je nog geinteresseerd bent laat het me dan weten wellicht is er iets te regelen voor je daar ginder.

Stuur dan maar jou voorkeur naar agung_soemitroRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com

Succes ermee.

leomanado
User
spacer line

Fransman

Ik heb in Nederland veel gezeild met een eigen boot en ook gehuurd. Ook gehuurd in Griekenland en Kroatie, vaak zeilboten van zon 42 of 44 voet.
Nu woon ik in Manado in het Noorden van Sulawesi. Er wordt hier veel gevaren met kleine bootjes, max een meter of 15 van en naar de eilanden voor de kust. Misschien weet je dat Bunaken lange tijd de duiklocatie van Indonesie was. Het "pleziervaren" zoals in Nederland zie je hier niet. Ik weet niet helemaal hoe het in de rest van Indonesie is, alhoewel ik veel reis, maar goede en betrouwbare zeekaarten zul je moeilijk vinden en ondieptes zijn er heel veel. Een beetje toeren met goed weer naar Denemarken is heel anders dan in Indonesie. Het kan hier hard waaien en we kennen ook hoge golven. Redelijke havens met steigers zijn er sowieso niet en ankerplaatsen uit de wind moet je geluk mee hebben.
Er zijn veel charterschepen waar je een paar weken mee weg kunt, je zal ze vast op indernet vinden, maar erg duur. Vooral in de buurt van Lombok, Flores ed zul je deze vinden.
Een stalen scheepje van 20 meter lijkt me hier moeilijk te vinden. De schepen zijn allemaal van hout, uitgezonderd natuurlijk de grote zeeschepen die over de wereld varen.
Veel succes
Leo

spacer line  

On 23-07-2008 20:44 petern wrote:
Heb een goede vriendin in Surabaya Indonesie, haar man bouwt nieuwe boten en verkoopt tweedehands boten. Hij heeft tevens een reparatie dok, als je nog geinteresseerd bent laat het me dan weten wellicht is er iets te regelen voor je daar ginder.

Stuur dan maar jou voorkeur naar agung_soemitroRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com

Succes ermee.

Ik ben op zoek naar schepenbouwers die luxe jachten bouwen, heeft iemand daar informatie over?

Alvast bedankt

spacer line  

Vergis je ook niet in de afstanden, Indonesche archipel is enorm.

Zelf heb ik enige tijd (zo'n 15 jaar geleden) op Batam gewoond en gewerkt net ten zuiden van Singapore temidden van een interessante groep eilandjes. Als een van de weinigen daar, had ik daar een klein (6,5m) polyester zeilbootje om in het weekend mee rond te toeren (snorkelen, vissen, duiken, strandjes etc) werkelijk prachtig mooi.
Pas wel op, enorme sterke stromingen tussen de eilanden en de extreem grillige zeebodem kunnen/zullen je telkens weer verrassen.
Zo heb ik mijn bootje ook volledig kapot gevaren op een "Pinacle" (rots/coraal punt tot een halve meter onder de waterspeigel). En ik was behoorlijk bekend in het gebied (we voeren daar dagelijks voorbij met werk- en transport-bakken voor de bouw van enkele bruggen). Maar altijd lag daar een klein vissersbootje en omzeilden we deze (voor mij onbekende) pinacle, ik ging zeilen op een feestdag, de visser was thuis bij familie en ik nagenoeg voorgoed bij de vissen ....

Laat je daardoor niet afschrikken, het blijft een vreselijk mooi land, maar misschien dat je eerst eens lokaal een bootje met schipper huurt, of mee-vaart op zo'n prachtig mooi Makassar zeilschip vanuit het oude Batavia (dat kan vast ook nog steeds, eerst 2 dagen cement sjouwen en dan 10-14 dagen mee de zee op) iets minder om geving maar wel meer echt varen.

Succes Martijn

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 24-07-2008 09:04 sriatun_martijn wrote:
misschien dat je eerst eens lokaal een bootje met schipper huurt, of mee-vaart op zon prachtig mooi Makassar zeilschip vanuit het oude Batavia (dat kan vast ook nog steeds, eerst 2 dagen cement sjouwen en dan 10-14 dagen mee de zee op) iets minder om geving maar wel meer echt varen.

Succes Martijn

Hij bedoelde houten schepen die uit Sunda Kelapa vertrekken .
Ze varen vanaf S.Kelapa naar de hele archippel , naar Kalimantan (westen) , en uiteraard naar het Oosten (Makassar etc) .
In principe kan je met die schepen uit alle grote havensteden zoals Cirebon , Semarang etc meevaren , als paying guest.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

petern
User
spacer line

On 24-07-2008 08:53 dutchguy1000 wrote:

...

Ik ben op zoek naar schepenbouwers die luxe jachten bouwen, heeft iemand daar informatie over?

Alvast bedankt

petern
User
spacer line

Ik denk dat ik kan je helpen.
Of je kan direkt mailen naar agung_soemitroRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com
succes

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,104,970 topic views - 224,506 posts - 13,535 topics - 16,967 members - last post @ 14-12-2017 06:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,376,234 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com