indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

idbrj
User
spacer line

Zondag a.s. reizen we naar Java. Natuurlijk vind ik op diverse sites hotels, maar dat zijn de "dure". Weet iemand een leuk hotelletje of een site waar ik wel iets kan vinden

B v d JanB

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Wat is duur?

Op dit forum staan een aantal tips vanaf 10 euro.

Yerun

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

je stapt in een becak en zegt jalan prawirotaman of jalan sosrowijayan....als je t daar niet vindt, vindt je t nergens...
slmt jln

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

haha.. Emoticon: Puh! Prawitotaman en Sosrowijayan. Daar ga ik niet heen, en toch heb ik een aardig hotelletje voor een euro of 7 per nacht. Hotel Sala Tiga om precies te zijn.

http://forum.indahnesia.com/topic/213/ bijvoorbeeld. Zo zijn er hier in de buurt nog tientallen voor eenzelfde prijs trouwens. Je zit dan iets verder van de toeristengebieden af, maar je kunt wel rustig slapen tenminste.

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

ja uiteraard zijn er ook hotels elders in yogya.... Emoticon: Wink

maria
User
spacer line

Wij zijn dit jaar in Hotel Istana Batik geweest. Een heel leuk hotel in javaanse stijl (met zwembad, wat erg welkom is in die hitte). Adres: Jln. Pasar Kembang no. 29 . Op loopafstand van malioborostreet.
135.000 rupiah per nacht per kamer incl. ontbijt.
Ook nog even een adres waar je "moet" gaan eten; Resto Lounge Dragonfly, Mataram 36 A in Yogyakarta. Echt heerlijk eten.
www.yogyes.com/dragonfly
Veel plezier Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

maria,

helaas was dragonfly voor mij een totale teleurstelling. Een erg grote teleurstelling. Voor eten ga je naar Gajah wong of Gabah, maar niet naar dragonfly. Ben er vorige week geweest maar had net zogoed zelf in de keuken kunnen gaan staan en het blikje bonduelle open kunnen trekken en licht opbruinen, met mijn eende borst sinaasappelsausje, zag geen eende borst en het sausje was ook erg ver te zoeken. Leuk aangekleed mischien met repro doeken aan de wand, maar als je in een loungebar jazz muziek gaat draaien ben je ook verkeerd bezig, dachtiik

Sepp

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

maria
t hotel wat je noemt heb ik ook 'ns verbleven en ik vond t niet zo best,je hebt t over een zwembad, nou t is 2 keer het formaat van een mandi hoor....anderhalve schoolslag en je moet alweer afremmen.....ik betaalde geloof ik 80ribu....6 jaar geleden
lekker eten,doch niet sfeervol maar wel goed doe ik altijd bij Es Eny(er zijn r twee in yogya,ik bedoel die op jl Gandekan Lor)..rijen met tafels en aanschuiven maar...heerlijk eten...beetje herrie maar ja, ....

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Hyatt!!!

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Blog Bot
spacer line

Duta Garden is een enorme aanrader, zeer luxe en erg mooi. Redelijk prijzig, Rp200.000 per kamer.

www.dutagardenhotel.com

I tell a lot of stories I have heard elsewhere

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Ben ik ook geweest en is absoluut een aanrader.
Er schuin tegenover zit een reisbureau. Hanoman. Zit er al jaren. Goed en redelijk in prijs. Achter de Jl. Prawirotaman zit een grossier. Kun je spotgoedkoop o.a. cigaretten (marlboro bijv.) kopen.
Het eten bij duta gaat wat traag en/of brengen niet wat je besteld hebt. Voor het overige een prima guest house, zoals je al ziet in een prachtige omgeving. Ook kun je eten bij Via Via een wereldwijd verbreid eetcafÚ. Zit bijv. ook in Arusha, Tanzania. HEERLIJK ETEN en een paar honderd meter naast Duta. Veel back packers.

spacer line  

Kijk eens op http://www.rumahmertua.com/
Dit is een klein familair hotel met 5 kamers, zwembad en verder alle voorzieningen van een luxe hotel.
Ligt op loopafstand (of becak) van de Jalan Malioboro.
De mensen die we spreken die er zijn geweest zijn zeer positeif over het verblijf en zeker over de keuken.
Tuti en Jan

idbrj
User
spacer line

Hallo allemaal,

Ik zit nu in Yogya en wel in Hotel Duta Garden. Het is behoorlijk druk hier. Duta Garden is in prijs/kwaliteitverhouding zeker een aanrader.
Midden in de stad en toch lekker rustig.

Selamat malam.

Jan B Emoticon: Bye bye

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Beste Jan B,

Nu jij daar toch in Duta zit op de Jl. Prawirotaman, kun jij mij misschien vertellen of het restaurant ViaVia daar nog zit. En zou jij voor mij willen kijken, waar ze nog meer ter wereld zitten. Allicht dat zij hun vestigingen de afgelopen 2 jaar (was er voor het laatst in 2002) hebben uitgebreid. Alvast mijn hartelijke dank hiervoor.
vriendelijk groet, Albert.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Albert,

Afgelopen Maart zat ViaVia er nog. Niet gegeten, wel gezien.

Yerun

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Yerun,

Jammer dat je daar niet gegeten hebt. Het is (was in iedergeval) daar heerlijk om te eten.

Albert.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Albert,

Mijn voorkeur gaat uit naar tentjes waar geen of in ieder geval minder toeristen zitten. Scheelt in ieder geval aanzienlijk op het budget Emoticon: Wink , want ViaVia schijnt niet goedkoop te zijn.

Yerun

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Yerun,

Laatste klopt, maar in ieder geval lekker. Noem jij een backpacker een toerist!? in de zin van toeristen. Ik vind het heerlijk om info uit te wisselen. Ook over andere wereld gebieden. De echte toerist komt niet op de Jl.Prawirotaman. Hooguit even verderop bij een batik fabriek. Waar eet jij in Yogya?

Albert.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Waar ik eet? voornamelijk kampus UGM, Jl. Borobudur/Tugu (na middernacht), Angkringan.. dat soort.. gewoon de straatkant dus.

Backpackers vind ik ook toeristen ja. Er valt aan te twijfelen natuurlijk, maar ik kan helaas niet aan iemand zien of deze backpacker of een ander soort toerist is. De interactie heb ik vaak met studenten van mijn leeftijd. Die weten op zijn minst net zo veel te vertellen. Emoticon: Puh!

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

ik ben geen backpacker maar ik vind wel dat ze bij 'de toeristen' horen...heeft iemand een argument waarom ze daar niet bij zouden horen?? ik denk dat met name de backpackers zelf zich niet in 1 adem met 'de toeristen' genoemd willen worden, Sjon Hauser heeft daar ooit een treffend artikel over geschreven.
over individualisme doch anderzijds wel met lotgenoten in backpack cafe samenklonteren haha...

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Ik kom net uit de kroeg, waar ik heerlijk gezellig met vrienden heb genoten.

Een backpacker is een avonturier. Iemand die de keerzijde, het echte (plaatselijke) leven opzoekt. Ook een backpacker overnacht wel eens in een luxe hotel en bezoekt de Prambanan bijvoorbeeld. In die, m.n laatste, zin is een bacpacker natuurlijk ook een toerist, maar vult het allemaal op zijn/haar eigen wijze en tijd in. Daarentegen hobbelt 'de toerist' als een kudde achter 'de rode lap' aan en krijgen het voor elkaar om de Borobudur in een half uur te bekijken en krijgen/bemachtigen een certificaat omdat ze aan de rand van de Sianouk Canyon hebben gestaan. Eenmaal thuis er mee lopen zwaaien, "Zie mij eens" alleen belangrijk vindend dat ze in IndonesiŰ zijn geweest.
Sayang; jouw laatste zin houden wij erin. Emoticon: Worship

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

ik ben op m'n reizen door zo-azie de afgelopen 18 jaar heel wat backpackers tegengekomen maar ik heb zelden iets avontuurlijks kunnen bespeuren. Kan ook niet als ze allemaal met hetzelfde LP boek rondtrekken.Anyway...backpacker of toerist? Ik voel me geen van beiden,want als ik m'm familie bezoek in Jkt doe ik niets toeristisch,en ik heb geen rugzak haha... Emoticon: Smile Emoticon: Smile

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Zij er schijnbaar 2 soorten backpackers. Emoticon: So funny Was ik nog niet achter gekomen en ik backpack toch al wat jaren. Leuke discussie overigens. Waar een hoteltje in Yogya allemaal wel niet toe kan leiden.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Leuk ja! Ik noem mezelf geen backpacker, hoewel ik wel met een grote rugzak naar Indonesia ga. Ik klonter ook niet echt met andere 'backpackers'. Ach, wat maakt het ook uit.. Emoticon: Wink

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

............als we het maar gezellig hebben!!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,216,173 topic views - 234,382 posts - 13,692 topics - 25,236 members - last post @ 21-10-2019 15:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,676,071 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com