indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jw1977
User
spacer line

Hallo ik wil graag een container met meubels van Indonesie naar Nederland laten komen.....kan ik dan beter zelf een transporteur zoeken of kan ik dat beter het bedrijf waar ze vandaan komen laten doen dat kost me namelijk(3300 dollar voor een 40"container)....heeft iemand hier ervaring mee?? Of ideeen graag even een reactie!

GRT JW Emoticon: Bye bye

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

HOOFDLETTERS uit de titel gehaald.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Wie jouw container laat verschepen, al is het een Alien van Mars uit de 5de dimensie maakt geen bal uit.
Kosten voor verschepen zijn inderdaad rond dat bedrag. Laat je het echter de meubelfabriek de oprachtgeven en op dat moment heb je geen idee van de kosten. Dan weet ik zeker dat bij prepaid de prijs hoger is dan bij collect. Tevens jij hebt geen export vergunning in Indonesie, dus het meubelbedrijf moet de opdracht geven. Doch hou jezelf op de hoogte van alle prijzen. En zorg ervoor dat je en originele invoice hebt voordat de meubels verscheep worden. Tevens wees niet zo stom om belasting te drukken om de prijs op de invoice te laten verlagen. Ze zijn niet gek in rotterdam.

Collect betekend je betaalt bij aankomst in NL.

ZORG ERVOOR dat je een COO (Certificate of Origen) hebt. Anders dien je bij aankomst extra belasting te betalen.
Heb je reeds een belastingnummer? Zoniet dan kun je over de prijs verschepen inclusief kosten meubels (invoice) +/- 20% belasting betalen.

Verzeker de container gedurende de overtocht.
Kost tussen de 50 en 100Euro. Als hij overboord valt dan krijg je tenminste je centjes terug.

Jij kunt gewoon kontact opnemen met een freightforwarder (welke ervoor zorgt dat jouw container wordt verscheept). Jij betaalt aan hem +/ 400Usd (FOB tenzij het bedrijf jouw FOB prijs heeft gegeven.
Of zolang je maar de prijs weet laat je de container verzekert en als collect verschepen. Dus je betaalt alles bij aankomst in Rotterdam. dat is het beste.
Het maakt niets uit wat de prijs betreft.

Een origineel kopie van de papieren dien je op te sturen aan de agent in rotterdam voordat de container aankomt. Je dient dus te weten wie is de agent in rotterdam van de vervoerder. Het meubelbedrijf kan jouw die gegevns verstrekken. Of je neemt zelf contact op met de freightforwarder (is niet de scheepvaartmaatschappij).

Bovenstaande is hopenlijk duideljk genoeg.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

spacer line  

On 13-07-2008 13:13 jw1977 wrote:
Hallo ik wil graag een container met meubels van Indonesie naar Nederland laten komen.....kan ik dan beter zelf een transporteur zoeken of kan ik dat beter het bedrijf waar ze vandaan komen laten doen dat kost me namelijk(3300 dollar voor een 40"container)....heeft iemand hier ervaring mee?? Of ideeen graag even een reactie!

GRT JW Emoticon: Bye bye

Albert wil ff laten merken dat ie iets over verschepen af weet en komt daarom met heel veel (ongevraagde) informatie.

Nu gewoon even een antwoord op jouw vraag:
Als je begint met importeren heb je waarschijnlijk nog geen goede contacten bij de transporteurs dus is het best wel handig om eerst de fabrikant een prijsopgave te laten doen want hij krijgt wellicht betere FOB prijzen dan jij die nieuw bij een transporteur aanklopt. De prijzen van de containers staan min of meer wel vast maar de handlingkosten (zowel lokaal als op de bestemming) kunnen enorm verschillen.

daft_punk
User
spacer line

de informatie is wel degelijk belangrijk en goed om te weten

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Ik weet er de details niet van, maar ik heb meermalen gehoord dat de meeste meubelimporteurs hier hun meubelen importeren via Duitsland of Spanje, omdat er in Nederland hele hoege importheffingen op meubels zitten. Misschien iets om uit te zoeken... weet niet of dat in jouw geval veel uitmaakt, maar op grote schaal in elk geval wel.

From Dayeuhkolot with love

celeton
User
User icon of celeton
spacer line

Rotterdam is veel teduur voor je container, ik weet dat Antwerpen wel een stuk goedkper is ondanks het extra vervoer naar Nedereland erbij

elsbeth
User
spacer line

ouwe bekende: "Albert wil ff laten merken dat ie iets over verschepen af weet en komt daarom met heel veel (ongevraagde) informatie.""
Wat een vreemde en kinderachtige reactie op een posting van iemand die blijkbaar veel van verschepen af weet. Maar misschien heeft JW wel veel meer aan jouw beknopte antwoord, we zullen het wel horen.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Wat je ook kunt doen, om zeker van een expert te horen hoe en wat, is een belletje doen naar bv. Berkman forwarding in Rotterdam, deze zijn gespecialiceerd en geven je gratis advies voor het hele trajekt! Ik doe er al 12 jaar zaken mee en ik vind ze niet duur en de advies en service is prima.

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

spacer line  

On 13-07-2008 21:30 monyet wrote:
Ik weet er de details niet van, maar ik heb meermalen gehoord dat de meeste meubelimporteurs hier hun meubelen importeren via Duitsland of Spanje, omdat er in Nederland hele hoege importheffingen op meubels zitten. Misschien iets om uit te zoeken... weet niet of dat in jouw geval veel uitmaakt, maar op grote schaal in elk geval wel.

Je bedoelt waarschijnlijk invoerrechten, nou die zitten niet op meubels uit IndonesiŽ en die invoerrechten zijn bovendien overal het zelfde in Europa.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Klopt ouwe bekende, meubelen van teak, rotan, mahoni etc, etc, die "handvervardigd" zijn, zijn invoerrecht vrij in Nederland! En verschepen via Duitsland of Spanje is een fabeltje dat dit goedkoper is, zeker als je de container in NL wil plaatsen.

jw1977
User
spacer line

Nou dank u voor de vele reacties .....ik merk wel weet er echt zelf niets van....belijf het moeilijk vinden heb wel naar de douane gebeld en die wisten me te vertellen dat ik allleen 19% BTW moest betalen verder geen invoerkosten.....als er mensen zzijn die nog meer reacties hebben...graag moet nog veel leren!

grt JW

Hitami
User
spacer line

Als je geen zien heb in burocratie gewoon "door to door"doen en laat de fabrikant alles regelen. Waarom moeilijk doen als gemakkelijk kan.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

On 09-08-2008 17:29 Hitami wrote:
Waarom moeilijk doen als gemakkelijk kan.

Het is helemaal niet zo moeilijk als het allemaal klinkt!
Zoals ik reeds eerder heb gemeld, bel een forwarder in Rotterdam of omgeving, zij geven je goed advies. Belangrijk vraag hen wie hun agent/forwarder in Indonesie is.
Met deze informatie stap je op het vliegtuig en gaat naat Indonesie.
Vervolgens zoek je het kantoor op van de in NL opgegeven agent! deze weet vaak zelfs ook nog goede adressen om in te kopen EN je kunt dan bij meerdere bedrijven inkopen, want zij verzamelen wel voor jou.

vervolgens wordt bij hen jou container geladen, dikwijls F.O.B. (dus de lokale kosten tot boot Semarang of Surabaya of Jakarta) dan bij binnenkomst in Rotterdam krijg je netjes circa 1 week vtv bericht van het kantoor in Rotterdam dat jou container in aankomst is. veder regelen hun dan weer alle formaliteiten en zetten ze de container bij jou op de stoep, klaar. Zo simpel is het.

Het is verder wel raadzaam/makkelijker al je je vtv laat inschrijven bij de kamer van koophandel en direct een BTW nummer aanvraagt, dan hoef je nl niet bij binnenkomst eerst Btw 19% te betalen op de goederen. (mocht je onverhoopt nog geen BTW nummer hebben, maar je bent al wel ingeschreven bij de K.v.K, geen probleem later bij de belasting aangifte BTW krijg je het bedrag weer terug!)

spacer line  

On 10-08-2008 08:43 siebjans wrote:

...

dan hoef je nl niet bij binnenkomst eerst Btw 19% te betalen op de goederen. (mocht je onverhoopt nog geen BTW nummer hebben, maar je bent al wel ingeschreven bij de K.v.K, geen probleem later bij de belasting aangifte BTW krijg je het bedrag weer terug!)

Dat is niet waar. Om niet steeds de BTW te hoefen te betalen, of beter gezegd voor te schieten, heb je van de Belastingdienst een vergunning/toestemming nodig om de BTW 'te verleggen'. Dat noemen ze de verleggingsregeling. Je hoeft de verschuldigde BTW bij invoer dan alleen op je periodieke BTW aangifte op te voeren.

Overigens, die vergunning krijg je niet zomaar van ze, er zal eerst een regelmatige invoer moeten plaats vinden.

Heb je alleen een BTW nummer dan moet de BTW gewoon betalen zodra je wat invoert en later op je aangifte weer terugvorderen als 'voorbelasting'.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 11-08-2008 09:50 schreef ouwe bekende:

...

Dat is niet waar . Om niet steeds de BTW te hoefen te betalen, of beter gezegd voor te schieten, heb je van de Belastingdienst een vergunning/toestemming nodig om de BTW te verleggen. Dat noemen ze de verleggingsregeling. Je hoeft de verschuldigde BTW bij invoer dan alleen op je periodieke BTW aangifte op te voeren.

Overigens, die vergunning krijg je niet zomaar van ze, er zal eerst een regelmatige invoer moeten plaats vinden.

Klopt als een bus. Aan je BTW nummer dient een goedkeuring te zitten om deze bij invoer te verleggen. Onder bepaalde omstandigheden kun je al bij oprichting van je bedrijf deze verleggings goedkeuring krijgen! Standaard steld men dat je moet aantonen regelmatig invoer te hebben echter kan afgeweken worden van deze standaard procedure.
Een voorbeeld; Als het bedrijf wat je opricht een goed plan bevat en je bent "betrouwbaar" Emoticon: Yes!

ocean
User
spacer line

Hoi JW,

Kan je me laten weten waar je de meubels vandaan haalt Java, Bali of ??. Er zit groot verschil in de kwaliteit van de meubels die verkocht worden op de verschillende eilanden en de kosten op Java liggen aanzienlijk lager dan op Bali bijvoorbeeld, omdat alles uit Java komt. Ook de lokale (export) kosten zijn veel lager op Java. het gaat om het verpakken, inladen, exportdocumenten en het vervoer van de container naar de haven. (FOB kosten) In Java worden deze vaak verrekend in de kostprijs van de meubelen als je bij een fabrikant koopt. maar gemiddeld voor een 40 container ligt dat op 800 euro. vergeleken met Bali zijn de FOB kosten al snel rond 2000 euro. De zeevracht verschilt per maand dit komt door de CAF en BAF, koersverschillen en brandstof toeslagen. Het inklaren in Nederland kan je met een agent doen, er zijn er veel. De bedragen voor het inklaren zijn vrijwel standaard. reken op ongeveer 350 euro en dan de levering in Nederland komt erbij en dat gaat per kilometer. en houd rekening dat je maximaal 3 uur de tijd hebt om een container te lossen anders gaat de teller lopen!

spacer line  

On 14-08-2008 09:12 ocean wrote:
Hoi JW,

Kan je me laten weten waar je de meubels vandaan haalt Java, Bali of ??. Er zit groot verschil in de kwaliteit van de meubels die verkocht worden op de verschillende eilanden en de kosten op Java liggen aanzienlijk lager dan op Bali bijvoorbeeld, omdat alles uit Java komt. Ook de lokale (export) kosten zijn veel lager op Java. het gaat om het verpakken, inladen, exportdocumenten en het vervoer van de container naar de haven. (FOB kosten) In Java worden deze vaak verrekend in de kostprijs van de meubelen als je bij een fabrikant koopt. maar gemiddeld voor een 40 container ligt dat op 800 euro. vergeleken met Bali zijn de FOB kosten al snel rond 2000 euro. De zeevracht verschilt per maand dit komt door de CAF en BAF, koersverschillen en brandstof toeslagen. Het inklaren in Nederland kan je met een agent doen, er zijn er veel. De bedragen voor het inklaren zijn vrijwel standaard. reken op ongeveer 350 euro en dan de levering in Nederland komt erbij en dat gaat per kilometer. en houd rekening dat je maximaal 3 uur de tijd hebt om een container te lossen anders gaat de teller lopen!

Van welk bedrijf bent U?

ocean
User
spacer line

Op 15-08-2008 09:06 schreef ouwe bekende:

...

Van welk bedrijf bent U?

Wij exporteren vanuit Bali en Java, ons kantoor is in Bali.

keesie
User
spacer line

Hello Ocean,

Zou je kunnen aangeven waar jullie zitten.Wil in dec gaarne wat exporteren.
anders mail even naar cjmmaas46Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com
b.v.b.d. grjes
Keesie

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

94,618,867 topic views - 242,009 posts - 13,759 topics - 35,452 members - last post @ 15-10-2021 19:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

154,253,637 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com