indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Gala2000
User
spacer line

Van 14-21 augustus willen wij (2 personen) Zuid-Sulawesi bezoeken, met name Makassar en Torajaland. Enige adviezen te geven m.b.t. vluchten (Denpasar-Ujung Pandang) en dagtochten aldaar: auto+chauffeur, gidsen, homestays/goedkope hotels, wandeltochten? Kosten?
Bij voorbaat dank.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste ...
Kijk eens op http://sulawesi.startpagina.nl/ of http://www.parpulo.info/sulawesi.html
Succes met de voorbereidingen,
Tuti en Jan

Gala2000
User
spacer line

Hartelijk dank Tuti & Jan voor de informatie. Ik heb van anderen begrepen dat er een busverbinding is van Ujung Pandang naar Rantepao met een Litha-bus. Weten jullie of anderen hier iets van, reguliere verbinding, luxe bus? Wat zijn de kosten van deze rit? Ook heb ik van anderen begrepen dat vanuit Rantepao het Toraja-gebied goed als toerist te bezoeken valt: het gebied ligt binnen 25-30 km, zelfs sommige mooie plaatsen op loopafstand, en anders zijn er wel voldoende auto's + chauffeur. Overigens wat moet je uitttrekken voor een dagtocht in Toraja als je gebruik wilt maken van een auto+chauffeur/gids? Enige adviezen te geven voor homestays/goedkope hotels in Rantepao?
Bij voorbaat dank voor de adviezen en antwoorden.

elsbeth
User
spacer line

Beste Gala,
Heb je al een reisgids aangeschaft? Ik gebruik altijd de Lonely Planet, saat erg veel informatie in, maar tegenwoordig kun je met google natuurlijk ook heel ver komen (veel verder trouwens). Ik ben zelf een paar keer in Tanatoraja geweest, maar de laatste keer was in 1992, dat is dus veel te lang geleden om je wat betreft hotels/prijzen etc. informatie te geven. Wel kan ik je zeggen dat de tocht naar Tanatoraja erg spectaculair is (ik neem aan dat daar niet zoveel aan veranderd is, hooguit de weg misschien verbeterd???). Als je vanuit de ruwe bergen het groene Tanatoraja binnen rijdt, kijk je je ogen uit. Het is echt een prachtig gebied, je kunt er fantastisch wandelen en Rantepao is een goede plek om te zitten. Ik heb meerdere keren in Wisma Irama gezeten, geen idee of het nog bestaat. Het verrassende van dit basic hotelletje met tuin was, dat het aldoor beter en mooier werd. Het is in Indonesie heel vaak andersom..
Er is veel te zien, ook heel veel over te lezen. Ik denk dat als je Rantepao intikt bij google, je een berg aan info, ook over vervoer ernaartoe krijgt. Destijds (in 1992) deed een busje er ongeveer 8 uur over om van Ujung Pandang naar Rantepao te komen.
Maar je hebt zonder meer een goede keuze gemaakt (ook Centraal- en Noord Sualwesi zijn erg mooi!!)

Groetjes Elsbeth

Mr. Jacob
User
spacer line

Ik zit 2 x per jaar in Zuid Sulawesi en heb wel een hoop bruikbare informatie voor jullie. Omdat het een beetje te veel is om dat allemaal hier te plaatsen, mail ik het wel naar jullie.

leomanado
User
spacer line

beste Gala

Er zijn een aantal vluchten vanuit Denpasar naar Makassar bijv. in de ochtend rond 8 uur met Garuda en 's avonds om 7 uur met Lion. Op beide internetsites vind je mogelijkheden en prijzen. Als je een week van te voren kunt boeken op Bali is het het beste dat gewoon bij de luchtvaartmij of travelagency te doen. Korte dan een week van te voren is vaak duur.
In Makassar word je overspoeld met travelagency die trips naar Toraja eo aanbieden. Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar een week vanuit Makassar naar Toraja en via Sengkang en Bira terug is een fantastische trip. Ik ken een hele goede Engels sprekende gids met chauffeur en prima busje.
Meer info, ook over trips die ik gemaakt hebt, kun je vinden op mn weblog. Even op google mijn naam intoetsen en je komt er vanzelf.

Hele fijne reis
Leo

Gala2000
User
spacer line

Hartelijk dank allen voor jullie adviezen, ik heb er geweldig veel profijt van en het scheelt een hoop gezoek.
Ik heb zojuist Mr.Jacob teruggemaild en ga snel op de weblog van Leo kijken.
Elsbeth, dank voor je informatie. Ik heb de Lonely Planet maar mijn vraag was met name bedoeld om praktische informatie te krijgen van mensen die daar recent zijn geweest en om hun ervaringen te lezen. Daar kun je altijd je voordeel mee doen! En meestal zijn het leuke verhalen om te lezen en kom je al in de vakantiestemming. Zoals met jouw verhaal, nogmaals dank.

Pamelabak
User
spacer line

Dag Gala,
Ik heb voor je nog eventueel adressen van home-stays, lodges, hotels en een goede gids. Mocht je deze informaties nog willen hebben (kosten etc) dan kan ik het naar je mailen. Wij zijn afgelopen februari nog in Zuid-Sulawesie geweest.
Groetjes,
Pamela

Gala2000
User
spacer line

Dag Pamela,
Dank voor je aanbod, ik ben je naam al op een paar websites tegengekomen, en ik vermoed dat je Dodo als gids wilt aanbevelen. Ik heb inmiddels email-contact met hem, superaardige kerel met een geweldige service. Zal hem de groeten namens jou doen. De laatste week van augustus zullen wij met hem in Toraja rondtoeren.
Wat ik wel graag van je wil hebben is info over home-stays/lodges en kosten en hoe die eventueel op voorhand te boeken. Stuur het maar naar mijn mailadres. Alvast super bedankt voor de moeite.

Pamelabak
User
spacer line

Gala:
Ik ben een andere Pamela. De Pamela die je bedoelt log in met pPamela en zij heeft inderdaad diverse websites, zover ben ik nog niet gekomen. Wij (partner en ik) hebben weliswaar al heel wat afgereisd, maar zijn niet aan toegekomen om een eigen website te maken. Mail je de adressen, moet ze nog even opzoeken.
Groetjes,
Pamela

Gala2000
User
spacer line

Dankjewel "andere" Pamela, sorry voor de verwarring! Ik zie je mail wel tegemoet.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,728 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,844,654 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com