indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Waarschijnlijk zelfde netwerk als Mobile8 en Telkom, ze schrijven 153kbps, in de praktijk is dat niet meer dan 24kbps of het netwerk moet ondertussen beter zijn.

Ik zal van de week eens gaan kijken wat Smart werkelijk voor een service geeft, ik ben bang dat het op zijn Limburgs blij maken met een dooie mus is.
Salam,
Jan

geweldig
User
spacer line

ik wil dus ook graag mijn laptop meenemen naar bali.
het is de bedoeling dat we in mei 2009 gaan voor onze huwelijksreis.
ik lees dat het overal goed te doen is met wireless internet, nou dat is al super.
maar nu misschien een stomme vraag, maar is dit ook goed te doen in de hotels.
wij zitten dus 2 weken in 2 andere hotels.
dus is dit ook goed te doen met wireless internet

wie weet dit, hoor het graag

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Het zou dan handig zijn als je aangeeft in wélke hotels...

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Kent iemand van jullie het volgende telecom bedrijf?
De vraag ging over Smart.
Ik ben gisterenmiddag en vanmorgen naar het kantoor geweest van Smart in Malang om internet via Smart uit te proberen, daarvoor had ik mijn eigen lapatop meegenomen.
Gisteren lukte het niet, thuis gekomen even de website bezocht van Smart op http://www.smart-telecom.co.id/ , daar bleek dat voor Windows Vista aparte drivers gedownload moeten worden, geen probleem.
Vanmorgen weer naar dat kantoor geweest en het personeel verteld dat er drivers nodig zijn voor Windows Vista, de installatie ging vlot nadat het Anti-Virusprogramma en de Windows-Firewall uit waren geschakeld en na enkele minuten zowaar verbinding met internet.
Google-mail openen ging niet echt vlot, dit forum weer wel en MSN om te chatten ook geen probleem.
Skype lukte niet, alleen verbinding maken en misschien om te chatten.

Even getest met http://www.tvone.co.id/speed.php , dit lukte niet vanwege de trage verbinding, dan maar http://www.wasantara.net.id/in(...)m_wrapper&Itemid=52, dat lukte wel, het resultaat 20Kbps (ik haal met TelkomSpeedy het 10 voudige), dus niet in de buurt van de maximum 153Kbps zoals in de folder wordt geschreven.

Mijn oordeel is dat er weer een product op dat markt komt wat (nog) niet brengt wat beloofd wordt in de kranten, folders en op internet , misschien dat het in andere gedeeltes van Java en Bali beter is.

De aanbieding van Rp289.000 is erg verleidelijk, 12Gb Data Akses, dit is voor 6 maanden, dus 2 Gb per maand en inclusief handphone en alles wat nodig is om te kunnen internetten. (de computer uiteraard niet)
Na die 6 maanden kost Data Akses Rp0.275 per KB is ongeveer Rp281.000 per Gb en inclusief PPN , over dat tarief valt niets te zeggen.
Smart biedt goedkope gesprekken aan naar het buitenland, naar Nederland zou dat Rp2.000/per minuut zijn en weer inclusief PPN .
De tarieven voor binnelandse geprekken en SMS zijn ook erg laag.
Over de kwaltieit van telefoneren en SMS via Smart kan ik geen oordeel geven.
Misschien dat ik over een tijdje weer eens ga proberen, voor het geld hoef je het niet te laten.
Of Smart te krijgen is voor mensen die op vakantie komen is de vraag, er wordt of een KTP of KITAS gevraagd voor de registratie.
Salam,
Jan

Milani
User
spacer line

Wij hebben ons stekje gevonden in Sanur en gaan daar per 1 september wonen en maken dan van Nederland ons vakantie adres.

Wij hebben daar telefoon dus kabel maar wat is het beste speedy of antenne op het huis? Emoticon: Worship

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 18-02-2010 09:56 Milani wrote: wat is het beste speedy of antenne op het huis?

Geen van beide, lijkt me. Zeker als je een notebook gebruikt, lijkt me een draadloos modem het interessantst. Indosat. Niet dat ik daar op dit moment zo tevreden over ben, maar dat geldt voor alle ISP's...

spacer line  

Thuis in Renon hebben we een vaste Speedy ADSL aansluiting met een draadloze poort en 4 kabelaansluitingen. Kunnen zo op het hele terrein en in het hele huis werken op de laptops. Download-snelheid van Speedy ligt zo rond de 900 tot 1.000 kb/s, en up-load maar zo rond de 120 kb/s. Ping doet zo rond de 100 ms en da's erg goed. Kosten per maand: Rp. 200.000,- met 1,5 Gb down- en upload ruimte en een paar Rp's per extra Mb. Kregen het modem (t.w. Rp. 1,2 miljoen) gratis toen we ca. 3 jaar geleden meteen een contract voor 1 jaar namen.

Ook gebruiken we, omdat we ook heel wat rondreizen, een IndoSat IM2 modem voor het draadloze signaal door heel Indonesie. Afhankelijk van waar je bent en welk signaal je pakt, heb je een snelheid van 64 kb/s (GSM, dat we bijv, in Amed maar kunnen pakken) tot 3,5 Mb/s (HSDPA). Dat laatste signaal pakken we hier in Renon. Upload snelheid ligt tegen de 800 kb/s, snel zat. Maar, de ping ligt zo tegen de 1.000 ms aan en dat maakt e.e.a. soms wat traag in de respons. Kosten voor onbeperkt down- en upload per maand Rp. 385.000,-. Kregen het draadloze USB-modem gratis erbij op een contract voor minimaal 6 maanden.

Als je niet rondreist met je computer, maar altijd thuis werkt / internet / emailt neem dan lekker Telkom Speedy. Wil je / moet je vaak reizen en buiten de deur werken met je laptop, neem dan of IndoSat IM2, IndoSat Broom of Telkom Flash.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 18-02-2010 11:54 Amed East Bali wrote: Kosten voor onbeperkt down- en upload per maand Rp. 385.000,-. Kregen het draadloze USB-modem gratis erbij op een contract voor minimaal 6 maanden.

Dat `onbeperkt' is dan natuurlijk wel beperkt tot 3 GB/maand totaal dataverkeer. Daarna wordt de kraan dichtgeknepen tot een vrijwel onbruikbare `snelheid.'

spacer line  

On 18-02-2010 12:05 guna2 wrote:

[quote removed]

Dat `onbeperkt' is dan natuurlijk wel beperkt tot 3 GB/maand totaal dataverkeer. Daarna wordt de kraan dichtgeknepen tot een vrijwel onbruikbare `snelheid.'

Heb dat "probleem" nog nooit gehad.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 18-02-2010 12:16 Amed East Bali wrote: Heb dat "probleem" nog nooit gehad.

Dat `probleem' is een PROBLEEM. En staat in de voorwaarden. Als je dat nooit hebt gehad, heb je vermoedelijk nooit meer verbruikt dan die 3 GB. Niet zo gek, want je hebt Speedy voor het algemeen gebruik, en je hebt waarschijnlijk geen dochtertje dat erfelijk belast is en de computer aanzet zodra ze uit bed rolt. Het PROBLEEM is eenvoudig op te lossen door het dubbele te betalen. Maar dat gun ik Indosat niet. Tenzij ze weer het serviceniveau van twee jaar geleden bieden.

Milani
User
spacer line

Wij zijn weer een hoop wijzer en dank daarvoor.

Weet iemand of de huistelefoon uit Nederland hier te gebruiken is?

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

De telefoonstandaard is hetzelfde, Milani. Dus ja. Maar die dingen - zelfs draadloze - zijn hier zo spotgoedkoop dat je ze beter niet uit NL mee kunt slepen. Nee, dan je zonnebank. Vergeet je zonnebank niet mee te nemen uit Nederland. In al die jaren in Indonesië heb niet een, maar dan ook niet één zonnebank gezien. Alsof ze hier helemaal niet bruin willen worden.
Even zonder gekheid: je moet denken aan dingen waar je niet aan denkt. Kijk, dat is nou weer eens zo'n glashelder tevens ook nuttig en goed advies. Ik bedoel die kleine dingetjes: kaasschaaf, knoflookpersje, vruchtenpers. Daar denk je niet aan, maar op een gegeven moment mis je zie hier wel. Knoflook cobek voor je vinaigrette is toch wat anders dan knoflook uit het persje.

spacer line  

On 19-02-2010 08:04 guna2 wrote:
Ik bedoel die kleine dingetjes: kaasschaaf, knoflookpersje, vruchtenpers.

Hoezo? Zelfs in een gewone supermarkt zoals de Carrefour kun je dingen zoals kaasschaven, knoflookpers en tig soorten vruchtenpersen (zelfs van Philips) kopen. En dan praten we nog niet eens over de diverse horeca speciaalzaken en electronica zaken, waar je terecht kunt om dit soort dingen te kopen.

Ben hier op gebied van keukenbenodigheden en/of keukenapparatuur en (andere) electronica nog NIETS tegengekomen dat in NL wel te koop is en hier (Bali) niet.

Milani
User
spacer line

Ben toch blij dat de telefoon mee kan want ik ben gehecht aan mijn oude B&O telefoon. Emoticon: Yes!

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 19-02-2010 08:27 Amed East Bali wrote: hier (Bali) niet.

Dat doet me genoegen, Amed EB. Kan ik na jaren eindelijk weer eens een pluspuntje voor Bali noteren.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 19-02-2010 08:27 Amed East Bali wrote: Ben hier op gebied van keukenbenodigheden en/of keukenapparatuur en (andere) electronica nog NIETS tegengekomen dat in NL wel te koop is en hier (Bali) niet.

Bali is vrij goed voorzien, maar uiteraard Jakarta en Surabaya nog beter (waar alles vandaan komt wat op Bali te koop is).

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,997,618 topic views - 224,455 posts - 13,533 topics - 16,915 members - last post @ 11-12-2017 20:23 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,263,610 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com