indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Hotels in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

stone17
User
User icon of stone17
spacer line

Indo reizigers,heeft iemand ervaring,tips,verhalen over Duta Guesthouse Jl. Prawirotaman Yogya?? Ik heb wel wat op internet gelezen en de site, maar het is leuker
als je iets van voorgangers kan horen!(bv regelen ze dagtrips,airportservice,hoever naar treinstation etc)
Alvast bedankt

plwolf
User
spacer line

Beste stone 17.
Vrienden van ons waren jaren gast in Duta Guesthouse ,
zijn er vorige maand weggegaan omdat het smerig was.
overal kakkerlakken kamers werden niet goed schoongemaakt etc.
Wij zelf zitten altijd in Wisma Gajah.
Jl.Prawirotaman 4.Tel.0274372037.
simpel schoon met zwembad 150000 incl eenv.ontbijt en tax.
mischien heb je hier wat aan.
groetjes Peter Wolf

elsbeth
User
spacer line

Stone, het is voor mij ook jaren gelden, hoor, maar toen waren Duta en Delta Guesthoude erg leuk. In ieder geval is de Jl.Prawirotamna een leuke buurt met tal van leuke hotelletjes. Ik ga die Wisma Gajah ook even opslaan voor een volgend bezoek van mijzelf. Veel plezier.
Elsbeth

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Forget Jl. Prawirotaman. Na de aarbeving zijn bijna alle guesthouses onderhevig aan achterstallig onderhoud en kakkerlakken vrijheid; inclusief Wisma Gajah met zijn superarrogante eigenaar die liever zijn geld besteed aan dure auto's dan iets verbeteren aan zijn hotel.

plwolf
User
spacer line

yogya-bali.
die superarrogante eigenaar kennen wij goed.
een goed mens die veel kinderen naar school laat gaan,
qls de ouders geen geld hebben.
Is gek op autos welke indonesier niet.
Heeft een ander hotel achter Wima Gajah gekocht.en is,
steeds aan het verbouwen en verbeteren.
Dus kraam geen onzin uit
peter

priyoo
User
spacer line

hee plwolf! Ben het met je eens! deze eigenaar heeft ook diverse in Solo, ik ken hem goed! Maar als je meerdere forums bekijkt schijnt YB alles te weten van Yogya en Bali!
een echte iwab zeggen wij inZuid- Afrika (= ik weat als beeter)

gr. Priyoo,

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Goed gezien, YB weet veel van RI en beschikt over een gezond stuk verstand en mensenkennis en zal niet snel op de man spelen. Dus de opmerking gemaakt hebbende zal hij daarvoor zeker zijn reden hebben gehad.

Emoticon: Party! Dus kunnen we weer back on topic. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

spacer line  

Waarom niet gewoon naar Ibis Hotel...loopt je vanuit je hotel zo de mall in en de Jl. Malioboro. Veel gezelliger daarzo

Ik ben het niet eens met YB, voor de aardbeving was Prawirotaman ook al lang vergane glorie. Wil je een voedselvergiftiging moet je vooral daar eten, bij 'Tante Lien' bijv. Hier moet je trouwens sowieso niet wezen want is een ontmoetingsplaats voor NL lozers die in hun eigen land uitgekots zijn en zich daar nu 'de man' voelen...

priyoo
User
spacer line

Dus in jouwe optiek oyibo is mensenkennis en een gezond verstand en niet snel recht op man zegge, dat als iemand een beetje te dik is en een mercedes heb dat hij direct superarrogant is?? Terwijl deze mens, zoals je leest vanwolf helemaal niet zo is?!!!! Beter mensenkennis op gaan doen voordat je iets ZOMAAR roept.

plwolf
User
spacer line

Beste ouwe bekende.
Bij Tante Lien kan je niet meer eten.
Zij is een paar maanden geleden overleden.
groetjes Peter

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Prawirotaman... tjah.. nu zitten er Indonesische vakantiegangers en als die weer naar huis gaan wordt het net zo stil als het al jaren is. Er lopen altijd wel wat buitenlanders daar, maar toeristen zie je er zowaar nog minder. Maar wat is het alternatief voor een dergelijke prijs en omgeving? Sosrowijayan? Is wel een stuk gezelliger, maar je moet dan wel een beetje je mannetje kunnen staan tussen al die prachtige verhalen van mensen die daar rondhangen/werken/wonen ect.. ect..

Ho Lee Fuk

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

ja prawirotaman is me ook te stil...toen ik daar een paar maanden geleden logeerde, was daar werkelijk geen kat! die lege toeristen-restaurantjes maakten een erg triestige indruk...ik ben dan maar verhuisd naar de buurt rond sosrowijayan, het is er veel leuker en levendiger, en ook veel beter gelegen, vlakbij het station en jalan malioboro...

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 04-07-2008 20:29 belgianguy wrote:
vlakbij het station en jalan malioboro...

ook dichtbij de bloemenmarkt ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Duta Guest House ben ik nooit geweest.
Wisma Gajah wel. Tot over enkele jaren waren we er elk jaar. Toen vonden we het heel wat minder proper dan vroeger. Vooral de kasten waren erg. Gewoon te vies om je spullen in te leggen.
De laatste jaren verblijven we in Prambanan Guest House. Een heel klein hoteletje met zwembad en Belgisch management. De eigenaar is Ludo Wauters, broer van de in Vlaanderen en Nederland wereldberoemde Koen en Kris van .... Clouseau.
Wat betreft Ibis Malioboro en de wijk Sosrowijayan: ik zou er voor geen geld van de wereld willen verblijven. Malioboro is veel te druk. Om er te geraken en weer weg te komen sta je steeds in een eindeloze file.
Het is ook Tante LieS en niet tante Lien.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

File op Malioboro? Ik kom er zeker twee keer in de week, maar heb er nog nooit file gezien. Het kan er wel heel druk zijn inderdaad, zeker nu de Indonesiers vakantie hebben. Je kunt ook om Malioboro voor alles wat niet direct aan die straat licht te bereiken natuurlijk, en da gaat dan weer handiger op een motor dan met de auto.

Ik zal eens gaan kijken zometeen, moet er toch zijn voor mijn National Geographic.

Ho Lee Fuk

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Neem eens een taxi van en naar Malioboro, dan merk je het meteen. Probeer het ook eens de dagen voor Idul Fitri, dat is een hel.
Nu ja, ik heb het absoluut niet begrepen op de drukte in Malioboro. Geef mij maar de rustige sfeer van Prawirotaman.
Ik begrijp wel de reactie van belgianguy. Toen ik de eerste keer in Yogya kwam, na de val van Soeharto was het in Prawriotaman ook doods, en het was zelfs juli. Door de vele straatprotesten in Jakarta was er nauwelijk s een toerist te bekennen in Yogya. In elk restaurant was ik 's avonds zowat de enige gast. Leuk is anders. Dan maar een praatje maken met de obers, koks en Indonesische gasten. Ik heb er een heleboel vrienden en een vrouw aan overgehouden aan die periode Emoticon: Shiny . Ik keer er elk jaar met plezier weer naar toe.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ben alweer terug. Het is druk inderdaad. Met een taxi hoef ik niet, die moet me eerst komen halen en dat kost al 10 minuten... Die paar dagen per jaar dat het hier een echte hel is zijn op 1 hand te tellen volgens mij. Maar misschien moet ik het dan ook niet vergelijken met plekken als centraal Jakarta, Braga e.o. in Bandung en het kampusgebied in Malang...

Prawirotaman is te rustig voor me, maar Sosrowijayan is wel aardig, zeker als er in ieder geval wat volk zit, gewoon normaal dus. Genoeg tijd om een praatje te maken met iedereen die binnen is inderdaad.. dat is vaak wel leuk.

Ho Lee Fuk

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Het zal aan mijn afkeer van drukke winkelstraten liggen Emoticon: Wink In vergelijking met Jakarta is Malioboro inderdaad nog een oase van rust Emoticon: Smile

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Haha, dat zal wel meespelen ja.. ik kan er behoorlijk tegen als ik weet dat ik er doorheen moet en er zelf niet IN hoef om te winkelen. Zonet stond inderdaad de Malioboro behoorlijk dicht, maar een rondje via Jl. Mataram, Jl. Senopati, Jl. Bhayangkara en dan via Jl. Monjali weer naar het noorden ging zonder problemen, de tegengestelde richting was een stuk drukker.. allemaal auto's en bussen met kentekens uit verre en vreemde oorden als AD, B, S, H, D Emoticon: Wink

Ho Lee Fuk

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

vakantie tijd. En ik moet wel zeggen dat het verkeer de laatste jaren behoorlijk aan het dicht slippen is, zeker rond de Malioboro.
Ik woon in het noorden maar voor een pintje ga ik toch nog immer en altijd naar Prawiro.

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Kom net uit Jakarta; daar was het wel 10x erger als op Malioboro. Dus.....met die files in Yogya valt het wel mee.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 03-07-2008 19:29 plwolf wrote:
yogya-bali.
die superarrogante eigenaar kennen wij goed.
een goed mens die veel kinderen naar school laat gaan,
qls de ouders geen geld hebben.
Is gek op autos welke indonesier niet.
Heeft een ander hotel achter Wima Gajah gekocht.en is,
steeds aan het verbouwen en verbeteren.
Dus kraam geen onzin uit
peter

Nou Peter. Naieve reactie. Hoe vaak komt u daar? Ik woon al 15 jaar bijna "letterlijk" om de hoek en moet geregeld het gedrag van deze eigenaar aanschouwen (dat zal hij niet tonen t.o. zijn gasten). Ga maar eens echt praten met zijn personeel en de buurtgenoten. Dan hoor je heel wat andere verhalen dan die zgn. "weldoeners"-verhalen van u.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Die kinderen van die arme ouders kan hij naar school laten gaan over de hoofden van zijn personeel die financieel worden onderbetaald (en het geld - van zijn logees verdiend - dat hij in achterstallig onderhoud had moeten steken i.p.v. in auto's). Ja, zo kan ik ook Sinterklaas spelen.
Let op het gedrag als hij (en zij) even niet doorhebben dat u het ziet. Oeoeoe, dan hebben we opeens een heel ander mens voor ons.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Sorry to say, maar de enige guesthouses die het waard zijn om in te verblijven, zijn degene die door een buitenlander worden gerund dan wel ondersteund. Het verschil is met blinde ogen nog te zien.

Dat is iets dat niet alleen in Yogyakarta opgaat maar in veel Indonesische steden. Zowel in Jakarta als in Bali logeer ik altijd in hotels/guesthouses waarvan (1 van de) eigenaars een Japanner is. Dan is hygiene en onderhoud gegarandeerd.
Heb jaren in het toerisme gezeten en weet intussen wel het verschil tussen een puur lokaal geleid onderkomen en diegenen waar een buitenlandse "hand" in meespeelt. Ellenlange voorspong. Heeft puur met inzicht te maken in de denkwijze van een buitenlandse toerist waarover de gemiddelde Indonesier niet beschikt (doodeenvoudig omdat hij zijn eigen cultuur hanteert als graadmeter; dit door jarenlang gebrek aan informatie van buitenaf tijdens de Soeharto-periode en door het feit dat men zelden naar het buitenland gaat -> dus ook geen inzicht en ervaring kan opbouwen).

elsbeth
User
spacer line

Yogja, het klinkt me erg aannemelijk in de oren. Ik heb het, weliswaar in een veel kortere periode dan jij, gezien in de gezondheidszorg. De ziekenhuizen en revalidatiecentra die ik heb gezien/waar ik in ben geweest, lieten ook dit verschil zeer goed zien. De door Nederlandse zusters opgezette centra zijn een verademing bij de Ruma sakit umums die ik gezien heb. De Nederlandse zusters vertelden mij ook dat ze iedere dag de OK moesten controleren. Zodra ze dat 1 dag niet zouden doen, zou er niet meer schoongemaakt worden. Ik geloof absoluut dat dit vaak op gaat. Je verklaring dat de Indonesiers weinig vergelijkingsmateriaal hebben omdat ze nauwelijks naar het buitenland gaan, lijkt me ook heel plausibel.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

82,427,091 topic views - 239,300 posts - 13,720 topics - 31,314 members - last post @ 30-05-2020 11:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

134,362,295 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com