indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jolan
User
spacer line

Wij vertrekken volgende week naar Bali. We vliegen via Kuala Lumpur. Wij nemen tassen mee die je afsluit met ritsen. Zit dus niet op slot. We overwegen om de tassen op Schiphol te laten sealen. Weten jullie misschien of de douane op KL en Bali hier moeilijk over doet?

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Tassen die je niet kunt afsluiten en die het bagageruim ingaan zou ik altijd laten sealen.

Begin de details te vergeten

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

"Overwegen"? Dat is niet het overwegen waard, dat moet je verplicht stellen voor jezelf, aangezien je anders zeker spullen kwijt bent of erger; je opgepakt wordt wegens drugssmokkel.

Douane doet er niet moeilijk over hoor, zij kijken toch door het plastic heen.

Geschiere
User
spacer line

Koop voor een paar euro een flightbag. Bij iedere outdoor winkel of op schiphol zelf te koop. Deze kun je blijven her gebruiken. Wij reizen met een rugzak maar deze gaat altijd met flightbag en slot het vliegtuig in. waarom risico lopen dat iemand er wat uithaalt, of nog erger in stopt.

gr. Elma

hasse
User
spacer line

Waar zijn deze flightbags te koop? Sealen op Schiphol vind ik nogal prijzig maar besef natuurlijk best wel dat tegeover veiligheid een prijskaartje hangt. Emoticon: Blush

Pamelabak
User
spacer line

Yerun:
Douane doet er niet moeilijk over hoor, zij kijken toch door het plastic heen

Dit is niet helemaal waar. Ik had in mijn dichtgesealde en met slotjes beveiligde koffer diverse trafo's (telefoon etc.) maar moest het toch openen door de douane. Een toestand dat het gaf voordat je al dat plastic en slotjes afgehaald hebt. Tegenwoordig doe ik alleen maar slotjes en dat werkt ook prima.

Gr. Pamela

elsbeth
User
spacer line

Tje, ben ik nou zo naief, dat heb ik nou werkelijk nog nooit gedaan. Ik reis altijd met gewone rugzak of weekendtassen met ritsen. Het is nooit in me opgekomen om tassen te sealen of op slot te doen. Doen jullie dat echt altijd allemaal? Verder ben ik altijd goed op mijn hoede, hoor, geld verdeeld over meerdere plaatsen zodat je niet meteen ales kwijt bent als je gerold wordt. Altijd wat geld op zak om "weg te geven" als het mes je letterlijk op de keel gezet mocht worden, je spullen nooit uit het oog verliezen op luchthavens en andere tranpsortplaatsen etc.
Nou, ik ga er eens over nadenken.
groet Elsbeth

Milani
User
spacer line

Daar waar je de koffers laat sealen kan je ook zo'n flightbag kopen het is iets duurder dan sealen maar kan je steeds opnieuw gebruiken. Zou het zeker doen. Emoticon: Yes!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-07-2008 13:37 elsbeth wrote:
Tje, ben ik nou zo naief, dat heb ik nou werkelijk nog nooit gedaan. Ik reis altijd met gewone rugzak of weekendtassen met ritsen. Het is nooit in me opgekomen om tassen te sealen of op slot te doen. Doen jullie dat echt altijd allemaal?

Nou, ik ga er eens over nadenken.
groet Elsbeth

Ik was al blij met deel 1 van de reactie. Ik heb nog nooit iets laten sealen en vergeet de helft van de tijd zelfs de kofferslotjes te gebruiken. Ik heb nog nooit iets gemist en ben nog nooit met iets "teveel" thuisgekomen en ik zit toch wel een keer of 10 tot 20 per jaar in een vliegtuig.
Maar misschien heb ik dan maar geluk gehad.

En, ik denk er echt verder niet over...

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Bodjok
User
User icon of Bodjok
spacer line

On 02-07-2008 21:20 jolan wrote:
tassen mee die je afsluit met ritsen. Zit dus niet op slot.

zakje tiewraps (van die kabelhouders) kost een euro? Strip de oogjes van de ritsen aan beide kanten aan elkaar, je zult hem moeten openknippen wil je in de tas en dat valt natuurlijk op. Extra meenemen voor de terugreis, heh.

jolan
User
spacer line

Bedankt allemaal!
Aanstaande maandag vertrekken we naar Bali en we zullen onze bagage laten sealen op Schiphol.
Groet, Jolan

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Waar op Schiphol kan je de bagage laten sealen en wat is tegenwoordig de prijs daarvoor?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Bij de vertekhal , kost 7,50 eurie
Tenminste oktober 2010.

Ongeveer 10 meter vanaf de bali van Garuda , aan de rechterkant van af de ingang .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Dank u wel

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Namens de deelnemers van dit forum.

Dank U wel. Emoticon: Yes!

It's only kinky the first time.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,316,849 topic views - 233,330 posts - 13,683 topics - 23,674 members - last post @ 19-08-2019 17:29 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,182,129 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com