indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sandy
User
spacer line

LOMBOK---Ik ben nog nooit in Lombok geweest ---waar in Lombok is prima strand en hotel onder de 30,-/nacht-dag.
Trims.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Volgens mij moet dat op het hele eiland wel lukken, dus ik zou een lekker afgelegen strand in het zuiden opzoeken. Overnachten kan daar op het strand, bespaart je weer drie tientjes Emoticon: Puh!

Maar als je een beetje verblijf wil hebben op Lombok kom je al vrij snel uit op de omgeving Senggigi en de Gili eilanden (drie stuks). Ik vind de Gili's maar matig, je kunt er niet vanaf om eventjes wat te halen en zo... geef mij Senggigi maar.. dat is Kuta, alleen dan met brede straten, vrijwel geen verkeer, vrijwel geen Balinezen, vrijwel geen toeristen, lekker eten en algehele rust.

Ho Lee Fuk

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag Sandy,

Wil je op Lombok alleen maar strand zien of wil je ook nog iets anders doen?
Ikzelf via de drie Gilieilanden in het noorden ook niet zo geweldig maar als je er eentje uitkiest dan het best naar Gili Air (het dichtst bij het "vasteland" Emoticon: Wink of naar Gili Meno (de middelste maar heeeeeeeeeeel erg rustig.
Gili Trawangan vind ik de minste met veel rommel op het strand maar wel heel veel cafe's, restaurantjes en parties. De eilanden zijn nogal droog en de meeste hotels hebben alleen zeewaterdouches (tenzij je in heel luxe hotel gaat zitten)Alternatief: deze eilanden op een dagtrip vanuit Senggigi bezoeken.
In het zuidwesten van Lombok ligt nog een ander klein eiland 20 minuten van de kust; Gili Nanggu. Dit eilandje is al een stuk beter, schoner en rustiger en in een mooiere omgeving. Je kan ook dit eiland op een dagtrip bezoeken. Nog meer Gili's in het noordoosten (o.a. Lampu) waarvoor je wel eerst Lombok moet doorkruisen waar je schelpen op het strand vindt, zo groot en mooi als je ze nog nooit gezien hebt.
Hele mooie witte stranden in het zuiden in en rond Kuta (Kuta Lombok dus) waar je de toeristen op een hand kunt tellen (1 maand geleden); er is echter verder erg weinig te doen. Ook Kuta is met een dagtrip te bezoeken.
Senggigi zelf (20min van de luchthaven) is erg uitgestrekt over diverse baaien en heeft diverse stranden (in verschillende kleuren)
Senggigi heeft echter helemaal niets met Kuta Bali te maken. De straat is er inderdaad iets breder (centraal Senggigi) over een stuk van 1 kilometer maar wel in enkelvoud want er is maar 1 straat ! Overdag matige activiteit (want iedereen zit aan het strand of aan het dagrippen) en 's avonds is het er gezellig maar met weinig toeristen (vorige week) Er zijn simpele warungs maar ook luxere restaurants, goede hotels, zeker voor de prijsklasse die jij zoekt en goede live muziek's avonds.
Als je zwart zand geen probleem vind dat zijn er mooie stranden ten noorden van Senggigi tot aan Bangsal, palmbomen op de achtergrond, perahu langs de kustlijn en je bent waarschijnlijk alleen op een schoon strand.....
Als je nog meer wilt weten dan zeg het maar. Ik ben er de laatste 8 maanden alles bij elkaar 11 weken geweest.

Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Mooie omschrijving Anne Mieke, ik moest weer eens terug om dit naar binnen te snuiven. Is alweer een jaar geleden. Emoticon:

Ho Lee Fuk

sandy
User
spacer line

Hartelijk dank allemaal---ik zal wel overal naar toe gaan want ik heb 2 weken de tijd om Lombok te verkennen .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

ooh, dat moet geen probleem zijn dan!

Ho Lee Fuk

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 03-07-2008 10:58 sandy wrote:
Hartelijk dank allemaal---ik zal wel overal naar toe gaan want ik heb 2 weken de tijd om Lombok te verkennen .

Lijkt me een beetje lang: 2 weken op Lombok. Wil het eiland niet afkraken maar er is weinig te doen en doorgaans heb je binnen 3 dagen wel alles gezien wat bezienswaardig is. Het is natuurlijk heel wat anders als je bijv. komt voor kennismaking met de bevolking. Maar dan is 2 weken weer te kort.
Anyway, fijne vakantie. Wat hierboven is geschreven, is zeer goede info (kom er doorgaans ook 8x per jaar maar niet voor vakantie).

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,181,303 topic views - 240,034 posts - 13,725 topics - 32,691 members - last post @ 10-08-2020 14:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,309,027 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com