indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

stone17
User
User icon of stone17
spacer line

Geachte forum lezers,

Vraagje: Als je s'avonds aankomt op International Airport Jakarta wat is de beste,snelste en goedkoopste manier om naar JalanJaksa te komen?
Welke bus?(nr. of pendel) Welke metro?(geintje misschien) Taxi?(met/zonder meter)
en wat kost dit alles?(incl.Tol en ivm afdingen)
Alvast bedankt.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Bussen? Er vertrekken vanaf het vliegveld 'Damri' (wit met blauwe letters) bussen naar diverse plekken in de stad. Gambir is een van die bestemmingen. Kost je 20.000 Rupiah tot daar. Je bent dan op een dikke kilometer ten noorden van Jalan Jaksa. Pak vanaf Gambir zo'n oranje herrieschopper (bajaj) voor 10.000 of minder. Klaar!

Metro bestaat niet in Indonesie.

Taxi kan ook, kost je meer 100.00 - 150.000 inclusief tolgelden schat ik zo... Taxi's op het vliegveld kunnen gewoon met meter rijden, anders gewoon eventjes wachten tot er eentje is die wel met meter wil rijden. Moet geen probleem meer zijn tegenwoordig.

Fijne reis!

Ho Lee Fuk

spacer line  

Even voor de duidelijkheid, taxi met meter is ALTIJD goedkoper dan zonder meter
maar die boeven proberen toch vaak zonder meter te rijden.
een paar keer roepen en de meter gaat meestal aan of anders gewoon uitstappen.

leomanado
User
spacer line

beste Stone,

Neem geen risico en loop op het vliegveld naar buiten, ga niet in op allerlei
"aanbiedingen" en neem de bluebird taxi. Kost je incl. tol rond de Rp 100.000 = euro 7-8.
Daar kun je het niet voor laten. Neem in Jakarta ook altijd bluebird of voor korte reisjes de rode bemo. Als je bestemming in de buurt van de busway ligt, neem die dan. Kost Rp 3500 ( 25 eurocent) en is heel goed en snel. De busway stop bij Sarinah, nog geen 10 minuten lopen van Jl Jaksa.
Geniet ervan!

stone17
User
User icon of stone17
spacer line

Bedankt voor de Tips!!!Yerum,dutchguy en leomanado.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zoals Yerun het vertelt, is mijn maandelijks traject: Damri-bus (naar buiten lopen naar links en daar zie een bestelhokje voor de Damri-bussen), bajaj, Jl. Jaksa. Soms i.p.v. de bajaj een ojek (brommertaxi: ook ca. Rp. 10.000).

En anders Blue Bird taxi.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Let wel even op; de blue bird taxi staat niet tussen de overige pretentieuze taxibakken.
Nu hoorde en merkte ik vorige maand dat die knalgele taxikrengen ook hard aan de weg timmeren qua betrouwbaarheid. Ik weet niet welke dat zijn, maar mijn ervaring was goed daarmee.

Begin de details te vergeten

leomanado
User
spacer line

De bluebird taxi staat gewoon tussen de andere taxi's. Althans afgelopen vrijdag nog wel Kijk maar waar er een rij mensen staat te wachten, daar is bluebird. Vrijdag heb ik meer dan een kwartier moeten wachten....Ik heb ook eens met een Indonesische vriendin Express gebruikt. Goede ervaring moet ik zeggen.

spacer line  

Bluebird heeft schijnbaar een aantal andere jongens over genomen.
Kijk of er "bluebird group" op staat.
Die nieuwe witte en gele zijn ook OK (ben effe de naam kwijt)

Greetz

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb in Jakarta wel eens Gamya gebruikt.. zegt me voor de rest allemaal weini, maar kreeg wel wat ik wilde zonder gezeik en met meter. Wel het voordeel dat ik een beetje weet waar ik ben zodat ik wel een signaaltje geef als ik wil dat links beter is dan rechtdoor. Emoticon: Shiny

Ho Lee Fuk

spacer line  

Als je wat geld wilt besparen en een beetje risco durft te nemen pak dan een taxi met op de achterruit "tarif lama" (oud tarief), scheelt toch best wel een hoop.
Moet je wel een beetje de weg kennen want die willen nog wel is een omweggetje nemen

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 03-07-2008 07:16 dutchguy1000 wrote:
Als je wat geld wilt besparen en een beetje risco durft te nemen pak dan een taxi met op de achterruit "tarif lama" (oud tarief), scheelt toch best wel een hoop.
Moet je wel een beetje de weg kennen want die willen nog wel is een omweggetje nemen

Vroeger had je "Prestasi taxi", dat was ook tarif lama, alleen wist je nooit wat je zou meemaken die rit. Heb vaker totaal bezopen chauffeurs meegemaakt die met 120 over Thamrin crossten. Geen aanrader.

Gracias. Sama sama

stone17
User
User icon of stone17
spacer line

Bedankt voor alle tips, dit gaat leuken!!
O'ja nog wat! nemen ze eigenlijk 5 personen in een taxi mee???

spacer line  

Prestasi, ja, daar heb ik ook wel wat leuke ervaringen mee gehad, die ouwe rotte bakken, gelukkig zie je die zo goed als niet meer.
5 personen?... hmmmm randje denk ik

stone17
User
User icon of stone17
spacer line

Oke' dus mijn kids moeten even ontzien!! maar rijden er ook kleine bus-taxi's?
of nog mooier zo'n engelse taxie maar goed in dit geval mijn vrouw laten regelen.
Trouwens dutchguy je was vroeg vanochtend.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,341,468 topic views - 240,165 posts - 13,729 topics - 33,262 members - last post @ 25-09-2020 14:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

139,120,439 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com