indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

daft_punk
User
spacer line

Nou het is dan zover!
de laatste sigaretjes zullen vandaag worden opgestoken in de kroegen. Ik zal het wel gaan missen, een borrel en een sigaartje gezellig met vrienden.

spacer line  

Ben benieuwd wat voor effect dat gaat hebben, ik was laatst in Singapore waar het ook al van kracht is maar daar kan je tenminste nog buiten op straat een peukie roken, tis er lekker warm en veel kroegen hebben daar de grote deuren open, in Nederland in de zomer zal het nog wel gaan, maar in de winter?.... nee hoor, geef me Indonesie maar, kan je zelfs in de taxi nog een peukie roken... he he he

daft_punk
User
spacer line

ja het zal zwaar worden. het is stoppen met roken of verhuizen naar indonesie. Ik ga voor het laatste Emoticon: Puh!

spacer line  

Johan Vlemmings, een best wel goede bekende van mij heeft een grappig idee. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
De plek waar hij het wil beginnen ken ik goed, ziet er leuk uit maar is helaas alleen niet in het centrum van Eindhoven.:
http://www.telegraaf.nl/etenen(...)iendelijk_caf__.html

daft_punk
User
spacer line

Hahahahh.
Wel een goed idee. maar ik ben benieuwd hoe de wet hier op zal reageren. er zijn al heel wat plannen om de wet te omzeilen onderuitgehaald. europa lijkt het roken helemaal te willen verbannen.
Ik zal zeker eens een pilsje en een sigaretje doen bij johan als ik in de buurt ben.

spacer line  

Zover ik begrijp gaat het er om dat personeel recht hebben op een rookvrije werkomgeving, dat krijgt hij op deze manier natuurlijk helemaal voor elkaar.
Ben wel benieuwd, als je langs gaat doe hem maar de groeten van de lange uit Jakarta. dan weet ie wel wie je bedoeld he he he

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Niet in het centrum, maar toch in ieder geval aan de binnenring. Als ik weer eens in 'mijn' Eindhoven ben neem ik wel een kijkje.

En dat rookverbod? Het zal net zo moeilijk worden als toen roken in vliegtuigen verboden werd. Ook geen echt drama uiteindelijk, en we zijn er ook niet minder om gaan vliegen. Emoticon: Wink

spacer line  

On 30-06-2008 10:11 Yerun wrote:
Niet in het centrum, maar toch in ieder geval aan de binnenring. Als ik weer eens in mijn Eindhoven ben neem ik wel een kijkje.

En dat rookverbod? Het zal net zo moeilijk worden als toen roken in vliegtuigen verboden werd. Ook geen echt drama uiteindelijk, en we zijn er ook niet minder om gaan vliegen. Emoticon: Wink

Nou, toch wel een behoorlijk verschil tussen vliegen (moetjes) en gezellig in de kroeg.
In het vliegtuig gaan bij mij standaard de nicotine gummetjes mee, maar bier en kauwgum gaat echt niet. geloof me, ik heb het geprobeerd toen ik weer is wilde stoppen met roken.

Pamelabak
User
spacer line

Ik denk dat ik de enige niet-roker ben die op deze topic reageer. Ik ben namelijk dolgelukkig dat er niet meer gerookt mag worden in uitgaansgelegenheden e.d. Eindelijk kan ik nu ook daarheen gaan en ik denk met mij nog een heleboel andere mensen, die niet tegen rook kunnen. De rokers hebben geen flauw idee van wat ze je aandoen als niet-roker. Als je asmatisch bent of andere ziektes hebt dan kon je in het verleden nooit een café binnenstappen om koffie of een wijntje te nuttigen. Dat is nu gelukkig veranderd.
Pamela

daft_punk
User
spacer line

als niet roker zou ik me dat kunnen voorstellen. Nu ben ik er als roker niet voor om het leven voor de niet roker ondragelijk te maken. Maar gun ons wel een eigen ruimte om even onze zwakheid te kunnen uiten. Even een sigaretje op het vliegveld in een ruimte van 2 bij 2 zal al genoeg zijn.

Maar wat ik dan niet zo goed begrijp: wel regelmatig naar het nummer 1 land van het pro roken op vakantie gaan. We hebben het niet eens over de smock die in de steden heerst.

Pamelabak
User
spacer line

Daft_punk
Oh, maar dat gun ik jullie van harte. Ik heb bij ons op kantoor een ruimte vrij gemaakt voor de rokers. Ze mogen wat mij betreft volop roken. Het is hun eigen verantwoordelijkheid. Maar ik ben in ieder geval blij dat wij nu ook in gelegenheden kunnen komen, waar we voorheen niet konden komen.

En wat de smog in de steden betreft: je hebt helemaal gelijk. Daarom ben ik ook blij dat ik in een dorpje woon midden in de Betuwe.
Pamela

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ja Pam, je hebt gewoon gelijk, jij als niet-roker vindt die tabaksgeur vreselijk.
Ik probeer ook te stoppen,maar ja...
Wordt nu echt onder druk gezet door mijn vriend:hij vind t roken vreselijk, krijg ook allerlei adviezen en enge waarschuwingen over slopende ziektes, en dat werkt averechts.[steek er stiekem nog eentje op]
Terwijl zijn hele Indische familie heerlijk doorstoomt al dan niet kretek

daft_punk
User
spacer line

ja die zijn helemaal lekker! zeker die zware

Pamelabak
User
spacer line

Merapi:
Ik vind die tabaksgeur niet alleen vreselijk, maar ik krijg het spaans benauwd, krijg geen lucht , druk op mijn borst en ga heel erg van hoesten. Ik ben namelijk jaren geleden ernstig ziek geweest en daardoor kan ik niet meer tegen rook en benauwde ruimtes. Als het alleen maar de stank is geweest, dan was het geen probleem voor mij. Vaak denken rokers dat het aanstellerighied is van de niet-rokers, maar ze staan er vaak niet bij stil dat de mensen er daadwerkelijk last van hebben.
Groetjes,
Pam

petteke
User
spacer line

Het is gewoon een kwestie van wennen.
Hier in Italie is het al 3 jaar verboden.Er waren speciale restaurants voor rokers,die zijn er niet meer ,want niemand ging daar naar toe.Iedereen is nu blij met het rookverbod.Je kan nu rustig eten zonder dat je die stink lucht ruikt.De ex rokers zeggen zelfs dat het eten beter smaakt !
En last but not least ... .Het is gezonder !

Hartelijke groet,Patricia.

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Allereerst wil ik melden ook niet-roker te zijn.Maar het lijkt me lastig voor de cafe's bijvoorbeeld,want mensen gaan toch juist voor de gezelligheid en dus een drankje en sigaretje naar het cafe.Bij restaurants vindt ik het ook fijn als men niet direct na eten een sigaretje opsteekt,maar men kan nu nergens meer terecht.Men kan toch gewoon rekening houden met elkaar?Straks krijgen we nog een biertjesverbod of gaat de overheid bepalen wanneer ik mijn vrouw efee lekker pak of zo!Waar gaan we naartoe met deze betutteling? Emoticon: Confused

Pamelabak
User
spacer line

Veer01:
Voor mensen, die geen last hebben van de rook is het geen probleem dat anderen roken. Maar als je vanwege ziekte of iets dergelijks er erg veel last van heb, is het geen pretje om in de rook te zitten. Ook al zit hij/zij iets verderop. Je kunt daar geen voorstelling van maken. Trouwens in Italië (is op tv geweest) is bewezen dat de restaurants etc. geen verlies lijden doordat de rokers geweerd zijn (zie stukje van Petteke). De rokers beamen nu zelf dat het eten beter smaakt. En ik snap echt niet dat een sigaret de gezelligheid verhoogd. En ik vind dat als je naast een niet-roker (zonder te vragen of het goed is) een sigaret opsteekt, dat je dan geen rekening houdt met elkaar.
Pamela

spacer line  

Die 3.6 cent accijnsverhoging die er toch weer doorheen is gedrukt vind ik veel schokkender nieuws....

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Oke,mee eens,maar dan hou je toch een mogelijkheid open voor derokers?Nu wordt er meteen de botte bijl in gezet door alles te verbieden.Je mag hier dus wel blowen en aan de drugs maar niet meer roken.Ik heb ook liver geen roker naast mijn eettafel,maar het is weer allemaal zo zwart-wit.En dan nog,wat denk je dat er in de lucht hangt hier bij Rotterdam aan chemische industrielucht?En dan de uitlaatgassen,moeten we allemaal gaan fietsen?Nee,ik vindt het net over de grens gaan van vrijheid.Maar oke,ik rook ook niet en heb er dus niet veel problemen mee behalve dan dat ik bovenstaande mening erover heb. Emoticon: Cooool

Pamelabak
User
spacer line

Veer01:
Natuurlijk mag je je eigen mening hebben, dat heb ik ook. Waarom dacht je dat wij in een klein dorp wonen, waar geen fabrieken e.d. zijn. Lekker platteland met veel fruitbomen, koeien en schapen. Het enige wat je af en toe ruikt is gier en als de tuin in bloei staat de bloesem en bloemen.
Pamela

petteke
User
spacer line

Veer01 : Wat dacht je dat er in de lucht hangthier bij Rotterdam....

Ik weet dat vooral de lucht boven de grote steden slecht is .Waarom moet dan ook de lucht binnen verpest worden door de rook.Hier was het in het begin ook even wennen voor de rokers.
Tegenwoordig kan je alleen bij jezelf thuis of op straat roken.En wat te zeggen over de vrijheid van de niet rokers?
Bij mij thuis mag niet gerookt worden en als ik gasten heb die roken ,doen ze dat buiten op mijn balkon.
Ha,ha mijn zwager staat hier heel de dag buiten op balkon,rookt bijna 2 pakjes per dag .
Patricia

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ja Pam , kan me heel goed voorstellen, als je van roken zo"n last hebt, nee hoor je gezondheid gaat voorop
Ben zelf een gezelligheids rookster, is natuurlijk geen excuus om stoppen uit te stellen.
Veers standpunt begrijp ik, de lucht in de grote steden is enorm vervuild.
Ooit in Den Haag tijdens het spitsuur gefietst?
Je longen kunnen concureren met een Hema rookwordt

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik weet dat roken slecht is voor de gezondheid en ik weet ook dat nogal wat rokers maling hebben aan de niet rokers.
Voor mij is deze wet er gekomen om de burger bezig te houden met zinloze disucussies over deze wet, de meningen blijven toch verschillen en dat is iedereen zijn goed recht.
De politiek vind dit prima, andere erg belangrijke zaken kunnen zo worden ingevoerd zonder dat de burger zich er druk over maakt, het onderwerp roken is immers actueel.
Jan

spacer line  

[quote] On 01-07-2008 15:09 petteke wrote:
Het is gewoon een kwestie van wennen.
Hier in Italie is het al 3 jaar verboden.Er waren speciale restaurants voor rokers,die zijn er niet meer ,want niemand ging daar naar toe.Iedereen is nu blij met het rookverbod.Je kan nu rustig eten zonder dat je die stink lucht ruikt.De ex rokers zeggen zelfs dat het eten beter smaakt !
En last but not least ... .Het is gezonder !

Hartelijke groet,Patricia. [/quote]

Trouw: [quote]Op het Campo de’ Fiori, een plein vol restaurants, pizzeria’s, wijnbars en pubs, zitten en staan dan ook veel mensen buiten. [/qoute]
Ja, als je in een warm land woont zal het ook allemaal niet zo erg zijn, htzelfde als in Singapore, maar wat denk je van het koude Nederland?
Als het toch allemaal zo veel fijner is, waarom zijn er dan nog geen rookvrije cafe's voordat het verbod inging?
Erg simpel, die zaken zouden gewoon niet draaien.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,745,379 topic views - 236,098 posts - 13,703 topics - 27,371 members - last post @ 18-01-2020 19:05 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,435,698 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com