spacer indahnesia.com - Discover Indonesia Online
spacer

Peduli Anak - straatkinderen

Bali Informatie
spacer
  · You are currently in > Forum > Andere praat > View Topic

Hundreds of hotels in Indonesia!

black line
Heb heimwee en zoek weldoender...;)
This is a topic in the Dutch language · Place a topic report for this topic · topic home | 1 | 2 | 3
User topic rating: Topic rating: 0 in 0 ratings Topic rating: 0 in 0 ratings Topic rating: 0 in 0 ratings Topic rating: 0 in 0 ratings Topic rating: 0 in 0 ratings
elsbeth
User
spacer line

Posted @ 09-07-2008 22:28

Anne Mieke, het is duidelijk hoor wat je bedoelt. Lekker blijven posten met al je informatie. Het gebeurt ons vast ook wel eens dat je ergens wat impulsief op reageert en later pas ziet wat er werkelijk geschreven is. Misschien was dat in dit geval ook wel zo.
Groetjes Elsbeth

Yogya-Bali
User
spacer line

Posted @ 10-07-2008 16:06

On 09-07-2008 22:28 elsbeth wrote:
Anne Mieke, het is duidelijk hoor wat je bedoelt. Lekker blijven posten met al je informatie. Het gebeurt ons vast ook wel eens dat je ergens wat impulsief op reageert en later pas ziet wat er werkelijk geschreven is.

Het is mij ook duidelijk wat er wordt bedoeld. Dit soort opmerkingen vind ik al meer dan 30 jaar een doorn in het oog. De "inlander" zien als een inheems apie dat moet blijven dansen in z'n folkloristische "lendendoek" t.b.v. het genot van de toerist.
Sorry Anne Mieke, maar ik denk dat je je eigen koloniale gedachten nog even in je psyche moet terug moet zien te vinden en "deleten". Ik neem het je niet kwalijk want velen reageren zo, maar het is een waarschuwing de eigen "Geert Wilders" in je eigen denken te ontdekken. Het is zo makkelijk altijd naar een ander te wijzen maar hetzelf in je terug vinden is ook een kunst. En als je dat hebt ontdekt, dan kan je de realiteit in dit land zien zonder superieure gedachten in je binnenste te koesteren t.a.v. een folkloristische cultuur (die geen cultuur meer is maar puur folklorisme): het "nobele wilde" idee (eigenlijk zeer racistisch). Succes.

Ook 1 van de redenen waarom ik mijn kinderen niet in een batik kebaya laat lopen zoals ik ze ook niet laat lopen in een Volendammer kostuum. Daarmee zou ik het eigen racisme in mijzelf naar boven halen. Beiden zijn overblijfselen van een statische folkloristische cultuur die al achterhaald is.

Yogya-Bali
User
spacer line

Posted @ 10-07-2008 16:36

By the way Anne Mieke, no hard feelings. Persoonlijk vind ik jouw aanwezigheid op dit forum een aanwinst. Het gros van de mensheid is zich niet bewust van het feit dat we af en toe reageren en denken op een wijze die niet strookt met de relaiteit. Daar zijn we mensen voor en ook ik moet tot mijn schande erkennen dat het etnocentrimse bij mij ook vaak (haar lelijke) kop op steekt. Men is tenslotte een produkt van en gevormd in diens/haar eigen cultuur.

elsbeth
User
spacer line

Posted @ 10-07-2008 18:19

Yogya, het komt op mij over alsof je nogal met jezelf ingenomen bent. Dat kan best terecht zijn, hoor, maar jij zou toch als geen ander moeten weten hoe gevaarlijk het is om een eigen gevoeligheid zo te projecteren op iemand anders. Daarbij laat je je eigen sneeuwbal zo hard rollen dat íe wel heel veel dingen meeneemt in zijn vaart.
Gelukkig trek je in je tweede posting de schoen zelf ook nog even aan, maar ik vind dat je wel heel ver gaat bij het beoordelen van de psyche van Anne Mieke.
Ik ben het helemaal met je eens dat je alert moet zijn op het gevaar van het romantiseren van armoede en economische achteruitgang, maar er nou meteen vanuit te gaan dat Anne Mieke zich daar helemaal niet van bewust is...
Enfin, ik neem aan dat ze zelf ook nog wel even reageert.
Groetjes Elsbeth

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Posted @ 10-07-2008 21:52

Lezen en luisteren is soms een moeilijk ding....laat staan de interpretaties. Duidelijker dan mijn posting van gisteren kan ik niet zijn. Als daarop ook verkeerde interpretaties ontstaan dan laat maar zitten. Mensen die mij 5 minuten kennen weten dat je bij bij mij niks verkeerds mag zeggen over Indonesie. Jammer dat dat al die jaren niet bij iedereen overgekomen is. ik was eerlijkgezegd niet van plan om nog verder te reageren.
Mijn reactie en denkwijze strookt wel degelijk, juist wel met de realiteit. Ik heb genoeg vrienden en kennissen in Indonesie om me hun lot aan te trekken. maar ook zonder hen zou ik dat doen.
Ik vind dat hier nogal wat verondersteld wordt, want meer dan dat is het nl. niet. Ik wil ook op geen enkele manier met ene Geert Wilders in verband gebracht worden. Ik vind dit ver maar dan ook ver buiten proportie.
Ik ben verder niet van plan om me te verdedigen voor iets wat me zelf aan het hart gaat.

gr
Anne Mieke

Ku menanti seorang kekasih, yang tercantik yang datang di hari ini (Iwan Fals)

Yogya-Bali
User
spacer line

(Edited) Posted @ 11-07-2008 02:53

Dat men vind dat ik met mezelf ingenomen ben, mag je vinden. Maar dat verandert mijn opinie nog niet. Jarenlange (zowel theoretische als praktische) training in het leren herkennen van racisme en etnocentrisme dat in de mens zit, haal ik dat er snel uit. Het gaat er niet om hoeveel vrienden je hier hebt en hoe je je het lot van een volk aantrekt, het gaat er om hoe je denkwijze is, en die kan wel degelijk racistisch en etnocentrisch zijn zonder dat je dat zelf zou willen. Een ieder is een produkt van zijn/haar cultuur waardoor men is gevormd en denkt. En dit (maar ook je eigen superioriteitsgevoelens) komt in beoordelingen over je beste vrienden naar boven.
Als iemand stelt dat een volk (etnische groep) maar moet blijven zoals het is (dus statisch), dan is dat voor het eigen genoegen en plezier.....en niet ten goede van deze groep.

Het veel gehoorde betoog dat als je een andersgekleurde partner (of vrienden)hebt, je geen racist zou kunnen zijn, is ook een veronderstelling zonder houvast want men kan juist een relatie aangaan met iemand uit een ander volk of ras om de eigen superiorieitsgevoelens bevestigd en bevredigd te zien. Vaak onbewust.

Yogya-Bali
User
spacer line

(Edited) Posted @ 11-07-2008 03:22

Etnocentrisme en racisme schuilt in ieder mens. Daarom stoort dat zgn. "politiek correcte" gedoe me om af te geven op Wilders waaruit dan zou moeten blijken hoe goed en anti-racistisch men is. Uiteraard is Wilders een etnocentrist want hij vindt zijn eigen culturele normen en waarden blijkbaar superieur aan anderen (in dit geval de moslims).
Maar ook degenen die hem hiervan betichten zijn niet vrij hiervan. De eerste steen gooien.......??? Dat is altijd makkelijk. Maar leer de balk in je eigen oog kennen naast de splinter in de oog van een ander.

Een zelfde voorval is gebeurd in 1991 toen de toenmalige minister Pronk het nodig vond de Indonesische overheid ervan langs te geven n.a.v. het schietincident op het kerkhof te Dili (Oost-Timor). Hoewel hij dacht goed te doen, deed hij dit vanuit een uitermate etnocentrische en racistische motivatie. Oftewel, hij vond zijn denkwijze en normen klaarblijkelijk stukken meer superieur dan die van de Aziaat die minder individu-gericht denkt, dan de Europeaan die aan de individuele mensenrechten hoge waarde hecht. Zijn daden werkten 100% omgekeerd evenredig aan wat hij beoogde. Resultaatgericht??? Verre van dat. Doodgewoon door niet door te hebben hoe het in een andere cultuur werkt en uitsluitend uit te gaan van zijn eigen concept van individualisme. Nadien heeft hij dat nog meerdere malen bewezen. Het "westen" is er nog steeds van overtuigd dat haar normen de geldende moeten zijn in deze wereld.
Hoewel ik achter veel van deze normen sta (ik ben tenslotte ook een produkt van mijn eigen cultuur, en een doorgewinterde individualist) besef ik dat het merendeel van de wereldbevolking er totaal andere meningen en normen op na houdt. En take it or leave it , zij maken zelf wel uit hoe zij tegen zaken als economische vooruitgang, politiek en mensenrechten moeten aankijken.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Posted @ 11-07-2008 11:00

YB, helemaal mee eens, "take it or leave it"!! wil je hier wonen of elders and je eigen roots, pas je dan aan!!

nobodyisperfect

elsbeth
User
spacer line

Posted @ 11-07-2008 14:24

Yogya, je schrijft :

"Het gaat er niet om hoeveel vrienden je hier hebt en hoe je je het lot van een volk aantrekt, het gaat er om hoe je denkwijze is, en die kan wel degelijk racistisch en etnocentrisch zijn zonder dat je dat zelf zou willen". Ben ik helemaal met je eens, dat is een groot gevaar. Net zo gevaarlijk is het om , met het vlaggetje van "jarenlange (zowel praktische als theoretische) training" iemand op basis van een paar zinnen in een topic te veroordelen. Je zegt dat je snel bent, maar dit is wel heel snel hoor. Ik ken zat mensen die jarenlang praktisch en theoretisch geschoold in één of ander onderwerp/vak, maar je blijft altijd behept met je eigen persoonlijke referentiekader en je vermogen tot reflexie op je eigen doen en laten. Wir sehen die Sachen nicht wie sie sind, sondern wie wir sind. (vrij naar Emmanuel Kant). Dat geldt ook voor jou
Natuurlijk krijg je bijval van Siebjans, je verhaal klopt ook wel, ik ben het er ook grotendeels (misschien zlefs wel helemaal...)mee eens , maar ik maak toch nog een keer bezwaar tegen jou posting wat betreft Annemieke. En dan zal ik er ook over ophouden.
Verder gewoon de hartelijke groeten, Elsbeth

Yogya-Bali
User
spacer line

Posted @ 12-07-2008 03:34

Elsbeth, hoewel je het met me eens bent, wil (of durf) je Annemieke niet aan- of af te vallen. Maar zie dit dan ook niet als een persoonlijke aanval op haar als persoon.
Maar als Annemieke een opmerking plaatst waaruit men min of meer kan opmaken dat de Sumatraan in het "stenen tijdperk" moet blijven leven t.b.v. haar genot.....tja, dan is het toch logisch dat iemand daarop reageert.
Ik heb evenzo opgemerkt dat ik haar inbreng doorgaans apprecieer, maar probeer haar op de racistische achtergrond in deze posting te wijzen. Dat is geen persoonlijke aanval; ik heb ook hierboven al genoemd dat dat in ieder mens schuilt, iets waar ik ook niet van geschoond ben. Ter lering....

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Posted @ 12-07-2008 09:19

On 12-07-2008 03:34 Yogya-Bali wrote:

Maar als Annemieke een opmerking plaatst waaruit men min of meer kan opmaken dat de Sumatraan in het "stenen tijdperk" moet blijven leven t.b.v. haar genot.....tja, dan is het toch logisch dat iemand daarop reageert.

Ik denk dat ik ook soms bijna " dezelfde" gedachte heb zoals Annemieke , het verlangen naar bepaalde ideaalbeeld van een fenomeen .
Mijn ideaalbeeld over Indonesia is die mooie natuur , de hellingen vande bergen , de groene sawah , de mooie rievieren etc.
Ook die aardige mensen , super beleefd , sociaal , elkaar helpen etc.

En in sommige streken (buiten Java en Bali) kan je het nog vinden .
En dat is mss wat annemieke bedoelde.

Ik vind ook jammer als ik rondrijd op[ Java/Bali (Sumatra weet ik niet veel) dat alles verandert , de natuur en de mensen.
En dan zeg ik ook , GVD , jammer dat het veranderd is.
En verlang ik naar " vroeger" .
En toch gun ik die mensen hun nieuwe leven , hun welvaart ,vol met stress en de honger naar meer.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Posted @ 12-07-2008 09:41

On 12-07-2008 09:19 sidia wrote:

...

Ik denk dat ik ook soms bijna " dezelfde" gedachte heb zoals Annemieke , het verlangen naar bepaalde ideaalbeeld van een fenomeen .
Mijn ideaalbeeld over Indonesia is die mooie natuur , de hellingen vande bergen , de groene sawah , de mooie rievieren etc.
Ook die aardige mensen , super beleefd , sociaal , elkaar helpen etc.

En in sommige streken (buiten Java en Bali) kan je het nog vinden .
En dat is mss wat annemieke bedoelde.

Ik vind ook jammer als ik rondrijd op[ Java/Bali (Sumatra weet ik niet veel) dat alles verandert , de natuur en de mensen.
En dan zeg ik ook , GVD , jammer dat het veranderd is.
En verlang ik naar " vroeger" .
En toch gun ik die mensen hun nieuwe leven , hun welvaart ,vol met stress en de honger naar meer.

Dit is precies wat ik bedoel!

Ik vind het jammer dat ik dat kennelijk niet zelf duidelijk gemaakt krijg.

"stenen tijdperk" moet blijven leven t.b.v. haar genot.....????

racistische achtergrond....?

Ik heb hier geen woorden voor en ik zou nu eigenlijk mijn mond moeten houden. Bedankt dat er een paar mensen zijn die het voor me opnemen en die kennelijk wel begrijpen wat ik bedoel.

Waar gaat dit nog over?
Wat mij betreft discussie gesloten.

Ik wil nog wel even kwijt dat mensen op die manier de goesting ontnomen wordt om hier af en toe iets te schrijven. Iets voorzichter en genuanceerder en vooral aardiger met elkaar omgaan in plaats van de botte bijl mag ook wel (en dat heb ik het niet alleen over mezelf)
Het heeft dan niets maar dan ook niets meer met het originele onderwerp te maken.

Sayang, sayang sekali......

Gr
Anne Mieke

Ku menanti seorang kekasih, yang tercantik yang datang di hari ini (Iwan Fals)

closje
User
spacer line

Posted @ 12-07-2008 09:54

On 12-07-2008 03:34 Yogya-Bali wrote:
Ik heb evenzo opgemerkt dat ik haar inbreng doorgaans apprecieer, maar probeer haar op de racistische achtergrond in deze posting te wijzen. Dat is geen persoonlijke aanval; ik heb ook hierboven al genoemd dat dat in ieder mens schuilt, iets waar ik ook niet van geschoond ben. Ter lering....

Aldus onze "deskundige". Tsjonge, tsjonge wat een zelfingenomenheid, maar dat zijn we van jou wel gewend inmiddels. Ik ken Anne Mieke persoonlijk en als er iemand wars is van enige racistsiche gevoelens is zij dat wel.
Met haar meer dan 20 jaar Indonesia ervaring is zij op plaatsen geweest waar jij nooit bent geweest en ook nooit zult komen, heeft zij tussen de mensen gewoond en geleefd en heus niet om de verwende toerist uit te hangen dus ga geen oordeel over haar vellen, maar dat doe jij vrijwel op elke posting die niet in jouw straatje ("deskundigheid") past want jij bent de enige echte "alles-beter-weter".
Leren lezen, leren lezen, leren lezen. Moeilijk he?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Posted @ 12-07-2008 09:58

Closje, volgens mij ontgaat je dan ook wat Yogya-Bali zegt.. namelijk dat het mens eigen is. Beterweten lijkt me hier niet van toepassing hoor.. en deskundigheid? Tja, niet iedereen heeft tig jaar ervaring in Indonesie, dus ik kan me er toch wel iets bij voorstellen dat je Yogya-Bali voor bepaalde dingen als deskundige kan zien.

waar jij nooit bent geweest en ook nooit zult komen

Dat is een opmerking die ik in groep vier van de basisschool maakte... had niet nodig geweest als je het mij vraagt.

Cokelat - Hari Merdeka.mp3

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Posted @ 12-07-2008 10:01

On 09-07-2008 22:28 elsbeth wrote:
Anne Mieke, het is duidelijk hoor wat je bedoelt. Lekker blijven posten met al je informatie. Het gebeurt ons vast ook wel eens dat je ergens wat impulsief op reageert en later pas ziet wat er werkelijk geschreven is. Misschien was dat in dit geval ook wel zo.
Groetjes Elsbeth

Mij is het ook prima duidelijk. Ik kan best begrijpen dat mensen niet graag zien dat iets veranderd, hoewel dat niet reeel is. Dat het voor de lokale mensen stilstand betekent is me ook duidelijk, maar dat wil niet zeggen dat men maar direct naar alle mogelijke facetten van het leven moet kijken.

Ik zie in Jogja ook liever becak, fietsen en andongs.. lekker rustig, schonere lucht en minder aggressie, maar dat zit er ook niet meer in geloof ik... gewoon omdat de gemiddelde Indonesier een motor/auto heeft en ook gewoon economische groei doormaakt. Het lijken verdorie net gewone mensen zeg! Emoticon: Wink

Cokelat - Hari Merdeka.mp3

closje
User
spacer line

Posted @ 12-07-2008 10:26

On 12-07-2008 09:58 Yerun wrote:
Closje, volgens mij ontgaat je dan ook wat Yogya-Bali zegt.. namelijk dat het mens eigen is. Beterweten lijkt me hier niet van toepassing hoor.. en deskundigheid? Tja, niet iedereen heeft tig jaar ervaring in Indonesie, dus ik kan me er toch wel iets bij voorstellen dat je Yogya-Bali voor bepaalde dingen als deskundige kan zien.

...

Dat is een opmerking die ik in groep vier van de basisschool maakte... had niet nodig geweest als je het mij vraagt.

Ik pas me aan het niveau aan waarop op postings gereageerd wordt.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Posted @ 12-07-2008 11:10

Alles en iedereen en overal verandert, maar traditie's die moeten zoveel mogelijk in stand gehouden worden dat maakt een land of volk zo machtig mooi!

nobodyisperfect

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

(Edited) Posted @ 12-07-2008 12:43

Om Sid en alle sobats,
natuurlijk moeten tradities in stand gehouden worden, zeker ivm met de voorouders, ik weet hoe de Indische gemeenschap dat respecteert , ongeacht religie
Ja , Om Sid, kan begrijpen het verlangen naar vroeger; ik hoor het van Ike hoe fijn het was in Bandoeng, de tropen nachten, de vrijheid en een enorme tuin, hij kan urenlang praten over Indie,zn vlieger etc etc., maar ook veel leed.......in 1942
Selamdari Wilma/Merapi

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Posted @ 12-07-2008 13:07

Laten we even ons gezonde verstand gebruiken, wat bedoel je Annemieke?
Je bent niet duidelijk evenals closje

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

(Edited) Posted @ 12-07-2008 13:49

die weldoender is nog steeds niet gevonden zo te zien......................... Emoticon: Party! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice =================================================
Sidia

Ook die aardige mensen , super beleefd , sociaal , elkaar helpen ect

het is vreemd te noemen om bij deze gedacht te blijven hangen.
Terwijl je de werkelijkheid daarmee ondoorgrondelijk te niet doet.
Kom op zeg het verlangen naar iets, dat echt niet meer kan bestaan, is je eigen voor de gek houden.
En dat doen in mijn gevoel vele mensen die geloven, echte gelovenaren, en narinnen?.
Niets is eerlijker dan te weten dat de wereld niet stil staat, en dat het mogelijk is dat zelfs in de natuur veranderingen plaats vinden wat al vele gevolgen had.
Je eigen beschermen is het enige wat je als mens moet doen.
Dijken verhogen, en zien dat je, je voeten droog houd is dan ook een must.
Zie de Overstromingen in heel de wereld.
Daar kan wel een Bijbelse geschiedenis aan vooraf zijn gegaan, zoals de Ark van Noê?
Maar dat de hand van wie dan ook, er aan te pas is geweest, gaat er bij mij niet in….

Marapi

natuurlijk moeten tradities in stand gehouden worden, zeker ivm met de voorouders, ik weet hoe de Indische gemeenschap dat respecteert , ongeacht religie

Niet de tradities maar folklorische tradities zouden in stand moeten blijven
Tradities zijn folklorische gebeurtenissen waar zuinig mee om gegaan zou moeten worden, een eigentijds gebeuren die moet blijven bestaan.
Dat zouden ze net als in het internationale erfgoed een bekendheid aan geven, waarop steun uit de nationale overheden plaats zouden moet vinden.
Tradities kunnen te veel, ontwikkeling vooruitgang, in de weg staan.
Dat is mijn mening dat er uit de gemeenschap van Indonesië veel bestaat maar door lieden als die op de foto staat steeds meer worden weg gevaagd.
Daarmee bedoelde ik ook dat juist hen in hun overtuiging aan banden gelegde folklore, steeds meer worden weg gelaten door die piemels met jurken, die idioten…..

Daardoor staat het voor mij al vast zeker dat Indonesië voor mij geen toekomst meer is, ik krijg steeds de pest in die vieze kereltjes. Emoticon: Eerie Emoticon: So funny Emoticon: Stupid

Appropo ik sta volledig achter Yogya-Bali
De wens is het gedachte goed, van wat je zelf niet hoef te ondergaan.
Er is een spreekwoord maar die ben ik even kwijt............. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

(Edited) Posted @ 12-07-2008 14:03

On 12-07-2008 13:07 merapi wrote:
Laten we even ons gezonde verstand gebruiken, wat bedoel je Annemieke?
Je bent niet duidelijk evenals closje

Zoals ik bedoelde.
Het verlangen naar " vroeger" , toen het leven nog goed was is gewoon menselijk.

Ik kan uren lang O.H en over Djakarta (tempo doele) , " mijn Djakarta" , de plekjes waar ik vroeger speelde / naar school ging (gambir-weltevreden) , de jalans (wegen) naar Menteng waar mijn vrienden / klasgenoten wonen.
De bochten , de gaten in de weg , de warung kopi etc .

En wat zie ik nu wat van Djakarta geworden is ?Het is jakarta geworden.
Een vieze stad , druk , nieuwe gebouwen , en het krioelt daar van de mensen.
Het is mijn stad niet meer .
Dan droomde ik over " vroeger" .;

Dat zal Annemiek ook doen , ze kende Sumatra al jaren , een verschil van toen en nu . Zoals ik Djakarta in de afgelopen 40 jaar ziet veranderen.
Ondank dat het niet meer " mijn " Djakarta is , kom ik nog steeds graag , mijn familie en vrienden wonen daar al tig jaren .Het is nog steeds mijn Jakarta.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

elsbeth
User
spacer line

Posted @ 12-07-2008 14:08

Merapi, hoe duidelijk kan Anne Mieke nog zijn? Heb je soms niet alle reacties gelezen, wat bedoel jij nou weer met "gezond verstand"????? Ik kan mij helemaal vinden in de reactie van Sidia, (en ook die van Yerun trouwens) die laat zien dat hij, ondanks zijn verlangen naar vroeger, de bevolking de vooruitgang gunt.
Yogya, ik zeg dat ik het met je algemene verhaal eens ben, maar niet met de aanval op de persoon. Je wijst Anne Mieke op de racistische ondertoon van haar posting en zegt in dezelfde zin dat deze aanval niet persoonlijk is. Hoe moet ik, maar vooral zij, dit in godsnaam anders zien?
Je schrijft :
"Maar als Annemieke een opmerking plaatst waaruit men min of meer kan opmaken dat de Sumatraan in het "stenen tijdperk" moet blijven leven t.b.v. haar genot.....tja, dan is het toch logisch dat iemand daarop reageert".
Levensgevaarlijk hoe jij je eigen gevoeligheden zo projecteert, heb je dan echt niet in de gaten dat deze opmerking veel meer over jou zegt dan over Anne Mieke. Nogmaals, ik doe niks af aan de rest van je verhaal, maar deze interpretatie (en de reacties die je later geeft) laat zien dat je totaal niet open staat voor communicatie. Jij hebt besloten dat dit zo bedoeld is en dus is het zo, iedere gegeven nuancering ten spijt.
Heel gevaarlijk.
Groeten Elsbeth

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Posted @ 12-07-2008 16:38

Om Sid ik begrijp u, nee Nederlands Indie is niet meer terug te halen,maar als je daar geboren bent,kun je je roots niet zomaar uitvlakken!
Ik zie het bij Ike,zijn opvoeding,familie, school etc allemaal in Bandung achtergebleven.
En dat heeft iets met tempo doeloe te maken, maar ik denk nog meer het verlies van je geboorteland en ook nog verdreven.
Hoe oud je ook bent ,je hart blijft bij het moederland Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

(Edited) Posted @ 12-07-2008 16:54

Om ziel, de adat en de bijbehorende tradities moeten blijven en geen folklore!
dan wordt de bevolking min of meer geplaats als een souvenir object, is dat de bedoeling?
Annemieke: als jij je beledigd voelt en je wilt de discussie sluiten,dan is het jouw beslissing.
Maar beter is om niet gelijk kwaad te worden iets te vertellen over Sumatra en hun houding tegenover Nederlanders{Atjeh oorlogen] is best een gevoelig punt. groetjes Merapi/Wilma
ps ik zou het fijn vinden als je iets wil vertellen over de cultuur etc

elsbeth
User
spacer line

Posted @ 12-07-2008 17:27

Ziel, je kunt prima een verlangen hebben dat niet reeel is, niet (meer) haalbaar. En het getuigt van moed om dat verlangen kenbaar te maken. Daarmee houd je jezelf juist niet voor de gek, maar geef je anderen en jezelf de gelegenheid om dat verlangen bespreekbaar te maken en om te buigen naar iets wat wel reeel en haalbaar is. Juist dat onderdrukken van al die gevoelens is jezelf voor de gek houden en kan leiden tot nare frustraties.
groeten Elsbeth

You have to be logged in to post a message.
black line
Jump to: 
black line
This is a topic in the Dutch language · Place a topic report for this topic · topic home | 1 | 2 | 3
black line

Add this topic to ...
spacer

6,333,314 topic views - 87,179 posts - 7,045 topics - 4,483 members - last post @ 03-12-2008 03:10 CET

Created by indahnesia.com · © 2000-2008
Other websites by indahnesia.com: kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

12,956,462 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com