indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.youtube.com/watch?v(...)x4Gh99c&feature=user
http://www.youtube.com/watch?v(...)679s&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v(...)f4vMXzA&feature=user
Dit zijn ze allemaal van Jakarta naar Medan met de Pelni boot.
En met het vliegtuig van Padang naar Jakarta.
De busreis van Prabat naar Bugintinggi was een verschrikkelijke reis, en een viespeuk van chauffeurs.
Zat een WC in de bus die ene piste van uit de opendeur zo in die gat van die stinkende WC.
Neen geen mannieren kennen ze, als het gaat over, met mensen omgaan.
Dat is mijn ervaring.
Maar goed als je daar geboren bent wil je toch niets horen,of lezen van je mede bewoners van daar.
Deze topic ging zo erg naar dat beginsel van alles is lief en aardig voor elkaar nou wij hebben andere ervaringen opgedaan.
Mag je dat dan ook vermelden, ik zit hier geen leugens te verkondigen.
Had al ergens in een andere topic, het verhaal van die busreis vermeld.
Alleen ervaringen, van de opgedane reis, die we daar hebben gedaan.
Ben ook speciale met het vliegtuig terug gegaan want het was mij een busreis wel.
Dat wilde we niet voor de tweede keer mee maken.
En zo zie je dat ze voor anderen het verpesten.
Heb er echt geen goed woord voor over als ze zo met je omgaat.
Vertel dat daar maar aan die families, misschien schamen zich, als ze dat gevoel kennen, waar ik aan twijfel.
Nou is het wel zo,dat ze niet aansprakelijk zijn, wat je medemens aanricht maar je kan er tenminste er over praten, dat het echt geen lieverdjes zijn.
Misschien helpt het in hun omgang gedrag te verbeteren.
Voor al de mensen die in de toeristen bisnis zitten mag je toch wel iets van verwachten, maar ook dat is nog al moeilijk uit te leggen aan hen.
Het kan een mooi land zijn, en dat is het ook, maar de mensen zouden eens beter leren omgaan met hun en hun medemens Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Ita TT
User
User icon of Ita TT
spacer line

Zieleffe,
Overal in de wereld heb je lelijke, brutale, kwade, hebberige, opgeblazene, eigenwijze, arrogante, zelfgenoegzame, listige etc etc etc etc etc ........mensen, zelf bij mij in de buurt (Nederland) dus, saya tidak heran kalau di Sumatra ada orang yg seperti anda bilang.

Elsbeth, ga je nog een keer weer daar heen?
groetjes, Ita

Emoticon: Bye bye

Alles heeft zijn uur en ieder ding onder de hemel zijn tijd

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

[quote] On 03-07-2008 16:31 Ita TT wrote:
[quote] On 01-07-2008 22:11 Anne Mieke wrote:

...

Geweldig.......ik ben er heel erg trots op dat ik een Sumatraan ben, jammer dat er de laatste tijd weinig mensen daar naar toe gaan, bijna iedereen gaat naar Bali.
Hoe vind je de Pematang Siantar? ik ben daar geboren......vertel als je dingen weet over PS.
De kampung van mijn familie (vaders kant) Tarutung en Sibolga (moeders kant) vertel dan als je leuke dingen meegemaakt heb in deze regio.
[/quote]
In PS zijn natuurlijk vooral de becak motor (met de Harleys en de BSA's) leuk. In Tarutung ben ik wel eens geweest maar dŠs lang geleden en ook maar heel even. Sibolga vind ik eerlijkgezegd niks (al is de weg ernaar toe en het uitzicht dat je heb over de stad als je aankomt wel heel mooi) Ik vind de mensen er erg vervelend t.a.v. toeristen en werd er ook behoorlijk nerveus. Dat heb ik tot 2 keer toe meegemaakt dus dat hoeft voor mij niet meer.

[quote] On 04-07-2008 21:03 zieleffe wrote:

...

{b}Nou, nou, dat kan wel een drempeltje minder, dan wat hier voor gespiegeld word.
De Batakkers zijn niet zo vriendelijk als men ze tegen komt in Prabat bij het Tobameer.
brutale jonge mannen die de meiden proberen op hol te brengen, en net als lover boys zich presenteren.
Totaal geen respect hebben voor anderenÖÖ. Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Blush Emoticon: Cry
http://www.youtube.com/watch?v(...)agQ679s&feature=user
http://www.youtube.com/watch?v(...)kDLIUHA&feature=user

[/quote]

Ik spiegel in elk geval niks voor; ik vind Sumatera geweldig en wat je hierboven schrijft over het Batakgebied herken ik niet (en daarmeer wil ik niet zeggen dat het er niet is). Beetje positiviteit kan geen kwaad. En inderdaad Batakkers zijn over het algemeen wat rechtstreekser (past toch beter bij onzer Nederlandse houding?) dat hun landgenoten maar ze zijn natuurlijk niet allemaal hetzelfde. Ik vind vooral de natuur erg mooi op Sumatera en daar hoort ook het Tobameer en het Samosireiland bij.

Ik vind het jammer dat karakters zo vaak over een kam geschoren worden. Hetzelfde wordt ook gezegd over Madurezen, dat ze kasar zijn en zo. Yep, er zullen er best wel zijn. Maar over het algemeen? Allemaal? Ik denk het niet. (en Madura is trouwens ook mooi maar droog)

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Gek genoeg zijn vele van die doorgewinterde opvattingen over de aard van een bepaalde bevolkingsgroep nog in grote getale waar ook: de zgn. self-fulfilling prophesy .
Niet allemaal, maar in RI spreken we niet over individuen (dat is iets westers) maar over groepen, o.a. etnische bevolkingsgroepen. Zoals zovele landen, heeft ook RI een groepsgerichte cultuur en dan gaat men niet over individuen praten die wellicht van de algemene norm (of vooroordeel) afwijken.
By the way, Sumatra is mooi maar een hel om doorheen te reizen. Net als andere eilanden: er is altijd wel iets moois en iets lelijks te ervaren.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 05-07-2008 18:49 Ita TT wrote:
Zieleffe,
Overal in de wereld heb je lelijke, brutale, kwade, hebberige, opgeblazene, eigenwijze, arrogante, zelfgenoegzame, listige etc etc etc etc etc ........mensen, zelf bij mij in de buurt (Nederland) dus, saya tidak heran kalau di Sumatra ada orang yg seperti anda bilang.

Zoals Zieleffe misschien teveel alles over 1 kam scheert, bent u aardig westers in uw antwoord. U woont waarschijnlijk al (te) lang in NL om nog Indonesisch te kunnen reageren.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

He Jan, je hebt het me wel heel gemakkelijk gemaakt met die verwijzng naar Harapan Yaja, de techniek staat voor niets. Ken je zuster Jeannete zelf ook, ben jij ook in dit centrum geweest, of heb je dit van de website. Ik vond het een geweldige stimulerende vrouw, ongelofelijk wat ze daar voor elkaar heeft gekregen. Dank voor je link, ik ga de site een suitgebreid doornemen.
Groeten Elsbeth

Beste Elsbeth,
Ik heb zuster Jeannette van Paassen nooit persoonlijk ontmoet, ik heb wel het tehuis op Samosir heel vaak bezocht, ik heb alles bij elkaar meer dan 1 jaar op Samosir doorgebracht.
In de 10 jaar dat ik in IndonesiŽ op vakantie kom en woon blijft Harapan Jaya voor mij de topper op het gebied van het goede doel in IndonesiŽ en daarom krijgen zij ook aandacht op onze webisite: http://www.parpulo.info/goede_doel.html

Een andere persoon die heel veel voor Sumatra heeft betekend is de Consul in Medan, Pastoor van Diemen, hem heb ik wel vaker ontmoet op Samosir.
Er zijn heel wat Nederlanders en Belgen getrouwd met een Batakker en velen hebben hulp gehad van Pastoor van Diemen.
Ik ben er vast van overtuigd dat Pastoor van Diemen een belangrijke steun is voor Harapan Jaya.

Wat er hier wordt geschreven over de Batakkers neem ik voor lief, met deze mensen moet je leren omgaan en heb je nergens geen last van.
Van de mannen die eerder de toeristen in Parapat zogenaamd lastig vielen zijn er ondertussen verschillende overleden aan een overdosis drugs, vele jonge gezinnen moeten het zonder vader doen.
In 2007 waren het meer dan 10 personen die zijn overleden aan een overdosis in een tijdbestek van amper 2 jaar.
Een erg trieste gebeurtenis waarvoor de ouderen zich diep schamen
Eerder was Samosir een plek waar softdrugs werden gedoogd, dat is dus nu niet meer zo.
Tuti en Jan

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 03-07-2008 16:31 Ita TT wrote: Geweldig.......ik ben er heel erg trots op dat ik een Sumatraan ben.....

Waarom bent u er trots op dat u Sumatraan bent? Heeft de Sumatraanse bevolking zoveel gedaan voor de wereldvrede, de wereldeconomie, de wereldbevolking, het milieu???
Men kan pas trots zijn op zijn/haar volk als dat volk als geheel (niet een enkel individu) iets groots heeft gepresteerd in het verleden dan wel heden.
Mijn Molukse vrienden zeggen ook vaak dat ze trots zijn op hun Molukse afkomst. Dan vraag ik waarop zij dan trots zijn....... tja, geen antwoord.
Kijk, ik wil hiermee niet zeggen dat iemand zich moet schamen voor zijn/haar etnische afkomst, maar het slaat ook nergens op om te zeggen dat men trots is terwijl de eigen etnische groep als groep niets heeft gepresteerd waarop men trots kan zijn.
Sorry Ita, dit slaat niet persoonlijk op jou maar is i.h.a. bedoeld omdat ik me doorgaans stoor aan dit soort opmerkingen waarop vervolgens geen antwoord komt als ik vraag naar het waarom van die trots. U know what I mean?!

Ita TT
User
User icon of Ita TT
spacer line

On 06-07-2008 12:59 Anne Mieke wrote:

...

...

Ik spiegel in elk geval niks voor; ik vind Sumatera geweldig en wat je hierboven schrijft over het Batakgebied herken ik niet (en daarmeer wil ik niet zeggen dat het er niet is). Beetje positiviteit kan geen kwaad. En inderdaad Batakkers zijn over het algemeen wat rechtstreekser (past toch beter bij onzer Nederlandse houding?) dat hun landgenoten maar ze zijn natuurlijk niet allemaal hetzelfde. Ik vind vooral de natuur erg mooi op Sumatera en daar hoort ook het Tobameer en het Samosireiland bij.

Grappig dat je het zo beschrijft AMieke, een Nederlander van een touristenbureau zei tegen mij: Bent u orang batak?, ik zei hoe weet u dat (want qua uiterlijk, ben ik niet herkent als bataks met hun vierkante gezichten en hoge jukbeenderen zoals mijn moeder en qua uitspraak ook niet want de bataks hebben scherpe klank wat betreft letter E) zijn antwoord was, van uw rechtstreekse manier van praten. Dus dat is ťťn van de kenmerken orang batak. Niet omdat ik al zolang in Nederland woon, maar gewoon zo ben ik. En de natuur op Sumatra is gewoon mooi......wonderlijk mooi......het kan mij niets schelen of de mensen mij voor gek verklaard dat ik dat zei. Emoticon: Bye bye

Ik vind het jammer dat karakters zo vaak over een kam geschoren worden. Hetzelfde wordt ook gezegd over Madurezen, dat ze kasar zijn en zo. Yep, er zullen er best wel zijn. Maar over het algemeen? Allemaal? Ik denk het niet. (en Madura is trouwens ook mooi maar droog)
gr
AM

Ik had vroeger een vriend orang Madura, maar hij was heel erg zachtaardig, nou?? Emoticon: Bye bye

Jan,
ben blij voor je opmerking, zo zie je maar dat er overal wel wat aan te merken is, heel triest dat door drugs de omgeving verpest word, maar hier bij ons is ook hetzelfde. Ik heb ooit gewerkt op een methadonloket, hier ontdekte ik dat er soms families samen gaan gebruiken heel triest, gelukkig doe ik dat werk niet meer!!

Emoticon: Smile

Ita TT
User
User icon of Ita TT
spacer line

On 06-07-2008 13:37 Yogya-Bali wrote:

...

Waarom bent u er trots op dat u Sumatraan bent? Heeft de Sumatraanse bevolking zoveel gedaan voor de wereldvrede, de wereldeconomie, de wereldbevolking, het milieu???

misschien niet in wereldsomvang, maar ik weet wel dat er bataksmensen zijn die goed doende, voor anderen. Bv mijn zwager heeft een een opleiding opgezet (JKT)reeds een aantal jaren en hij helpt mensen van zijn eigen dorp om op zijn school te laten studeren, mensen die geen geld hebben, zodat die mensen ook op hun beurt later anderen kunnen helpen.
Andere voorbeeld, mijn vader toen hij nog leefde, ondanks zijn positie wilde hij zijn mensen die onder hem werkte helpen zelfs onze pembantu (javaanse jongen) moest naar school (op zijn kosten) onze chauffeur moest zijn mbo (indonesisch) ophalen, zodat die ook een goed leven mogen hebben

Men kan pas trots zijn op zijn/haar volk als dat volk als geheel (niet een enkel individu) iets groots heeft gepresteerd in het verleden dan wel heden. Moet het altijd iets groots zijn?????
Misschien kan ik niet allemaal aantonen wat de bataks mensen allemaal hebben gedaan op de RI maar ik ben blij dat er bataks mensen die ooit goed gedaan hebben en hoop ook nog steedsdoen voor de medemens. Trouwens ik vind het niet leuk om alle goede prestatie's op te noemen van mensen die ik ken, ze zijn geen blaaskaak ze doen gewoon wat ze moeten doen!! en ik mag ook niet te trots zijn

Mijn Molukse vrienden zeggen ook vaak dat ze trots zijn op hun Molukse afkomst. Dan vraag ik waarop zij dan trots zijn....... tja, geen antwoord.
Het is niet aan mij om hierover te reageren, maar ik ken dat gevoel.

Kijk, ik wil hiermee niet zeggen dat iemand zich moet schamen voor zijn/haar etnische afkomst, maar het slaat ook nergens op om te zeggen dat men trots is terwijl de eigen etnische groep als groep niets heeft gepresteerd waarop men trots kan zijn.
Sorry Ita, dit slaat niet persoonlijk op jou maar is i.h.a. bedoeld omdat ik me doorgaans stoor aan dit soort opmerkingen waarop vervolgens geen antwoord komt als ik vraag naar het waarom van die trots. U know what I mean?!

Het geeft niet, Ôk schaam me helemaal niet dat ik een bataks ben, u mag zeggen wat u op uw hart heb no hard feelings! en gelukkig laat ik mij niet op jutten door e.e.a. opmerking die anderen kunnen kwetsen

Emoticon: Smile

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 06-07-2008 13:31 Tuti & Jan wrote:

Eerder was Samosir een plek waar softdrugs werden gedoogd, dat is dus nu niet meer zo.
Tuti en Jan

Om Jan, ik begrijp het niet helemaal. Als je softdrugs gedoogt neemt het harddrugsgebruik toch af? Dus moet je wiet juist toestaan om harddruggebruik te voorkomen. Zie Nederland. Of werkt die logica ook al niet in RI?

Gracias. Sama sama

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Zie Nederland
Nederland heeft voor mij al van alles bewezen, zeker op het gebied van drugs.
Met het nieuwe rookverbod zullen de liefhebbers wel moeten gaan snuffelen of spuiten omdat een joint opsteken is verboden in de horeca en weldra zelfs in je eigen huis.
Ik zal niet snel iets schrijven over politiek in IndonesiŽ maar op het gebied van drugs kan ik helemaal vinden in het Indonesisch beleid.
Jan

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 06-07-2008 15:59 Tuti & Jan wrote: Ik zal niet snel iets schrijven over politiek in IndonesiŽ maar op het gebied van drugs kan ik helemaal vinden in het Indonesisch beleid.

Sorry Jan, maar dat is wel het laatste waar ik het mee eens ben. Dat grove harde beleid van RI heeft nog niets geholpen. Het aantal gebruikers neemt alleen maar toe; met daaraan gekoppeld criminaliteit. Ik kom wel eens in gevangenissen en die zijn een bron van handel en gebruik. Ja, wie zit er in de handel....Rarara, het apparatus c.q. de zedepredikers.

Nee, dan kan ik trots zijn op NL (ook even een verwijzing naar Ita met wat ik bedoel) die het beste drugsbeleid in de wereld voert....... en .....doordacht. Geen dom gehak ala USA of RI maar doordacht beleid. Geef de gebruikers wat meer ruimte en de criminaliteit verdwijnt daarmee, en ook de interesse. Een kleine groep zal altijd blijven; dat is de mens eigen.
Alles wat verboden wordt, trekt juist meer mensen aan. Dat is door de eeuwen al bewezen. Dus waarom het wiel weer opnieuw gaan uitvinden??
Een mens heeft natuurlijke lusten die op gezag van moralistische zedepredikers door het apparatus worden onderdrukt. Dat moet soms ook wel om de samenleving in haar geheel "gesmeerd" te laten lopen. Maar dat sluit niet uit dat er altijd mensen "buiten vallen". Alleen hoe hou je die groep klein?! Zeker niet door met de botte bijl erop in te hakken.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

"Misschien kan ik niet allemaal aantonen wat de bataks mensen allemaal hebben gedaan op de RI maar ik ben blij dat er bataks mensen die ooit goed gedaan hebben en hoop ook nog steedsdoen voor de medemens."

Nu maak je al een onderscheid tussen Bataks en Sumatranen i.h.a. Kijk als je noemt dat de Bataks een onevenredig groot aandeel hebben gevormd en nog steeds vormen in de opbouw van de natie RI, ben ik het met je eens. Een zeer kleine bevolkingsgroep (nog geen 4 miljoen?) die zwaar vertegenwoordigd is in de politiek en justitie en daarmee uiteraard een belangrijk stempel drukt op de natie in haar geheel.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 06-07-2008 15:47 kiwimave wrote: Dus moet je wiet juist toestaan om harddruggebruik te voorkomen. Zie Nederland. Of werkt die logica ook al niet in RI?

Logica is in RI ver te zoeken als het gaat om politieke besluiten. Impulsiviteit en dwang van de ustadzs en ulama's vieren de boventoon.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Hoe je het ook wil benoemen, de ervaringen met de mensen daar is gewoon te noemen, zoals je dat in heel IndonesiŽ kent, en ervaar.
Dat ze allemaal zo zijn heeft niet bij mij de indruk,gelegd dat ze zo geweldig waren voor elkaar als ook voor anderen.
maar wel een mentaliteit dat onverschilligheid sterk aanwezig is.
Hoe moet je het dat dan omschrijven ?, wat je met je eigen gevoelens, dat ziet.
Ja gewoon hun dagelijkse beslommeringen, ja dat hebben we ook overal op deze wereld.
dat is wel bekend, als we het hebben over Staphorst, dan hebben we het over die gemeenschap, en daar zullen best wel mensen tussen zitten die eigenlijk in minderheid zijn maar wel onder die noemer worden meegetrokken met het oordeel wat we van hen kennen.
Ja generaliseren dat mag je niet, dat weet ik ook wel, maar gewoon enkelen benoemen op hun gedrag dat je ziet in hun gemeenschap toch wel als algemeen levens stijl.
Het apathische gedrag is erg aanwezig, men staart maar vooruit, en men kijkt waar je niets ziet, een triest volkje, wat gebukt gaat door hun opgelegde levensstijl.
Anders kan ik er niets van maken. Emoticon: Smile Emoticon: Confused

Wat betreft de bemoeienissen van onze regering hebben toch wel effect.
Gisteravond gedanst zonder rook.
Het personeel sprak ďhŤ, hŤ eindelijk niet meer thuis komen, en je kleding stinkt niet meer naar rook."
Kijk vergelijkingen kunnen we niet maken met IndonesiŽ, maar daadkrachtige maatregelingen nemen, is daar wel wat anders, van een volk die totaal nergens wat van aantrekt.
Gisteravond was er wel controle ik noemde het de Asbak controleur, je zult maar zoín asbak zijn, maar goed het wordt betaalt, ten slotend vang je dieven met dieven.
Er waren wel mindere dans paren maar algemeen viel het op dat er toch mensen waren die even naar buiten gingen om zo pufje te maken.
Maar deze maatregel vind ik wel te ver gaan, maar wel begrijpelijk, en het nakomen, van die maatregeling is hoog te noemen.
Zelf rook ik al 40 jaren niet meer, ben geen kinderachtig persoon, maar dit vind ik toch wel een goede begin van iets wat jaren gewoontes was.
Kijk en als wij het kennen kunnen ze het over de hele wereld het ook.
Ergens moet je lef hebben, om een begin te maken, en zie hoe de invloeden de kracht van wie dan onder geschikt raakt. Emoticon: Stupid

Sumatra is een pracht land, en zingen kunnen ze ook heel goed, vooral hun voice maar zoals Yogya al noemde

Men kan pas trots zijn op zijn/haar volk als dat volk als geheel (niet een enkel individu) iets groots heeft gepresteerd in het verleden dan wel heden.

Deze kopieŽn zijn niet mooi, maar het zijn al kopieŽn van kopieŽn, en als ik ze verkleint, dan blijft er niet veel meer van over.

Ita TT
User
User icon of Ita TT
spacer line

On 06-07-2008 16:39 Yogya-Bali wrote:
"Misschien kan ik niet allemaal aantonen wat de bataks mensen allemaal hebben gedaan op de RI maar ik ben blij dat er bataks mensen die ooit goed gedaan hebben en hoop ook nog steedsdoen voor de medemens."

Nu maak je al een onderscheid tussen Bataks en Sumatranen i.h.a. Kijk als je noemt dat de Bataks een onevenredig groot aandeel hebben gevormd en nog steeds vormen in de opbouw van de natie RI, ben ik het met je eens. Een zeer kleine bevolkingsgroep (nog geen 4 miljoen?) die zwaar vertegenwoordigd is in de politiek en justitie en daarmee uiteraard een belangrijk stempel drukt op de natie in haar geheel.

Ik heb geen verstand van politiek, zal ook nooit hebben, ik kijk naar goede dingen van de mensen en "toevallig" zijn zij / ben ik bataks een van de bevolkingsgroep van Sumatra, ben ik blij dat ik dat ben. Maar ik heb ook respect voor anderen die anders zijn dan ik ben

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 06-07-2008 17:27 Ita TT wrote:

...

Ik heb geen verstand van politiek, zal ook nooit hebben, ik kijk naar goede dingen van de mensen en "toevallig" zijn zij / ben ik bataks een van de bevolkingsgroep van Sumatra, ben ik blij dat ik dat ben. Maar ik heb ook respect voor anderen die anders zijn dan ik ben

respect voor anderen die anders zijn dan ik ben
Dat is dan het goede van ieder die dat kan geven.
Respect is de basis van alles wat op deze aarde kan bezitten.
Maar liefde kan niet altijd van een kant blijven komen....
En zie hier wat er gebeurd als je een volk je niet aan je kan binden, door weinig begrip, en wederzijdse vertrouwen, zonder je eigen superieur te vinden., maar als gelijkende van mens tot mens.
U mag het zeggenÖÖÖÖ Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Sadley

Wimroma
User
spacer line

Wij zijn in 2005 van Medan tot Palembang gereden.
In Palembang woont Oom en Tante van mijn vrouw. Jl.Diponegoro.
Vroeger heette dit de Koningin Emma of Juliana straat.
Hiervandaan zijn we met een snelle boot naar Bangka gevaren voor een paar dagen. Is ook aan te raden, heel mooi.
Sumatra vonden wij ook geweldig, Alles is prachtig en indrukwekkend.
Alleen de erbarmelijke staat van de wegen is even wennen. Het maximum aantal kilometers per dag ligt op 250. Dan ben je wel aan nieuwe nieren toe.
Maar dit is dan ook het enige wat tegenviel.
Gr.
Wim.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-07-2008 19:46 Wimroma wrote:

Alleen de erbarmelijke staat van de wegen is even wennen. Het maximum aantal kilometers per dag ligt op 250. Dan ben je wel aan nieuwe nieren toe.
Maar dit is dan ook het enige wat tegenviel.
Gr.
Wim.

Neeeeeeeeeeeeee joh dat HOORT gewoon bij Sumatera dat is avontuur en het hoeft van mij ook niet te veranderen.....
Maar voor de mensen die er permanent wonen natuurlijk wel want die moeten langer met die nieren doen.

Misschien is het dat wel wat ik zo leuk vind aan Sumatera. Er verandert gewoon niks.

Gelukkig zijn er tegenwoordig meer vliegverbindingen dan vroeger. Maar (als toerist) zie je dan zo weinig.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
User
spacer line

He Wim,
Wat leuk dat je in Palembang bent geweest (hoe vond je Palembang) en daarna naar Bangka. Ik ben ook met een (niet snelle) boot van Palembang gevaren. Ik herinner me dat dat omgeveer 8 uur varen was. Palembang ligt, alhoewel havenstad genoemd, nog behoorlijk diep landinwaarts. Ik vond Bangka ook erg mooi. Ik ben er later nog ens geweest. Beide keren een groot deel van het eiland gezien. In het Noorden zaten we in een prachtige "beachbungalow" aan een onwaarschijnlijk mooi strand, waar we eindeloos langs het water hebben gelopen. Veel mooie stranden op Bangka, maar toen (1989, het lijkt veeeeel korter geleden) was er nog nauwelijks toerisme en dus een slechte infrastructuur, weinig eetgelegenheden etc. Bilitung, het eiland ernaast, schijnt nog veel mooier te zijn.
Anne Mieke, ik ben het helemaal met je eens, Sumatra is nog wat ruwer dan andere eilanden die door toeristen bezocht worden.
Groetjes Elsbeth

Wimroma
User
spacer line

Ha Elsbeth, we vonden Palembang indrukwekkend, maar dat vinden we eigenlijk van vele steden en dorpen.
Mijn schoonvader is opgegroeid in Bangka. Hij is nu 78 jaar. Zijn vader was hoofd posterijen en zij woonden in het postkantoor in Sungailliat. Het staat er nog en de school er tegenover ook. Ook de hoofdstad Pangkalpinang was erg gaaf.
Je hebt helemaal gelijk wat betreft de stranden. Geweldig mooi en een heerlijke warme zee. Lijkt wel of je in een bad ligt, zo warm.
Er zijn 2 resorts daar, beiden in het noorden. Wij zaten in Tanjung Pesona.
Een stuk verder was het nog mooiere Parai Beach. Vanuit Jakarta is dit maar 1,5 uur vliegen.
Wij zijn hier vandaan met Sriwiyaya air naar Jakarta gevlogen.
Buiten Bangka vonden wij ook heel Sumatera geweldig.
Normaal wil ik na verloop van tijd weleens even mijn ogen sluiten. Ik kreeg er gewoon geen kans toe, vanwege de vele indrukken.
Wij zijn bij Bukittinggi naar de Harau vallei geweest. Hier woonde onze gids. Ongelooflijk, zo mooi.
16 juli gaan we naar Kuala Lumpur, dan 20 juli naar Jakarta. Mijn schoonmoeder is daar nu bij haar familie. Daarna door naar Bali.
Gr.
Wim.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 08-07-2008 20:12 Anne Mieke wrote:
Neeeeeeeeeeeeee joh dat HOORT gewoon bij Sumatera dat is avontuur en het hoeft van mij ook niet te veranderen.....

Nou ja, deze zullen we maar op de hoop belachelijke opmerkingen gooien. De lokale bewoner denkt er wel heeeeeeeeeeeeeeeel anders over. Ik hoor niets dan klagen over die wegen want het remt - naast de functie van de nieren - ook de economie, en daarmee de voorzieningen. Voor de lokale man is die weg een hel en hij verliest er duizenden en miljoenen Rupiah mee.
Dat hoeft niet veranderen en is avontuur?????? Een erg egoistische en etno-centrisch gedachte..... T.b.v. het genot van de toerist (lees: backpacker) moet de Sumatraan maar in de rotzooi blijven leven.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 08-07-2008 20:12 Anne Mieke wrote: Misschien is het dat wel wat ik zo leuk vind aan Sumatera. Er verandert gewoon niks.

Nou, dat lijkt me heel wat minder leuk voor de Sumatraan. Die mag dus niet meedelen in de economische vooruitgang en moet t.b.v. de toerist maar in een statische folkloristische situatie blijven voortleven?? Wel eens aan de Sumatraan gevraagd wat die er zelf van vindt?

elsbeth
User
spacer line

Heren,
Volgens mij zegt Anne Mieke er toch echt duidelijk bij dat wat zij zo leuk vindt aan Sumatra waarschijnlijk niet voor de Sumatraan zelf geldt. Lees haar berichtje gewoon even terug.
Elsbeth

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik vind het jammer dat dingen uit zijn verband gehaald worden danwel verkeerd geinterpreteerd worden.
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik Sumatera leuk vind omdat er inderdaad niks verandert (in 20 jaar) VOOR MIJ DUS. Natuurlijk mogen, MOETEN zij zelfs meedelen in de economische vooruitgang maaruh..... zien jullie economische vooruitgang? Ik niet of weinig. Toen ik er 21 jaar geleden voor het eerst kwam, duurde het nog 4 jaar voordat ik een tweede keer ging (en daarna was er geen houden meer aan) Tot 10 jaar terug zag ik elke keer een klein beetje vooruitgang en dat is ongeveer 10 jaar geleden gestopt ja misschien zelfs teruggegaan naar de situatie ervoor (terugtreden Soeharto, problemen Aceh, Maluku, SARS, vogelgriep, bommen, natuurrampen you name it.)
Als ik niet duidelijk ben geweeswt dan spijt me dat. Indonesie is mijn tweede thuisland (en ik heb niks Indisch, ben een volbloed nederlandse) Ik vind het zelf al moeilijk genoeg dat het land kapot gaat waar wij bij staan. Ter uwer info: ik heb ook een toeristische opleiding/achtergrond kom er elke jaar minstens 1 maar vaker 2 keer met een minimum van 3 maanden. Zo erg als het nu is is het nog nooit geweest (met het toerisme, stijgende prijzen etc). Alleen op Zuid Bali is het toerisme weer aangetrokken. Voor de rest (Java, Sumatera, Lombok en waarschijnlijk ook andere eilanden) is het in en in triest.
En of ik ooit gevraagd heb wat ze er zelf van vinden? Jawel, ik spreek redelijk goed Indonesisch en het is op mijn reizen minimaal 1 keer per dag onderwerp van gesprek.

Ik probeer op dit forum af en toe met wat humor te posten EN mijn reiservaring te delen. Dat is alles. Jammer dat dit verkeerd wordt opgevat. Misschien eerst eens een vraag stellen in plaats van een veronderstelling te doen?

Selamat malam
Anne Mieke

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,736,067 topic views - 235,509 posts - 13,700 topics - 26,423 members - last post @ 14-12-2019 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,810,857 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com