indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hoi hoi,

Ik wil zo rond september naar Sulawesi en ben aan het uitzoeken welk van de Togian Islands het mooist is voor duiken/relaxen en natuur bewonderen. Ik zit te denken aan Kadidiri. Heeft iemand nog goede tips. Het moet niet te toeristicsh zijn maar dat zal ook nog wel meevallen op de Togian Islands denk ik?
Tevens willen we nog een week gaan duiken op de Bunaken, iemand daar nog tips voor het leukste eiland.

TheoBierum
User
spacer line

Geachte Marloeskamphuis

Waarschijnlijk reageer ik veel te laat.
Maar het lijkt mij het beste rechtstreeks naar Manado te gaan. Van daaruit kan je gemakkelijk naar Bunaken. Met de public boot (perahu umum) is dat heel goedkoop.
Als je naar de haven loopt, rechts aanhouden naar de rivier. Bij de haven betaal je ongeveer 10 x zoveel.
Vertrek tussen 2 en 4 uur ‘s middags, afhankelijk van de waterhoogte. Het beste kan je uitstappen achter de kerk (die zie van verre, kan niet mis)
Op Bunaken heb je de resorts voor het uit te zoeken ze zijn daar in alle maten en prijzen.
Dicht bij het dorp kan het wat rumoerig zijn ‘s avonds. Zelf loop ik meestal naar Daniel’s homestay (eenvoudig).
Er zijn rond Bunaken ongev. 36 schitterende duikplaatsen, waarvan slechts 1 die is beschadigd door het vissen met dynamiet.
Van Manado kan je per bus naar Gorontalo (wel een behoorlijke zit) en verder naar Togean. V.V kan natuurlik ook.

Groeten TheoBierum

Geschiere
User
spacer line

Hoi Marloes,

Net terug van 3 weken Sulawesi en 1 week Bali. We zijn ook op Bunaken geweest en ik kan je daar Bunaken Village aanraden. Mooie acc. aan het strand met als enige een klein zwembadje waar de mensen na het duiken even lekker in springen. Je kunt vanaf de acc. met de boot mee om te gaan duiken. Heerlijk eten zit bij de prijs inbegrepen. wij hebben het er in elk geval super gehad. www.bunakenvillage.com.

succes.

gr. Elma

elsbeth
User
spacer line

Hai Elma, ik las en wist dat jij kort geleden met je kinderen naar Sulawesi bent geweest voor 3 weken en nog 1 week Bali. Ik ben benieuwd naar je verhalen. Vond je de verdeling goed zo? Waar ben je allemaal geweest op Sulawesi, behalve dus Bunaken.
Wij zitten nog te twijfelen (liever gezegd mijn man) of we volgend jaar naar Indonesie gaan met de kinderen. We zijn nu net terug van een wandelvakantie in de Dolomieten. Ik wil graag de Minahassa aandoen, en ook Tana Toraja. Daarna mogelijk nog Bali of Java (ben er zelf al diverse keren geweest). Vonden je kinderen het leuk?
Groetjes Elsbeth

spacer line  

Sulawesi is afwisselend. Bunaken prachtig duiken en snorkelen. Togian islands probeer bij Bomba iets te vinden. Pracht omgeving.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

kakarin
User
spacer line

Hallo Marloes,

Mijn man komt van Bunaken, wij hebben elkaar daar leren kennen, en wij gaan er ook in september weer naar toe. Alle duikresorts op Bunaken zijn kleinschalig, eenvoudig en goed. Degene die ik het beste ken zijn twofish divers, bastianos en bunakenvillage. Deze laatste ziet er het allermooiste uit en het is de enige met een heeeeel klein zwembadje. Twofish wordt gerund door twee Britten met jarenlange duikervaring en zij hebben zelfopgeleide gidsen in dienst die heel erg goed zijn. Bastianos zit aan de andere kant van het eiland en daar zit ook Cicak Senang en dat is van een Nederlandse vriendin van ons. Het is net nieuw, nieuwe huisjes, nieuw restaurant en de kok die daar werkt kan echt heerlijk koken. Je kan er ook voor kiezen om daar te slapen (net iets goedkoper dan bij de duikclubs) en gewoon losse duiken bij de dichtbij gelegen duikclubs als Bastianos en Froggies te maken. Als je de plek waar je wilt overnachten en/of duiken vantevoren laat weten dat je komt, komen ze je halen in Manado en ga je rechtstreeks naar het resort. Dan hoef je niet met de perahu umum. De perahu umum is geen straf, maar de aankomstplek op Bunaken is in het dorp en van daar is het nog best een eindje lopen.
www.twofishdivers.com
voor cicak senang mailen naar: willlekeRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.live.nl (willeke met 3 l-en)

Goeie reis

Geschiere
User
spacer line

Hoi Elsbeth,

Ik vond de verdeling prima. Na 3 weken "op excursie" waren we toe aan een weekje lekker relaxen. TEvens hadden we de pech dat het ondanks de droge tijd veel geregent heeft maar het was desondanks fantastisch. Wij begonnen in Makkasar. Ik had daar via dit forum contact gelegt met Mursualim Dodo. Hij heeft een en ander voor ons geregeld zoals het reserveren van de nachtbus en hij heeft ons ook opgehaald op de luchthaven. Zijn emailadres kan ik je geven. Hij heeft ook twee kamers die hij verhuurt voor 6 euro per nacht en wij hebben de eerste nacht bij hem geslapen. De volgende ochtend met de bus naar Bira. Dit zou ik de volgende keer met een privatcar doen want het viel niet mee. Bira is prachtig, mooi strand en geweldige zee maar verder moet je wel van rust houden want er is niet veel dan dat. Wij vonden het super voor een paar dagen. Toen weer terug naar Makassar. Deze stad vonden wij helemaal niets en we zijn dan ook savonds met de nachtbus naar Rantepao gegaan. Ivm tijdwinst hebben we twee keer de nachtbus genomen maar ik heb begrepen dat de meeste 1 keer overdag gaan om van de natuur te genieten. Die bus is overigens prima, je hebt echt businessclass stoelen. Daar hadden we via Dodo een geweldige gids die ons een kleine 4 dagen heel veel heeft laten zien. Tana Toraja is echt heel bijzonder vonden wij. Van daaruit terug naar Makassar en doorgevlogen naar Bunaken. Na 4 dagen naar Tomohon en ook daar nog een paar dagen door gebracht. En toen inderdaad naar Bali gevlogen. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel maar wij vonden Sulawesi een heel bijzondere bestemming. Je bent wel een atractie als gezin, iedereen wil met je op de foto en vooral onze dochters konden niet klagen over belangstelling. Ik kan het iedereen aanraden mits je niet gesteld bent op heel veel luxe want die is er zeker niet overal. Dit was onze 4e Azie reis maar ik heb nergens zo goedkoop geslapen en gegeten.
Succes.

gr. Elma

Geschiere
User
spacer line

Ik vergat nog te zeggen dat ik ook graag naar Togean Eilanden had gewild maar je moet je vooral niet vergissen over de afstanden want die zijn enorm. Vandaar dat wij ook gekozen hebben voor zuid en noord en dan nog hebben we de helft maar gezien. Er is zoveel te zien en te doen.

elsbeth
User
spacer line

Hai Elma,

Leuk dat jullie zo genoten hebben op Sulawesi. Het is inderdaad een schitterend eiland. Ik ben er in 1987 geweest (helemaal van Manado via Centraal Sulawesi naar Makassar in 3 1/2 week) en later, in 1992 nog eens met mijn moeder en 2 zusjes terug naar Tana Toraja. Ik was vooral benieuwd hoe je kinderen het hebben gevonden, maar zo te horen hebben die zich ook prima vermaakt. We moeten binnenkort de beslissing maken om wel of niet volgend jaar te gaan en dan kan ik de boel gaan invullen. Keuzes moet je zeker maken, de Togian eilanden er nog bijnemen betekent waarschijnlijk Java laten zitten. Ik ben gewend om alles ter plekke te regelen en alles met lokaal vervoer te doen. Met 4 kinderen erbij wordt die keuze misschien anders. Maar het lijkt me toch wat onvrijer om een busje met chauffeur/gids te huren, maar dat jij heb jij dus gedeeltelijk wel gedaan. Nou, we zullen zien, wellicht stel ik je t.z.t. nog wat vragen.
Geniet nog even lekker na..
Groeten Elsbeth

Geschiere
User
spacer line

Wij hebben in principe ook alles met het openbaar vervoer gedaan. Alleen toen we in Tana Toraja waren hebben we ter plekke een gids geregeld die gelijk ook een auto met chauffeur mee nam. Was daar wel handig. Onze kinderen hebben erg genoten. De oudste van 16 vond het super, de jongste is verstandelijk gehandicapt en is al het "excursie"gedoe snel beu en wil alleen maar in een zwembad liggen. Maar dat is dus niet echt een maatstaf. Maar nogmaals wij hebben dus ook bijna alles ter plaatse geregeld en zijn met het openbaar vervoer gegaan.
Succes

gr. Elma

burung
User
User icon of burung
spacer line

Heb inmiddels ook een relatie met iemand gekregen die jarenlang op Bunaken heeft gewerkt (komt zelf uit Manado). Heb zelfs het vermoeden dat mijn vriend de man van kakarin kent, zou in elk geval kunnen: hij kent iemand (voornaam S, achternaam P) die getrouwd is met een Karin...

Ben vorige jaar ook op Bunaken Village Resort geweest en kan dit van harte aanbevelen. Na dit jaar op een eenvoudiger resort verbleven te zijn (Panorama), aan dezelfde kant van Bunaken als Bastianos, kan ik BV resort nog meer aanbevelen maar ook die kant van het eiland (pantai panggilan?), omdat daar de koralen nog beter in tact zijn en je vanaf het resort daarom zelf heel mooi kunt snorkelen.

kakarin
User
spacer line

Hallo Burung,

Ik ben benieuwd! Heb je zin om te mailen? adikloisRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com

ps. de kant van het eiland die jij bedoelt, is Pangalisan.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

62,561,505 topic views - 228,749 posts - 13,635 topics - 19,576 members - last post @ 18-10-2018 21:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

106,811,102 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com