indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo,

Ik ben aan het nadenken om naar IndonesiŽ te gaan, en dacht bijgvolg aan de experten. Zou wel graag naar Keli Mutu gaan op flores maar weet niet hoe het met tijd zit en of het echt de moeite is.
Zat te denken om van Jakarta naar Yogyakarta te gaan met de trein en van daar naar Borubudur te gaan. Daarna naar Candi Sukuh voor het Prambanan te bezoeken en zo naar Malang om de theetuinen van Wonosari te zien en dan via de Bromo vulkaan, naar Kalibaru om wat plantages te bezoeken en dan naar Munduk te gaan op Bali en dan naar Munduk via de rijsttafelroute om daar het vliegtuig te nemen naar ofwel Flores ofwel terug naar Jakarta. Wat denken jullie qua tijd? Wat zou ik evt nog moeten meepakken van plaats? Is mei-juni een goede periode voor de rijstterassen? Weet dat ze 4 keer per jaar kunnen oogsten maar kan je je klok zetten op het groene karakter of he oogstmoment? Is dus idd voor volgend jaar, hou van ver op voorhand een grove planning op te maken maar daar te plaatse zien hoeveel tijd ik te geef he (heb bijgeolg graag wat tijd over)
Benniet sportief, geef niet echt om strand maar hou van leuke fotomomenten.

Bedankt op voorhand.

Aike

Edit: mijn excuses, heb nu door dat het in het verkeerde topic stat Emoticon: Shut up! Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Shut up!

elsbeth
User
spacer line

Nou Aike, voor leuke fotomomenten ben je in Indonesie aan het goede adres. Het is zo'n fantastisch mooi land. Wanneer je in een busje, al dan niet prive, of trein natuurlijk reist, kijk je echt je ogen uit. Niet alleen wat betreft natuur, maar zeer zeker ook wat betreft alles wat je aan de straatkant ziet gebeuren. Zo veel levendigheid. Wat netreft de plaatsen die je noemt: Yogjakarta vond ik de eerste keer, na het rustige Sulawesi, niet leuk, later vond ik het erg leuk. Borobudur erg indrukwekkend, vond ik, wel heel vroeg heen gaan. Prambanan idem. Binnenland van Bali is ongelofelijk mooi, Flores ken ik niet.
Je krijgt vast vele reacties van Indonesie kenners, maar ik wilde toch even een enthousiast reactie plaatsen. Ik neem aan dat je voor het eerst gaat? Hoeveel tijd heb je, dat is i.v.m. je vraag wel belangrijk. Ik was na de eerste keer meteen helemaal verliefd, voelde me er heel erg thuis en dat is zo gebleven.
Veel pleizer met je voorbereidingen..
groet Elsbeth

spacer line  

Hoi,

Bedankt, is idd mijn eerste keer IndonesiŽ maar ben al meermaals naar ZO AziŽ geweest, 1 keer thailand (vond het te toeristisch), 1 keer Myanmar en 8 keer cambodja (ook nog gids gespeelt daar). Ben dus wat gewoon qua rijdende/vliegende dooskisten
Schat dat ik iets van 30 dagen daar zou zitten maar wil dus wat tijd achter de hand houden om ergens wat langer te kunnen blijven

Hier trouwens wat foto's van mij

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik weet niet wat ik van deze foto's moet zeggen, die rode doek lijkt mij nuteloos,het hier te plaatsen wat moet je daar van maken , en de andere beelden ja het is oosters, en daar houd het ook mee op.............. Emoticon: Clown Emoticon: Smile Emoticon: Very funny

http://www.tanen.nl/foto's%201.htm
Kijk hier eens naar!, er zijn zulke fotoreportatie's die de moeite waard zijn.
Och ja smaken verschillen dat is waar

Ook even bij vermelden waar die foto van daan komen, en wat er de doel is van die foto's, zo kan je zoals mijn reacties voorkomen.............. Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

gewoon als idee van wat ik doe, een beetje alternatief, landschap, mensen, reportage en detailistisch. Die rode doek is een detail van het kleed van een monnik.
Oosters, tja kan moeilijk foto's maken van norse oostblokkers in Myanmar of Cambodja hť

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Vive la fete

Hier trouwens wat fotos van mij

Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 10-06-2008 20:52]

============================================================================

zieleffe

• Ik weet niet wat ik van deze foto's moet zeggen, die rode doek lijkt mij nuteloos,het hier te plaatsen wat moet je daar van maken , en de andere beelden ja het is oosters, en daar houd het ook mee op..............

Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 10-06-2008 21:23

• ".... is het een hobby van je of bent j/u 'professioneel' .... ???

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

spacer line  

Bedankt voor het mooie compliment, ben gewoon een amateur die soms maanden niets doet en dan ineens in gang schiet en meedoet aan wedstrijden. Mijn camera is wel reeds meer dan 6 jaar oud., dus prehistorisch in deze digitale tijden.
    Maar een oude steenbakkerij of mijnsite kan even interessant zijn dan een tempelcomplex om aan mijn reis terug te denken. Dus tips zijn meer dan welkom

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

Vive la fete yth.,

" .... nooit aangedacht om het te publiceren via bijvoorbeeld flickr bijvoorbeeld ...... "

'Ahu kura ahia, mansia nia'

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,094,284 topic views - 233,101 posts - 13,680 topics - 23,057 members - last post @ 17-07-2019 13:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,722,036 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com