indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

tha-man
User
spacer line

Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen week geboekt om eind juni naar jakarta te vliegen, met KLM namelijk.

Nu doen zij geen papieren tickets meer, maar alleen e-tickets. Ik heb er geen ervaring mee dus ik zou graag iets meer uitleg willen dan op de KLM-website staat.

Ik heb dus een e-ticket gekregen in mijn mail,

dus ik moet die uitprinten right, daarna 30 uur voor ik vertrek kan ik mijn stoel kiezen en mijn boardingpass printen.

Tot zover snap ik het, nou ik kom aan op schiphol. Dan ga ik niet naar de normale balie, als ze die nog hebben? Maar naar een selfservice balie?

Dan laat ik mijn geprinte e ticket en boardingpass zien en dan kan mijn koffer mee?

En ik ga gewoon door de douane met mijn paspoort etc en ik hoef niks meer te doen? Of mis ik wat?

Nederland zal niet zo moeilijk zijn maar ben wat huiverig voor de terugreis vanuit jakarta naar NL.

zijn e tickets helemaal ingeburgerd, ook bij de immigrasi? Want ik heb alleen een een Nederlands e ticket vodje..

Ik ben 23 jaar en ik ga voor het eerst zonder familie op reis, dus ik moet het even onder de knie krijgen. Wij vlogen altijd met Malaysia airlines dus ik ben niet gewend aan e tickets.

En ik heb ook geen visum nodig want ik ben half Indonesisch en mijn ouders hebben mij een Indonesisch pasport laten houden.

Het schijnt dat ik een bebas fiskal moet invullen, pas bij vertrek inleveren.

En ik krijg nog een papiertje in het vliegtuig voordat ik in JKT land in tweevoud en eentje die ik moet afgeven bij immigrasi en een andere voor als ik weer vertrek, hoe heet dat ook alweer?

Sorry voor de vele vragen maar ik ben nogal zenuwachtig en ik weet niet hoe het in zn werk gaat.

En ook of het geen probleem is dat mijn e-ticket in het Nederlands is, dacht dat ik gewoon engels zou krijgen maar sommige mensen zeggen dat een speciaal nummer al zelfs genoeg is.

Dus als iemand het duidelijk kan maken voor mij, ik zou je heel erg dankbaar zijn!

Geschiere
User
spacer line

Ik zou me maar niet al te zenuwachtig maken. Het wijst zich zelf. In Amsterdam staan er allerlei dames van KLM klaar om je eventueel te helpen. Wij hebben altijd wel een copie van het eticket bij ons, want je mocht het eens kwijt raken. Maar ook elders is het E ticket heel normaal en geen probleem. Er zal in jakarta als je terug gaat vast een incheck balie zitten met grote letter KLM er boven en daar geef je je ticket gewoon af en de rest gaat vanzelf.
Succes en geniet van je reis.

gr. Elma

Pamelabak
User
spacer line

Tha-man,
Op Schiphol heb je incheckzuilen staan van de KLM: heel herkenbaar. Je hoeft alleen maar je paspoort erin te doen en alles is geregeld. Heel simpel. En als je er niet uitkomt, zijn er grondstewardessen, die je wegwijs maken. En in Indonesië ga je gewoon bij de balie staan van desbetreffend vliegmaatschappij. En ook hier heb je hele behulpzame mensen, die je wegwijs maken.
In het vliegtuig kun je ook hulp vragen aan de stewardessen voor het invullen van het dokument. Het stelt niet zoveel voor. Ze vragen je n.a.w. gegevens en wat voor beroep je hebt en of je met vakantie bent of zakelijk is.
Trouwens Malaysia Air heeft tegenwoordig ook e-tickets.
Veel succes en heel veel plezier in het prachtigste land ter wereld.
Pamela

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

KOm op zeg een jonge man van 23 jaar kan niet met de ticket omgaan?? .
ik als oude l*l weet al dat je de ticket kan Inchecken via gewoon de site van de KLM op internet door te downlaode,je stoel wat er nog over is kiezen, en uitprinten, en je kan alleen de koffer afgeven bij een of ander balie.
Zorg altijd dat je zelf het goed kan printen thuis, dan heb je zekerheid.
Maar als alles fout gaat kunnen ze je helpen op schiphol.
Niet nerveus worden is niet nodig, neem je handbagage met 8 kilo mee in het vliegtuig, en zorg dat daar geen matrialen inzit waar ze door hun scanner kunnen zien dat je een mes of zo iets in hebt zitten.
Alle wat riekt naar onduidelijkheid is aL VERDACHT.
dus geen flesjes water, of wat dan ook maar gewoon het meeste in je koffer op te bergen.
reizen is nu eenmaal een vermoeiende bezigheid je word helemaal gefoeileerd gefilleerd of hoe typje dat ???? Emoticon: Wink Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Pamelabak
User
spacer line

Zieleffe,
Je moet nog wel even inchecken en dat kan je doen door je paspoort bij een KLM zuil in te scannen. Alleen de KLM heeft dat tot nu toe.
Pamela

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 06-06-2008 21:48 Pamelabak wrote:
Zieleffe,
Je moet nog wel even inchecken en dat kan je doen door je paspoort bij een KLM zuil in te scannen. Alleen de KLM heeft dat tot nu toe.
Pamela

Ja de koffers inchecken en dat is het.
de paspoort moet je altijd bij je ticket laten zien of bordingpas die je van te voren thuis hebt uit geprint, op gewoon een a4.
Ga naar de site van KLM en zie in het menu zie dan Online check-in,en volg de aanwijzingen je boekingsnummer vluchtnum, enzv.... Emoticon: Nice Emoticon: Shiny
Online check-in Check in voor uw vlucht, selecteer uw stoel en print uw boarding pass
Hoe werkt online inchecken?

Hulp nodig?
E-ticketnummer of Boekingscode › Info

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 06-06-2008 11:11 tha-man wrote:
En ik heb ook geen visum nodig want ik ben half Indonesisch en mijn ouders hebben mij een Indonesisch pasport laten houden.

Het schijnt dat ik een bebas fiskal moet invullen, pas bij vertrek inleveren.

En ik krijg nog een papiertje in het vliegtuig voordat ik in JKT land in tweevoud en eentje die ik moet afgeven bij immigrasi en een andere voor als ik weer vertrek, hoe heet dat ook alweer?

Dit laatste is een embarkation card . Wordt uitgereikt in het vliegtuig voordat je landt. Invullen voordat je door de immigratie/douane gaat. De ene helft neemt de immigratie in beslag bij het laten zien van je paspoort en de andee helft hou je bij je want die moet je inleveren bij vertrek.

Voor de bebas uang fiskal heb je pas wat te regelen als je weer vertrekt. Dan ga je naar een speciaal loket op de airport met het opschrift bebas fiskal en daar laat je je paspoort en je Nederlandse verblijfsvergunning zien. Op basis van die verblijfsvergunning krijg je dan een stempel/sticker in je paspoort dat je bent vrijgesteld van het betalen van de uang fiskal . Daarmee ga je weer naar de immigratieloketten en de rest is kinderspel.

Maak je niet nerveus want de immigratieambtenaren hebben een speurneus voor zenuwachtige mensen daar ze die makkelijker kunnen intimideren om geld af te persen dan als je een zelfverzekerde houding aanneemt.
Succes en veel plezier.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

En zelfverzekerd betekend geen grote mond opzetten zoals menig 'buitenlander' of 'toerist' meent te denken. Emoticon: Puh!

tha-man
User
spacer line

Vraag me toch af hoe ze nog geld willen aftroggelen, misschien mij toch bebas fiskal laten dokken ofzo.

En wat dacht je van airport tax?

Van bebas fiskal krijg ik een stempel in mijn paspoort en van airport tax krijg ik een bewijs van betaling wel lijkt me?

Mijn tante zei dat ik bij aankomst een bebas fiskal formulier moet ophalen en invullen en die meenemen als ik weer vertrek zodat dat amper tijd in beslag neemt..

Ik heb altijd chocola bij als ik ze moet omkopen Emoticon: Smile

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

En wat dacht je van airport tax?

Airporttax betaal pas je als je weer vertrekt, in Januari was dat op Bali verhoogd van 100.000 IRP naar 150.000 IRP, je moet dit contant betalen in IRP zorg dus dat je dat bedrag nog in je dompet hebt bij vertrek.
Misschien is hier iemand anders die weet wat het nu op CKG - Jakarta kost.

Op de heenweg heb je de luchthaventax al betaald via je vliegticket.

Kopieer je E ticket , dit is dus gewoon de nota van het vliegticket waar je gegevens en een nummer op staan, voor de zekerheid en ook je paspoort en andere waardepapieren, noteer nrs. van bankpassen en tel. nrs waar je ze zou kunnen blokkeren bij verlies. Bewaar die kopieen op een andere plaats.

E-ticket is bekend in Indonesie, komt steeds meer voor en straks heb je niet eens een "papieren" ticket meer.

Die papiertjes die je voor landing in moet vullen stellen niets voor, staat er ook in het engels op en die embarkation card goed bewaren want een gedeelte lever je weer in bij vertrek, zoals hier al eerder vermeld.

Soms werkt coklat - chocola, maar het is niet echt nodig, als je het niet hebt laten ze je ook wel door.

word je opgehaald op CKG ?
Zo niet neem dan een goede taxi bijv. bluebird want er lopen ook veel beunhazen rond die je voor een "goede" lees "te hoge prijs" wel ergens af willen zetten. Let goed op je koffer want de kruiers vliegen op je af en voor je het weet staan er 3 man aan je koffer te trekken, hebben ze hem een keer vast dan gaan ze er van uit dat ze iets verdienen, wil je dat zelf dan is dat natuurlijk goed, wil je dat niet geef dat dan duidelijk aan. Er rijden trouwens ook bussen naar Jakarta vanaf het vliegveld.

Heb je nog geen rupiahs, pin dan op de luchthaven bij een ATM (=pinautomaat) met je europas waarop het cirrus logo of maestro logo staat een bedrag om bijv. de taxi te kunnen betalen.
Met je creditcard geld pinnen is duurder, gebruik die alleen in noodgevallen en geef die nooit af, blijf er bijstaan als ze een handeling moeten verrichten, je krijgt wel een recu na betaling.

Fijne vakantie toegewenst Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Met chocolade kom je niet ver als er wat aan de hand is

Begin de details te vergeten

tha-man
User
spacer line

Bedankt goeie info allemaal.

Heb nog wel vraagje, mijn e-ticket ligt in mn mailbox en ziet er ongeveer zo uit.

BOEKINGSCODE: xxxxx
UITGIFTEDATUM E-TICKET: 01JUN UITGEGEVEN DOOR: KLM SALES & SERVICE CENTER NETHERLANDS

BEDANKT DAT U EEN E-TICKET VAN KLM HEEFT GEKOZEN. DIT IS HET REISSCHEMA EN BETALINGSBEWIJS VOOR xxxx MR xxxxx. INDIEN U VERHINDERD BENT HET E-TICKET TE GEBRUIKEN, INDIEN UW REISPLANNEN WIJZIGEN OF U DIT DOCUMENT PER VERGISSING HEEFT ONTVANGEN, BEL DAN MET KLM OP: 020 4747747 WEB: 0900 2635556

PASSAGIER INFORMATIE
NAAM PASSAGIER xxx
E-TICKETNUMMER xxx
NUMMER LOYALITEITS PROGRAMMA

etc etc. (de xxx'jes zijn van mij trouwens Emoticon: Wink )

Dit moet mijn e-ticket voorstellen, maar is dit geen probleem. Vond het wel frappant dat hij in het Nederlands is..

Is dat normaal?

Nog iets, heb geboekt via de KLM site, maar ze hebben nooit gevraagd om mijn adres of geboortedatum volgens mij.

Dacht dat wij dat altijd wel deden vroeger toen we via een reisbureau boekten..

Iemand een verklaring voor beide? Bedankt.

En ja ik heb nog 1 juta rp liggen hier.. Ik word opgehaald.

Ik ben al vaker daar geweest inderdaad de koffermannen zien gelijk een zak geld lopen en springen daarop in.

Gewoon daadkrachtig zeggen, tidak perlu. tak usah.. makasih.. Emoticon: Smile

Mijn indonees tidak terlalu bagus, tapi saya bisa ngurus diriku Emoticon: Party!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 08-06-2008 13:45 tha-man wrote:

Ik heb altijd chocola bij als ik ze moet omkopen Emoticon: Smile

omkopen ?
omkopen ?
Dat is misdrijf plegen . Emoticon: Nooo

Alle adviezen van de " oudjes " zijn correct.
Je kan ook zo in en uit indonesia vertrekken .

Het verhaal van je tante om eerst de formulieren voor pajak bij vertrek kan je niet bij aankomst ophalen.
de lokert zit nl in de vertrekhal.
Zorg dat je voldoende tijd heb om het in te vullen.(eertder komen)
Als je pech heb , dan is het beredruk , en zeker als er een rombongan (b.v TKI ers )op dat moment ook in de rij staat.
Vergeet ook niet bij de het vertrek om de nwe formulier bij de airlines te vragen .Als pendul( penduduk luar negeri) heb je dat nodig .
Soms vergeten de afhandelingsemployee dat te geven omdat ze niet opletten dat je ondanks je paspoort een pendul ben.
Dat heb ik 2 x ervaren , ondanks dat ik tig keer reis naar mijn tanah air.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Tha Man, het enige dat een luchtvaatmaatschappij moet hebben zijn 2 dingen:
- Een confirmatie dat je betaald hebt;
- je legitimatie.
In wezen zijn papieren tickets en ook e tickets maar drukdoenerij.

Je adres is niet van belang, immers, als je ergens op vakantie een binnenlandse vlucht boekt, is dit ook niet van belang. Alleen hoe je betaald, of je betaald hebt en wie je bent. Deze drie houden verband met elkaar.

Het doorgeven van je adres heeft te maken met het opbouwen van een database voor leuke mailings over promoties en dergelijke Emoticon: Wink

Begin de details te vergeten

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Wat ik nog wel even wilde vermelden is dat je naam op het E ticket dus dezelfde moet zijn als vermeld in je paspoort.

Ze halen dus jouw gegevens uit je paspoort en ja onze E-tickets waren ook altijd in het Nederlands, ze kijken naar het nummer dat er op staat en voor de rest zal het hun worst wezen

Dus als je Johannes Jansen heet maar Jan genoemd wordt en je ook als Jan Jansen geboekt hebt, jij een probleem hebt wat geld kost, hoorde het net deze week, kassa 100 euro !

Inderdaad chocola is leuk maar lost tegenwoordig geen problemen meer op maar ze kunnen het proberen. Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Je moet ondertussen je E-Ticket maar eens opslaan in je documenten of zo en alvast een printje maken voordat je het per ongeluk een keertje delete met een druk op de verkeerde toets. Emoticon: Cry Emoticon: Confused

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

tha-man
User
spacer line

On 08-06-2008 20:39 sidia wrote:

...

Vergeet ook niet bij de het vertrek om de nwe formulier bij de airlines te vragen .Als pendul( penduduk luar negeri) heb je dat nodig .
Soms vergeten de afhandelingsemployee dat te geven omdat ze niet opletten dat je ondanks je paspoort een pendul ben.
Dat heb ik 2 x ervaren , ondanks dat ik tig keer reis naar mijn tanah air.

NWE formulier? Dat is mij niet bekend.

Dus even op een rijtje

Land binnenkomen is allemaal niet zo moeilijk, maar daar weer vertrekken is een ander verhaal.

Dus

Embarkation kaart NAW gegevens die ik nog heb van uit het vliegtuig (duplicaat)

Bebas fiskal ( kan ik pas invullen bij vertrek? )

Airporttaxbonnetje ( betalen bij incheckbali? of ergens anders )

en nwe is wat?

Niet nog meer toch? Emoticon: Cry

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

De naam v.d "nieuwe" formulier weet ik niet meer , je krijg het bij de incheckbali , heb je nodig .
Vorige keer hebben ze vergeten te geven , met resultaat dat ik bij de immigratiepoort teruggestuurd wordt om het alsnog te halen (en invullen).
Als je ruim van te voren kom ( 1 uur extra ) kan je alles rustig afhandelen , en zeker als je de 1ste keer "alleen" reis.
Denk ook aan de vertrektijden van je flight , als het omstreeks 19.00 moet je dan ongeveer 16 uur in Ckg zijn..Hou rekening mee macet total , met waar je huis/hoteladres in Jakarta.is .
Kan je eerder inchecken , niet zo druk , kan je nog gaan ngobrollen met leuke afhandelingsmeisjes ,, kan je rustig kijken kijken en veel kopen bij de taxfreeshop , en je laatste portie bakmie plus kopi tubruk drinken voor je vertrek.

Rileks man Emoticon: Smile

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Op de heenreis krijg je dus die embarcation card + een formuliertje waarop je in kunt vullen of je iets aan te geven hebt.
Bij binnenkomst nemen ze die formulieren in en van de EMB.card scheuren ze een strook af die jij moet bewaren bij je paspoort en die lever je weer in bij vertrek, dan weten ze dat jij het land uit bent, is niet moeilijk volgt allemaal vanzelf. Dan kom je nog bij een balie waar je de airporttax moet betalen, ik denk 150.000 IRP contant in Rupias, dit is dus de vertrekbelasting, je moet er langs om het land uit te komen, kan je ook niet missen.

Bebas fiskal ben ik niet mee op de hoogte maar daar heeft Sidia al op geantwoord.
Succes en goede reis Emoticon: Bye bye

tha-man
User
spacer line

Enn ik heb weer vraagjesssss. Ik wil rookworst en salami verpakt meenemen en misschien ook haring v/d appie heijn luchtdicht verpakt, mag dit?

Nog iets onsmaakvollers, mijn neef daar vroeg of wat condooms mee kon nemen omdat hij zich schaamt om ze te kopen? Heb voor een prikkie 100 pack op de kop getikt, kunnen ze daar over gaan zeiken op soekarno-hatta?

Straks gaan ze nog vragen of ik getrouwd ben en anders de pineut ben ofzo zonder vrouw! Ze kunnen me niks maken voor de rest toch? Iemand ervaring?

Bedankt!

Mr. Jacob
User
spacer line

Ik ga 2 x per jaar met KLM naar Jakarta (ben net weer terug) en heb altijd 2 koffers bij me. Een grote met iets meer dan 20 kilo erin die ik afgeef. Daarin zitten rookworsten, harde worst, knakworsten, blikken ham en meer van dat spul. Daar kunnen natuurlijk ook condooms in. Die koffer wordt in Jakarta ook nooit gecontroleerd. In mijn kleine koffer gaat ook zo’n 15 kilo in maar die gaat mee als handbagage, omdat bij KLM maar 20 kilo mag worden afgegeven (Een paar kilo meer geeft geen problemen). Er wordt nooit moeilijk gedaan over handbagage mits er maar geen vloeibare spullen inzit. In mijn kleine koffer zit altijd een bende chocola, vitaminepillen en wat andere oleh-oleh die “breekbaar” is. In Jakarta wordt die koffer gescand maar ik heb nog nooit problemen gehad. Ik heb hem maar één keer open moeten maken maar dat had geen gevolgen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Heb je serieus condooms gekocht? Emoticon: Very funny

Had je niet hoeven doen in Nederland.. mocht je je neef willen helpen, 'wip' dan even een super of apotheek hier in Indonesie binnen. Als je je er al zorgen over maakt om dat mee te nemen, waarom doe je het dan? Zo maak je je eigen vakantie wel steeds moeilijker hoor. Emoticon: Sadley

En een Indonesier die geen condooms durft te kopen... die wil ik graag ontmoeten.. da's de eerste dan Emoticon: Party! Hij zou ook in een andere buurt kunnen kopen als het om 'vrienden en bekenden' gaat die hij tegen kan komen.

Succes met je reis.

spacer line  

On 15-06-2008 21:33 tha-man wrote:
Enn ik heb weer vraagjesssss. Ik wil rookworst en salami verpakt meenemen en misschien ook haring v/d appie heijn luchtdicht verpakt, mag dit?

Nog iets onsmaakvollers, mijn neef daar vroeg of wat condooms mee kon nemen omdat hij zich schaamt om ze te kopen? Heb voor een prikkie 100 pack op de kop getikt, kunnen ze daar over gaan zeiken op soekarno-hatta?

Straks gaan ze nog vragen of ik getrouwd ben en anders de pineut ben ofzo zonder vrouw! Ze kunnen me niks maken voor de rest toch? Iemand ervaring?

Bedankt!

Kan je niet wat harinkies bij mij droppen??.... hmmmmm die mis ik het meest hier

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Japanse voorlichtingsfilm

http://www.youtube.com/watch?v=3gvcDNQoBP0

tha-man
User
spacer line

tja ik vroeg moet ik nog oleh-oleh meenemen, zattie te grinnikken dat of ik nederlandse condooms kon meenemen. Dan zal tie ze ook krijgen ook! haha

Okay goed om te horen dat ik vacuum verpakte worsten en haring mee kan nemen. Doe ik iemand een plezier mee Emoticon: Smile

tha-man
User
spacer line

Okay jongens, ben ervandoor. Mijn vliegtuig vertrekt om 21:00. Ben zometeen richting Schiphol.

Heb gisteren ingecheckt en mijn boardingpass uitgeprint. Rest alleen nog baggage afgeven bij balie 11 of 12 in hal 2 bij KLM.

Tot over 3.5 week!

doeei

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

62,424,102 topic views - 228,686 posts - 13,635 topics - 19,559 members - last post @ 16-10-2018 04:17 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

106,668,621 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com