indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

tha-man
User
spacer line

Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen week geboekt om eind juni naar jakarta te vliegen, met KLM namelijk.

Nu doen zij geen papieren tickets meer, maar alleen e-tickets. Ik heb er geen ervaring mee dus ik zou graag iets meer uitleg willen dan op de KLM-website staat.

Ik heb dus een e-ticket gekregen in mijn mail,

dus ik moet die uitprinten right, daarna 30 uur voor ik vertrek kan ik mijn stoel kiezen en mijn boardingpass printen.

Tot zover snap ik het, nou ik kom aan op schiphol. Dan ga ik niet naar de normale balie, als ze die nog hebben? Maar naar een selfservice balie?

Dan laat ik mijn geprinte e ticket en boardingpass zien en dan kan mijn koffer mee?

En ik ga gewoon door de douane met mijn paspoort etc en ik hoef niks meer te doen? Of mis ik wat?

Nederland zal niet zo moeilijk zijn maar ben wat huiverig voor de terugreis vanuit jakarta naar NL.

zijn e tickets helemaal ingeburgerd, ook bij de immigrasi? Want ik heb alleen een een Nederlands e ticket vodje..

Ik ben 23 jaar en ik ga voor het eerst zonder familie op reis, dus ik moet het even onder de knie krijgen. Wij vlogen altijd met Malaysia airlines dus ik ben niet gewend aan e tickets.

En ik heb ook geen visum nodig want ik ben half Indonesisch en mijn ouders hebben mij een Indonesisch pasport laten houden.

Het schijnt dat ik een bebas fiskal moet invullen, pas bij vertrek inleveren.