indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Geloof in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 02-06-2008 23:04 elsbeth wrote:
Ik heb daar wel gesprekken over gevoerd, maar men kan zich daar heel weinig bij voorstellen. Ik had daar een aantal vrienden van Chinese afkomst *1waar ik wel eens mee uit ging. Mijn vriendin en ik waren enorm verbaasd hoe vrij zij over sex praatten met ons. Ze legden ons onomwonden uit dat de vrouwen allemaal maagd *2 moesten zijn, maar dat de mannen het moesten leren van publieke dames . *3
Op onze vraag of de meisjes dan niks moesten leren *4, was het antwoord: neeeeee.

Een komentaartje :
Er zijn toch bepaalde zaken die verder uitgelegd kunnen worden.
mbt *1:
Chinese afkomst , dat hbetekent dat qua omvang een kleine gemeenschap is , waar iedereen elkaar kennen.En zeker in kleine steden.
*2: Dat is dan de "ideaalbeeld" waar men probeer te voldoen.
Je kan in een kleine gemeenschap in een kleine stad geen gekke geintjes uithalen.Ben je je bloempje kwijt ,geraak aan iemand anders dan ben je geen goede huwelijkspartner zijn .
3. De Chinese mannen hebben een extra handicap , ze kunnen niet zo maar terecht komen bij hun meisjes(chinees) , en kunnen moeilijk een vast lost relatie hebben met Indonesische vrouwen.
Dus de enige mogelijkheid zou dan de "publieke"dames kunnen zijn .
Dat wil niet zeggen dat ze geen relatie kunnen hebben met Indonesische vrouwen.
Dit rekening houden met de tijdsbestek (welk jaar is het ?).
Nu zijn er betere relatie tussen Chinese Indonesiers en de "autochtone"Indonesiers .
In mijn tijd is het nog niet zo vanzelfsprekend.
*4.
Ik denk dat ze toch ook op zijn minst goede theoretisch lessen krijgen van de andere vriendinnen, nichten die al ervaring hebben (al dan niet in huwelijkverbanden).

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 03-06-2008 02:49 Yogya-Bali wrote:

...

Dan had je waarschijnlijk geen vrouwen als echte vriendinnen want die praten - net als in het westen - ook onderling over hun vriendjes en mannen en hoe ze het doen, en met wie, en hoe vaak......
Overigens een onderzoek van een paar jaar geleden in Yogyajarta onder studentes had als uitkomst dat 97% geen maagd meer was (en bij de overige 3% hadden ze hun twijfels over de waarheid). Waar mannen het doen, doen vrouwen het ook. Zeker in dit promiscue land waar sex toch eigenlijk heel gewoon en ook belangrijk is. De oude pre-islamitische cultuur had een behoorlijk hoge graad van sex en vruchtbaarheidsrituelen in zich die nog lang niet zijn uitgestorven. Het is het bekende schimmenspel: het is er wel maar men praat er niet over, althans niet en public (maar wel onderling).

Ik heb al eens eerder aangehaald dat de gemiddelde leeftijd van de eerste keer sex in Indonesie 18.1 jaar is terwijl het in Nederland 17.7 is of iets dergelijks.. nauwelijks verschil dus..

Laten we dus vooral niet roomser dan de Paus/meer halal dan Allah doen met die verhaaltjes dat iedereen daar maagd blijft tot aan het huwelijk.

Indonesiers..het zijn net mensen Emoticon: Party!

Gracias. Sama sama

elsbeth
User
spacer line

Ja Sid, ik weet dat gadis ook jonge vrouw betekent (duurde ook even voor ik daar destijds (1988) achterkwam. Inderdaad zal er een verschil zijn tussen jongens van Chinese afkomst of autochtone Indonesiers. Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat er veel gemixt werd. De Chinese jongens gingen met Chinese meisjes om en hadden daar ook wel een soort relatie mee. Maar op mijn vraag of ze ook samen sliepen, werd vrij verontwaardigd gereageerd, tuurlijk niet.
Kiwimave: die vergelijking van de gemiddelde leeftijd voor de eerste keer sex wordt volgens mij pas interessant als je daarbij de gemiddelde trouwleeftijd bekijkt. Ik ben er bijna van overtuigd dat de eerste keer in Indonesie veeel dichter bij de trouwdatum ligt dan in Nederland. Weet iemand hier misschien iets over?

elsbeth
User
spacer line

In het NRC van vanavond stond een bericht over een Franse rechter die het huwelijk tussen 2 Fransen van Marokkaanse afkomst nietig had verklaard, omdat de vrouw tijdens de huwelijksnacht klaarblijkelijk gelogen had over maagdelijkheid. De man wilde niet meer, maar scheiden zou hem teveel gezichtsverlies opleveren, vrouw stemde in met nietigverklaring. Ik vond het een triest bericht, je vraagt je af met welke gevoelens tegenover elkaar ze in het huwelijk waren getreden, het is moeilijk je (me) in zoiets te verplaatsen.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Om Sid U kunt toch zelf googlen? hoef ik geen cijfers te geven.
50jaar geleden moest je als Christen ook als maagd het huwelijk in en binnen de strenge Bible belt is het nog zo.
Vrouwen emancipatie staat nog echt in de kinderschoenen..
Baas in eigen Buik! Emoticon: Bye bye

spacer line  

Het is inderdaad zeldzaam dat twee indonesiers met een verschillend geloof een langdurige relatie zullen hebben (christelijk en muslim bijvoorbeeld maar andere combinaties gelden ook) in Indonesie.
Een kortstondige relatie zou wel kunnen maar het is zo goed als zeker dat dit geen toekomst zal hebben omdat hoogstwaarschijnlijk de ouders van bijde mensen een huwelijk niet zullen toestaan.
Ik heb al een aantal voorbeelden gezien dat twee mensen die erg verliefd op elkaar waren om die reden toch de relatie verbraken.
Erg triest.

Greetz

Jantje
User
spacer line

Elsbeth:

Maar toen mijn vriend mij, halverwege mijn jaar in Palembang, kwam opzoeken, was het duidelijk dat men het wel raar zou vinden als we in één bed zouden slapen. Uiteraard hebben we dat wel gedaan, maar we hebben wel gezorgd dat we er niet samen in gevonden werden.

Men vindt het niet alleen raar, maar in sommige gebieden krijgen de dames strap, worden tot hun middel ingegraven en legaal gestenigd.
Gelukkig is het in Nederland nog niet zo ver. Nog niet...

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Dat zijn heftige gebeurtenissen Jantje, nog enige voorbeelden daarvan in RI zeer recent? Of heb je het over andere landen?

Die andere opmerking slaat natuurlijk helemaal nergens op.

It's only kinky the first time.

Jantje
User
spacer line

It's only kinky the first time indeed.. Emoticon: Yes!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 04-06-2008 09:45 Jantje wrote:
Its only kinky the first time indeed.. Emoticon: Yes!

Yes , indeed
Wacht maar tot bepaalde bevolkingsgroepen in de grote Nederlandse steden zoals Amsterdam, Den Haag , Rotterdam ,Utrecht etc hun syariah willen invoren.
Men wilde ook ergens in Canada , zelfs in Koeln (iets dichterbij) invoeren.
Ooit gehoord van de Kalif van Koeln?.
Ik zou zelf gaan remigreren als het ooit in die richting gaat.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Leuk Jantje, maar geef eens antwoord op mijn vraag.
Waar heeft dit plaats gevonden? Recent? Of is het gewoon uit de lucht gegrepen?

It's only kinky the first time.

spacer line  

On 04-06-2008 11:01 oyibo wrote:
Leuk Jantje, maar geef eens antwoord op mijn vraag.
Waar heeft dit plaats gevonden? Recent? Of is het gewoon uit de lucht gegrepen?

Ach Oyibo, is weer zo'n typisch "jantje opmerking", is waarschijnlijk ergens in het stenen tijdperk voorgekomen of een heel incidenteel verhaal.

Hier een link wat ik laatst las:
http://www.indonesiamatters.co(...)1642/forbidden-love/

Is ook niet echt leuk maar toch wel heel wat minder erg dan Jantjes geweldige verhaal.

Het is wel voor de wet verboden om sex te hebben voor het huwelijk en ik heb wel eens verhalen opgevangen dat prostutiees sex moeten hebben met de politie die hun gepakt heeft om vrij te komen.

Greetz

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hoe het ook is, belachelijk om seksuele moraal te verbinden aan een bepaald geloof.
Homoseksualiteit kwam al bij de oude Grieken en Romeinen voor, en prostituees: niet voor niks heet dat het oudste beroep ter wereld.
Wel vreemd:als het over maagdelijkheid gaat betreft het bijna altijd de meisjes, niet de jongens

spacer line  

On 04-06-2008 12:43 merapi wrote:
Hoe het ook is, belachelijk om seksuele moraal te verbinden aan een bepaald geloof.
Homoseksualiteit kwam al bij de oude Grieken en Romeinen voor, en prostituees: niet voor niks heet dat het oudste beroep ter wereld.
Wel vreemd:als het over maagdelijkheid gaat betreft het bijna altijd de meisjes, niet de jongens

Is niet waar alleen is het bij de meisjes makkelijker te controleren.
Wat betreft sex voor het huwelijk zijn ook zowel de jongens als de meisjes even strafbaar.

spacer line  

En trouwens, nu komen we weer in de delikate discussie wat betreft geloof en rituelen wat denk ik een eindeloze discussie tot gevolg zal hebben.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

ja Dutchguy,
Je hebt gelijk: oeverloze discussies en er komt voorlopig toch geen verbetering,
wat de denken van de afschuwelijke praktijken van vrouwen en jongens besnijdenis?
Onder het mom van ""dat hoor je erbij"en ben je volwassen", worden dit soort verminkingen uitgevoerd, in naam van een bepaald geloof.
Als Allah of God of wie dan ook voor hemelse macht dit had gewild, dan waren we als mannetjes en vrouwtjes al besneden geboren.

Kan zijn dat seks voor het huwelijk even strafbaar is bij jongens,maar die hebben veel minder sociale controle Emoticon: Angry Emoticon: Angry

spacer line  

Besnijdenis, geen varkensvlees eten, ondergoed moeten dragen, en nog veel meer geboden die in bijvoorbeeld het moslim geloof bestaan hebben toch zeker ook wel een logische oorzaak.
Zeker vroeger was hygiene niet erg bekent en ook niet dat je van niet goed gekookt varkensvlees goed ziek kan worden.
Dat geld voor veel van de geboden en verboden die bestaan in het geloof en die toen gecreerd waren vooral om de mensen te bescheremen.
Dat veel van deze geboden en verboden nu niet meer opgaan is een lastige kwestie.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

ja, maar dan geldt voor iedere vleessoort, als het niet goed bereid wordt.
Maar we leven nu!
Dat dit soort geboden een bestaan hadden op grond van hygiene en om mensen te beschermen,daar geloof ik niet in.
Het heeft puur te maken met een religieuze binding.
Iedereen weet dat je je lichaam goed moet verzorgen, volwaardige voeding, bewegen etc.
Dit heeft niets te maken met lichamelijke verminkingen.
Een onbesneden man of vrouw is net zo rein.

spacer line  

maar dan geldt voor iedere vleessoort, als het niet goed bereid wordt
???
Eet maar is een niet gaar carbonaatje, dan merk je wat ik bedoel. rundvlees kan je zelfs rouw eten.
Je kan het geloven of niet maar veel zaken in een religie zijn toch om de voorgaande reden.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Dutchguy, zou ik je niet aanraden om rauw rundvlees te eten, tenzij je het zelf klaarmaakt.dan bedoel ik tartaar zelf malen van biefstuk dan komen er ook geen conserveringsmiddellen bij Emoticon: Bye bye
Lekker: de Hollandse nieuwe haring, maar ik koop alleen als die terplekke wordt schoongemaakt, is rauwe vis.
Goed bakken geldt voor iedere vleessoort en ik kijk uit voor Turkse en Marokkaanse slagers wat betreft kip, ben een keer doodziek geweest van hun produkten.
Liever iets meer betalen dan een voedselvergiftiging oplopen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 04-06-2008 08:26 oyibo wrote:
Dat zijn heftige gebeurtenissen Jantje, nog enige voorbeelden daarvan in RI zeer recent? Of heb je het over andere landen?

Niet recent Oyibo, maar dit heeft wel plaatgevonden op Ambon enige jaren geleden tijdens de "Hoekse en Kabeljauwse" twisten aldaar. De Laskar Jihad heeft daar 1 van haar eigen (mannelijke) leden laten doodstenigen vanwege adultery en ook een vrouwelijk persoon is gestenigd. Gelukkig daarna nooit meer zoiets barbaars vernomen, maar het feit dat deze barbaarse "Sjors en de Rebellenclub" (met wederom een Sjors van Arabische afkomst aan het hoofd) met de stille trom heeft kunnen terugkeren naar haar basis in Yogyakarta zonder enige wettelijke vervolging, is toch wel een groot smet op de Indonesische overheid.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 06-06-2008 14:20 Yogya-Bali wrote:

Niet recent Oyibo, maar dit heeft wel plaatgevonden op Ambon enige jaren geleden tijdens de "Hoekse en Kabeljauwse" twisten aldaar. De Laskar Jihad heeft daar 1 van haar eigen (mannelijke) leden laten doodstenigen vanwege adultery en ook een vrouwelijk persoon is gestenigd. Gelukkig daarna nooit meer zoiets barbaars vernomen, maar het feit dat deze barbaarse "Sjors en de Rebellenclub" (met wederom een Sjors van Arabische afkomst aan het hoofd) met de stille trom heeft kunnen terugkeren naar haar basis in Yogyakarta zonder enige wettelijke vervolging, is toch wel een groot smet op de Indonesische overheid.

In een oorlog of geweldsconflict tussen groepen komen vaak barbaarse praktijken voor YB. Kan me nog enigszins herinneren dat tijdens rellen op Kalimatan tussen Dayaks en Madurezen de spanningen zo hoog opliepen dat er in de Nederlandse media berichten verschenen dat Madurezen onthoofd werden en die afgehakte hoofden op speren gestoken langs de kant van de weg stonden. Omdat ik er gemakshalve vanuit ga dat het koppensnellen tegenwoordig niet meer tot de dagelijkse praktijk hoort, is hier dus sprake van incidenten. Natuurlijk op geen enkele manier goed te praten, maar het blijven wel uitzonderingen. Die jantje is weer hopeloos aan het overdrijven.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Kijk hier wordt ik niet goed van.
Een oorlog kan je van alles veroorloven, dat zegt zoiets als, ja je moet het maar ervaren, als een ongelukkig moment.
In één beschaafde wereld kan dit gewoon niet.
maar bij een oorlog situatie, wordt het uitgelegd, als moment opname .
belachelijk voor woorden, maar zo zit de mensheid in elkaar.
Het is een dier (de mens) die niet meer met zijn omgeving kan akkanderen, dus uit zijn weldoen is.
Zo gaat alle oorlogen dus door de ogen, van het intelligente mens.
Maar juist die mens staat meestal ver van de natuur.
Het kan niet meer, als je ziet hoe er gehandeld word met die mens, in een wel beschaafde wereld.
Laat staan in een land waar de beschaving niet aanwezig is.
Maar laat ik duidelijk zijn de organisatie van individuen zal naar wapens grijpen als ze in het nauw gedreven worden.
Je ziet het in alle brandhaarden van Sri Lanka, als in welk wereld deel dan ook Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Cry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Bodjok
User
User icon of Bodjok
spacer line

On 03-06-2008 19:41 sidia wrote:

...

Kan je cijfers noemen ? , procentueel dan.

De probleem komt pas naar voren als Fatima aan Jacob haar bloempje kwijtraakt , en de verkering / verloving uitraakt.
Er zijn talloze vormen van sex die het maagdenvlies niet aantasten, en deze meiden (en jongens) passen die toe.

Wat betreft Indonesië, heel veel koppels bevallen 'toevallig' 8 maanden na het huwelijk. Niet vanwege moetjes, maar meer om te zien of het allemaal wel werkt bij de vrouw, want je wilt niet trouwen met een onvruchtbaar iemand. Dit wordt als zodanig ook toegepast in Staphorst.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 11-06-2008 08:32 Bodjok wrote:

...
Er zijn talloze vormen van sex die het maagdenvlies niet aantasten , en deze meiden (en jongens) passen die toe.

Wat betreft Indonesië, heel veel koppels bevallen toevallig 8 maanden na het huwelijk. Niet vanwege moetjes, maar meer om te zien of het allemaal wel werkt bij de vrouw , want je wilt niet trouwen met een onvruchtbaar iemand. Dit wordt als zodanig ook toegepast in Staphorst.

1. Is het zo ?
Mocht het zo zijn , dan is de cijfer van "de beroemde "Yogyanese onderzoek" echt spectaculair .
Geen wonder dat ik hier las dat de schrijver/onderzoeker problemen kreeg .
Kennelijk kan hij zijn "onderzoekje"niet wetenschappelijk verantwoorden.
Dat heet dan indianenverhalen , of laster of mambo jambo.

2.Aai , wat is dit nou weer voor een stelling ?
Zulleen die meisjes zo stom zijn om eerst een voorproefje te ondergaan om te kijken of ze vruchtbaar is of niet ? Een soort proefritje , lijkt wel of je een auto gaat kopen .

En dat een jongetje het voorstelde aan zijn meisje(verloofde) ,
schat , zullen we maar vandattum doen , om te kijken of je vruchtbaar ben .
Naaaa , dat geloof ik niet dat ze zo stom kan zijn .
Trouwens wie zegt dat het aan het meisje ligt , kan ook de tegenoverstelde zijn .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,239,887 topic views - 233,318 posts - 13,683 topics - 23,664 members - last post @ 18-08-2019 09:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,129,527 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com