indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

marshall
User
spacer line

Beste IndonesiŽ liefhebbers,

Na dit jaar 5 maanden in IndonesiŽ door te hebben gebracht ben ik tijdens mijn verblijf aldaar erg goed bevriend geraakt met een Indonesisch gezin wonende te Solo. Aangezien deze mensen naast heel gastvrij, vriendelijk, oprecht en hardwerkend ook behoorlijk arm zijn heb ik me zelf voorgenomen om hun proberen te helpen. Een uitspraak van een van de gezinsleden die me altijd goed is bijgebleven is de volgende: "My dream is to buy a house for my family ouside of the kampung". Dit is dus hetgene waar ik mee wil helpen. Hierbij had ik het volgende idee: Als ik 6 Oktober dit jaar weer naar IndonesiŽ vertrek wil ik als sponsoractie de maand Ramadan bij het betreffende Islamitische gezin doorbrengen en natuurlijk zelf ervaren hoe dit is om gedurende een maand tussen zonsopgang en -ondergang niets te eten en te drinken.

Nu is mijn vraag aan jullie:

Denken jullie dat het mogelijk is om met een dergelijke actie geld in te zamelen?
Zo ja, hoe zou ik dit het beste moeten aanpakken? Hierbij denk ik aan:...Wie en welke instanties moet ik benaderen? Op welke manier kan ik dit het beste doen?
Zo nee, laat me even weten waarom en misschien dat je een andere mogelijkheid ziet?

Okay, īma kasih he.

Ewoud

PS: Voor diegene die meer over het hoe, wat en waarom over deze actie willen weten mail me even.

spacer line  

Beste Marshall,
Op onze steun kan je rekenen, heb je behoefte om jou project op een (sub) webiste te plaatsen stellen we die bewschikbaar.
W ij zijn zelf moslim en eerder heb ik wegens gezondheidsredenen niet gevast tijdens de Ramadan, dit jaar wil ik dat proberen met uitzondering van af en toe een slokje water.
Tevens is het volgens mij gewoon nodig om een stukje goede informatie te geven over het Moslimgeloof.
Door de bom in Kuta en nu ook door de situatie in Irak zijn de Moslims niet erg geliefd in het westen.
Van mij mag je aannemen dat een goede Moslim elke vorm van geweld afkeurt.

Wij kunnen misschien op een af andere manier samen aan zo'n actie werken.
Tuti en Jan

Jantje
User
spacer line

Ik ken meer van die families. Sommigen hebben zelfs niet te eten en wonen in houten optrekjes. Hebben geen fatsoenlijke sanitaire voorzieningen.Er zijn er die graag een auto, of motorfiets maar vooral een TV willen hebben. Ze hebben overigens van de honger geen ontlasting. Prioriteiten stellen kennen ze niet. Liefdadigheid wordt een bodemloze put. Succes !

spacer line  

hallo ik heb daar bij de bank zelf n verzekering afgesloten voor 2 kinderen . al 5 jaar geleden dat ze naar school kunnen van hun 5 tot hun 18 jaar kosten per jaar is ongeveer 200 euro daarbij heb ik voor de ouders n rekening geopend daar stort ik af en toe wat op !! voor eten en wat kleding.ik wil maar zeggen dit komt 100 procent bij hun terecht,en niks geen tussen personen!! ben naderhand al 4 keer daar geweest en je ziet dat ze telkens vooruit gaan.ben geen rijke man!want je kunt niet iedereen helpen.maaar voel me hier wel goed bij groetjes piet

spacer line  

Beste Piet,
Volgens mij is dat prima manier zoals jij dat hebt aangepakt maar het is mij en ik denk meer mensen niet echt duidelijk hoe dat te werk gaat.
Zoals ik het lees heb je in Indonesie een verzekering afgesloten, hoe betaal je daar de premie voor, in een keer of per jaar, heb je daarvoor zelf hier in Ind. een bankrekening geopend?
Ik denk dat het geen probleem zal zijn om de naam van die maatschappij hier te vermelden, misschien dat die al een eigen website heeft.
Het is natuurlijk een goede zaak als het geld rechtstreeks ten goede komt bij zo'n gezin.
De meeste organisaties hebben toch overheadskosten.
Daar staat tegenover dat natuurlijk niet iedereen naar Indonesie op vakantie gaat en dat via een of andere stichting doet.
Ik wil een paar stichtingen noemen: Sidhi Astu Foundation en Stichting Steun(punt) Bali, er zijn er meer weet ik.
Ik woon in Bali hier met mijn Indonesische vrouw en wij helpen families rechtstreeks om kinderen naar school te kunnen laten gaan, voor een relatief klein bedrag kan je al heel veel doen en wij voelen ons daar ook goed bij.
Tuti en Jan

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Inderdaad, wat Tuti en Jan zeggen voor een klein bedrag is het mogelijk om via een stichting ook een kind te helpen,
Voor 150 Euro per jaar al is het mogelijk.en ik weet dat Tuti en Jan daarbij zeer behulpzaam zijn.

Umberto Emoticon: Smile

spacer line  

Om duidelijk temaken wat voor de 150Euro allemaal gedaan kan worden:
60-80 Euro voor vervoer naar school, is de school niet te ver weg is voor 50 Euro een goede fiets te koop.
20-30 Euro is nodig voor het kopen van een schooluniform, 2 complete setjes per jaar.
10-20 Euro voor schriften, boeken pennen en eventueel een tas.
Schoolgeld word ook betaald en vaak word dat in een gezamelijk potje gedaan om leuke aktiviteiten te ondernemen.
Met een beetje geluk is er zelfs nog geld over voor een sportuitrusting met (sport)schoenen te koop.
In Java is het zelfs goedkoper en kunnen voor dit bedrag vaak al 2 kinderen naar school gaan.
Deze bedragen gelden voor de basisscholen, voor hoger onderwijs zijn de kosten natuurlijk beduidend meer, alleen al een kamer huren kost al gauw 10 Euro per persoon per maand (voor een kamer met meer personen)
Tuti en Jan

spacer line  

hallo luitjes hier heb je hem dan bumi asih jaya. kan je zo bij de vroegere bali bank afsluiten en kost ongeveer 100 euro per kind per jaar. en woon je daar niet of je komt er niet zo vaak!!kan je het bedrag gewoon overmaken naar die maatschapij . en zo n verzekering kun je ook nemen bij bumiputere1912. betaal je ongeveer het zelfde bedrag ik hoop dat je hier wat aan hebt!!! in ieder geval mij is het ook gelukt groetjes piet

spacer line  

hoi dit zijn verzekeringen van 12 jaar!! maar de laatste 2 jaar zijn premie vrij dus je betaalt 10 jaar premie . dat is dus per kind 1000 euro !! en kunnen ze tot hun 18 jaar naar school doei doeiiiiiiiiiiiiiiii piet

spacer line  

hoi ik zal hier noch n bericht zetten van mensen die goed willend zijn!!!!!! max en ana koster hebben n stichting opgericht genaamt universal love for children. zijn eind 2003 naar singaraya verhuist van uit nederland!!! wilde daar n tehuis voor echte straat kinderen maken. ik ben er geweest!!zeer mooi opgezet!!!met geld van bedrijven en scholen uit nederland.maar door de regels en argwaan van de bevolking zelf zijn ze begin juli terug naar nederland gemoeten.dan denk ik maar waar zijn ze in godsnaam mee bezig.dit zijn hart verwarmde mensen!!!! notabene nog van afkomst indonesiers.maar door alle ellende om er iets te doen voor arme mensen is ze dit niet gelukt!!!! en niet voor het geld,maar de beurokratie en totaal geen medewerking van indonesie zelf !!!!!!!!!!!! mensen je kan me veel wijs maken, maar als je het grootschalig wil doen? moet je veel geld onder tafel door geven. en die grote instellingen doen dat noch ook!!!!!!!!!!!!!!!! sorry maar ik zit hier te bibberen op mn stoel!!!! dat alles zo moet in deze wereld groetjes aan alle mensen van goede wil !!!!!! doei doeii ik hoop dat hier mee wat ogen open gaan,als je iets wil doe het dan op je eigen manier !!!

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Er zijn en er waren. Stichtingen/mensen/hele lieve mensen die zich inzetten voor KINDEREN wees/- halfwezen en extreem armen.Hoera ik heb gelukkig ook een stichting en wel een particuliere.Sidhi Astu =Hoop op geluk= Ik ben blij, dat ik en mijn veel oudere compagnon dit hebben opgezet in 2000.Jammer dat ik niet kan sparen anders ging ik even kijken naar die kinderen in onze 3 weeshuizen. Toch ben ik er geweest. En ook andere mensen en hele lieve mensen.We hebben het geluk dat er fijne mensen bestaan die niet al te veel commentaar geven als ze er heen gaan.Maar hebben mogen ervaren dat er degelijk weeskinderen zijn.Edoch mensen die er anders over willen denken : zťťr goed. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Door dat wij jammerlijk serieus zijn Emoticon: Red face ontmoeten wij mensen Emoticon: Red face tijdens een bijeenkomst Emoticon: Yes!
en nog steeds het vertrouwen hebben Emoticon: Yawn ook in de mensen in Bali-Java Emoticon: Cry Ach in een ieder schuilt wel een Pietje Bel Emoticon: Clown

spacer line  

hallo hagen. als je nu is goed tussen de regels door leest!!! dan snap je mischien beter wat er loos is!!! ik kan hier niet te veel zetten!!en wat je zelf zegt mn oudere compagnon!!! maar goed de beste stuurlui staan aan wal!!! en kijk dan is op die site van ulfc.en max met zn vrouw ana hadden hier n mooi huis en n goeie baan!!! maar als je het dan binnen n jaar terug moet komen vind ik toch wel erg!!!!! goed maar ik wens je veel sucses verder!! groetjes

marshall
User
spacer line

Het is goed om de verschillende acties te lezen om op een of andere manier de minder/slecht bedeelden te kunnen helpen. Des te triester is het natuurlijk om te lezen over "universal love for children"., hoe dat project gewoon geen voet aan de grond heb gekregen.

Ik denk dat menig IndonesiŽ liefhebber op zijn of haar nivo wel hulp geeft en dat is een goede en in mijn ogen logische zaak.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,066,962 topic views - 235,022 posts - 13,697 topics - 25,774 members - last post @ 19-11-2019 15:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,881,953 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com