indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login
trashit
User
spacer line

Dag,
Nu heb ik het afgelopen half uur een heleboel informatie omtrent visum in me opgenomen en zit nog steeds met een vraag.

Wij vliegen 26 juli 2008 van kuala lumpur naar bandung.
Vertrek 14 augustus van Den Pasar naar Kuala Lumpur.

Ik begrijp dat bij een verblijf korter dan 30 dagen het niet mogelijk is visum te krijgen in Den Haag maar dat dit on arrival moet gebeuren (VOA). Dus bij aankomst in Bandung. Ik zie echter op site ambassade dat Bandung geen VOA-lokket heeft.

Klopt dit, en wat nu? Kan ik dus niet zonder visum indonesie binnen in Bandung? Kan ik wel een <30 dagen touristenvisum krijgen in Den Haag? Of moet ik binnenkomen in Indonesia op bijv. Jakarta?

mvg,
Roy Geurts

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Hey Roy,
Als het goed is ben jij de Roy die vroeger stage heeft gelopen in Bandung, right? Bij dat bedrijf waar ze tandarts stoelen maakte of iets dergelijks. Ga je weer terug om te kijken hoe het daar nu is? In ieder geval, check this, en dan onderaan de webpage:
http://visa4indonesia.nl/visa/(...)1/?pur=35&n=528&pu=3
Airport van Bandung staat NIET bij het lijstje van airports waar een VOA mogelijk is. Je hebt dus een probleem, ik zou gewoon via Jakarta gaan en vandaar even met de auto naar Bandung als je naar Captain Tom wilt Emoticon: Wink . Er ligt tegenwoordig een tolweg. Ook naar Bali is vanuit Jakarta goedkoper om te boeken dan vanuit Bandung.

Begin de details te vergeten

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Bandung kan rechtstreeks bevlogen worden, dus ik vermoed dat de info op de Nederlandse website verouderd is.... ik zoek eventjes wat ik eerder al had gevonden Emoticon: So funny

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Aah, op de website van de Indonesische ambassade in Kuala Lumpur staat het volgende:

Polonia in Medan - Sultan Syarif Kasim in Pekanbaru -Tabing in Padang- Soekarno-Hatta in Jakarta - Juanda in Surabaya - Ngurah Rai in Bali - Samratulangi in Manado- Hussein Sastranegara in Bandung -Adi Sucipto in Yogyakarta-Halim Perdana Kusuma in Jakarta-Adisumarmo in Surakarta-Selaparang in Mataram-Sepinggan in Balikpapan-Hasanuddin in Makassar-El Tari in Kupang-Ahmad Yani in Semarang-Hang Nadim in Batam

Moet ook wel, want vanaf Kuala Lumpur kun je rechtstreeks naar Bandung.. om die mensen dan een visum te laten halen in Jakarta is een beetje vreemd he.... Emoticon: Puh!

http://www.kbrikl.org.my/immig(...)on/visa_arrival.html

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Hey Jeroen, inderdaad je redering klopt, dus de info van de embassy in KL zal dan wel de meest up to date zijn. btw, je broek gaat zondag weer mee naar jakarta. Ronald gaat alweer terug Emoticon: Wink

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Geen gekke dingen in mijn zakken stoppen he. Emoticon: Puh! Ik kom binnenkort wel weer een keer aanwaaien. Heb in ieder geval redenen te over om terug te gaan nu. Emoticon: Wink

Mijn redenering leek me inderdaad we een sterke, maar je weet het maar nooit hier he... Emoticon: Laugh out loud

trashit
User
spacer line

Bedankt voor jullie reactie.

Eerst even het visum.
Ik heb zojuist gebeld met ambassade in Den Haag. Die zeggen dat het niet mogelijk is om te landen in Bandung met VOA - dus dat ik dan maar moet landen in Jakarta. (mooi?).

Nu vertellen jullie mij beiden dat embassy in KL zegt dat het WEL kan. (site zegt dit inderdaad).

Dus wat nu? Wie heeft gelijk? Hoe kom ik daar achter?
En belangrijker: wat gebeurt er wanneer ik aankom in Bandung en het blijkt dat men daar zegt dat het NIET mogelijk is om een visum te verkrijgen? Beetje domme vraag, maar heb ik dan een probleem?

==
Ja, inderdaad ik ben de Roy man die destijds stage liep bij UniDent - en wil inderdaad even terug naar de Jl. Kopo om 's ff rond te kijken. Captain Tom, hahaha. Prachtig verblijf gehad in zijn guesthouse! Mooie tijd gehad. Is dit de Johan van de Paprika's; ed. en Cees uit Bogor?

trashit
User
spacer line

Nu weet ik dus nog niets met zekerheid. Ook geen reactie meer binnen dit topic. Ambassade en visumburo in Nederland zeggen dat het niet kan.

Kan Yerun of JohanN mij uitsluitsel geven?

Gr. Roy

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Roy,
Als ik jou was, zou ik naar Jakarta vliegen en van daaruit de auto even naar bandung. Vervolgens terug naar jakarta en richting Bali. Buiten het feit dat het waarschijnlijk wel waar is wat Jeroen zegt, lijkt me de trip beter voor te bereiden.

robbert
User
spacer line

Hoi,
Als je even googelt op Bandung dan vindt je een website dat stelt de offic. webs. van Bandung te zijn. Hier vindt je o.a. een heel verhaal over VOA maarr ook een overzicht van vliegvelden waar dat visum verkregen kan worden en jawel Bandung staat er NIET bij.
Ik zou dus maar het advies van Johan volgen.
Rob

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 03-06-2008 00:42 robbert wrote:
Hoi,
Als je even googelt op Bandung dan vindt je een website dat stelt de offic. webs. van Bandung te zijn. Hier vindt je o.a. een heel verhaal over VOA maarr ook een overzicht van vliegvelden waar dat visum verkregen kan worden en jawel Bandung staat er NIET bij.
Ik zou dus maar het advies van Johan volgen.
Rob

Lees mijn eerdere reply dan nog eens, met link naar de Indonesische ambassade in Kuala Lumpur, die zeggen namelijk dat het wel kan (logisch gezien klopt dat ook, omdat je vanuit KL rechtstreeks naar Bandung kan vliegen, en dan moet je je VoA op een ander vliegveld halen? Klinkt niet echt geloofwaardig.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

En deze: http://www.bandungtourism.com/get_visa_i.php
Dus?????

Mocht je toch over Jakarta gaan, zowel de AC-bussen van Primajasa vertrekken elk uur (en soms vaker) vanaf 08.00 tot 22.00 vanaf Soekarno-Hatta naar BSM (Bandung Super Mall). Bagagemogelijkheden in de bus. Ik maak daar maandelijks gebruik van en gaat direct zonder stoppen van JKT naar BDG (duurt ca. 2,5 uur). Kosten: Rp. 60.000.
Ook Cipaganti heeft haar travel & shuttle service vrijwel elk uur van de airport Jakarta naar Bandung. Kosten: Rp. 70.000.

trashit
User
spacer line

Bedankt voor alle reacties, MAARRR het verhaal wordt steeds 'leuker' !!!

bij ambassade in Den Haag, gesproken met Rita: het kan niet. Daarna toch doorverwezen naar iemand die het nog beter wist: Ivan: het kan WEL. (deze zei zelfs dat 't zo op de site stond: niet dus). Nu weten ze 't zelf niet meer en moet proberen meneer Supri aan de lijn te krijgen (maar die was erg belangrijk en erg druk). Verder nog email contact gehad met ambassade Kuala Lumpur: het kan wel!

ik word d'r een beetje "gila" van! Ik mag toch hopen dat ze aldaar op 't vliegveld mij een visum stempel kunnen geven?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja dat is nu duidelijk hoe de Indonesische mentaliteit is.
je kan het geloven of niet het is tegenstrijdige informatie omdat ze het zelf ook niet weten
je kan alleen er moedeloos van worden omdat die klooijoos het maar niet willen begrijpen, dat je duidelijkheid moet trachten te brengen.
maar als je al een regering die zelf niet wat in hun land gebeurd, ja dan krijg je zo iets als tegen strijdige berichten is dan gauw in de wereld geholpen.
Maar ja je mag niet in hun kont kijken, want je begrijpt dat ik geen hoge pet (toppi) op hebt, met die Indische mentaliteit.
Begrijp mij goed, het is jammer, maar het is wel de werkelijkheid.
je moet je verstand op nul zetten, en net doen of je gek bent, kijk maar waar het op strand is mijn advies, “ reizen is een avontuur”.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

andre
User
spacer line

Bij deze het bewijs. Heb een paar weken geleden dezelfde airasia vlucht gemaakt. In juli ga ik vanuit AMS naar KLIA, langs de immigratie naar LCCT en rechtstreeks naar Bandung.

Zo sparen twee uurtjes in de business lounge (gratis bier!) op KLIA en een kwartiertje met de bus mij drieeneenhalf uur hobbelen van Jakarta naar Bandung uit Emoticon: Smile

andre
User
spacer line

Johan, wat weet jij allemaal van die tandartsenfabriek in Bandung?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 06-06-2008 17:50 trashit wrote:
Bedankt voor alle reacties, MAARRR het verhaal wordt steeds leuker !!!

bij ambassade in Den Haag, gesproken met Rita: het kan niet. Daarna toch doorverwezen naar iemand die het nog beter wist: Ivan: het kan WEL. (deze zei zelfs dat t zo op de site stond: niet dus). Nu weten ze t zelf niet meer en moet proberen meneer Supri aan de lijn te krijgen (maar die was erg belangrijk en erg druk). Verder nog email contact gehad met ambassade Kuala Lumpur: het kan wel!

ik word dr een beetje "gila" van! Ik mag toch hopen dat ze aldaar op t vliegveld mij een visum stempel kunnen geven?

Het bewijs staat en paar berichten boven die van mij. Je moet in Nederland niet gaan zoeken naar iets als dit, die mensen doen geen moeite om de juiste info te krijgen (bellen met het vliegveld is voldoende lijkt me)... maar gelukkig zijn er andere ambassades die hun werk beter doen dan die in Nederland... Gelukkig maar. Emoticon: Puh!

trashit
User
spacer line

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie meedenken!

zieleffe, leuk stukje... het is zo...

Het visum van Andre is voor mij reden om toch op Bandung te vliegen. Zoals gezegd, heb in Bandung gewoond en ken de mentaliteit - dus had dit ook wel allemaal verwacht.

Kan d'r eigenlijk wel om lachen... dat doen de indonesiers ook altijd volgens mij.

Topic kan dicht, tenzij we nog willen nababbelen over burokratie...

Pamelabak
User
spacer line

Ik heb diverse keren de Indonesische Ambassade in Nederland nodig gehad en ben altijd uitstekend door hun behandeld. De informatie wat ik van hun ontving was altijd correct. Niets was teveel voor hen. Als ze op dat moment iets niet weten, zochten ze voor me op en werd ik terug gebeld!!! Dus deze ambassade kan ook goed werk leveren en niet alleen maar slecht werk.
Pamela

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Pamela ,

Dan is het in de afgelop[en jaren iets verbeterd in Den Haag.
Voorzover ik weet( eigen ervaring) en verhalen (soms ook overdreven) is de jongens en meisjes in Den Haag niet zo erg klantvriendelijk.

Het is ook kewestie van doorvragen en ook kenbaar maken als je iets niet begrijpt of niet eens ben met bepaalde gang van zaken.
Dus als men iets te klagen heeft moet men ook aan de bel trekken.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topic kan dicht, tenzij we nog willen nababbelen over burokratie...

Da's mooi, dan gaat ie de eeuwige archiefbak in. Emoticon: Puh!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login

78,720,971 topic views - 236,089 posts - 13,703 topics - 27,347 members - last post @ 18-01-2020 05:41 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,415,954 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com