indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ralfw
User
spacer line

Beste lezers,

Wie kan mij meer informatie geven over het volgende. In september trekken wij door Java (onze eerste keer Indonesie). Na Bogor bezocht te hebben willen wij ook Mount Halimun nat. park en Mount Pangrango nat. park bezoeken. Tevens willen we de kust opzoeken. Mijn eerste gedachte was om de bezoeken vanuit Pelabuhan Ratu te doen, maar over Sukabumi hoor ik ook goede verhalen (niet al te toeristisch).

Wat raden jullie aan als verblijfplaats en hebben jullie tips voor goede hotels/resorts?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Je kan 2 steden kiezen , Sukabumi , de dichtbijzijnde stad of Bogor , iets groter maar meer mogelijkheden .Kan je combineren met bezoek aan de plantentuin.
In Sukabumi kan je bijvoorbeeld in Taman Sari Hotel logeren , een 2 of 3 ster hotel.
Ik dacht dat ze ook een tourtje in de pakket hebben.
In Bogor heb je veel meer 1-2-3 sterenhotel , ook guesthouses.
zie http://www.dephut.go.id/INFORM(...)GLISH/halimun_NP.htm

Aanvulling : sorry , ik heb niet goed gelezen.
Pelabuhan Ratu zou ik niet nemen , je heb daar niks .
Het is uit de kluiten gegroeide vissersdorp .
Je heb hotels , ook de bekende Samudra Beach Hotel (gedateerd , maar nog populair) .
Voor de Pangranggo zie hun site :
http://www.dephut.go.id/INFORM(...)gedepangrango_NP.htm

Je ziet dat Sukabumi (kleine stad) en Bogor de beste plek is om als uitvalbasis te gebruiken.
Ook kan je bij de grotere hotels van Bogor de tour boeken , ze hebben zelf een plaatselijke VVV.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

elsbeth
User
spacer line

Beste Ralf,
Ik ken de parken niet. Ik kan je wel iets aanraden in Cisolok, een klein plaatsje bij Pelabuhan Ratu, direct aan de kust. Ik ben daar 2 keer in de Ocean Queen geweest ( op deze naam even googelen). Het is een klein soort bugalowparkje, bamboe bungalows, groot genoeg voor 6 personen, uitzicht op zee, lekkere veranda, zwembad, heerlijk eten etc. Ik moet erbij zeggen: ik was daar met een stel vrienden die in Jakarta woonden, later een keer met andere vrienden. Boeken mee, lekker luieren, lekker wandelen. Ik weet niet of je met kinderen gaat of met een vriend of vriendin, met mijn eigen gezin zou ik er minder snel heen gaan, omdat we dan altijd veel willen doen. Het lijkt me ook een eind weg van Sukabumi, althans ik heb toen eindeloos in een busje gezeten. Maar ik vond het daar toen heerlijk, misschien is het wat voor een dag of 3, als uitvalsbasis. Kijk maar eens.
Groet Elsbeth

ralfw
User
spacer line

Sidia & Elsbeth,

Dank voor jullie snelle reacties. Ik ga met mijn vriendin en haar ouders en willen 2 overnachtingen in deze hoek hebben. Wanneer wij een park willen verkennen wil ik dat haar ouders de mogelijkheid hebben een dagje te relaxen. Daarom ook de keuze voor een badplaats. Het reisbureau heeft idd Samudra aangedragen. Ocean Queen heb ik gegoogled en zag er oke uit. Weet een van jullie meer over de reisafstand naar Mnt Halimun & Mnt Pangrango?

Gr Ralf

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Halimun.
How to reach the Park: Bogor/Sukabumi-Parungkuda-Kabandungan, about 1.5 hours by car (50 km), Bogor-Cisangku, about 2.5 hours by car (50 km),
Rangkasbitung-Bayah-Ciparay, about 6 hours by car (186 km).

Pangranggo: het zal ook staan in de site van :
How to reach the Park: Jakarta-Bogor-Cibodas, about 2.5 hours by car (100 km), or Bandung-Cipanas-Cibodas, about 2 hours by car (75 km).

Kijk in de kaart van West Java , staat ook in die site's.
Pelabuhan Ratu is een dooie , kleine (viez) vissersdorp.
Dat vind ik dan , ik zou (als Indonesier) nooit Pelabuhan Ratu als uitvalbasis nemen . Zie de ligging van Bogor , Sukabumi en Pelabuhan Ratu.
Ik zou mijn ouders in Bogor achterlaten , kunnen ze ook gaan relaxen , de plantentuin bekijken , naar Puncak Pas , Cipanas laten rondkijken.
Huur een auto et chauffeur voor hun , via de receptie.
Je heb niks te zoeken voor oudere mensen in Pelabuhan Ratu.
De Samudra Beach Hotel is een gedateerde sterren hotel uit de tijd van Soekarno.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

elsbeth
User
spacer line

Sidia, ik denk dat je gelijk hebt wat betreft Pelabuhan Ratu. Zoals ik al eerder schreef: ik zat daar met een stel vrienden, lekker luieren, boeken mee, lekker bungalowtje. Beetje rondgetourd in eigen auto. Inderdaad overal ver vandaan en de plaats zelf is niks bijzonders. Beter in Bogor blijven.
groet Elsbeth

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

ff googelen op "mount halimun national park" en je krijgt de wereld aan informatie. Er is een officiele site onder "bogor.indo.net, maar die lijkt off line te zijn.
Leuk om te verblijven zijn de eco lodges in het park.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

ah, ze hebben nu een eigen site:
http://www.tnhalimun.go.id/

meerdere parken vindt je op:
http://www.dephut.go.id/INFORM(...)-ENGLISH/NP_jawa.htm

Ga staan waar geen plek is om te staan.

ralfw
User
spacer line

Wij hebben de knoop doorgehakt en gaan vanuit Bogor Pangrango bezoeken. Bedankt voor jullie feedback!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,729 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,848,892 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com