indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Elsbeth
Mijn kleinkinderen die nu mee gaan zijn 7 en 9 jaar allebei net geworden en ze hebben natuurlijk altijd al de video's van ons gezien en de dvd's die hier in huis gedraaid worden en het eten zijn ze al wel gewend dus het zal wel meevallen denk ik. We gaan op Java ook echt een paar dagen in de kampong wonen en ze vinden het nu al leuk dat ze met een pannetje water mogen halen uit de mandibak om te douchen en de oudste wil leren om met zijn hand te eten, moet kunnen vind ik, hier met lepel en vork en daar mag het met de hand net zoals de kindjes in de kampong. Leren ze ook eens dat alle luxe die ze hier hebben niet overal op de wereld hetzelfde is. Op Bali hebben we dan een meer ontspannend programma. Beetje vakantie vieren enz.
Hoop dat het allemaal goed gaat.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Bodjok
User
User icon of Bodjok
spacer line

On 28-05-2008 22:11 4yoke4 wrote:
het programma ook aan de kinderen aangepast worden en niet hele dagen reizen.
Het enige waar je echt op moet letten is schoon water en schoon eten, zeker voor belanda kindjes die niets gewend zijn. Maar mijn kind zei elke dag "Ik wil nasi putih!" (ook met de hand eten die kleine blonde aap, onze kokkin kwam niet meer bij) en een paar blokjes hollandse kaas voor de caloriëen, wat tomaten, mango, die kleine pisangs en de dansende "prinsesjes" kijken dan was ze helemaal gelukkig.

Ook aan te raden is Bali Bird park / Reptile park, in het reptielenpark heb je hagedissen en schildpadden die je mag aaien, wat gek genoeg veiliger is voor je kinderen dan de papegaaien in het bird park omdat die nog wel eens willen pikken. Dan kun je ook nog even aan bij het Monkey forest in Ubud. In Ubud zelf zit ook een heel leuk origineel kinderkleding winkeltje. Duur voor locale begrippen maar voor ons valt het mee.

In Amlapura is een grote Hardy's waar een kinderspeel afdeling zit (zoals de speelhoek van de ikea, ballenbak, klimhoek), dat zal vast in andere grote steden / Hardy's ook zijn.
Ik heb ergens gelezen dat er in ieder geval één dedicated kinder speel paradijs is (denk ballorig) maar ik weet niet meer waar dat is.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Ook aan te raden is Bali Bird park / Reptile park, in het reptielenpark heb je hagedissen en schildpadden die je mag aaien, wat gek genoeg veiliger is voor je kinderen dan de papegaaien in het bird park omdat die nog wel eens willen pikken. Dan kun je ook nog even aan bij het Monkey forest in Ubud. In Ubud zelf zit ook een heel leuk origineel kinderkleding winkeltje. Duur voor locale begrippen maar voor ons valt het mee.

Bodjok,
Bedankt voor de tips, we zijn al op de hoogte, komen al jaren op Bali.
Ken het Balibirdpark en Monkey forest in Ubud, zelfs het winkeltje met kinderkleding is denk ik dezelfde als die jij bedoelt, komende vanaf het bos omhoog aan de rechterkant, dacht ik.
Ach er is genoeg te bekijken op Bali en ook genoeg voor de kinderen om de dagen te vullen afgewisseld met een dagje waterbompark of het zwembad in het hotel, dat moet lukken.
Er is ook nog een krokodillenpark, zou even op moeten zoeken waar het precies ligt, daar geven ze ook een show.
Dan nog Uluwatu met zijn apen en de kecakdans rond zonsondergang.
Ik denk dat de kids nog niet zoveel behoefte hebben aan tempels en liever naar de olifanten gaan kijken.
In de discovery mall in Kuta is ook een afdeling met kermisachtige spellen en een hoop lawaai er omheen, hoop alleen niet dat ze dat uitkiezen als favoriete vakantietocht. Emoticon: Party!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

hah hujan ja nu ook weer in Amsterdam ff bleh
Maar goed ik neem mijn dochter mee vanaf 3 maandjes oud en we zijn ver heel ver geweest (niet Europa) en ze weet niet beter en zze vind het geweldig dat ze op 11 jarige leeftijd al heel veel gezien heeft gewoon meteen aanleren toen we haar kregen riep iedereen o dat wordt niet meer ver reizen waarop ik antwoorde : o nee ze gaat gewoon mee met ons ik laat me niet door een baby/kind werhouden voor mijn liefde voor reizen.

Het is maar hoe je er mee omgaat je hebt ook van die pietlut ouders maar ik ben zo niet

adu zeg!!! ben kapok!!

chirpy
User
spacer line

mvisscher
Natuurlijk mag een kind zijn horizon verbreden, maar de hele wereld volgt m.i. op de naaste omgeving. Kleine kinderen verbreden hun horizon binnen het beperkte kader van hun bewuste ervaringen. Wanneer je als ouders ineens het kind te ver laat springen, blijft er vrij weinig hangen en staan de lasten voor het kind niet in verhouding met de lusten.
Wees nu eens eerlijk: het is toch jullie beslissing die lange reizen te ondernemen? De kinderen sleep je dan gewoon mee. Dat geldt ook voor lange autoreizen.
Nu mijn kinderen groot zijn, geniet ik veel meer van de lange reizen. En mijn kinderen zijn onderhand ook in staat echt te genieten van de vreemde kulturen.
Het maken van verre reizen is echt een modeverschijnsel en ja, dan hebben we nog kinderen ook.
Johan, jouw kinderen heb ik gezien. Maar alles neemt niet weg dat ik lange reizen voor kinderen ongezond vind.

chirpy
User
spacer line

On 28-05-2008 21:46 elsbeth wrote:
Tja, Yoke, ook met die autoritten hebben wij met 4 kinderen nooit problemen gehad. Altijd vrij ver weg geweest met de auto, geen DVD schermen of spelletjes. gewoon lekker zingen, kletsen, tukkie doen etc. geen probleem. Wij zijn echter nog nooit, behalve vorig jaar Canada, ver weg met het vliegtuig geweest. Ik heb het al veel eerder willen doen (naar Indonesie), maar mijn man vond het met kleine kinderen niks. Ik denk dat we het prima hadden kunnen doen. het hangt inderdaad erg van jezelf af. Maar ik denk dat je jezelf niet wijs moet maken dat je het speciaal voor de kinderen doet. Je doet het omdat je het zelf graag wilt, niks mis mee.
Wat me nog wel intrigeert, Chirpy, dat jij als professionele ervaringsdeskundige aanraadt om de kids bij goede vrienden te stallen en samen 3 weken weg te gaan. Ik ga er vanuit dat dit een grapje van je is???? Ik kan mij er althans heeeeelemaal niks bij voorstellen. Sowieso wordt zoiets met 4 kinderen al lastig, maar ik moet er echt niet aan denken. Ik ben een echte familywoman, heb een leuke man, leuke kinderen en zie niks in vakanties zonder de kinderen. Ben benieuwd of je het echt meende?
Groet elsbeth

Elsbeth,
Dat van de kinderen een poosje bij anderen stallen om samen echt te genieten van een verre reis, meen ik echt. Het is me in het verleden erg goed bevallen. En denk niet dat ik niet met mijn kinderen op vakantie ging. Verre reizen maken is voor kleine kinderen geen goede zaak. Indien zij wat bewuster in de wereld staan, is het een ander verhaal. Hier hadden we het over kinderen van 1 en 3 jaar.
Je weet ook dat een huwelijk zich verdiept door "even" samen op stap te gaan los van de zorgen om de kinderen.
Echter, ik weet dat anderen zich dit niet kunnen indenken, maar ja, gelukkig zijn we verschillend.

chirpy
User
spacer line

On 28-05-2008 18:02 4yoke4 wrote:

Wie heeft er trouwens meegemaakt dat een kind de hele vlucht heeft gehuild ?

Ik heb dat verschillende keren mee gemaakt. Niet de hele reis, maar periodes van twee tot drie uur. De ouders in paniek, het kind nog meer en iedereen in de naaste omgeving gestressed.
Leuke reis.

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

Ach weet je net als zoals in heel het leven : ieder zijn meug : zijn of haar keuze
Ik vind het heerlijk om met lange reizen mijn meiske bij te hebben ben hooguit 8 dagen alleen met mijn lief weggeweest (Thailand en USA) maar langer niet maar goed zoals ik al zei de een wil geen lange reizen maken met kids de een wel (waaronder ik) de ander laat zijn kroost 2 a 3 weken achter (ik niet althans niet langer dan 8 dagen)

adu zeg!!! ben kapok!!

elsbeth
User
spacer line

Chirpy,
We praten allemaal graag goed wat we zelf graag willen doen. Dat betekent dat ouders die erg graag lange reizen ondernemen, of dat nou per vliegtuig is of per auto, dat altijd zo zullen draaien dat het goed uitkomt, anders kunnen ze immers niet gaan. Ik heb lange autoritten gemaakt met de kinderen. Echt nooit een probleem geweest. En de lusten? Met het hele gezin huttentochten lopen in de Pyreneen, de Alpen, natuurlijk niet de hele vakantie, wel een aantal dagen. Dat komt natuurlijk ook niet vanuit de kinderen zelf, maar omdat wij dat zo leuk vinden. Bovendien vinden we het belangrijk dat onze kinderen op een gegeven moment fysiek bezig zijn en leren om hun grenzen te verleggen. Als wij ze nu vragen wat ze de leukste vakanties vonden, zeggen ze in koor: de huttentochten in Slovenie. Maar ja, je moet er wel eerst komen natuurlijk.
Wat betreft de wereld leren verkennen: voor ons is nu de kinderen wat ouder zijn (10-11-13-14) juist de vraag: moeten (willen) ze niet straks lekker op eigen houtje het verre Oosten, Amerika, of wat dan ook ontdekken. Maar als kinderen heel klein zijn en nog geen besef hebben waar ze zijn, dan lijkt me die vraag helemaal niet aan de orde. Een kind van 1 zal zich uberhaupt straks niet meer kunnen herinneren wat hij destijds deed. Als de ouders dan liever ver weg zitten dan in Zeeland, lijkt me geen probleem.
Wat betreft "het stallen" van de kinderen. Ik krijg er toch een beetje een vreemde smaak van in de mond, dat je het over stallen blijft hebben, misschien bedoel je het niet zo, maar het komt op mij vreemd over, zeker gezien je overige tekst. Je hebt het over 3 weken, laten het er een keer 2 zijn: hoeveel vakantie heb jij dat je daarna ook nog uitgebreid met de kinderen op vakantie kunt. Het gaat me niks aan natuurlijk, maar het lijkt me dat je dan wel in een enorme luxe positie zit. En 3 weken je kinderen bij vrienden? Zowel voor mijzelf, mijn kinderen en mijn vrienden kan ik me daar echt niks bij voorstellen.
En dan nog het huwelijk: dat is echt geen gouden regel hoor, dat je er samen een paar weken tussen uit moet om je huwelijk te verdiepen. Ieder huwelijk is totaal anders en berust op andere zekerheden en geluksmomenten. Een goed huwelijk kan op veel verschillende fundamenten gebouwd zijn.
Wel denk ik dat het goed is om af en toe eens alleen wat te doen, maar dat zeg ik natuurlijk ook om mijn eigen gedrag te verdedigen. Ik ga inderdaad af en toe, eens in de paar jaar, alleen 10 dagen weg (2 keer vrienden in Jakarta opgezocht, een keer met mijn vader naar Amerika, een keer naar een vriend in Moskou). Ook mijn man doet dat een enkele keer. En ik moet zeggen, dat vind ik inderdaad heerlijk, even het drukke gezinsleven uit. (ook een luxe-positie, ik weet het).
Dat verre reizen maken een modeverschijnsel is, ben ik helemaal met je eens. Vroeger waren die mogelijkheden er niet. Maar ik zie om mij heen steeds minder mensen die niet met de mode meelopen (nieuwe borsten, naveltruitjes, bloesje tot de navel open, schaamlipverkleining). Eerlijk gezegd vind ik het modeverschijnsel verre reizen dan een hele onschuldige....

Groet Elsbeth

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Chirpy schreef:

Je weet ook dat een huwelijk zich verdiept door "even" samen op stap te gaan los van de zorgen om de kinderen.

"even" kan ik me iets bij voorstellen en af en toe één of meerdere dagen even alleen weg met vriendinnen is ook leuk maar geen 3 weken.

Nu doen we het wel, maar ja, de kinderen zijn dan ook al lang getrouwd en wat we nu missen zijn de kleinkinderen. Gelukkig is er telefoon en internet zodat we wel contact blijven houden

Ik heb dat verschillende keren mee gemaakt. Niet de hele reis, maar periodes van twee tot drie uur. De ouders in paniek, het kind nog meer en iedereen in de naaste omgeving gestressed.
Leuke reis.

Dan heb ik zeker altijd geluk gehad, heb zulke langdurige huilbuien nooit meegemaakt, soms even tijdens opstijgen en landen.

Elsbeth schreef:

Wat betreft "het stallen" van de kinderen. Ik krijg er toch een beetje een vreemde smaak van in de mond, dat je het over stallen blijft hebben, misschien bedoel je het niet zo, maar het komt op mij vreemd over, zeker gezien je overige tekst

Vind ik ook niet prettig om te horen dat je kinderen kunt stallen.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

in de vriezer zijn ze 3 maanden houdbaar

Ga staan waar geen plek is om te staan.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 29-05-2008 17:38 pak ronald wrote:

...

in de vriezer zijn ze 3 maanden houdbaar

Daar is inderdaad geen plek om te staan Emoticon: Red face Emoticon: Red face Emoticon: Red face

chirpy
User
spacer line

On 29-05-2008 17:19 4yoke4 wrote:
Chirpy schreef:

...

Laat ik het woord stallen dan terugnemen en veranderen in uit logeren gaan. 3 Weken zijn ook erg lang, maar wil je perse ver weg, dan zijn die toch echt wel nodig. Wij gingen maximaal 14 dagen weg en het jaar erop kregen wij de zorg voor hun kinderen. Iedereen blij. En niemand hoefde een schuldgevoel te hebben. Ik kan natuurlijk niet de noden van een echte moederkloek aanvoelen, maar efkes zonder kinderen was soms echt een zege. In het onderwijs hadden we 6 weken vakantie..Vandaar.

chirpy
User
spacer line

On 29-05-2008 17:55 4yoke4 wrote:

...

Daar is inderdaad geen plek om te staan Emoticon: Red face Emoticon: Red face Emoticon: Red face

Mopje:

Je weet misschien wat de kleinste kerk is? Dat is een condoom, past slechts een lid in en die moet nog staan ook.

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

haha goeie mop heel leuk hahahaah
Elsbeth : de jouwe vond ik ook goed:
Maar ik zie om mij heen steeds minder mensen die niet met de mode meelopen (nieuwe borsten, naveltruitjes, bloesje tot de navel open, schaamlipverkleining). Eerlijk gezegd vind ik het modeverschijnsel verre reizen dan een hele onschuldige....

ja lachen geblazen leuk op de vrijdagochtend

Groetjes

adu zeg!!! ben kapok!!

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 30-05-2008 00:48 chirpy wrote:

...

Laat ik het woord stallen dan terugnemen en veranderen in uit logeren gaan. 3 Weken zijn ook erg lang, maar wil je perse ver weg, dan zijn die toch echt wel nodig. Wij gingen maximaal 14 dagen weg en het jaar erop kregen wij de zorg voor hun kinderen. Iedereen blij. En niemand hoefde een schuldgevoel te hebben. Ik kan natuurlijk niet de noden van een echte moederkloek aanvoelen, maar efkes zonder kinderen was soms echt een zege. In het onderwijs hadden we 6 weken vakantie..Vandaar.

Dit klinkt beter Chirpy, hier kan ik me iets bij voorstellen.

. Ik kan natuurlijk niet de noden van een echte moederkloek aanvoelen, maar efkes zonder kinderen was soms echt een zege.

efkes is goed voor de relatie dat ben ik met je eens en dan vooral de nadruk op efkes.

Wij gaan tegenwoordig bewust zonder kinderen op vakantie, vinden het nodig dat Opa en Oma er niet altijd bij zijn, maar wat wil je, ze wonen allemaal naast ons en dan willen ze ook nog mee op vakantie en vooral de kleinkids vinden het niet leuk dat opa en oma tegenwoordig alleen weg gaan. Het is ook zo gemakkelijk want Opa en Oma zijn multifunctioneel en inzetbaar wanneer het uitkomt. Deze keer gaan ze dus wel mee naar Indonesie op zoek naar hun roots, maar dat is voor Opa ook goed, kan hij laten zien waar hij opgegroeid is.

Trix Smit
User
spacer line

Gaarne wil ik info. waar deze emiraten tickets zijn te boeken.? Probeer te vinden, helaas lukt het niet.
Bedankt, Gr. Trix/

Pamelabak
User
spacer line

Ik vraag me af of Chirpy zelf kinderen heeft. Want welke ouder kan z'n kinderen 3 weken bij iemand achter laten, ook al zijn het hele goede vrienden? In het verleden zijn mijn man en ik regelmatig alleen een paar dagen weggeweest en dat vond ik lang genoeg. Je gaat ze al na een dag missen.
Onze kinderen gaan al jaren niet meer mee, daar ze zelf inmiddels getrouwd zijn en of relatie en kinderen hebben. Maar als we met vakantie gaan, missen we ze nog steeds. Het is bij mij zelfs zo erg, dat als we op plaatsen gaan kamperen waar we in het verleden met de kinderen naar toe zijn geweest, ik het heel beroerd krijg. Misschien overdreven maar het is nu eenmaal zo. Maar inmiddels hebben we 2 kleindochters en die gaan nu regelmatig met ons mee als we gaan kamperen. En dat is genieten!

Ik zelf heb een keer veel last gehad van kinderen in het vliegtuig. Gedurende de vlucht werd ik constant in mijn rug getrapt. Ze konden geen moment stil zitten en waren aan het jengelen. Ik ben heel wat gewend, heb heel veel meegewerkt op scholen vanaf de peuterspeelzaal tot de middelbare school, maar wat toen op dat moment in het vliegtuig afspeelde was niet prettig voor mij en mijn man. Wij kwamen er gebroken uit. Maar we hebben ook vluchten gehad waar de kinderen zich voorbeeldig hebben gedragen, dus dat kan ook.
Pamela

Geschiere
User
spacer line

Op www.emirates.de kun je boeken.
Je kan dan of een ticket boeken naar bijv. Kuala Lumpur of Singapore en dan met Air Asia door (plak je er een paar dagen KL of Sing. aanvast) Of je kunt op Jakarta vliegen.

gr. Elma

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Hè,hè, ben blijkbaar niet de enige moederkloek.
Bedankt dames/meiden voor wat betreft jullie mening over het zonder kinderen op vakantie gaan Emoticon: Worship

rutan
User
spacer line

iedereen bedankt, maar .............. ik neem ze gewoon mee.

chirpy
User
spacer line

Pamela, Ik heb drie kinderen en 5 kleinkinderen en ik kon/kan ze best drie weken missen. Het moederkloekgevoel dwingt je waarschijnlijk je kinderen de hele dag om je heen te hebben, Gelukkig voor mij, hoef ik mijn kinderen niet iedere dag te zien, dat gevoel kan ik niet met je delen.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 11-06-2008 00:13 chirpy wrote:
Pamela, Ik heb drie kinderen en 5 kleinkinderen en ik kon/kan ze best drie weken missen. Het moederkloekgevoel dwingt je waarschijnlijk je kinderen de hele dag om je heen te hebben, Gelukkig voor mij, hoef ik mijn kinderen niet iedere dag te zien, dat gevoel kan ik niet met je delen.

Ik heb 2 kinderen en 4 kleinkinderen en het gaat vader (opa) Haan ook gemakkelijker af om ze een paar weken niet te zien dan moeder (oma) kloek, hij houdt toch echt wel van ze maar ja, het is algemeen bekend dat vrouwen van Venus komen en mannen van Mars, dus is er verschil in denken en doen. Emoticon: Yes! Emoticon: Very funny en dat is maar goed ook want zo houd je de zaak in evenwicht. Emoticon: Bye bye

chirpy
User
spacer line

Zullen we aangaande specifieke vragen aparte mannen en vrouwenpagina's invoeren ?

bossie
User
spacer line

Nou het is zover, vanaf 9 april maken wij met onze mannen van 1,5 en 3,5 Bali voor een maand onveilig. We gaan naar Sanur, Ubud, Lovina, Amed en Padang Bai overal verblijven we ongeveer 5 dagen. Als er nog tips zijn houd ik me aanbevolen. Nog 2 vraagjes: hoe is de temperatuur in de avond en wie iemand of er in elk hotel klamboe's zijn. Bedankt

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,159,881 topic views - 234,316 posts - 13,692 topics - 25,213 members - last post @ 19-10-2019 08:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,610,722 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com