indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Zwager van mijn vriendin rijdt rustig op zijn motor naar zijn werk. Een klein meisje rent plotseling de straat over. HIj schept haar. Zowel het meisje als hij moeten met spoed naar het ziekenhuis.
Politie vraagt enkele miljoenen roepiah's zodat er geen aangifte komt en adviseert ga direct met de ouders van het meisje praten en doe een voorstel betaal de helft van de ziekenhuis kosten. Zwager ligt gekluisterd op bed in het ziekenhuis zijn been verbrijzeld. Vrouw van hem bezoekt het meisje in het andere ziekenhuis. Hele familie boos op haar waarom haar man het meisje heeft aangereden en het meisje ligt half in coma. Een drama en veel gehuil.
De kosten zijn nog niet bekend en het is de vraag of ze akkoord gaan met de helft van de kosten. Daarnaast hebben ze de eigen kosten van de operatie en ziekenhuiskosten en de motor is niet meer te maken.
Zwager en zijn vrouw zijn volkomen bankroet nu terwijl hij een goede baan heeft, echter komende maanden kan hij niet werken, hij heeft schoolgaande kinderen en de hele familie heeft geld bijelkaar gelegd om de ziekenhuis kosten te kunnen betalen.
Er is geen schuldvraag hier. Het meisje is gelukkig niet dood anders ga je gewoon de gevangenis in. Geen mens is gelukkig hier met het systeem en geen verzekeringen. Een ongeluk en je bent bankroet.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Sowieso buiten de politie om werken, want anders strijken zij ook nog commissie op. Verder is het inderdaad gewoon onderhandelen net als bij het kopen van een bosje groenten of een kilootje rijst.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Knap vervelend. Ik neem aan dat het hier gaat om een Balinese zwager. In goed overleg zal hij toch met de familie van het meisje moeten kunnen overleggen. Zoals Yerun zegt, via de politie wordt het alleen nog maar duurder. Ook een rechter zal altijd de schuldvraag bij de motorrijder leggen.
Ik heb zelf ooit zo'n kwestie gehad en dat was betalen (tot een zekere hoogte natuurlijk; niet te gek).
Een andere zaak (ik weet dat dat voor velen onbetaalbaar is) is een verzekering. Ik heb mij hier laten verzekeren tegen ziektekosten maar ook tegen inkomstenderving in geval van een dergelijk ongeluk. En er wordt netjes uitbetaald indien rechtmatig. Het kost enig geld maar voorkomt dat je compleet failliet gaat als er iets gebeurt.
Succes met je vriendin en zwager en hopelijk kunnen ze tot een goede overeenkomst komen met de andere partij.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Het is gewoon domme pech , een kind die plotseling oversteekt.
Het kan iedereen overkomen.

En in de meeste gevallen zal de verwijtbaarheid vaak gelegd worden bij de sterkere partij , ook in Nederland.

Met het verschil dat je in Nederland " gevrijwaard" kan zijn door de afgesloten W.A (+) verzekering.
In Indonesia is het anders , ik kan me begrijpen dat de gevolgen voor de slachtoffers en familie groter zijn.
Dus als het kan schikken.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Beste Dutchartist,

Het enige wat ik nog kan zeggen is dat wij jullie zwager het beste wensen en een goed herstel voor zover mogelijk.
Tevens dat er een finaciele oplossing komt voor jullie zwager en zijn vrouw.

Mochten jullie raad nodig hebben, twijfel dan niet en plaatst het op dit forum.
Er is hier meer ervaring en kennis op dit forum aanwezig dan dat je zou denken. Men loopt hier niet te koop met zijn ervaringen als men b.v. met justitie te maken heeft gehad of een ongeluk, etc.

Schuld vraag is er niet.
In Nederland zouden we zeggen had je je kind maar beter in de gaten moeten houden of beter moeten opvoeden.
Opvoeden is er hier helemaal niet bij in dit land. Als Londoh ben je gewoon schuldig.

Praat A.U.B. niet met de politie dat gaat je allen maar geld kosten. Zij zien jouw geld, niet jouw moeilijkheden. Bankrut of niet, daar geloven ze niet in.
Ze proberen alleen nog maar iets extra's van jullie te pikken. Of je daarna van de honger omkomt zal hun een zorg zijn. Of je mensen aan werk helpt in dit land zal hun ook een zorg zijn. Daar wordt hun portomonee niet dikker van. Wel van jullie problemen. Zoek een goede onderhandelaar, blijf als Londoh uit het zicht. Wel een bezoekje en zeg sorry tegen de familie of het je fout nu is of niet.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

daft_punk
User
spacer line

helemaal mee eens albert!
ik heb het al eerder gezegt: Bali is paradijs maar het kan ook de hel zijn

spacer line  

Dank voor jullie reacties. Zwager is het ziekenhuis uit na 5 dagen met ambulance vervoerd naar huis en moet wekelijks terug komen voor controle met zijn verbrijzeld been waar nu pennen in zitten. Hele familie heeft geld bijelkaar gelegd. Het meisje ligt nog in het ziekenhuis de kosten zijn nog onbekend. Over de onkosten is het nog niet helemaal duidelijk of het de helft wordt of het hele bedrag. Een aantal miljoenen zijn al gegeven en ook aan de politie om er geen werk van te maken.
Motor is niet meer te repareren. We hopen dat het goed gaat met het meisje en dat de kosten meevallen en dat ze ook snel het ziekenhuis mag verlaten.
Zo'n verzekering waar kan dat en hoeveel kost dat Yogya - Bali ?
groeten

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Je kan o.a. terecht bij MediCare (Lippo) en Bumiputera. Maar ga even googlen; er zijn er plenty meer.
Succes met je zwager.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

En bij Allianz: http://www.allianz.co.id/AZINDO/index.htm
De ziektenkosten is zelfs internationaal, dus ideaal voor expats die regelmatig in het buitenland zijn.
Succes en beterschap gewenst voor de zwager en het meisje.
Tuti en Jan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Aanvulling:
Wij betalen voor de ziektenkosten vorig jaar juli precies IDR6.761.050 (per jaar), voor mij en Tuti samen, verzekerde som per dag ziekenhuis IDR600.000 en een fiks bedrag voor operaties indien nodig.
Medicijnen, therapy, tandarts etc betalen we zelf.
Wij krijgen ondertussen een leuke korting omdat we niet geclaimd hebben.
Verdere details, mijn leeftijd is nu 53 jaar, Tuti is 38 jaar.
Volgens de polis kan de verzekering worden voortgezet als ik 55 jaar wordt omdat ik reeds klant ben.
Succes,
Jan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

EXCUSES
Ik wil meten even mijn welgemeende excuses aan bieden aan DutchArtiest voor mijn opmerkingen eerder richting uw persoon op dit forum.
In de afgelopen weken blijkt dat ik wat snel was met het leveren van commentaar en dat U het forum echt niet alleen bezoekt om reclame te maken.
MAAF
Prettig weekend,
Jan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,240,825 topic views - 233,622 posts - 13,687 topics - 24,410 members - last post @ 16-09-2019 18:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,290,216 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com