indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Hitami
User
spacer line

Havo leerlingen worden nog steeds geleerd dat Soekarno een dictator is. Hoe krom is de Ned-Ind geschiedenis ?

zieleffe
User
spacer line

Ja hij was een dictator, die zelfs door koningin, van Nederland , prins der Nederlanden in hun harten gesloten zijn geweest.
Want Prins Bernard had een goede relatie met die familie.
Vergeet dat niet, dat zij wel, de vertegen woordergers waren van de Nederlandse staat.
Zo zie je maar, hoe de geschiedenis, ook hierin weer, dat heeft, waar we niet trots op hoeven te zijn.
Het zei zo, maar geloof me dat Tien Suharto de scepter heeft gezwaaid, in IndonesiŽ.
Zei had de Mohammed, Pak Harto wel onder de knut.( een woord waaruit je onderdanig bent)
Mohammed was een man die zich in de cultuur van dat land wel het een en ander veranderd had.
Want wat!!!, was hun cultuur ook al weer; dit zie je op deze foto

Maar hun cultuur werd na de dood, (gedood door een zoon van hen) van Tuti 10% wel even door elkaar geschut, want juist toen wisten de islamieten zich, meer, en meer te bewegen waarin ze nu in zitten.
In elk gebied waar dan ook een moskee, gebouwd....... Emoticon: Sadley Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Cry

het verhaal

Tijdens zijn regeerperiode kwam er meer economische vooruitgang, mede door het winnen van fossiele grondstoffen. Dat is op zich geen grote verdienste. Anderen was dat wellicht ook gelukt.
Zijn echtgenote en zes kinderen, evenals een flinke schare vrienden, kregen het monopolie van een flink aantal bedrijfstakken. Zo werd het in het hele land verplicht om langs provinciale wegen betonnen telefoonpalen te plaatsen. De telefoonpalenfabriek was in handen van zijn dochter Tutu die ook een reeks tolwegen in bezit had. En het was haar vader die als enige in het land de hoogte van de tol mocht bepalen. De uitvoer van kruidnagels ging via zijn goede vriend Mohamad 'Bob' Hasan. Die laatste was dankzij Suharto eigenaar van diverse grote houtkapondernemingen. Suharto's vrouw Tien had de bijnaam 'Madam tien percent' omdat ze voor het ritselen van overheidsdiensten steevast tien procent commissie eiste.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

ben je niet een beetje in de war ? Emoticon: Wink

Of heb je geen kaca mata aan ?

Heb de extra woord . ben even afgehaald.
Wordt ook slordiger op mijn oude dag Emoticon: Yes!

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
User
spacer line

moet je de mijn ff lenen Emoticon: Party!
Ja; had hem wel op, maar ik moet het even schoon vegen.......... Emoticon: Party!
ook hier geld deze nadenkertje

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

He Sid,
Dat heb je met die ouwe mannetjes. Die hebben wat in hun hoofd en ratelen maar door.
Hi Ziel dit is niet kwaad bedoelt hoor want ik ben ook zo"n oude knar.
Groet. Emoticon: Yes! Emoticon: Laugh out loud

Shalom

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

3 x raden waar die suharto kids heavy bezig zijn..... luxemburg??? neeeee...
belgie?? nee ook niet... toch niet? jawel in MYANMAR!!! soort zoekt soort zeg maar, truttrut zit ook daar in de tolwegen en een aantal anderen van dat addergebroed zit in andere projecten daar, hier zijn ze flink bezig om de politiek in te gaan, veel mensen hier die verzuchten dat t onder suharto toch allemaal beter was, ja toen mocht je je mond niet open doen maar had je tenminste te vreten is wat echt vreselijk veel mensen nu zeggen hier....

zieleffe
User
spacer line

[http://www.telegraaf.nl/binnenland/examens/4041684/_Havist_worstelt_met_Soekarno__.html?p=17,1

di 20 mei 2008, 16:08 | 36 reacties
Havisten worstelen met Soekarno
door Arianne Mantel
LEEUWARDEN - Met ťťn vraag hebben bijna alle kandidaten van het Comenius College te Leeuwarden vanmorgen geworsteld tijdens het havo-examen geschiedenis. Ze moesten drie omstandigheden noemen die ontwikkeling van de democratie in IndonesiŽ belemmerden tijdens Soekarno.

Het heeft nu nog een belangrijk leer proces, in onze geschiedenis boeken.
Ja soekarno of suharto het waren allebij dictators, die op hun mannier het land naar een derde wereld land hebben gemanuvreerd.
Net zo als die dictator in Zimbabe die gek die een land ondanks dat,geen welvaart brengt, daar ook, het geld meer dan nullen heeft.
Zo ook dat er toch wel gebouwd word nieuw bouw, en allles wat een modern land laat aanzien.
nu zie ik ook dat het over Soekarno gaat toen ik die link kreeg te zien van de telegraaf.
Vergeet niet dat Soekarno met al die vrouwen een onbetrouwe persoon gezien kan worden, door zo niet integer te zijn wat hem uit kwam deet hij ook.
Had hij ook niet mooie optrekjes in Bali ?? Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Emoticon: Blush

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 21-05-2008 00:24 zieleffe wrote:
[http://www.telegraaf.nl/binnenland/examens/4041684/_Havist_worstelt_met_Soekarno__.html?p=17,1

...

nu zie ik ook dat het over Soekarno gaat toen ik die link kreeg te zien van de telegraaf.

Hi , Ziel , vandaar die opmerking van mij over het bril . Emoticon: Smile

Trouwens Soekarno is geen dictator , heeft wel bepaalde trekken.
Soekarno en Soeharto hadden Indonesia niet ge manouvreerd in een 3de wereld land..
Juist het omgekeerde.
Beiden (en i.h.b Soekarno) hadden Indonesia en Indonesiers van een onderdrukte volk geleid naar een vrijheid en een plaats tussen andere volkeren.
Soeharto heeft Indonesia economisch gezien een beetje welvaart gebracht .
Zie de statistieken .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
User
spacer line

On 21-05-2008 08:35 sidia wrote:

...

Hi , Ziel , vandaar die opmerking van mij over het bril . Emoticon: Smile

Trouwens Soekarno is geen dictator , heeft wel bepaalde trekken.
Soekarno en Soeharto hadden Indonesia niet ge manouvreerd in een 3de wereld land..
Juist het omgekeerde.
Beiden (en i.h.b Soekarno) hadden Indonesia en Indonesiers van een onderdrukte volk geleid naar een vrijheid en een plaats tussen andere volkeren.
Soeharto heeft Indonesia economisch gezien een beetje welvaart gebracht .
Zie de statistieken .

Toch Om Sid ik vraag mij wel eens af dat er in een beschaafde land geen plaats is voor dictatuur, en dat men druk maakt over de vrijheid die zo bevochten is hier, en wat je nu ziet steeds weer door gevolgen van gebeurtenissen, steeds weer op komt, dat zelfs de tweede kamer vragen gesteld worden.

Zie de arrestatie van cartoonist Gregorius Nekschot die zich uit op zijn mannier.
Ik plaats hier van hem geen tekening want ja ik ben daarvan zeker op te hoogte dat je daarmee de Nederlanders daar in IndonesiŽ in moeilijkheden kan brengen.
Maar het is wel een hot onderwerp die zich steeds elke dag maar weer op het belangrijkste bericht, te zien is.
Dat zie je in die landen niet zo, is dat wat we zien als democratie vrijheid van mening uiting????
Dat vinden we toch heel belangrijk.
Om de geschiedenis maar eens, en voor altijd dat mee te geven, dat Nederland ook niet bezet kan worden door welk groeperingen dan ook.

Een gewaarschuwd mens! telt voor twee.

spacer line  

Mijn moeder heeft de krant van mijn geboortedag bewaard:

Wel grappig dat ik er nu woon.

Greetz

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

2 weken terug vloog ik van Jakarta naar Singapore en de volgende dag terug. Ik zei tegen mijn collega: Verrek, dit is een gloednieuw vliegtuig van LionAir!! Volgens mij was het echt een van zijn eerste vluchten. Hij vertelde me toen dat Lion Air van de Suharto clan is en dat ze op deze manier (door het kopen van vele nieuwe vliegtuigen, besteld bij Boeing) al het zwart geld dat ze bezitten, weer aan het witwassen zijn.

Begin de details te vergeten

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

94,618,867 topic views - 242,009 posts - 13,759 topics - 35,450 members - last post @ 15-10-2021 19:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

154,246,793 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com