indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

in indonesie is wissel nu: 1 euro=1410
bij grens wisselkantoor aankoop: 1 euro=1200
verkoop: 1 euro=1588

bel me maar op 06 14973872 als je intresse hebt.

Gr suzanne

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Bellen naar een 06 nummer? Dar gaat je eventuele winst.

Www.wisselkoers.com 1.00 EUR=14,401.08 IDR

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Je vergeet consistent een nulletje, want je verkoopt ze voor een tiende van de waarde op deze manier. Emoticon: Confused

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Er gaat iets verkeerd Suzanne

Live rates at 2008.05.19 10:41:36 UTC
100.00 EUR = 1,439,909.88 IDR
Euro Indonesia Rupiahs
1 EUR = 14,399.10 IDR 1 IDR = 0.0000694488 EUR

14.850. rupia voor 1 euro ?

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Zouden er al plannen zijn voor een nieuwe Rupia? Zoals gewoonlijk door er 3 of 4 nullen af te doen?

Dan wordt het 1.44 Rupia voor een Euro. Dat klinkt toch heel wat serieuzer. Emoticon: Shiny

Vroeger of later zal het er wel van komen. Waarschijnlijk wachten ze op een moment dat de waarde van de Rupia al langere tijd stabiel is, want met zo'n actie trek je natuurlijk wel aandacht naar je munteenheid. Het is dan prettig als die er relatief goed bijstaat. Emoticon: Yummie!

T.o.v. de Euro is het een drama met de Rupia, maar t.o.v. de us Dollar is hij eigenlijk al jaren redelijk stabiel. Emoticon: Yes!

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 19-05-2008 20:16 Nemesis wrote:
Zouden er al plannen zijn voor een nieuwe Rupia? Zoals gewoonlijk door er 3 of 4 nullen af te doen?

Dan wordt het 1.44 Rupia voor een Euro. Dat klinkt toch heel wat serieuzer. Emoticon: Shiny

Dat kan alleen wanneer Indonesie geen 3de wereld land meer is.

Zimbabwe krijgt bankbiljet van 250 miljoen dollar

De centrale bank van Zimbabwe gaat een bankbiljet uitbrengen van 250 miljoen Zimbabwaanse dollar. Dat heeft de staatstelevisie van het Afrikaanse land maandag gemeld.
Zimbabwe heeft de hoogste inflatie ter wereld: 165.000 procent. Tot nu toe was het grootste bankbiljet 50 miljoen dollar.

Het nieuwe bankbiljet van een kwart miljard wordt uitgebracht "voor het gemak van de bankklanten en het bedrijfsleven", aldus de centrale bank.

The central bank has issued a 500million Zimbabwe dollar banknote, worth US$2, to try to ease cash shortages amid the world's highest rate of inflation.

Nooit uitgegeven, alleen te zien in Musea. gedrukt in 1034.
De laatste is toch even wat mer waard dan het biljet van Zimbabwe.

Wie weet komt Indonesie met een 1miljoen Rp biljet? Some interesting facts about paper money

spacer line  

On 19-05-2008 20:16 Nemesis wrote:

Vroeger of later zal het er wel van komen. Waarschijnlijk wachten ze op een moment dat de waarde van de Rupia al langere tijd stabiel is, want met zon actie trek je natuurlijk wel aandacht naar je munteenheid. Het is dan prettig als die er relatief goed bijstaat. Emoticon: Yummie!

T.o.v. de Euro is het een drama met de Rupia, maar t.o.v. de us Dollar is hij eigenlijk al jaren redelijk stabiel. Emoticon: Yes!

Laten ze eerst maar is beginnen met het zetten van puntjes tussen de nullen.

Ik ben echt niet positief over alles hier in Indonesia hoor.
Ik vind het echt belachelijk dat ze de biljetten van 10.000 en 100.000 rp bijna dezelfde kleur gegeven hebben en dan ook geen puntjes tussen de nullen?
Hoe vaak ik al bijna 100.000 aan de tol gegeven heb zoekend in het donker in mijn dompet naar een 10.000 rp biljet.

Greetz

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Of men plaatst gewoon een spaatie net als bij Zimbabwe.

Maar ja dan duurt het een generatie voordat men eraan gewend is.
Of men denkt dat 100 000 hetzelfde is als 100.

Gezien de hoeveelheid ongeschoolde mensen in dit land en dan kan het lang duren voordat ze daar aangewend zijn.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 20-05-2008 04:34 Albert wrote:

...

Dat kan alleen wanneer Indonesie geen 3de wereld land meer is.

[

Ik denk dat Indonesia op dit moment nog steeds tot eem 3de wereld land beschouwd kan worden.
Een 3de wereld land met potentie.
Als de democratiseringsproces , de stabiliteit (NKRI) gewaarborgd wordt zal Indonesia een potentiele rijke land worden .
Zie de rapporten over Indonesia 2020.
Nog een sterke verhaal van PWC : Over de "toekomst van Indonesia in 2050.

Indonesia and Mexico would also grow relatively rapidly, being larger than either Germany or the UK by 2050 (even at market exchange rates)"

" Indonesia will be a larger economy than Germany or UK. ??
How come?
You can read the report. But who knows how far or near it is from the truth.
http://www.pwc.com/extweb/pwcp(...)mergingeconomies.pdf

* Gelezen uit Skyscrapercity.com

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 20-05-2008 07:25 Albert wrote:
Of men plaatst gewoon een spaatie net als bij Zimbabwe.

Maar ja dan duurt het een generatie voordat men eraan gewend is.
Of men denkt dat 100 000 hetzelfde is als 100.

Gezien de hoeveelheid ongeschoolde mensen in dit land en dan kan het lang duren voordat ze daar aangewend zijn.

Je heb gedeeltelijk gelijk.
Er zijn nog te weinig goed geschoolde mensen , en op dit moment zijn de middenklassers ook nog niet eens of in de buurt van 20% zitten.
En toch zijn ze bezig met inhaal manouvre.
Per jaar komen bijna 300.000 nwe afgestudeerden met een PT (universitas) en ook ongeveer dezelfde aantal Akademi(Hogeschool) diploma's erbij.
Ik denk dat er binnen 1 generatie (20 jaar ? of zo ?) duidelijk veranderingen zal komen.
Tenminste dat schrijven mensen die doorgeleerd hebben Emoticon: Smile .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

spacer line  

Dag allemaal

Over die nullen, daar zit ik inderdaad fout mee. Zoals jullie ook al opviel, hebben die roepies erg veel nullen.

ik heb:
14 briefjes van 100.000
1 van 50.000
3 van 10.000
5 van 1000
en nog muntjes.

Ik had het in een confersie ding omgerekend en daar zeiden ze dat het 103 euro was.
Dus het lijkt me redelijk om 100 te vragen. Mocht je graag het roepies aankomen in het land dat je niet zonder geld staat (zoals ik dat had, en je visa betalen zonder geld was niet heel erg makkelijk). Dit is zeker goedkoper dan bij een wisselaar hier.
Dus voor iemand uit den haag die naar bali gaat is dit een goede deal.
Dus mocht iemand er intresse in hebben, je kunt ook mailen suzanneRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.pimppack.com of bellen 0614973872.

User icon of Albert

Bellen naar een 06 nummer? Dar gaat je eventuele winst.

Www.wisselkoers.com 1.00 EUR=14,401.08 IDR

Waarom zijn veel mensen of fora vaak zo negatief? Ik denk echt dat dit voordeliger voor beiden is. Maar als niemand er intresse in heeft dan kan ik het ook gewoon wisselen.

Gr Suzanne

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Dat negatieve komt wellicht omdat je onduidelijke informatie gaf. Nu is het dus duidelijk; je hebt dik 1.485.000 Rupiah en wil daar 100 euro voor hebben. Iemand die dat kan komen ophalen verdient er een paar euro mee dus en jij bent van je Indonesische geld af.

Je visa kun je overigens ook in euro's en Amerikaanse dollars betalen, maar dat is nu te laat. Emoticon: Smile

spacer line  

Thanx jeroen,

Zo bedoelde ik het idd. Enne.. ik had helemaal geen geld bij me, misschien niet zo slim. Toen ging ik pinnen en raakte weer verstrikt in nullen, dus moest meerdere keren pinnen. voordat ik over de grens was heeft het zeker even geduurt!

Gr suzanne

handoko
User
spacer line

suzanne,kom je ze brengen in amsterdam?Dan wil ik ze wel van je overnemen.bel 0651398497

dewi345
User
spacer line

hallo de koers momenteel is 100 euro 1.545.370 rp
dat van jou is dat 1 punt achter de 1 ? of gewoon 14850? dan is dat iets minder dan 10 euro
ik heb er dan wel belang bij

roelie.keizerRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.home.nl

spacer line  

Ik heb nog milioenen roepias voor jou te koop tegen een koers van 1200 rph neem ff kontakt op kom ik ze even wisselen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

95,474,014 topic views - 242,154 posts - 13,761 topics - 35,539 members - last post @ 29-11-2021 17:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

156,059,948 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com