indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

V.N.: 'Veel marteling in gevangenschap in Indonesië'
Een onderdeel van de V.N. heeft laten weten dat de Indonesische politie, het leger en veiligheidsdiensten zich stelselmatig schuldig maken aan marteling en dwang om verdachten schuld te laten bekennen. Het Committee Tegen Marteling van de V.N. stelt dat het "zeer bezorgd is over de aantallen geloofwaardige en consistente beschuldigingen" van mareling in het Indonesische justitiele apparaat.
Lees verder , klik op de titel

Hitami
User
spacer line

Dat er zoveel marteling in Indonesia is niet vreemd. Het begin bij de uitvoerders waar zeer laag opgeleid en inteligentie niveau van 80.
Het is een grote verschil als je door een kolonel of een sergant gevangen genomen. Bij de kolonel wordt je drank aangeboden terwijl bij sergant eerst slaan en dan vragen.

Dat veel vrouwen de slachttofferszijn is ook zo logisch. De de grote bezigheid van fundamentalisten is vrouwen onderdrukking. Verschrijkelijk.................

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Het probleem met alle machtsapparaten zoals justitie in Indonesie is dat het beleid gemaakt wordt door mannetjes die alleen oog hebben voor hun eigen machtspositie.

Dit resulteert in kromme en achtelijke wetgeving en uiteindelijk op de werkvloer in dit soort toestanden.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 17-05-2008 10:59 Nemesis wrote:
Het probleem met alle machtsapparaten zoals justitie in Indonesie is dat het beleid gemaakt wordt door mannetjes die alleen oog hebben voor hun eigen machtspositie.

Dit resulteert in kromme en achtelijke wetgeving en uiteindelijk op de werkvloer in dit soort toestanden.

Ook een lekkere simpele benadering.

1. Foute stelling , seksistisch.
waarom moet de man altijd de schuld krijgen.
Kennelijk ben je aan wezig toen de wetten samengesteld werd.
Toegegeven dat er te weinig vrouwelijke beleidsmakers waren in 1945 bij de tot standkoming van de Grondwet.
Bij de veranderingen spelen vrouwen en vrouwelijke organisaties ook een rol mee.
Zelfs vlak voor en na 1945 waren veel actieve vrouwen die een politieke rol hebben gespeeld in de Indonesishe samenleving .
Ik denk haast meer dan de Nederlandse vrouwen.

2.Kennelijk ben je juridisch geschoold en weet ook hoe de wetten in Indonesia tot stand kwamen.
Als jij een voorbeeld kan geven welke wetten niet deugde , hou ik me echt aanbevolen.
Je moet natuurlijk verschil maken tussen de wetgevers , wetuitvoerders.
Zelf Hitami weet het verschil , zijn verhaal over de kolonel en de sergeants.
Hoewel een kolonel gaat in de meeste gevallen niet mee doen aan persoonlijke interogatie.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Nemesis ,

Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 17-05-2008 10:59

sidia

1. Foute stelling , seksistisch.
waarom moet de man altijd de schuld krijgen.
Kennelijk ben je aan wezig toen de wetten samengesteld werd.
Toegegeven dat er te weinig vrouwelijke beleidsmakers waren in 1945 bij de tot standkoming van de Grondwet.

Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 17-05-2008 11:20

• Hè .... toe nou niet zo flauw doen Sidia ik denk dat Nemesis het in 'algemene zin bedoelde' .......

" .... stel dat Indonesia een federalistische staat was geweest, had dan niet één of andere groepering al of niet religieus getint niet véél macht naar zich toe kunnen trekken en er misbruik van had kunnen maken, zoals nu/tegenwoordig, vraag ik mijzelf af ...... ???"

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Hitami
    User
    spacer line

"zelf Hitami weet het verschil......."

Sidia wat dacht je, jou gram hier te halen doordat je geen argumenten over de halal en kafir ? en dat je weet dat ik gelijk had maar als een goede Moslim moet je je godsdienst verdedigen ? Voor mij is dat niet de manier.

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Ik ben het in dit geval met Sidia eens.
    Wetten hier in RI worden niet gemaakt door de doelgroep die Nemesis beoogd. Sidia maakt terecht deze opmerking. Dit was iets te kort door de bocht.

It's only kinky the first time.

Hitami
    User
    spacer line

Eigenlijk wat Nemesis hier weergeef is dit de harde realiteit, helaas.......

Tuti & Jan
    User
    User icon of Tuti & Jan
    spacer line

Veel criminelen die op heter daar worden betrapt krijgen tijdens een VLUCHTPOGING een kogel door een knie of been en krijgen zonder proces al levenslang.
    Voor drugsdealers mag wat mij betreft rustig wat hoger worden gemikt, scheelt een hoop processen en dan kunnen die in ieder geval geen ellende meer veroorzaken.
    Jan

Nemesis
    User
    User icon of Nemesis
    spacer line

Natuurlijk was, ook dit maal, mijn opmerking een enigszins overdreven typering van Indonesië. Zeg maar een karikatuur in geschreven vorm.

Waar het om gaat is dat met deze typering echter wel de kern van het probleem duidelijk gemaakt wordt.

Ik wijs met de vinger naar de zere plek. Dat er ook -gelukkig- vele zaken wel goed gaan doet daar niet aan af.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

On 18-05-2008 21:16 Nemesis wrote:
    Natuurlijk was, ook dit maal, mijn opmerking een enigszins overdreven typering van Indonesië. Zeg maar een karikatuur in geschreven vorm.

.

Dat doe ik ook als ik reactie geef op jou sommige posting.

En dat kan Hitami kennelijk niet zo snel begrijpen.

Trouwens ik ben eens met de posting van Jan . Van 18-05 12.39.
    Uiteraard out of record Emoticon: Smile

JohanN
    User
    User icon of JohanN
    spacer line

En weer tempo dulu geleuter van de Witte Raaf leden en theoretisch geblaat van forumleden die nog niet de leeftijd van 93 jaar hebben bereikt. Vreselijk irritant dit soort betweters. Als je frequent in Indonesie komt, begint het, zoals bij mij, op te vallen dat steeds meer vrouwen hogere functies hebben. Ik heb het niet over 'hoofd sawah' of 'opper ambtenaar' bij de SatPam, maar meer in de dienstensector zoals consultants, project managers IT, general managers, sales & marketing etc.
    Woon je in Indonesier dan kijk je simpelweg niet goed genoeg om de veranderingen te zien.
    Indonesische vrouwen zijn gewoon slimmer, assertiever, leergieriger en minder lui dan Indonesische mannen. Zie ook dit forum.

Begin de details te vergeten

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

On 21-05-2008 15:43 JohanN wrote:

1. En weer tempo dulu geleuter van de Witte Raaf leden en theoretisch geblaat van forumleden die nog niet de leeftijd van 93 jaar hebben bereikt.

2.Vreselijk irritant dit soort betweters.

3.Als je frequent in Indonesie komt, begint het, zoals bij mij, op te vallen dat steeds meer vrouwen hogere functies hebben.

4.Woon je in Indonesier dan kijk je simpelweg niet goed genoeg om de veranderingen te zien.

5.Indonesische vrouwen zijn gewoon slimmer, assertiever, leergieriger en minder lui dan Indonesische mannen. Zie ook dit forum.

1. Nou , er zijn wel een heleboel witte raven hierO.

2. Het is ook irritant , vooral als er gekwekt wordt zonder kennis van zaken.
    Aan de anddere is het ook irritant als je in het algemmen komentaar geeft dat je geirriteerd ben zonder inhoudelijkop een bepaalde posting of persoon te reageren.

3.Sinds wanneer kwam je in Indonesia ?
    Of laten we zeggen met ingang van wanneer is het je opgevallen dat veel Indonesische vrouwen (redelijk ) goed opgeleid zijn ?
    Dus hogere functies hebben die niet in de kategorie van cheffin van een tik afdeling , of cheffin van een keuken of naaiafdeling vallen ?

4. Of is ook afhankelijk op welke omgeving en met welke mensen je omgaat.

5. kan je een voorbeeld geven welke Indonesische vrouwen in dit forum(?) echt actief zijn ?

JohanN
    User
    User icon of JohanN
    spacer line

Oom,

Ad 1
    De witte raaf is een busmaatschappij hier in het zuiden van het land dat bejaarden vervoerd.

Ad 2
    Tahu, tapi susa om me in te houden

Ad 3
    Ik kom sinds 1998 in Indonesie en sinds 2005 enkele keren per jaar. Sinds 1,5 jaar is het me opgevallen dat ik steeds meer te maken heb met vrouwen wanneer er over zaken worden gesproken. Ook de medewerkers van ons eigen kantoor bestond voor meer dan de helft uit vrouwen. Ik heb het dan niet over medicijndoosjes vouwers of rijstplukkers, maar universitair geschoolde werknemers van een IT opleiding.

Medicijndoos vouwers en rijstplukkers bedoel ik niet negatief: ook daar vind je bijna geen indonesische mannen.

Ad 4
    Zoals ik al zei, dit is afhankelijk van de omgeving en met welke mensen je omgaat. Als je alleen maar in het conservatieve gebied zit met was sawahs en moskeen om je heen, zie je het als ' expat' ook niet goed.

Ad 5
    De Indonesische vrouwen die hier actief zijn/waren zijn wegge-ngobrolt door de mannen op dit forum waar enig indonesisch bloed instroomt. Daarnaast natuurlijk het gemiddelde tempo dulu onderwerp dat geen bijdrage levert aan nieuwe aanwas van ' frisse' leden.

Tot zover!

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

JohanN

Ad 3
    Ik kom sinds 1998 in Indonesie en sinds 2005 enkele keren per jaar. Sinds 1,5 jaar is het me opgevallen dat ik steeds meer te maken heb met vrouwen wanneer er over zaken worden gesproken.

Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 22-05-2008 23:00

Ad 3 (bis) Het kan óók strategie zijn .... zo pak je die Westerse zakenlieden in ..... Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

'Ahu kura ahia, mansia nia'

JohanN
    User
    User icon of JohanN
    spacer line

Hey Anis, neehoor, dat is wel te verwachten, maar dan maak je met vrouwen in andere sectoren meer kans Emoticon: Wink
    Echt, mijn mening geeft de realiteit weer.

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

" ..... zou INDOnesia véél verder zijn i.p.v. NEDERland met top(b)banen voor vrouwen .... ???"

'Ahu kura ahia, mansia nia'

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

94,618,867 topic views - 242,009 posts - 13,759 topics - 35,451 members - last post @ 15-10-2021 19:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

154,247,160 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com