indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Geloof in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Hitami
User
spacer line

Dat is now het grote verschil tussen de kristendom en de moslim. Bij de moslim is alles van de grote baas terwijl bij kristenen vertelingen van vele individuen terwijl bij islam is alles wat er in alquran staan is van Allah. Dus Sidia vertel hier geen onzin.

Zo is het ook met MUI. zomnder hun toestemming komen de producten niet op het schappen. .Hhun bepaald of haram of halal. M.a.w. of het allemaal volgens de islamitische wijze gebeurt.

Je kun een vrije muslim voelen omdat je dan in Nederland wonen.

Maar ik ben gewend van gelovige mensen. ze zijn gewend halve verhalen vertellen

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hitami,

als dat zo is, waarom heb je dan radicale stromingen binnen de Islam,dit geld net zo goed binnen het Christendom.
Iedere religie is gestoeld op verhalen, daarom heet het ook het geloof.
De werkelijke godsdienst vind je in jezelf en dan laat je je leven niet bepalen door kledings en voedingsvoorschriften etc.
Godsdienst en macht heeft al veel te levens gekost.
Ik voel mij een vrije Christen, omdat een van de tien geboden al zegt:
Heb uw naaste lief gelijk uzelf
Dit zouden de andere gelovigen ook moeten aanhangen!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Zo is het ook met MUI. zomnder hun toestemming komen de producten niet op het schappen.

Beste Hitami,
Nu ben je toch echt aan het overdrijven, ik woon in Oost Java wat overwegend Islamitisch is, toch is in de supermarkten en ook bij de kleine waroeng om de hoek sterke drank te koop, terwijl dit toch echt niet HALAL is, uiteraard niet direct tussen andere producten maar dit is in NL ook niet zo.
In de supermarkten is ook vers en ingeblikt varkensvlees te koop en echt niet weg gestopt in een hoekje.
Zo kan ik wel even door gaan.
Jan

Hitami
User
spacer line

Volgens mij zit een verschil tussen Radicaal of fundamentalist.
Radicaal Moslim willen maar een ding en dat is het implimenteren van Sharia in een staat. Dus sharia is de enige wet die het teld. dit is iets anders met fundamentalisten. waar ze proberen te leven volgen bijbel of alquran.

Hitami
User
spacer line

Ik voel mij een vrije Christen, omdat een van de tien geboden al zegt:
Heb uw naaste lief gelijk uzelf
Dit zouden de andere gelovigen ook moeten aanhangen!

Dat doet de moslim al met vier vrouwen hahahahahaha

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Wat een moslim doet zal me een zorg zijn, met het gebod ""Heb uw naaste lief""heb ik toch een ander idee over, dus niet zoveel kinderen fokken, maar omkijken naar je medemens.
Geef niet enkel de moslims de schuld, feit is wel dat de kinderbijslag aan hele andere dingen opgaat ipv de kinderen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 18-05-2008 09:45 Hitami wrote:
Dat is now het grote verschil tussen de kristendom en de moslim. Bij de moslim is alles van de grote baas terwijl bij kristenen vertelingen van vele individuen terwijl bij islam is alles wat er in alquran staan is van Allah. Dus Sidia vertel hier geen onzin.

Jij lees de oude boeken kennelijk ( ook) letterlijk . En dat is jou probleem.
Ik lees het als een Moslim van de 21ste eeuw , dus een groot verschil met de Moslimvan toen (1400 jr geleden) .
Zoals je weet er zijn ook mensen (gelovigen) die de Oude Boeken (gezonden naar de volkeren) nog steeds letterlijk lezen.

Dus wie praat hier onzin. Jij of ik ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 18-05-2008 16:57 Hitami wrote:
Volgens mij zit een verschil tussen Radicaal of fundamentalist.
Radicaal Moslim willen maar een ding en dat is het implimenteren van Sharia in een staat. Dus sharia is de enige wet die het teld. dit is iets anders met fundamentalisten. waar ze proberen te leven volgen bijbel of alquran.

Grappig , bijna lachwekkend dat je hier de bovenstaande zin durf te schrijven.

1.Je schrijft alleen 2 groepen , de Radicalen en de Fundamentalisten.
Als of er geen andere grote groep bestaan , de gewone Huis Tuin Keuken Moslim , in allerlei schakering , nationasliteit , cultuur en (opleidings) nivo.
Die minimaal meer dan 90% in omvang is.
2. Je maakt zelf ook een verschil tussen Radicaal en Fundamentalist ?
Dus je weet wie ze zijn, wat en wie is een Radicale en dezelfde verhaal , een Fundamentalist.
En wat is het verschil tussen beide groepen.

En wat is het verschil tussen de "moderate"Moslim met de andere 2 door jou genoemde groepen met de Moderate.?

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

En wat is het verschil tussen beide groepen.

Volgens mij is er weinig verschil. Tot hun 40-ste zijn ze radicaal, daarna fundamentalist.

nb, maakt niet uit welk geloof ze verder annhangen.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

alle fanatieken geloven vind ik fout en eng!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gister over geloof gesproken op TV om eng van te worden:
3 rabijnen (zonen van GOD) pleegden zedendelicten met kinderen onder de 14!!!
Oke oke hoop niet gelovigen flikken het ook maar ik bedoel maar geloof ik is in MIJN OGEN BULLSHIT je kan doorslaan!!!! Ik bedoel maar geloven oh zo mooi ondertussem zoals deze kolere.. zich vergrijpen en dan de foute moslims doden doden en nog eens doden heb een film gezien waar gebeurd: nou de westerlingen werden finaal afgeslacht zonder pardon bah ik ga r niet verder op ion als ik r aan denk kookt mijn bloed

adu zeg!!! ben kapok!!

Hitami
User
spacer line

Brendababe,

Volgens mij moet je toch in perspectief plaatsen. Eigenlijk wat je wil zeggen dat moslim landen onmenselijk is hoe ze de wsterlingen slachten. Ik denk dat ik begrijp wat je bedoel, wnneer tot het conflict kom dat men onmenselijk gaan gedragen. de arme landen die moet het doen met primitieve wapens terwijl de westerlingen met moderne wapens. Maar wel met 1 wapen, duizenden doden kan volgen. Ook een voorbeeld toen een conflict tussen Dayaks en Madurezen. Er waren 8 doden als ik niet vergist maar je moest maar weten wat er allemaal in de krant stond.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 19-05-2008 09:19 Hitami wrote:
Brendababe,

Volgens mij moet je toch in perspectief plaatsen. Eigenlijk wat je wil zeggen dat moslim landen onmenselijk is hoe ze de wsterlingen slachten. Ik denk dat ik begrijp wat je bedoel, wnneer tot het conflict kom dat men onmenselijk gaan gedragen. de arme landen die moet het doen met primitieve wapens terwijl de westerlingen met moderne wapens.

Maar wel met 1 wapen, duizenden doden kan volgen. Ook een voorbeeld toen een conflict tussen Dayaks en Madurezen. Er waren 8 doden als ik niet vergist maar je moest maar weten wat er allemaal in de krant stond.

Die Brenda , kan je (betrouwbare) cijfers geven ?
Anders sta je zo maar te roepen , je bent toch geen spuitelf ?

Ook Hitami , waar haal je die cijfers vandaan ?
Lees je we Indonesische kranten ?

Hitami
User
spacer line

Ik schrijf als ik niet vergist, het is wel zo toen dat gebeurde woon ik zelf in Indonesia.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

RUSUH di Sampit yang sampai Sabtu lalu telah menelan korban tewas 200
orang lebih, adalah konflik panjang yang terus berulang di Kabupaten
Kotawaringin Timur (Kotim), Kalimantan Tengah. Kerusuhan massal dan
berdarah-darah yang meletus sejak Ahad pekan lalu itu adalah peristiwa
ke-16 kalinya, sejak tahun 1950-an.

In 1 van de artikelen staat 200 doden , en het was voor de 16de keer dat er conflicten zijn , sinds 1950.

EEn andere artikel vertelde over de evt. achtergronden .
De Madurese migranten kwamen al sinds 1902 naar die streek.
Oorzaken van problemen is :
1. de "adat"van de Madurezen.
2.De economische concurentie
3. De lagere opleidingsnivo van de migranten.
En waarschijnlijk ook van de "autochtonen".
De conflict was ook uitgebarsten met de Buginezen (van oorsprong zeevarende handelaren v.d archipel) en de nakomelingen van de Chinezen .
Alleen de Dayakkers zijn het actiefste die aan een zekere ethnic cleansing achtige daden gedaan hebben.
Ik denk dat de aantal slachtoffers groter zijn .

PS : ik woon toen niet in Indonesia Emoticon: Smile

elsbeth
User
spacer line

Brenda, wat te zeggen van de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki?( ik weet het, een tijdje geleden..) Een stuk menselijker?

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

nee ook niet Elsbeth en Hitler, Stalin ook niet tuurlijk niet maar we hebben t over geloof ik vind alle geloven zwaar K men kan hierdoor door slaan en dan worden ze rete eng ook allerlei sektes vind ik te walgelijk!!!!! incest oa moorden ga zo maar door IK VIND GELOOF niet oke IN MIJN OGEN ik spreek puur voor mezelf.

Sidia nee heb geen cijfertjes jezus moet dat dan allemaal cijfertjes???? Ik sta niet zomaar te roepen en NEE ben ook geen spuit 11 maar een veel oudere spuit jemig ik heb die film toch zelf gezien ik werd er walgelijk en misselijk van van al die foute kut moslims die zich lekker hebben laten brain washen domme imbecielen geloof uit het jaar 000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
Er zullen absoluut goede tussen zitten maar ik vind het 3x niks dat geloof NOU EN mag ik lekker vinden toch He vrij land (ahoewel met die lul van een Hirsch Balin stomme eikel)

Maar goed IK vind dat persoonlijk en moslims (oke de foute doorgedraaide extremen) mag je voor mij afs............................................................................. goed lezen de radicalen fundamentalisten de foute die alle westerlingen willen uit moorden die niet geloven en homo's van daken moeten pleuren en westerse vrouwen vuile hoeren zijn nou sorry die mag je voor mij affikken!!!!!!!!!!!!!!!! zonder pardon Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

adu zeg!!! ben kapok!!

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

van Merapi:
De werkelijke godsdienst vind je in jezelf en dan laat je je leven niet bepalen door kledings en voedingsvoorschriften etc.

Ben ik volledig mee eens

adu zeg!!! ben kapok!!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Brenda, zedendelicten vindt plaats binnen ieder geloof,zelfs de oude Romeinen en Grieken hielden er schandknaapjes op na, terwijl zij bekend stonden als een bron van beschaving.
Els:mbt Hiroshima en Nagasaki: nee, zeker niet menselijker, maar als de Jappen waren doorgegaan dan was de complete Indo,Chinese en de totale Europese gemeenschap uitgeroeid,dit was de bedoeling van die rot keizer.
Lees het boek van Reggie Baay, de ogen van Solo en wat voor walgelijke chemische experimenten ze hebben uitgevoerd,met een doel Emoticon: Yeah right! o snel mogelijk en geruisloos af te komen van alle gevangenen en een groot Aziatisch rijk te creeeren

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

oh wat een valsaard die keizer van Japan nou ik ga over 5 weken naar Japan wat erg meen je dat nou wilde die jap keizer de chinees en indo en Europese Gemeenschap uit roeien??? wat erg

adu zeg!!! ben kapok!!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Brendababe,

Uit naam van de japanse keizer zijn er vele vrouwen als troostvrouwen gebruikt gedurende lange tijd gedurende de Japanse bezeting. Dat lijkt niet zo erg ware het niet dat er nog steeds ook Nederlandse overlevenden zijn die het (gelukkig) na kunnen vertellen. Met die ervaring in de rugzak en de kinderen die in die tijd op de virtuele achterbank en het ook mee maakte zul je begrijpen dat jouw reply van bedenkelijke aard is. Misschien kun je daar eens over nadenken.

Troostvrouwen werden gedurende lange tijd om de meest beestachtige wijze verkracht en misbruikt. Vandaar dat je wel eens met je reply wel eens tegen weerstanden aan kunt lopen.

It's only kinky the first time.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 19-05-2008 11:18 brendababe wrote:
oh wat een valsaard die keizer van Japan nou ik ga over 5 weken naar Japan wat erg meen je dat nou wilde die jap keizer de chinees en indo en Europese Gemeenschap uit roeien??? wat erg

En dat geloof je zo maar ?
Ik vraag me af of wat Merapi in een boekje van R.B leest echt waar is .
Dat er Indianenverhalen bestaat is ook waar .
Daarom is het gevaarlijk om Indianen verhalen zo maar te gerloven.

En dan gaat Brendababe et pakansi naar de land Jappen.
Cilaka seh , dan is het niet best , ga je straks ook terug buigen voor de Japanners .als ze voor jou gaan buigen(groet doen).

Adoeh seh , wat is de wereld toch gecompliceerd.
Soesah dese.

Vwb de opmerking van Oyibo , hebben sommige onderdelen van de japanse soldaten lelijke dingen gedaan t.o.v de overwonnen volkeren.
Zoals met die troostmeisjes , maar dat is niet namens de Keizer.

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

Adoeh seh ,
Soesah dese.

Klinkt bekend in de oortjes deze woorden ah soedah (sudah ) al deze/ ini

adu zeg!!! ben kapok!!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Om Sid, ik geloof zeer zeker het boek van Reggie Baay, zal kijken of ik u het verslag van de ondergang van de Junyo Maru en zoveel anderen Jappenschepen met krijgsgevangenen kan toezenden.Moet even in de documentjes kijken.
Over de troostmeisjes:
Oyibo, en Japan ontkent nog steeds alle schuld........

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

brendababe
Op ten duur krijg je zon cynisme, wel daardoor, als je ziet hoe de doorsnee Indische er over spreekt.
Zoals Yogya ook al op een andere topic schreef, je mond houden is niet het middel, om je eigen gevoelens ten opzichte van hen niet uit te spreken. Emoticon: Blush Emoticon: Very funny

Misstanden aan de kaak stellen zou ik ook in NL doen; en ik doe hier in RI niets minder. Moet men dan maar de mond houden en ziende blind blijven?? T.b.v. toeristische promotie van dit land?? Dan moet RI eerst bewijzen dat ze het verdienen. Ik ben niet aangenomen als promotor van dit land en zet mijn commentaar desnoods in de krant hier.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

nee ik hou zeker niet mijn mondje in tegendeel

adu zeg!!! ben kapok!!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,298,110 topic views - 233,641 posts - 13,687 topics - 24,457 members - last post @ 19-09-2019 09:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,377,046 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com