indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Ik was vandaag eens aan het rondsnuffelen voor een retourtje CGK in het hoogseizoen, echter kom ik alleen maar SCHANDALIGE PRIJZEN tegen, 1300 euro vanuit amsterdam of 1000 euro vanuit Duitsland in juli/augustus.

Schandalige prijzen!! Waar zijn die tijden gebleven dat je voor 550 euro incl tax naar Indonesie kon vliegen, soms nog met een gratis treinticket in Duitsland?? Hebben andere forumleden ook deze zelfde ervaring?

Gracias. Sama sama

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

ik heb een retourtje gescoord brussel-denpasar voor 545 euro alle taksen in, vertrek op 2 juni, niet echt hoogseizoen, maar toch een mooie prijsje, bovendien met een goede maatschappij, qantas...
vorige maand deed ik het nog beter, maar toen had ik mijn ticket in jakarta gekocht, een retourtje met kuwait airways voor 765 US$, da's net geen 500 euro, bovendien geldig voor 6 maanden (ik zal de retour maar in september gebruiken)
dus jawel kiwimave, de goede deals zijn er nog steeds, het is zoals steeds afwachten op een promo en dan snel toeslaan

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Net ff zitten kijken. Data in februari 2009 gepakt. Vanaf Amsterdam vanaf 905 euro (incl 306 euro belasting), vanaf Dusseldorf en Brussel respectievelijk 815 en 830 euro. Verschil zit m niet zozeer in de ticketprijs maar in die naaiers in Den Haag die iedereen kaal aan het plukken zijn.
Met KLM betaal je zelfs 980 euro vanaf Amsterdam, schandalig. Maar Surinamers betalen vaak nog veel meer voor hun kortere vlucht naar Suriname, omdat KLM daar heerlijk op verdient.

From Dayeuhkolot with love

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Het is inderdaad allemaal erg duur geworden, zo was ik eventjes geleden aan het kijken voor een retourtje Nederland, maar voor 1000 euro lukt dat ook niet meer zeg, zelfs niet vanaf Bangkok... dus ik blaas binnenkort mijn rubberboot maar eens op Emoticon: Wink

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Hey Jeroen, alles goed? Wij zijn nu op Changi en zo thuis Emoticon: Wink

Begin de details te vergeten

rspelmink
User
spacer line

die goedkope routes vind ik nogal relatief. Extra reistijd is soms 2 extra dagen... dus of 2 vakantiedagen minder of 2 extra vakantiedagen opnemen (tegen minimumloon in NL ook al gauw 100euri). Ook is de service van kuwait etc toch wel even iets anders dan een MAS of SINGAPORE Emoticon: Party! Emoticon: Party!

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 10-05-2008 09:57 rspelmink wrote:
die goedkope routes vind ik nogal relatief. Extra reistijd is soms 2 extra dagen... dus of 2 vakantiedagen minder of 2 extra vakantiedagen opnemen (tegen minimumloon in NL ook al gauw 100euri). Ook is de service van kuwait etc toch wel even iets anders dan een MAS of SINGAPORE Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Ja Arabische "gastvrijheid" (voor zover dat bestaat) is vaak ver te zoeken, hoef je niet veel van te verwachten. Gelukkig vliegen er op die toestellen vaak Europese of Aziatische stewardessen, dan is de service meestal nog redelijk.

Gracias. Sama sama

spacer line  

Inderdaad dit gaat nergens meer over ! . Zoals inmiddels bekend is stijgen de tickets in nl dit jaar ( tot einde 2008 ) in totaal met 25 %.......! mede te danken aan de grote uitkleder wouter bos ! Ik sta er echt niet van tekijken als vele gaan uitwijken naar belgie of duitsland ,endat er een belasting-heffing komt vanwege het vertrekken vanuit het buitenland. Een jaar geleden werd door de politiek al bekend gemaakt dat deze het meer als genoeg vinden dat de nederlander 1 keer per jaar op vakantie gaat....zegt genoeg.

Live life to the max.......

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

De Nederlander accepteert alles van zijn kabinet, Wouter en JP kunnen alles uithalen en niemand voert actie. Op deze manier verliest Schiphol ook heel veel klanten. Als ik in een grensstreek zou wonen, dan wist ik t wel. 'Helaas' woon ik in Amsterdam en heb ik dus weinig opties.

spacer line  

Hier nog een linkje van het gene betreft 25 %: www.nu.nl/news/1540840/37/rss/(...)kwart_omhoog%27.html

Met dank aan onze bestuurders in nl ......!! beatrix heeft niets in-te-voegen want deze komt wellicht niets tekort.... Emoticon:

Lang leven oranje Emoticon: Yeah right!

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

d'r zal wel een goede reden zijn waarom de parkings van brussels airport tegenwoordig volstaan met wagens met nederlandse nummerplaten...volgens de belgische media blijkt dat de nederlanders massaal brussel verkiezen als luchthaven! shiphol is immers een van de duurste luchthavens in europa aan het worden...

spacer line  

On 10-05-2008 22:27 belgianguy wrote:
dr zal wel een goede reden zijn waarom de parkings van brussels airport tegenwoordig volstaan met wagens met nederlandse nummerplaten...volgens de belgische media blijkt dat de nederlanders massaal brussel verkiezen als luchthaven! shiphol is immers een van de duurste luchthavens in europa aan het worden...

Hoi belgianguy,

Ik woon 20 min vanaf de grens lommel, weet jij een goed adres daar waar ik een ticket kan boeken ..? en danwel natuurlijk vertrekken vanaf brussel. Emoticon: Wink

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

hier boek ik meestal mijn tickets:
www.connections.be
www.joker.be
schrijf je in op hun nieuwsbrieven dan weet je als eerste wanneer er een promo is (zo heb ik bij connections mijn qantas ticket bru-dps vooor 545 euro geboekt, toch een echt schitterende prijs he)

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Dat is excl belasting neem ik aan....?!
Anders word ik gek.

elsbeth
User
spacer line

Monyet, inclusief tax schreef hij gisteren, eat your heart out!!!
Groet Elsbeth

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Darn. That's cheap.
Maar je moet natuurlijk wel van Amsterdam naar Brussel dan. Ben je met je koffer wel minimaal twee uur aan t treinen en das alleen al van station naar station. en aangezien ik niet op t station woon, moet ik daar ook nog es een half uur heen metroŽn. Dus wordt wel een vermoeiende trip, vooral teruggaande. Al zou ik t zeker doen als ik in t zuiden woonde.

elsbeth
User
spacer line

Het is inderdaad idioot goedkoop. Ik ga hopelijk volgend jaar met mijn 4 kinderen naar Indonesie, voor 6 personen wordt het verschil met de eerder genoemde prijzen wel erg groot. Toch eens in de gaten houden die site.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Maar voor het hoogseizoen (jul/aug) kan je het vergeten voor deze prijs. Ik heb zelf ook ff die sites gechecked en in de zomermaanden kom je toch weer aan 1000 euro vanaf BRU. Neemt niet weg dat je buiten het hoogseizoen wel met een mooie prijs wegkomt vanuit Belgie of DLD

Gracias. Sama sama

rspelmink
User
spacer line

ik krijg zo af en toe in de zoekmachine voor tickets ook royal brunei erbij, met een tarief van 702 of 709 euro. Maar ik krijg totaal geen beschikbaarheid. Iemand ervaring met royal brunei? En wat zijn hun routes? Emoticon: Yawn

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

nee natuurlijk zul je voor het hoogseizoen geen spectaculaire deals meer vinden, daarvoor is het veel te laat...goedkope tickets scoren heeft alles met timing te maken...een gouden tip, voor wie overweegt vanuit belgie te vliegen: de sites die ik eerder vernoemde, organiseren 2x per jaar een 'vroegboekactie' met heel erg spectaculaire prijzen, dat is meestal eind augustus, begin september (tickets voor najaar, winter en voorjaar) en nog es in januari ( tickets voorjaar en zomer)...tussendoor kunnen ook allerhande promoties opduiken, je moet dus regelmatig die websites checken, of nog makkelijker, schrijf je in op hun nieuwsbrieven dan word je vanzelf verwittigd

senior
User
User icon of senior
spacer line

Belgianguy: klopt helemaal, was dit jaar in januari op de site van joker.be en helaas net even te laat voor een inderdaad spot goedkoop ticket. Emoticon: Stupid Heb me nu ingeschreven voor hun nieuwsbrieven en hoop de volgende keer wel beet te hebben ..

rspelmink: ook vaak getracht om een aanbieding van Royal Brunei te boeken, nog nooit gelukt terwijl ik toch zeer flexibel was met de datums van vertrek. Heb het idee dat deze zogenaamde aanbiedingen er voor de show bij staan af en toe... Emoticon: Yes!

hati hati, pelan pelan

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

over goedkoop gesproken: ik krijg net een red-alert email van airasia, vanaf morgen worden weer 1 miljoen gratis tickets gedumpt (ook binnenlands vluchten voor indonesie), snel wezen is de boodschap!

rspelmink
User
spacer line

On 12-05-2008 22:18 belgianguy wrote:
nee natuurlijk zul je voor het hoogseizoen geen spectaculaire deals meer vinden, daarvoor is het veel te laat...goedkope tickets scoren heeft alles met timing te maken...

Ik zoek ook juist de tickets buiten het hoogseizoen en ben erg flexibel. Maar Brunei heeft mij nog nooit met de optie tot boeken kunnen verleiden...

En ik ga zeker de gouden tips ( Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny ) na. zijn veel kennissen die hier belang bij kunnen hebben. Even naar brussel is ook weer niet de wereld... ben er a.s. donderdag nog voor wat zaken... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

rspelmink
User
spacer line

On 13-05-2008 19:19 belgianguy wrote:
over goedkoop gesproken: ik krijg net een red-alert email van airasia, vanaf morgen worden weer 1 miljoen gratis tickets gedumpt (ook binnenlands vluchten voor indonesie), snel wezen is de boodschap!

welke routes en hoe kun je deze boeken? Heb zeker interesse want ik zag de reisperiode in begin 2009. En dan ben ik daarzo (althans de planning)..... Emoticon: Wink Emoticon: Wink

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

je kunt routes en beschikbaarheid checken op www.airasia.com
op die site kun je veilig boeken en betalen
ik heb deze nacht reeds toegeslagen en een half dozijn tickets gescoord, al mijn visa-runs vanuit indonesie zijn gecovered tot eind april 2009!
wel zijn die gratis tickets niet helemaal gratis, er moeten taksen op betaald worden, zo betaalde ik voor de vluchten denpasar-kuala lumpur en jakarta-bangkok 295.000 rupiah, maar dat is werkelijk peanuts
terug van kuala lumpur naar surabaya betaalde ik 107 ringgit, ook spotgoedkoop, en daar zitten dan ook al de luchthaventaksen in (in indonesie moeten die steeds nog apart in cash in de luchthaven zelf betaald worden)
ik heb er ook nog wat binnenlandse vluchten bijgeboekt: jakarta-denpasar voor 167.000 rupiah, surabaya-jakarta ook 167.000 rp, en jakarta-medan tenslotte 187.000 rp

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

57,091,051 topic views - 226,316 posts - 13,588 topics - 18,075 members - last post @ 24-04-2018 19:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

99,484,098 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com