indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

HuibBoreel
User
spacer line

Ik wil een ieder waarschuwen die denkt een huis te willen gaan kopen of te laten bouwen in dit park. Er zijn grote problemen met de Indonesische (lokale) autiriteiten en voor zobver ik weet is het park momenteel gesloten en mogen ook de z.g. huiseigenaren de grond niet betreden. De grond is in het bezit van een neef van mij in Indonesia en hij heeft min of meer onder dwang de grond voor lange tijd moeten verpachten aan een soort vereniging van eigenaren. Ik was eigenlijk voornemens om een huis van een van de eigenaren "over te nemen" maar die was gelukkig zo eerlijk om mij te vertellen dat er grote problemen zijn. Via betrouwbare bronnen in Jakarta heb ik inmiddels begrepen dat een hoge regeringsfunctionaris en wat trawanten zijn (hun) oog heeft (hebben) laten vallen op dit prachtige park en interesse hebben om de grond te "kopen". Dit "kopen" kan ook inhouden in beslag laten nemen vanwege bepaalde "onrechtmatigheden" welke zich in het verleden hebben voorgedaan bij overdracht van stukken grond. Ik ga deze zomer zelf polshoogte nemen en zal zeker voor mijn vertrek meer informatie verkrijgen hoe de vork in de steel zit. Voor nu adviseer ik een ieder: "een gewaarschuwd mens telt voor twee!"

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Begrijp ik goed dat je de grond van je neef is en dat die het verpacht voor een x aantal jaar. Volgens mij moet je neef bang zijn voor de club die langskomt omdat hij zijn grond dreigt kwijt te raken. toch? En dan zullen de huisjes melkers meer moeten gaan betalen voor de pacht.

Begin de details te vergeten

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Hotperdom.
Sorry.
Ik heb zelf kontakten gehad met de vereninging(bestuur) van eigenaren in 2003 of 2004.
Heb toen al op of aanmerkingen gegeven over de " constructie" .
Dat het fout zal kan gaan.
jammer , heel erg jammer.
Ken ook D.Boreel en en zijn vrouw (P.) persoonlijk (ben daar 2x geweest) , o.a in 2005.
De conflict was tussen de rechtmatige eigenaar v.d complex (volgens de wet) en sommige eigenwijze eigenaren .
Zie ook andere topic over park sukamantri .
Ik had toen een stukje grond in de park willen kopen , samen met mijn broer uit jakarta. Werd ook tegen gewerkt door sommige leden.
Dit is de beroemde case(kees) hoe het fout kan gaan .
Zie ook mijn( O.H ) verhalen over Hak Milik , en Hak Pakai .
Ome Sid
(" kang A " van Amsterdam)

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

het is allemaal inderdaad BS volgens mijn tafelgenoot hier

Begin de details te vergeten

HuibBoreel
User
spacer line

On 07-05-2008 18:27 JohanN wrote:
Begrijp ik goed dat je de grond van je neef is en dat die het verpacht voor een x aantal jaar. Volgens mij moet je neef bang zijn voor de club die langskomt omdat hij zijn grond dreigt kwijt te raken. toch? En dan zullen de huisjes melkers meer moeten gaan betalen voor de pacht.

De grond is idd van mijn neef, het zijn verschillende kavels die hij destijds in gedeelten heeft gekocht. Deels is alles "volgens de regels" gegaan, maar de regels zijn daar soms wel wat gemaakt van karet. Het blijkt dat een gedeelte van de grond destijds niet geheel volgens de "regels" is gegaan. Ik heb al een advocaat in JKT "onder de arm" genomen om eea verder uit te zoeken. Dit bureau heeft een PT (productie bedrijf) opgezet die ik samen met een andere neef in het bezit heb. Tot mijn genoegen wil de dochter van een regeringsfunctionaris participeren in een nieuw bedrijf dat ik aan het opzetten ben bij Soekerna Hatta airport. Zij heeft me op de hoogte gebracht dat er iemand is die interesse in de grond heeft...... en zo rolt de bal verder..... wordt vervolgd, maar wel spannend ja lui ?! Hoe het ook verder gaat, ik hoop niet dat er straks lui in de monjet getidoert zijn!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Te bedenken dat D.B geen bezwaren heeft om een klein stukje grond aan mij te verkopen (SHM) en dat mijn broer ook in de toekomst wil investeren.
Heb ook al vrienden (met groene kleding) min of meer gevraagd om mee te doen als ik de sawah van 5000m2 a 30.000 ? en stukje grond pal naast Sukamantri van 2000 m2 met koopprijs van 100.000 rp/m2 gaat kopen .( bisa tawar tot 80.000rp.)
De bedoeling is dat ik met mijn jakartaanse vrienden gaat samenwerken met Sukamantri.Het kon toen tot win win situatie leiden.Voor iedereen.
Het is bij een 2de bezoek geworden , en niet verder .

Nu kan het tot een vijandige overname komen .
Levert alleen maar verliezers op.

HuibBoreel
User
spacer line

On 07-05-2008 18:43 sidia wrote:
Hotperdom.
Sorry.
Ik heb zelf kontakten gehad met de vereninging(bestuur) van eigenaren in 2003 of 2004.
Heb toen al op of aanmerkingen gegeven over de " constructie" .
Dat het fout zal kan gaan.
jammer , heel erg jammer.
Ken ook D.Boreel en en zijn vrouw (P.) persoonlijk (ben daar 2x geweest) , o.a in 2005.
De conflict was tussen de rechtmatige eigenaar v.d complex (volgens de wet) en sommige eigenwijze eigenaren .
Zie ook andere topic over park sukamantri .
Ik had toen een stukje grond in de park willen kopen , samen met mijn broer uit jakarta. Werd ook tegen gewerkt door sommige leden.
Dit is de beroemde case(kees) hoe het fout kan gaan .
Zie ook mijn( O.H ) verhalen over Hak Milik , en Hak Pakai .
Ome Sid
(" kang A " van Amsterdam)

Wat leuk dat mijn neef Dick kent! Er is behoorlijk wat afgesteggeld daar en ik heb er op een gegeven moment mijn handen vanaf getrokken, deels omdat mijn neef eigenwijs was en niet naar mij (en nog erger naar mijn Indon. advocaat) wilde luisteren. Ehhenwes dus die fen, maar ja heef neks, door schade en schande word je wijs. Heb overigens nog steeds uitstekend contact met hem, maar we praten niet meer over zijn Sukamantri verleden; maar wellicht moet hij binnenkort toch wel weer in actie komen als iemand de grond wil kopen of als hij ter verantwoording wordt geroepen mbt bepaalde transacties in het verleden, waarvan ik zeker weet dat hij dit te goeder trouw heeft gedaan omdat ik daar toen bij betrokken ben geweest en zelfs geinvesteerd heb bij de eerste initiator van het park die reeds een aantal jaren gekleden overleden. Ik heb in ieder gevel mijn investering zonder verlies (wel met paar grijze haren erbij....) weer teruggekregen maar ben bijna "nat" gegaan op een stuks grond in Lombok waar destijds dezelfde palnnen voor waren om een soort Park van te maken. De papieren klopten niet en vlak voordat ik 37.000 oud Hoillandse guldentjes zou obvermaken kwamen we erachter dat de eigendomspapieren niet klopten. Nou seh, bijna ik bedonderd, gelukkig hij loop goed af. AL maar eerst.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Dat is de schoolvoorbeeld hoe Orang Belanda (en andere bule' s) de Indonesische wetten proberen om te zeilen.
Ik heb ook eventjes een natte droom gehad over die Sukamantri Park.
Ik woon al jaren in Amsterdam , ik heb min of meer de 2 kanten van het verhaal gehoord. Van DB en van het Bestuur.Ook van de onstaan geschiedenis , de 1ste debacle etc .
Omdat ik Indonesier ben (paspoort) wil ik SHM hebben .Doe ik niet voor minder.
Ik vroeg ook een klein stukje grond in Sukamantri van 250-500 m .Voor 2 huizen.
Door tegenwerking van sommige leden heb ik terug getrokken , terwijl mijn vrouw en zoon wel zag zitten .In 2005 zeg ik al tegen mijn vrouw , daar kom heibel.

HuibBoreel
User
spacer line

On 07-05-2008 19:25 sidia wrote:
Dat is de schoolvoorbeeld hoe Orang Belanda (en andere bule s) de Indonesische wetten proberen om te zeilen.
Ik heb ook eventjes een natte droom gehad over die Sukamantri Park.
Ik woon al jaren in Amsterdam , ik heb min of meer de 2 kanten van het verhaal gehoord. Van DB en van het Bestuur.Ook van de onstaan geschiedenis , de 1ste debacle etc .
Omdat ik Indonesier ben (paspoort) wil ik SHM hebben .Doe ik niet voor minder.
Ik vroeg ook een klein stukje grond in Sukamantri van 250-500 m .Voor 2 huizen.
Door tegenwerking van sommige leden heb ik terug getrokken , terwijl mijn vrouw en zoon wel zag zitten .In 2005 zeg ik al tegen mijn vrouw , daar kom heibel.

Wees maar blij dat je het toen niet gedaan hebt gekregen! Dan had je nu niets eens eigen huis kunnen betreden! Je hebt gelijk, de meeste soesah is ontstaan door een aantal belanda's en niet te vergeten Indo's-kesasar met behoorlijke wat oud-koloniale neigingen. En dat terwijl dit helemaal niet nodig was. Ik doe nu al meer dan 10 jaar hele goede zaken in Indonesia op "gelijke voet" met Indonesiers. Ikzelf ben "Indo", maar gelukkig niet kesasar en ik gun een ander z'n marge en vooral gelijkwaardigheid. Als je een Indonesier op deze wijze benadert krijg je erg veel voor elkaar en krijg je er ook nog eens een warme vriendschap bij! Ik ben trots op mijn Indo bloed en mijn stuk Indonesische roots en ook trots op het stuk Hollandse roots, ik draag van beide werelden het beste in me mee.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Hoezo niet?
Als ik toen ingekocht heb , ben ik eigenaar van de stukje grond en eigenaar van het huis.
Ik zou toen de " vreemde" constructie veranderd hebben . Dat is mijn eerste opmerking bij het gesprek in het huis van de toenmalige bestuursters in de buurt van Utrecht. De dames A en S (voornamen).
Die paar lastige oude kolonialen kan zo terug gestuurd worden naar hun land pan erkomst.

Je denkt toch niet dat de Indonesiers van mijn generatie die geintjes van verdwaalde ex kolonialen zal acepteren.
Wat ik zonde vind is dat door toedoen van een paar leden de anderen worden benadeeld.

HuibBoreel
User
spacer line

Inderdaad, het zijn een aantal "leden" geweest die de boel opgeblazen hebben. Maar zoals mijn lieve Indonesische grotmoeder altijd zei: "Sabar! Eerlijk duurt het langst!" Ik ben er van overtuigd dat sooner or later er sprake zal zijn van "kwalat". Uiteindelijk zal het recht zegevieren en ik zal zeker mijn steentje bijdragen om dit te bespoedigen. Heb inmiddels want meer info ontvangen over de "situatie Sukanmantri" en heb dit doorgezonden naar de advovaat in Indonesia ter verificatie.
Trouwens, nog een leuk geintje over die PT die ze opgericht hebben, het schijnt dat de Indon. belastingdienst een belastingaanslag voorbereid, waar je "U" tegen zegt (zelfs in Rupia's !!) Er schijnt een belast ambtenaar te zijn die zich vast bijt in PT's die mede eigendom zijn van Belanda's. Ik wist dat wel een beetje, omdat ik ook hiermee te maken heb gehad met twee PT's waarin ik participeer. Gelukkig "klopt" alles bij ons en kregen we geen problemen. Maar of dit ook zo zal gaan met de "Sukamantri-geschiedenis" is uiterst onzeker..... Misschien begint de "kwalat" al.......
Daarnaast begint de locale bevolking rondom het park zich langzamerhand tegen de huiseigenaren te keren. Ik heb vanmorgen een videoopname gezien hoe de locale autoriteiten het park hebben afgesloten en verzegeld (het toegangshek), onder luid applaus van de locale "omwonenden"..... Jammer dat ik deze video niet op deze site kan zetten.....

HuibBoreel
User
spacer line

Aan het aantal "hits" te zien, lezen er behoorlijk wat mensen mee...... maar er wordt geen commentaar geplaatst............ Ada orang-2 bingung disana???

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Huib , het is echt lullig voor de eigenaren .
Er zijn echt een paar sympathieke mensen .
Ze hebben ook voor hun " oude dag" gespaard.

Dit is dan een schoolvoorbeeld wat ik vanaf het begin (ongeveer 3 jr geleden) in Indahnesia (waarschijnlijk als eerste) heb aangekaart.Wordt ik ook uitgelachen door sommigen.
Wat dacht je dan als de Indonesische Belastingdienst de gegevens doorsluizen naar de Nederlandse belastingdienst.
Het is ook logisch dat Kantor Pajak( de staat ) ook belasting gaat heffen , een PT is belastingplichtig.
Betaald men niet dan kan een naheffing komen , met extra boete.
En dan is nog de vraag of men aan alles heeft gedacht , met alle surat surat ijin (vergunningen) .

Er is al meer dan 10 jr dat er een belasting verdrag bestaat tussen Indonesia en Nederland .
Dit zal ook konsekwenties geven aan andere " schimmigge constructies " .

Dus , ik zeg nogmaals Hotperdom , dat het zo moet eindigen.
Het is een moeras waar je niet zo maar er uit kan komen.

HuibBoreel
User
spacer line

Het is idd lullig voor een aantal eigenaren die de dupe zijn geworden door het koloniaal gedrag van een aantal andere eigenaren die zich op een buitengewoon verkeerde en illegale wijze hebben gemanifesteerd. Wellicht weet je dat de stichting PIGL(Protestants Indosch Geestelijk Leven) te Den Haag een aantal huizen in het gekocht heeft en dat maakt het voor mij wat verdrietig. Deze stichting te Den Haag is destijds door een aantal familieleden van mij opgezet (o.a. door mijn grootvader, die een van de optichters is). Mijn grootouders, ouders en veel ooms en tantes hebben zich enorm voor deze stichting ingezet en veel (onbetaald) werk verricht bij o.a. bazars e.d en andere fundraising activiteiten. Ik moet er niet aan denken dat de stichting de huizen zal kwijtraken zonder enige compensatie...... En dat allemaal door een aantal over het paard getilde, omhooggevallen belanda's en Indo's-kesasar ! Maar zoals eerder gezegd, de kwalat zal hen treffen, vroeg of laat het maakt niet uit, maar eens zal het recht zich tegen hen keren met alle gevolgen van dien.

havana45
User
spacer line

Park "Sukamantri",was dit niet het park "Gunung Mawar"genoemd naar een van de oprichters Hr.Rosenberg of zoiets.Was hij niet de zwager van D.B?Als ik het nog herinner dan werkte hij samen met het tijdschrift Ïndonesie Naderbij"ook zo'n blad dat de boel uiteindelijk goed besodemieterde.Inbraak melden en het blad opdoeken.Weg abonnemenst geld.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 18-05-2008 02:42 havana45 wrote:
Park "Sukamantri",was dit niet het park "Gunung Mawar"genoemd naar een van de oprichters Hr.Rosenberg of zoiets.Was hij niet de zwager van D.B?Als ik het nog herinner dan werkte hij samen met het tijdschrift Ïndonesie Naderbij"ook zon blad dat de boel uiteindelijk goed besodemieterde.Inbraak melden en het blad opdoeken.Weg abonnemenst geld.

Eind jaren negentig had ik via Tour Info Bureau Holten een reis geboekt naar Indonesië. Zij verzorgden toen reisjes per privé-busje met chauffeur. Volgens mij was toen dhr. Rosenberg de manager van dat bureau en zijn medewerker in Indonesië was inderdaad dhr. Dick Boreel. In Sukabumi kwam dhr. Boreel met zijn vrouw persoonlijk langs om kennis te maken, te vragen of alles naar wens verliep en de rest van onze verdere trip te regelen. Alles keurig geregeld en aanpassingen en wensen waren géén probleem.
Dus wat mijn persoonlijke ervaringen betreft niets dan goeds over dhr. Rosenberg en dhr.Boreel.
Voor mijn volgende reis heb ik weer contact gezocht met dit reisbureau, maar toen bleek dat ze opgeheven waren. De reden daarvoor weet ik niet. Vond het wel jammer, omdat de vorige reis uitermate goed bevallen was.

HuibBoreel
User
spacer line

Wijlen Dhr Rosenberg was idd de initiator van het Park. Geen kwaad woord over de doden....maar hij heeft er wel een zooitje van gemaakt en ik ben er financieel in eerste instantie flink "ingestonken". Maar ik moet wel zeggen dat Dhr Rosenberg mij alles heeft terug betaald, helaas na zeer veel aandringen mijnerzijds.... het heeft heel lang geduurd voordat ik mijn geld (via deelbetalingen) heb teruggekregen. Ben bijna voor schut gegaan met land kopen te Lombok waar eenzelfde park zou moeten verrijzen en kwam er gelukkig vlak voor de geld-overdracht achter dat het een oplichterszaak was...... Mijn neef D.B. is geen zwager van Dhr Rosenberg. D.B. heeft wel voor het tour info bureau Holten (TIBH) gewerkt als mgr te Indonesia en later als manager van het Park Sukamantri. Hij is eigenaar van de grond waar het park op staat en is op een zeer slinkse manier door een aantal belanda-boesoeks en oud koloniale Indo's-kesasar "buiten spel gezet". Ik ben destijds ook betrokken geweest bij TIBH, maar heb me binnen een jaar teruggetrokken omdat ik geen vertrouwen had in het management van TIBH. Niet lang daarna ging het dus fout.....

raflament
User
spacer line

Beste HuibBoreel
Ik ben blij dat ik van jou alle informatie m.b.t park sukamantri heb gevonden op het internet.
Ik ben Ron Flament voorzitter van de P.I.G.L. en wij hebben inderdaat twee huisjes gekocht in het park, voornamelijk om Diky te helpen , maar er is heel veel misgegaan.
Wij als PIGL en nog drie andere huis eigenaren zijn doende om direkt met diky te onderhandelen.
Ik zou het zeer opprijs stellen om met you kontakt te krijgen
Groeten
Ron Flament

HuibBoreel
User
spacer line

Beste Ron, wat fijn dat je contact met me zoekt. De PIGL is in onze familie een begrip, ik heb er zelfs op een soort zondagsschool gezeten (Huize Modjo) in mijn zeer jonge jaren in een soort zangklas onder leiding van Tante Oet (Rijkschroef). Mijn grootvader Arry Prins (vader van mijn moeder) heeft destijds veel initierend werk verricht samen met oom Koos Rugebregt, Tande Adeline Matheron en ik geloof dat mijn (oud)tante Co Prins (Laura) ook betrokken is geweest. Mijn tante Hetty Prins (zus van mijn moeder) is jarenlang de dirigente geweest van het PIGL koor (destijds heeft ze dat overgenomen van tante Oet) en mijn oma Louise Prins en veel familieleden zijn allemaal lid geweest van het koor an hebben zich veel ingezet voor o.a. de bazars in huize Modjo. Zelf heb ik ook vele malen geholpen bij de bazars. Ik heb hele mooie en warme jeugdherinneringen aan onze bijeenkomsten in huize Modjo, de Kerstvieringen en af en toe mocht ik mee met mijn oma naar een "koempoelan". Ik zal het als een privilege beschouwen als ik de PIGL behulpzaam kan zijn bij het zeker stellen van jullie belangen. Immers de PIGL is een belangrijk stuk "erfgoed" dat mijn lieve (groot)ouders, ooms, tantes etc. mede hebben gerealiseerd. Ik stel voor dat je contact met mij zoekt via Skype, mijn skypenaam is huib.boreel. Ik vind het wat bezwaarlijk om mijn email of telefoonr op deze site zetten. Als je dat via Skype doet kan ik je "toevoegen" en dan hebben we snel persoonlijk contact en kan ik je mijn telnr etc. geven. Ik kijk uit naar je volgende bericht. Groetend, Huib

Davy_B
User
spacer line

Omdat ik er zelf wel 's gelogeerd heb en onder meer Dicky B. en Leo M. best goed heb leren kennen, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de stand van zaken in dit toch wel spectaculaire gebeuren...

Is er nieuws?

spacer line  

Beste allemaal, belangstellenden en nieuwsgierigen,

Het is duidelijk dat er nogal wat linken liggen die met Sukamantri te maken hebben.
In 2003 was ik voor het eerst in Indonesie, drie jaar na het overlijden van mijn vader, die in Sukabumi is geboren. Zelf ben ik in 1956 te Jakarta en mijn moeder in 1914 in Bandung geboren, nogal wat Sunda bloed door de aderen. Begin 2004 heb ik van een jong stel, mijn huis op het park gekocht, na wat ik aannam gedegen informatie te hebben ingewonnen. Alles scheen te kloppen, totdat ik een aantal mede-eigenaren leerde kennen. Er is mij toen en naar aanleiding van een ge-escaleerde situatie gevraagd zaken in kaart te brengen en te adviseren hoe verder structuur en met name vertrouwen te herstellen. Dit was niet alleen een enorme klus, maar werd een lijvig boekwerk omdat achtergrond, millieu en attitude naar de grond eigenaar enorm verschilden. De allergrootste handicap is de wijze waarop sommigen NL's zich willen doen laten gelden ten koste van de daar aanwezige Indonesiers, zij zijn helaas nog steeds van mening dat zij het volste recht hebben om de bevolking te kleineren en te shofferen, om zich zeker te stellen van een kolonialistisch erfgoed. Dat werkt niet meer en het is onmogelijke om dat deze mensen aan het verstand te brengen. De schade is dan ook niet te overzien.
Historie en stand van zaken:

Januari 2008: berichten dat het park door de lokale autoriteiten is gesloten
Februari 2008: spoed ingelaste Algemene Ledenvergadering, met aansprakelijkheidsstelling van het zittende bestuur, intrekking bevoegdheden en uittreding van leden, die reeds in 2005 rapportages en aanbevelingen gedaan, met in 2006 bezwaar hadden gemaakt tegen de oprichting van een PT (bijgaand memo's)

" De stroom van berichtgeving continueert. De bronnen zijn divers en varieert van 1 Nederlandse tot 3 uit de Perumahan zelf.

Het advies van BuZa luidt: ga er niet persoonlijk naar toe en vraag niet zelf om opheldering. Het risico is te groot dat er teveel nadruk wordt gelegd op het eigen belang.
De enige die hierin kan ondersteunen en zelf kan opereren is een goede advocaat. De vraag is dan ook gesteld dat, indien Gerard toch zijn paspoort niet mocht terugkrijgen, wij Irwan Tasrif in kunnen schakelen.

Motie van wantrouwen naar het huidige Bestuur.

 Er ligt ruim een week tussen de eerste signalen en de actie tot informatie van Prinsen.
 Alle daaropvolgende informatie komen uit de Perumahan zelf en op navraag, aanvullende info van NL omwonenden.
 Uit de informatie die Prinsen verstrekt, blijkt een groot verschil met de verslaglegging vanuit de Perumahan.
 Al eerder is vastgesteld dat Prinsen zich niet op de hoogte stelt en het Bestuur niet bereid is om volledige informatie aan de leden ter hand te stellen.
 Daar waar het gaat om het veilig stellen van de belangen van de Leden, zich verschuilt achter documenten in het Bahassa Indonesia.
 Zich er op voor laat staan de juridische implicaties van genoemde documenten volledig te begrijpen, waarna vertalingen op kosten van de leden zelf moet plaatsvinden.
 Indien vervolgens blijkt dat zij zich niet terdege hebben geïnformeerd over de juridische gevolgen van de door haar gekozen weg, dit verhullen door nog meer verwarring te stichten.

In gebreke stelling van het huidige Bestuur

 Gebleken is dat het bestuur niet in staat is geweest de in Indonesië geldende norm naar behoren te volgen.
 Haar leden keer op keer schoffeert.
 Gebruik maakt van praktijken die tot strafrechterlijke vervolging en overtreding aanzet.
 Geen verantwoording wenst af te leggen aan haar leden.
 Geen verantwoordelijkheid wenst te aanvaarden voor het door haar gekozen beleid.
 Leden een onnodig risico laten lopen inzake visa aanvragen en verlengingen.
 Selecties toepast wie er voor de AL Vergaderingen worden uitgenodigd.
 Zonder mandaten van en medeweten van Leden overgaat tot handelingen, die strijdig zijn met wetten in Nederland en Indonesie.
 Innen van gelden t.b.v. het opstellen van een nieuwe grondhuur overeenkomst onder de noemer van een PT onder valse voorwendselen.

Consequentie van bovenstaand houdt in:

 Onmiddellijke terugtreding van het huidige bestuur, zonder decharge. Leden die verder willen gaan met dit bestuur moeten zich rekenschap geven dat zij dan eveneens hoofdelijk aansprakelijk blijven voor de gevolgen van de oprichting van de PT;
Schade van leden die tijdens de sluiting van het Park niet in de woning konden,
Reiskosten,
Juridische advieskosten,
Boete, vanwege de gebrekkige informatie vanuit het Bestuur
Gewijzigde reisplannen, die ingevolge de huidige situatie moeten worden aangepast,
Schade aan de woningen, door verwaarlozing en inbraak,
Kosten beëdigd vertaler t.b.v. akten PT en aanverwante documenten,
Gevolgschade als onverkoopbaar maken van woningen op zich.
 Instellen van een Interim bestuur.
 Interim bestuur stelt voor om een nieuwe vereniging op te zetten “Belangenbehartiging Gebruikers Sukamantri”
 Interim bestuur brengt het gedrag van de voormalig Penningmeester aan de orde,
 De ingeslagen weg om een PT op te zetten wordt stopgezet.
 Interim bestuur zet de plannen uiteen, hoe verder te gaan…."

Uikomst van de AL vergadering:

" Na bestudering van de aangepaste Statuten, gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Delft, die niet door de leden van de Vereniging Park Sukamantri zijn ontvangen, blijkt het hierna volgende;

In de “Interruptie”, wordt verwezen Artikel 8, lid 1;
 Het bestuur behoort uit minimaal 5 leden te bestaan:
Artikel 8, lid 1, houdt in dat een verdeling van stemgerechtigden het voltallige bestuur en hun partners 10 stemmen vertegenwoordigen, terwijl vanuit de Algemene Ledenvergadering hooguit 25 stemmen zouden kunnen worden uitgebracht. In deze verdeling zal nimmer een uitgesproken tweederde meerderheid kunnen blijken, hiertoe zijn slechts maximaal 15 stemmen haalbaar, terwijl in deze bepaling een aantal van 20 of meer geldt, waardoor deze Statutaire bepaling onaanvaardbaar is,
o Het bestuur heeft ook verzaakt aan de leden te melden of er en wie de huidige secretaris van het bestuur is,

 Het bestuur is al op 23 november 2004 aangetreden,
o De aanstelling is drie jaar geldig. Voorstel tot nieuwe verkiezingen, zoals behoort, is niet aan de orde gesteld.

 Pas tijdens de Algemene Ledenvergadering is bevestigd dat de grond en woningen van de leden als fictief vermogen zijn opgevoerd, zonder overleg van alle ter zake doende informatie, akten en zonder de daarbij horende gelegaliseerde mandaten van de leden.
 Het bestuur is op voorspraak van haar Penningmeester overgegaan tot overheveling van de doelstelling van de Vereniging in een commercieel rechtpersoon in Indonesië t.w. een handelsmaatschappij, en heeft ingestemd om de VPS, in de persoon dhr. Oost, door derden (dhr. Adnan – voor leden onbekend) te laten vertegenwoordigen.
 De Ledenvergadering heeft nu moeten vernemen dat er sprake is van een Stille Vennoot, welke identiteit de Ledenvergadering werd ontzegd. Op aandringen van de Penningmeester is de identiteit van deze SV voor de leden tot op heden verzwegen,
o Het bestuur heeft zich daardoor onherroepelijk verbonden aan de risico’s die deze handeling met zich meebrengt en is hoofdelijk aansprakelijk voor alle schade in deze.

Uit het hierboven vermelde moet worden vastgesteld dat het bestuur met het opzetten van een PT in Indonesië in gebreke wordt gesteld volgens de door haar neergelegde statuten volgens Artikel 2, lid 1 a,
 “Het beheren en onderhouden van de huizen, tuinen en voorzieningen die zich bevinden op het Park Sukamantri te Sukabumi, Indonesië”
 En in strijd is met Artikel 2, lid 1 c, de doelstelling van de VPS vs. het oprichten van een PT in Indonesië,

Door het overdragen en onderbrengen van de gronden en huizen als fictief vermogen onder een Indonesische PT, waarbij toezegging is gedaan over aandelen en certificaten, is vastgesteld dat deze, ondanks het feit dat het bestuur hiertoe geld van leden heeft ontvangen, die tot op heden niet zijn geleverd. Door deze overdracht, c.q. vervreemding (quid pro quo) heeft de Vereniging Park Sukamantri geen leden meer die “eigenaar” zijn of worden van onroerend goed op het Park Sukamantri, gelegen in Indonesië, volgens Artikel 4, lid 3. Zij heeft zichzelf als Vereniging en bestuur hiermee overbodig gemaakt.

De stelling kan worden ingenomen dat mw. Prinsen slechts uit naam van een demissionaire Vereniging namens individuen de voorgestelde onderhandelingen kan voeren. Een bericht hiertoe zal vertaald worden in het Engels en het Bahassa Indonesia.

Ons verzoek om als bestuur per direct terug te treden, is niet gehoord. Wel is aangegeven dat indien het bestuur ons verzoek tot terugrekking inwilligt en de functies neerlegt, zal er overwogen worden om de beslissing tot afsplitsing te herroepen. E.e.a. hangt samen met een gedegen financieel onderzoek en verschaft het scheidende bestuur geen decharge vóórdat het rapport daartoe is bestudeerd. In de Interruptie stelt voor een Interim bestuur aan te stellen met de daarbij opgelegde taken uitdrukkelijk verwoord."

1. Het park is nog steeds dicht
2. Het bestuur van de Vereniging hier in NL, die zich bij eigen handelen heeft opgeheven door het OG in een PT (=BV) onder te brengen en er sprake is van ontvreemding op grond van eigen Statuten, valt nog steeds ex-leden lastig met dreigbrieven.

Wordt vervolgd.....

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

wat een rotzooi allemaal.
Je zou mss vaag herrineren dat ik ooit bij je thuis geweest ben in Nld (2003?) om te informeren of ik lid kan worden.
Sonja was ook aanwezig.
Ben ook in 2005 met mijn vrouw en zoon gaan kijken omdat ze belangstwelling hebben voor de park.
in 2003 heb ik toen al aangekaart dat de rechtsvorm niet klopte , en heb voor gesteld om het te veranderen , ben zelfs toen bereid om me " in te kopen" .
Hoop dat het allemaal alsnog geregeld kan worden.
Het is een mooie park en er lopen daar aardige mensen rond zoals bart en marriane .
Die zou ik als mijn buurman willen hebben.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

De Ledenvergadering heeft nu moeten vernemen dat er sprake is van een Stille Vennoot , welke identiteit de Ledenvergadering werd ontzegd. Op aandringen van de Penningmeester is de identiteit van deze SV voor de leden tot op heden verzwegen,

Heeft een PT dan een stille vennoot ?
Alle aandeelhouders van een PT moet toch bekend zijn bij de Notaris die de akte van oprichting laat paseren.?

spacer line  

Je hebt volledig gelijk, echter het bestuur van de Vereniging Park Sukamantri heeft zich alle recht voorbehouden. Alleen enkele van die met het bestuur heulende leden heeft inzage gehad. Anderen, waaronder de in dit Forum behorende ex-leden is systematisch informatie onthouden.

De dreigmenten, tot aan deurwaarders om bijdragen te innen, terwijl overduidelijk is gebleken dat door het sluiten van het Park, aan het huishoudelijk personeel geen werkzaamheden aan de huizen kan worden uitgevoerd luidt alsvolgt:

"Zoals aan U in bovengenoemde brief vermeldt zullen de volgende acties nu in gang worden gezet:

• De elektriciteit en water toevoer worden nu stopgezet. Dit houdt tevens in dat Uw huis gedurende de nachtelijke uren niet meer verlicht zal zijn. De VPS voelt zich op geen enkele wijze verantwoordelijk wat er gedurende deze periode met Uw huis gebeurd en zal dan ook alle claims t.a.v. vernieling of diefstal naast zich neerleggen. De bewakers zullen eveneens geen extra toezicht houden op Uw onverlichte huizen.

• De schoonmaak werkzaamheden alsook eventuele reparaties aan Uw huis worden verder niet meer uitgevoerd. De parkmanager zal niemand meer in Uw huizen toelaten en er op toezien dat deze werkzaamheden dan ook niet door derde c.q. door eigen personeel worden uitgevoerd.

• De sleutels van Uw huizen worden in bewaring gesteld bij de parkmanager die deze vervolgens opbergt in de kluis.

• Verder wordt U vanaf 1 juni 2008 de toegang tot het park ontzegt.

Uw weigering tot betaling kan helaas verstrekkende gevolgen kunnen hebben voor ons
personeel.

Om continuïteit van het Park te garanderen zullen de exploitatiekosten van het Park moeten worden aangepast aan de hoogte van de inkomsten die de overgebleven leden maandelijks opbrengen.
Dit zal dus kunnen inhouden dat gedeelte van het personeel door uw toedoen zal moeten afvloeien. Aan de betreffende medewerkers zullen wij dan ook vertellen dat hun ontslag een gevolg is van uw weigering.

Met vriendelijke groeten,

Sonja Prinsen
Voorzitter VPS."

Het triest van het bovenstaande is dat de persoon in kwestie zich nog steeds inbeeldt dat er een VPS bestaat. Uit hoofde van die onterechte overtuiging worden er nog steeds in Indonesie bevelen uitgedeeld en (financiele) toezeggingen gedaan.

Ik herinner me vaag een ontmoeting, als ik me goed herinner ben jij wel Indonesisch staatsburger en volledig gerechtigd grond te bezitten, je vrouw is Nederlandse en jullie hebben mijn huis bezocht op het Park.

Helaas moet ik je teleurstellen wat betreft je indruk over de door jou genoemde personen; deze zijn met alle verdachtmakerijen over DB begonnen en hebben zich in the Peruhmahan zeer ongeliefd gemaakt. Zo zie je, het vraagt de nodige tijd en aandacht om mensen op waarde te schatten. De grote verantwoordelijke, die zich ook heeft uitgeroepen als commissaris van de PT, is een goede vriend van deze personen. Nu het juridisch te heet onder de voeten wordt, heeft hij zijn commissariaat over gedaan aan een Indonesisch staatsburger in Sukabumi, die weliswaar bij ons bekend is, en waarvan wij weten dat haar familie verre van gelukkig is met deze stap.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Dat er 2 kampen zijn is mij bekend .

Laten we kort zijn , alle rechtshandelingen die in strijd is met de wet is nietig(of nietig te verklaren bij de rechtbank).
Een P.T oprichten moet ook gebaseerd zijn op Indonesische wetten , en de aandeelhouders zijn als ik me niet vergist ook de "baas" van de PT.
Staat gewoon beschreven in de UU.PT .
Een bestuur die " niet namens" de aandeelhouders gaat optreden kan je ook wegsturen .
En alle gevolgen die voortkomen uit de onrechtmatige handelingen van de bestuur kan men ook aansprakelijk stellen bij de bestuur cq komisaris.
Trouwens men moet ook 2 zaken uit elkaar halen , de vereniging (VPS) die onder de Nederlandse wet valt (?) en de PT die onder de Indonesische wet valt.

* echter het bestuur van de Vereniging Park Sukamantri heeft zich alle recht voorbehouden. Alleen enkele van die met het bestuur heulende leden heeft inzage gehad. Anderen, waaronder de in dit Forum behorende ex-leden is systematisch informatie onthouden.

Hoezo , alle recht voorbehouden ?
Volgens welke recht(systeem ?).

* Dit zal dus kunnen inhouden dat gedeelte van het personeel door uw toedoen zal moeten afvloeien. Aan de betreffende medewerkers zullen wij dan ook vertellen dat hun ontslag een gevolg is van uw weigering.

"zullen we dan ook vertellen"
Daar moet ik echt om lachen.
Dan zou ik de bestuur aansprakelijk stellen als er onrechtmatige daad werd gepleegd bij mijn eigendommen, al is het gepleegd door onbekende derden.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,347,246 topic views - 223,770 posts - 13,516 topics - 16,725 members - last post @ 20-11-2017 13:53 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,344,607 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com