indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jbjbjb
User
spacer line

Hallo,

Ik ga binnenkort op vakantie naar kuta.
Is het mogelijk om daar gekochte spullen naar nederland te sturen zoals dvd`s,kleding en parfum?
En zo ja wat kost dat .
Is dit dan legaal?

vriendelijke bedankt, jochem Bosch

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

De kosten zijn per kilo.
Luchtvracht?

It's only kinky the first time.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Met parfum ligt het natuurlijk iets anders !

It's only kinky the first time.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Parfum mag niet onbeperkt ingevoerd worden, de overige producten wel, maar namaak wordt in beslag genomen (boete krijg je nagezonden) en uiteraard moet je wel gewoon BTW en invoerrechten over zendingen duurder als 22 euro (of iets in die richting) betalen.

jbjbjb
User
spacer line

als ik alles in een doos doe, dicht tape en verstuur, wordt dat gecontroleerd?

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Hebben we net gedaan na onze bruiloft, kleine hoeveelheden kán, maar als t in de tientallen kilo's loopt dan kom je al snel op bedragen van een paar honderd euro's. Wij waren voor 45-50kg ongeveer 300 euro kwijt na heel veel afdingen. Da's via Qatar Airways, airport to airport van JKT naar Schiphol. Al met al dus niet aan te raden, want t kost heel wat uitzoekwerk om tot een goede deal te komen. Overigens was onze deal exclusief het transport van Bandung naar JKT Soekarno-Hatta.

From Dayeuhkolot with love

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 04-05-2008 12:03 jbjbjb wrote:
als ik alles in een doos doe, dicht tape en verstuur, wordt dat gecontroleerd?
De kans bestaat, zeker als het pakket groter is dan brievenbuspost, want dat heeft vrijwel zeker meer waarde dan 22 euro namelijk. Houd er ook rekening mee dat prijzen geschat worden (Nederlandse prijzen dus) als er geen bonnetjes bij zitten. Dan mag je extra veel btw en invoerrechten betalen. Emoticon: Puh!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Maar als je die spullen uit Kuta haalt, dan heb je al dikke kans dat deze al Nederlandse prijzen hebben, dus dan maakt het niet veel meer uit. Emoticon: Wink

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Oefff. Bonnetjes erbij lijkt me geen goed idee. Je moet een pakket juist opsturen als "personal belongings" en dan kun je het beste je oude kleren opsturen en je nieuw gekochte waren in je koffer meenemen. Personal belongings hebben namelijk geen waarde. DVD's, nieuwe kleding en parfum dus zeker niet opsturen. Bovendien neem ik aan dat je illegale DVD's bedoelt, want die neemt iedereen mee naar huis.

spacer line  

DVD's opsturen heb ik een keertje gedaan, illegale dan natuurlijk, orginele kan je hier bijna niet eens aankomen.
De reden was heel simpel, als je ze meeneemt en je word bij de grens gepakt ben je goed de lul, als je ze opstuurt naar jezelf kan je altijd zeggen dat je nergens van wist en dat iemand die je niet kent het naar je verstuurd heeft.
Nou, daar heb ik dus wel gebruik van moeten maken want het pakketje kwam niet aan, wel kreeg ik een brief in de bus van de douane, of ik even wilde tekenen dat de DVD's naar mij verstuurd van mij waren. he he he.
Natuurlijk niet getekend en ook niet op gereageerd.
Verder niks meer van gehoord.

Greetz

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 04-05-2008 18:48 dutchguy1000 wrote:
DVDs opsturen heb ik een keertje gedaan, illegale dan natuurlijk, orginele kan je hier bijna niet eens aankomen.
De reden was heel simpel, als je ze meeneemt en je word bij de grens gepakt ben je goed de lul, als je ze opstuurt naar jezelf kan je altijd zeggen dat je nergens van wist en dat iemand die je niet kent het naar je verstuurd heeft.
Nou, daar heb ik dus wel gebruik van moeten maken want het pakketje kwam niet aan, wel kreeg ik een brief in de bus van de douane, of ik even wilde tekenen dat de DVDs naar mij verstuurd van mij waren. he he he.
Natuurlijk niet getekend en ook niet op gereageerd.
Verder niks meer van gehoord.

Greetz

Ik wil wederom nog eens de "regel van 3" onder de aandacht brengen. Als je op AMS aankomt mag je maximaal 3 illegale stukken per categorie meebrengen. Dus 3 illegale DVD's, 3 nep Nike Tshirts en 3 Rolexen (gekocht voor 5 euro pp). 4 of meer in 1 categorie= alles geconfisceerd + boete van een paar honderd euro. Doe hier je voordeel mee!

Gracias. Sama sama

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

alle postpaketten uit zgn. 'risicolanden' (waaronder indonesie) worden 100% gescreend, dus zeker geen dvd's of parfum of merkkledij opsturen (allemaal namaak natuurlijk als dat uit indonesie komt), eigenlijk heb je minder risico als je dat gewoon in de bagage meeneemt, dan is het gewoon een kwestie van pech als de douane je controleert.....

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Neem t altijd in mn bagage mee, ook kennissen van mij. Als je gepakt wordt moet je je er flink uit weten te lullen. Nóóit verpakkingen erbij, altijd gewoon drie DVD's gezamenlijk in een doosje doen ofzo. In elk geval zorgen dat niets er nieuw uit ziet. Nepkleding koop ik niet, maar mocht je daarin geïnteresseerd zijn, dan zou ik in elk geval zorgen dat t er niet nieuw meer uitziet. Enkele vlekken doen wonderen. Als ze zeggen dat je dat daar illegaal gekocht hebt, dan zeg je gewoon iets als "Ziet dit er soms uit als een nieuw shirt?"
Belangrijkste is dat je alles met mate moet doen.

spacer line  

Ander truukje is: koop een (externe) harde schijf, 240 gig kost al niet echt veel en kopieer alles erop, op een 240 gig harde schijf gaan een hoop dvdtjes.

Greetz

spacer line  

On 04-05-2008 18:57 kiwimave wrote:

...

Ik wil wederom nog eens de "regel van 3" onder de aandacht brengen. Als je op AMS aankomt mag je maximaal 3 illegale stukken per categorie meebrengen. Dus 3 illegale DVDs, 3 nep Nike Tshirts en 3 Rolexen (gekocht voor 5 euro pp). 4 of meer in 1 categorie= alles geconfisceerd + boete van een paar honderd euro. Doe hier je voordeel mee!

Je zou nog haast gaan denken wat een fantastische en vooral coulante organistatie is die Nederlandse douanedienst (=Belastingdienst) toch eigenlijk.....Niet dus! Laat ze eerst maar eens het hoogste belastingtarief 20% verlagen dan gaan we echt van ze houden. (sorry offtopic gelul van een gefrustreerde belastingbetaler)

Robert
User
User icon of Robert
spacer line

Pakket zeepost onder de 20 kgs ongeveer 450.000 Rp.
Transit ong 2 maanden.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

450.000 rupiah? Vergeet t maar, komen héél veel kosten bovenop. Ook in Nederland betaal je handlingkosten, storage, etc etc...

Wij hebben net een pakket opgehaald van 37kg per luchtvracht. Kost ongeveer 350 euro all-in. Goedkoper met zeevracht is praktisch onmogelijk (ik werk zelf in de scheepvaartindustrie) en duurt nog lang ook. Nu was t binnen twee dagen in Nederland. We hebben er wat wat doeken ingedaan van lokale schilders, zonder problemen langs de douane gekomen. Kunnen we in NL verkopen, zouden we dat willen.

Robert
User
User icon of Robert
spacer line

On 06-05-2008 22:15 monyet wrote:
450.000 rupiah? Vergeet t maar, komen héél veel kosten bovenop. Ook in Nederland betaal je handlingkosten, storage, etc etc...

Wij hebben net een pakket opgehaald van 37kg per luchtvracht. Kost ongeveer 350 euro all-in. Goedkoper met zeevracht is praktisch onmogelijk (ik werk zelf in de scheepvaartindustrie) en duurt nog lang ook. Nu was t binnen twee dagen in Nederland. We hebben er wat wat doeken ingedaan van lokale schilders, zonder problemen langs de douane gekomen. Kunnen we in NL verkopen, zouden we dat willen.

Dan geloof je het toch niet, ik vertel alleen mijn ervaringen. En als je zo in de scheepvaartindustrie zit moet je ook een beetje creatief kunnen denken en de regels kennen betreffende belastingvrij invoeren. Er is een verschil tussen zeevracht en zeepost. Eerst even nadenken voordat je dingen zomaar denkt beter te weten Emoticon: Wink

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

men raadpleeg dan de indonesische tante pos.

http://www.posindonesia.co.id/

20 Belanda 12.00 15.42 18.83 27.38 35.91 44.45 1.70

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Pos Indonesia is ons sterk afgeraden. Raken heel veel pakketjes zoek omdat ze van haven naar haven gaan. Bovendien zijn die prijzen op hun site van 2000 en inmiddels scheelt t heel erg weinig met airport-to-airport. We hebben t nog laten checken door een Area Manager van Pos Indonesia, da's n vriend van mn zwager. Van Nederland naar Indonesië was wel betrouwbaarder zei hij, maar andersom is een groot risico.

Overigens hebben wij ons pakket uiteraard belastingvrij ingevoerd.

Robert
User
User icon of Robert
spacer line

On 07-05-2008 19:47 monyet wrote:
Pos Indonesia is ons sterk afgeraden. Raken heel veel pakketjes zoek omdat ze van haven naar haven gaan. Bovendien zijn die prijzen op hun site van 2000 en inmiddels scheelt t heel erg weinig met airport-to-airport. We hebben t nog laten checken door een Area Manager van Pos Indonesia, das n vriend van mn zwager.

Wat raar dan dat ik in de afgelopen 6 jaar geen enkel van de 4 pakketten per jaar ben kwijtgeraakt en dat ik voor het laatste pakket 475.000 Rp betaalde.

Ik ben blij dat je het goed hebt laten uitzoeken door de vriend van je zwager want nu weet ik dus dat ik al die jaren vreselijk veel geluk heb gehad Emoticon: Party!

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Is goed mogelijk. Hoe zwaar en hoe groot was dat pakket?

Robert
User
User icon of Robert
spacer line

Um.... 19 kgs

Misschien is het beter dat ik voortaan [sarcasm] tags [/sarcasm] erbij zet Emoticon: Wink

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Bovendien zijn die prijzen op hun site van 2000
En nog steeds actueel, ik betaalde gisteren US$23 voor een brief, kon betaald worden in IDR, er werd IDR9.300 voor de US$ gerekend, valt niets van te zeggen.
Minder is echter de Track en Trace service, die gaat tot Jakarta verlaten en daar houd het op.
Dit werd in het verleden opgelost door een medewerkster van klantenservice, zij heeft toen nagekeken of de brief was afgeleverd en mij de garantie gegeven dat het pakket was afgeleverd, dit klopte inderdaad, dat pakket was 3 werkdagen onderweg.

TNT Indonesia heeft ondertussen wel de tarieven verhoogd met meer dan 30% , daar zou de brief van gisteren ongeveer IDR450.000 hebben gekost.
TNT rekent voor de US$ een minder goede koers, gisteren zou dat IDR9.500 zijn geweest.
Bij TNT bleven in het verleden vaker brieven naar mij dagenlang op de luchthaven in Jakarta liggen omdat er geen vlucht was naar Malang, geen mens die er aandacht dat via Surabaya ook mogelijk was.
Dit is na een fax naar het hoofdkantoor van TNT in Nederland nu opgelost.
Een aangetekende brief versturen vanuit Nederland is voordeliger.
De Track en Trace service van TNT is goed.

Ik schrijf niet gauw negatief over Indonesië, postbezorging is echter een van de mindere zaken als je hier woont.
In Bali werd mijn post gestolen, ik weet voor 99% wie dat regelde, had ik actie ondernomen was de postbode zijn baan kwijtgeraakt en de opdrachtgever zou nergens vanaf weten als het er op aan kwam.
Dit heb ik destijds besproken met iemand met een hoge functie op het postkantoor in Malang en dus geen actie ondernomen.

Voor binnenlandse post is TIKI/JNE een perfecte oplossing, gewoon erg snel en heel voordelig en tot op heden geen klagen, ook niet van post naar Bali.
TIKI/JNE heeft in Java in elke kleine stad wel een kantoor.
Jan

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Nogmaals, als alles goed gaat dan heb je geluk gehad. Maar als je kostbare spullen verstuurd dan wil je wel weten waarje terecht kunt als er iets mis gaat. En service hoef je van Indonesische bedrijven doorgaans niet te verwachten.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,329,860 topic views - 233,655 posts - 13,687 topics - 24,478 members - last post @ 20-09-2019 06:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,410,845 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com