indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Hotels in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

schaijk38
User
spacer line

Hallo Beste Mensen,

Wie oh wie weet wanneer de verbouwing van Hotel Quirin afgerond zal zijn. Wij komen in eind September dit jaar aan en hebben al geboekt bij het hotel, dus dat is helemaal rond. Vraag 2 is dat ik geinteresseerd ben in het hotel. Aangezien de eigenaren Chinees van afkomst zijn ben ik benieuwd hoe je zoiets vraagt. Is het brutaal, of is het zinloos. Waarschijnlijk is het zo dat zodra ik als Nederlander informeer de prijs gigantisch omhoog gaat of....ze me niet serieus nemen. Of...de prijs al zo hoog is dat ik er compleet van af moet zien. En wat moet je kunnen om zoiets te runnen, diploma's en vergunningen. enz enz.
wie heeft informatie voor mij over dit allles. De verbouwing hopelijk is op tijd klaar.

met groet

Henri van Schaijk Emoticon: Blush

schaijk38
User
spacer line

Vergeten te vertellen dat het hier gaat om Hotel Quirin in Semarang.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar 'Hotel Observaties'.

schaijk38, heb je in Nederland wel eens een hotel gerund? Zo nee, waarom denk je dat je dat in Indonesie wel kan? Je kunt beter gewoon bij het begin beginnen met vragen stellen, bij jezelf Emoticon: Wink

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Chinezen zijn zakelijke mensen.
Dus je kan de eigenaren gewoon benaderen (niet rechtstreeks).
Als het kan ga je vragen via een " bemiddelaar" , een Indonesier (van Chinese afkomst).
Semarang is een kleine dorp , waar iedereen bijna iedereen kent.

De vraag is , weet je zeker dat ze het willen verkopen ?
Want je schrijft zelf dat ze aan het verbouwen zijn , . Betekent dus dat ze goede mogelijkheden zien in het voortzetten van de zaak.
Dus waarom zouden ze gaan verkopen ? .
Zelfs een compagnonschap is voor de huidige eigenaren niet zo' n aantrekkelijke mogelijkheid.
Meestal zoeken ze vreemd vermogen.in hun eigen kringen .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Onderzoek inderdaad eerst de situatie eens. Je kunt niet zomaar een hotel kopen. Als je verstandig bent, verdiep je je eerst in de omgeving en kijk je of er uberhaupt geld te verdienen valt. Je wil uiteraard internationale klanten want een hotel met alleen Indonesische klanten is vragen om problemen. Semarang daarbij is bepaald niet de toeristenstad bij uitstek. Als je een hotel succesvol wil runnen is een cursus hotel management absoluut vereist. Daarbij moet je financieel goed je zaakjes op orde hebben (cursus boekhouding?) en de Indonesische wet omtrent dit soort ondernemerschap door en door kennen. Dus bezint eer ge begint.

From Dayeuhkolot with love

tomysu
User
spacer line

sidia jij schrijft quote>>> Semarang is een kleine dorp , waar iedereen bijna iedereen kent ..... wel een groot dorp dan heeft een geschat inwoner aantal van 1 1/2 miljoen mensen en die zouden mekaar ook allemaal kennen ook nog wow wordt er stil van .............en inderdaad semarang verre van een toeristenstad maar wel heel veel zakenmensen maar die gaan weer niet in een middenmoot hotelletje zitten en een verbouwing zegt ook niets want alles is te koop als de prijs maar goed is ben zelf een hotel aan het bouwen en als er iemand komt die er een goede prijs voor geeft ........... krijgt hij zo de sleutels

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Beste T.
Ik ben geboren , groot gebracht in Jakarta.
Heb ook nog een klein bezit - aandeeltje in een klein huis in Jakarta.
Dus is Semarang een dorp.

Over Semarang , ik heb daar bekenden , een goede vriend , ex studiegenoot uit Nederland is een chinese jongen van 1 van de oude(re) chinese families in Semarang.
Voor de oude chinese garde ,de oude zakenmensen uit de "kongsi"tijd (niet de nwe rijken) is Semarang een kleine dorp.
Iedereen kent iedereen. Soms is er een verbinding tussen de oude en nwe geldbronnen.
Sorry kan geen namen noemen (ma'af) , krijg ik gelijk een adpokaat aan me broek.
Als je al zo lang in Indonesia woont zal je ook wel weten hoe de zaken daar geregeld werd .
Je moet tot een "Keluarga Besar" behoren om mee te kunnen spelen.
Je moet tot bepaalde Group gelieerd kunnen worden.
Vandaar dat ik schreef "iedereen kent iedereen."
Anders ben je gewoon een Babah Cina die kelontong artikelen verkopen , of je heb een vcd rental om de hoek.
Bisa diCek mas.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

advo999
User
User icon of advo999
spacer line

Beste Henri,
Ik woon zelf ongeveer 6 maanden per jaar in Semarang en ik zou mij wel 10 keer bedenken voordat ik daar een hotel zou overnemen. Er worden op dit moment verscheidene grote hotels gebouwd. Waarschijnlijk bouwen voor leegstand. Als je de onderhandeling wil ingaan ga er dan vanuit dat het een langdurig proces is en dat je op vele administratieve problemen gaat lopen.
Daarnaast vraag ik mij af of je voldoende Indonesische vertrouwenspersonen kent. Je loopt anders namelijk enorme risisco's.
Als je meer info wilt stuur dan maar een mailtje.

Het is een WONDERBAARLIJK land.....

tomysu
User
spacer line

owww sidia vergeleken met jakarta is alles een dorp natuurlijk ook ik kom daar dus (met tegenzin) geregeld heb er zelfs een huis gekocht in pemata ijo omdat mijn zoon daar speciaal wil studeren maar vergeleken met bijv. magelang is semarang dus weer een grote stad ligt er maar aan hoe je het bekijkt of hoe je het neerschrijft en inderdaad al het geld (nieuw en oud) kent elkaar dus heb je ook helemaal gelijk in is in mijn dorp/stad ook niet anders maar heb je gewoon een beetje onduidelijk gepost dus

schaijk38
User
spacer line

Beste mensen,

Dank u wel voor al uw antwoorden en adviezen. Het belangrijkste voor mij is nu eigenlijk te weten of Hotel Quirin te Semarang klaar is in September van dit jaar met de renovatie.
Wij gaan dan daar weer naar toe en hebben Hotel Quirin alweer geboekt voor onze overnachtingen aldaar.
Tja een hotel beginnen, dat is dus ruim moeilijker dan ik dacht, maar ik dacht het over te kunnen nemen en dan alles voorlopig laten zoals het is. Het Hotel loopt al goed, en ik weet dat er tamelijk veel nieuwe hotels zijn bijgekomen ook.

Nogmaals bedankt voor al uw adviezen, en mocht u info hebben wanneer de verbouwing klaar is. Dan heel graag.

gr.

Henri Emoticon: Worship

nuraini
User
spacer line

he henri, hoe gaat het met je vrouw? ik heb je lang niet gesproken. werk je nog steeds bij 4ak?

schaijk38
User
spacer line

Alles naar wens hier hoor Martine, bij jou ook alles oké. groetjes uit het mooie Brabant. Emoticon: Bye bye

Hitami
User
spacer line

Dit soort verhalen hoor ik vaak. Lucht kastelen zijn dat maar zelf impotent !

schaijk38
User
spacer line

Ik weet niet wat u bedoelt Hitami. Waarschijnlijk begrijp ik u verkeerd.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

94,618,867 topic views - 242,009 posts - 13,759 topics - 35,450 members - last post @ 15-10-2021 19:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

154,245,357 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com