indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Geloof in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 13-05-2008 09:52 zieleffe wrote:
Marsel je hebt helemaal gelijk.
Je zult mij nergens zien waar het al boven de 100 mensen bij elkaar komen.
Niet dat ik mensen schuw bent maar omdat ik het gedrag van hen ook niet mag.
Zie weer in Bloemendaal massale vecht partij op het strand.
En als je dan door lees dan zijn het de Marrokaantjes die de boel verzieken, omdat hun geloof die naakt loperei niet wensen.

Effe wat kranten, waaronder de Telegraaf, gelezen wat betreft het nieuws hierover en wat lees ik???

Het is nog allemaal onbekend, maar onze deskundige op dat gebied Zieleffe weet meteen al te melden dat het ging om Marokkaantjes die zich stoorden aan naaktloperij. Nu weet ik wel dat je zijn berichten niet alleen moet nemen met een korreltje zout, maar meer met een ton zout en dan zeg ik het het nog voorzichtig. Zelden iemand meegemaakt die zo vol vooroordelen meteen alles weet van de hoed en de rand.
Wist je trouwens Zieleffe dat op Koninginnennacht in Zeeland een groep baldadige jongeren zich zo ernstig misdroegen dat een postbode hen op hun gedrag aanspraak. Als loon werd hij met een loden pijp doodgeslagen. Twee jongeren zijn al opgepakt. Laten het nu toch autochtone jongeren zijn van gereformeerde huize? Ernstige misdragingen schijnen toch niet alleen gebonden te zijn aan een bepaalde huidskleur, ras of nationaliteit. Schijnt bij elke bevolkingsgroep wel voor te komen. Maar dat is aan jou toch niet besteed met jouw eenzijdige, xenefobe kijk op de wereld. Je wordt met de dag ongeloofwaardiger met al jouw verzinsels. Straks ga je nog beweren dat Sinterklaas echt bestaat. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 13-05-2008 19:26 dutchguy1000 wrote:
Tsjonge jonge jonge, wat een reacties....
Ten eerste; ik woon zon kleine 5 jaar hier, rijd 3,5 jaar rond in jakarta. beetje leren lezen zou wel fijn zijn.
Verder merk ik veel en veel minder van problemen tussen religies hier dan ik in Nederland wel gelijk voelde toen ik maar 10 dagen in die 5 jaar even terug was.
Dat er in het verleden hier dingen gebeurd zijn die wel zo waren weet ik niet, maar het schijnt dat ze daar wel van geleerd hebben omdat ik dat in ieder geval niet voel hier de laatste 5 jaar dat ik hier nu leef en ik ben echt niet zon expat die alleen maar in de expat kringen leeft. Nee hoor, ik leef meer tussen de locale bevolking dan de meerderheid van de forum gangers hier.

In Nederland hoor ik alleen maar verhalen dat het gestaag erger aan het worden is, hier in Indonesie denk ik dat dat niet het geval is, tenminste, dat is mijn ervaring.

Schijnbaar wat gefrustreerden hier, die duidelijk niet goed weten wat ze nu eigenlijk willen en alleen maar lopen te kankeren over Indonesie waar ze erg overduidelijk HEEL graag weg willen maar mischien om een een of andere reden niet kunnen moeten hun frustraties kwijt en kunnen om een voor mij onverklaarbare reden het niet velen dat ik positievere gedachtes heb wat dit betreft.

Ik vind het allemaal erg zielig wat ik lees van de mensen hier...

Het is mij nu erg duidelijk dat het verloren energie is hier ook maar het kleinste positieve gevoel dat ik heb te tonen, word gelijk de pan in gehakt door de grootste frusten hier......

De groeten....... zieligerds...... Emoticon: Frustrated Emoticon: Bye bye

Ongelooflijk wat een arrogantie en naieviteit. Ik ben het 100% met u eens dat uw priveproblemen hier niets mee te maken hebben. Maar dat u ziende blind bent: ".......Dat er in het verleden hier dingen gebeurd zijn......". Mijn beste man, dat is een paar weken geleden gebeurd met de Ahmadiyah (nog niet eens afelopen).

Die 5 jaar dat u hier in het land verblijft, heeft u niet meer kennis van land en volk opgeleverd dan een gemiddelde toerist die hoogstwaarschijnlijk zijn/haar ogen en oren beter open heeft staan dan u. En dan nog beperkt tot Jakarta. Wake up, Indonesia is groter dan Jakarta.

".....ik ben echt niet zon expat die alleen maar in de expat kringen leeft. Nee hoor, ik leef meer tussen de locale bevolking dan de meerderheid van de forum gangers hier.....". Wederom een vreselijk arrogante opmerking. Tussen welke lokale bevolking woont u dan? Blijkbaar bent u niet in staat om werkelijk met hen te communiceren, verder dan het normale basa basi -gedoe komt u niet, want als u werkelijk contact had, zou u deze uitspraken niet doen. Of is uw "droombeeld" aangetast? (By the way: er zijn hier in het land voldoende expats/bule's/londho's die een fictief beeld van land en volk in stand houden om hun droom niet kapot gemaakt te zien worden door keiharde werkelijkheid.)

"Schijnbaar wat gefrustreerden hier, die duidelijk niet goed weten wat ze nu eigenlijk willen en alleen maar lopen te kankeren over Indonesie". Kom op zeg, realiteit heeft niets met kankeren te maken. Dat is niet Indonesie afzeiken maar pure realiteit (n.b. 2x voorpaginanieuws in eigen land en discussiepunt vorige week bij 2 nationale conferenties van vooraanstaande Indonesiers in de poilitiek). Hallo zeg, dan zijn de Indonesiers dus ook allemaal gefrustreerden die niet goed weten wat ze willen en alleen maar lopen te kankeren over eigen land.

"Ik vind het allemaal erg zielig wat ik lees van de mensen hier..." Sorry, u bent de zieligerd hier; dat iemand zo zijn ogen en oren dicht kan doen. Dat bedoel ik nou met die vergelijking met de 2e Wereldoorlog: keihard ontkennen. Dat is dom maar ook nog gevaarlijk.

spacer line  

[quote] On 14-05-2008 02:46 Yogya-Bali wrote:

...

Ongelooflijk wat een arrogantie en naieviteit. Ik ben het 100% met u eens dat uw priveproblemen hier niets mee te maken hebben. Maar dat u ziende blind bent: ".......Dat er in het verleden hier dingen gebeurd zijn......". Mijn beste man, dat is een paar weken geleden gebeurd met de Ahmadiyah (nog niet eens afelopen).

Die 5 jaar dat u hier in het land verblijft, heeft u niet meer kennis van land en volk opgeleverd dan een gemiddelde toerist die hoogstwaarschijnlijk zijn/haar ogen en oren beter open heeft staan dan u. En dan nog beperkt tot Jakarta. Wake up, Indonesia is groter dan Jakarta.

".....ik ben echt niet zon expat die alleen maar in de expat kringen leeft. Nee hoor, ik leef meer tussen de locale bevolking dan de meerderheid van de forum gangers hier.....". Wederom een vreselijk arrogante opmerking. Tussen welke lokale bevolking woont u dan? Blijkbaar bent u niet in staat om werkelijk met hen te communiceren, verder dan het normale basa basi -gedoe komt u niet, want als u werkelijk contact had, zou u deze uitspraken niet doen. Of is uw "droombeeld" aangetast? (By the way: er zijn hier in het land voldoende expats/bules/londhos die een fictief beeld van land en volk in stand houden om hun droom niet kapot gemaakt te zien worden door keiharde werkelijkheid.)

"Schijnbaar wat gefrustreerden hier, die duidelijk niet goed weten wat ze nu eigenlijk willen en alleen maar lopen te kankeren over Indonesie". Kom op zeg, realiteit heeft niets met kankeren te maken. Dat is niet Indonesie afzeiken maar pure realiteit (n.b. 2x voorpaginanieuws in eigen land en discussiepunt vorige week bij 2 nationale conferenties van vooraanstaande Indonesiers in de poilitiek). Hallo zeg, dan zijn de Indonesiers dus ook allemaal gefrustreerden die niet goed weten wat ze willen en alleen maar lopen te kankeren over eigen land.

"Ik vind het allemaal erg zielig wat ik lees van de mensen hier..." Sorry, u bent de zieligerd hier; dat iemand zo zijn ogen en oren dicht kan doen. Dat bedoel ik nou met die vergelijking met de 2e Wereldoorlog: keihard ontkennen. Dat is dom maar ook nog gevaarlijk.
[/quote

Hier stond een niet al te vriendelijke opmerking en die is verdwenen.
Reply aangepast door Oyibo

De groeten...

spacer line  

Hey Oyibo.............?????

die opmerking was niet vriendelijk????
Kijk is even naar boven, wat daar staat geschreven.....

Even voor de duidelijkheid... ik werk in een industrie die wel degelijk heeeel dicht bij alle realiteit staat. ik weet niet of mensen het weten maar de DVD CD industrie hier staat op het randje recht en onrecht en ik heb vrienden zowel chinees en Muslim en discuseer daar geregeld mee over alle zaken die er spelen waar ik leef, zowel religie, politiek en corruptie wat erg belangrijk is in de wereld waarin ik me begeef.
Ik heb vrienden bij de politie in hogere rangen, ik heb gruwelijke ondervragingen gezien van verdachten waar mensen in hun benen geschoten werden. iets waar ik niet echt trots op ben maar wat wel de werkelijkheid is van dit land.
Het enige wat ik wil melden is dat ik in het dagelijkse leven hier veeeeel minder merk van problemen tussen verschillende religies dan bijvoorbeeld in Nederland.
Ik moet in nederland nog een boedistisch altaartje en een plek om te bidden voor moslims in de zelfde ruimte zien wat hier op veel verschillende plaatsen heel gewoon is.

Dan al de beledigingen te horen van een meneer die gezien zijn naam alleen maar in Bali en Yogya leeft, plaatsen waar het er echt niet zo heftig is als in Jakarta, en meneer Oyibo vind dat een mindere belediging dan dat ik zeg dat sommige mensen maar beter naar huis kunnen gaan als ze het allemaal zooooo erg vinden hier begrijp ik geen snars van...

Greetz

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik stel voor dat we ontopic blijven. Dutchguy.
Als je het niet eens bent met mijn toevoeging/aanpassing dan kunnen we daarover mailen. Dan komen we er vast wel uit. Het gaat wat mij betreft om de toonzetting. Voorkomen is beter dan genezen Emoticon: Wink

Voor wat betreft het ontopic gedeelte,
Beeldvorming van een ieders omgeving is gebaseerd op ervaringen.
Mensen staan anders in het leven gebaseerd op geloof en cultuur. Derhalve zullen reacties anders zijn. In intermenselijk relaties alsook naar de direkte omgeving toe. YB reflecteerde door te uitten dat ervaringen niet altijd rooskleurig zijn. Voornamelijk gebaseerd op zijn reeds lange verblijf in RI.
En de samenhang die het heeft met zijn daglijkse werk. Enigzins gechargeerd reageert hij op jouw reply. Ook ik stel vast dat ook hier op mijn werkplek mensen meer dan fatsoenlijk et elkaar omgaan. Maar onze beide ervaringen hoeven helemaal niet representafief te zijn voor de werk of leef omgeving van een ander. Wel iets om goed in de gaten te houden. Verstandhoudingen in verschillende omgevingen in RI kunnen erg afwijken. Dat staat overigens gewoon in de krant, ook hier. Ook overigens iets wat in jouw eigen reply omschreven is. Ik kan me redelijk vinden in de opmerkingen die je maakt. Samen met jou deel ik toe nu toe een goede ervaring in het werken en omgaan met mensen, in ogenschouw genomen dat we her te maken hebben met een derde wereld land. Zet dat eens in perspectief in hetzelfde in Nederland of in de eerste wereld om het zo maar te noemen.
Waarbij opgemerkt mag worden dat geloof een aanzienijke factor is en een behoorlijke inbreng heeft, die ook heel positief kan zijn.

It's only kinky the first time.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 14-05-2008 02:46 Yogya-Bali wrote:

...

Hallo zeg, dan zijn de Indonesiers dus ook allemaal gefrustreerden die niet goed weten wat ze willen en alleen maar lopen te kankeren over eigen land.

Hangt af hoe je het bekijkt.
Om dat beter te kunnen begrijpen moet men ook in staat zijn om te vergelijken , of het een soort uitlaat klep is.
Omdat kankeren (ontevredenheid) in de genen van de mens zitten.
Ik heb veel gesprekken gehad , gespreken vanaf omong kosong gehalte naar (iets) hogere nivo's nivo , vanaf de pembantu's (huishoudelijk personeel), buruh (arbeiders) , handelaren , studenten , ambetaneran , dokters , diverse PATI (perwira tinggi ), jaksa , hakim , allerlei " Logen".

Ya dat klopt , ze morren ook , hebben ook op of aanmerkingen over de politiek , economie , rechtssysteem etc . Zelf het weer (de laatste tijd) .
Zijn ze gefrustreerd ?
Sommigen wel , sommigen niet. De meesten niet .
Datzelfde zie ik , ervaar ik ook in Nederland .
Er werd en wordt ook behoorlijk gekankerd in Nederland .
Door bijna iedereen , van "laag"tot hoog .
Ik geef toe dat ik geen Jaksa (OvJ), Hakim (rechters) , PATI in mijn Nederlandse kenniskring heb , dat is de enige verschil , maar ik kan wel hier beweren dat ze mss ook op of aanmerkingen hebben .
De mate en de kwaliteit van "frustraties" is ook verschillend.
Puntje bij paaltje is men ook best tevreden.

Dezelfde geldt ook voor Indonesiers , ze verschillen niet veel met de Nederlanders.
Zo zie je ook in de posting van de leden in Indahnesia .
De meesten zijn ook tevreden over Indonesia , ondanks de tekortkomingen daarO.

Ik denk dat ik wel in staat zijn om de 2 landen en de 2 volkeren te vergelijken.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

[quote] On 14-05-2008 05:04 dutchguy1000 wrote:
[quote] On 14-05-2008 02:46 Yogya-Bali wrote:

...

Hier stond een niet al te vriendelijke opmerking en die is verdwenen.
Reply aangepast door Oyibo

De groeten... [/quote]

Kan de Moderator Break in rode letters geplaats worden ?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 14-05-2008 06:11 dutchguy1000 wrote:
Hey Oyibo.............?????

die opmerking was niet vriendelijk????
Kijk is even naar boven, wat daar staat geschreven.....

Sorry, ik ben geenszins van plan mijn opmerking over arrogant terug te trekken want uw hele reactie is ervan doordrengt tot op de bodem. Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten.
Zie hier "beetje leren lezen zou wel fijn zijn" (wie leest er hier niet eens kranten of reacties van forumleden?), "ik leef meer tussen de locale bevolking dan de meerderheid van de forum gangers hier" (o ja, bent u daar zeker van: kijk dat bedoel ik met arrogantie), "Schijnbaar wat gefrustreerden hier" (over een niet al te vriendelijke opmerking gesproken, waar haalt u die kennis vandaan?), "moeten hun frustraties kwijt" (goh, wederom wat een kennis over de forumleden), "Ik vind het allemaal erg zielig wat ik lees van de mensen hier" (ach ja, wat moet ik daar nog op zeggen), "....de grootste frusten hier......" en "....... zieligerds....." (nou ja, ik hoef aan de oplettende lezer niets meer uit te leggen).

Vervolgens beweert u dat ik alleen in Bali en Yogya leef.... U hebt toch mijn reactie gelezen waarop u hebt gereageerd??? Dan leest u toch dat ik zeker wel buiten Bali en Yogya kom (Sulawesi en Maluku waar de toenmalige brandhaarden lagen). Ik lees echter nog nergens dat u wel eens buiten Jakarta komt (trouwens ook een plaats waar ik minimaal 1x per maand ben).
Kijk dat bedoel ik nou te zeggen: u leest niet, zowel ingezonden reacties niet, de Indonesische kranten niet, de nieuwsberichten niet als enige historie over dit land niet.

Dat u meedeelt dat u er weinig van merkt, kan zijn. Maar het ontkennen is naief en gevaarlijk. Aub mr. Greetz, lees eens echt en reageer niet op iets als blijkt dat u zichzelf schuldig maakt aan een aan een ander verwijtbare praktijken en ook nog eens anderen beschuldigt niet verder dan hun woonplaats te kijken terwijl enkele reacties daarvoor duidelijk is uitgelegd waar de persoon is geweest op welke momenten.
Ik heb m.n. gereageerd op de opmerking van u dat "hier geen kerken in de hens worden gestoken" en "mensen met een ander geloof bij bosjes in elkaar getimmerd". En dat is geen uiting van uw mening maar een foute constatering die niet op de realiteit is gebaseerd. Het is al weken volop in het nieuws; op de TV wordt men ermee doodgegooid en in de kranten. En rest mij alleen nog maar te verwijzen naar een bepaalde tijdsperiode in de Europese geschiedenis waar ook bepaalde praktijken werden ontkend (of niet gezien).
Advies van mij: koop andere kranten waarin wel nieuws staat en spreek met mensen die wel op de hoogte zijn van de actualiteit.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 14-05-2008 07:35 sidia wrote:

...

Hangt af hoe je het bekijkt.
Om dat beter te kunnen begrijpen moet men ook in staat zijn om te vergelijken , of het een soort uitlaat klep is.
Omdat kankeren (ontevredenheid) in de genen van de mens zitten.

Om Sid,
Het was mijn bedoeling de uitspraak van DG "Schijnbaar wat gefrustreerden hier, die duidelijk niet goed weten wat ze nu eigenlijk willen en alleen maar lopen te kankeren over Indonesie" te pareren met het tegenovergestelde waarvan hij de forumleden beschuldige en wel "dan zijn de Indonesiers dus ook allemaal gefrustreerden die niet goed weten wat ze willen en alleen maar lopen te kankeren over eigen land". Hiermee geenszins bedoelende dat de Indonesiers ook werkelijk gefrustreerd zijn maar mee aantonende dat de forumleden dat evenmin zijn. De kwestie van godsdienstintolerantie is juist op dit moment een hot item hier in RI vanwege het verbod van de Ahmadiyah en de aanvallen van fundamentalisten op hun moskees. Ook voor de Indonesier is het een hot item. Als er dan een londho komt zeggen dat hij er niets van merkt en dat er geen intolerantie is, dan ben je niet op de hoogte van wat op dit moment een groot deel van de bevolkingbezig houdt in RI en welk item de voorpagina's siert.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Dat begrijpik ook wel , vandaar dat ik gaat relativeren.
En ook parallen trek met Nederland.
Intolerantie bestaat overal , dat zal heeft DG ook ervaren hebben.
Alleen maak hij geen problemen van.En sommigen anderen wel.
Ik ben ook eens met DG dat er gefrustreerden hier hun ongenoegen uiten.
Waarom gefrustreerd ?
Omdat ze alleen of meestal slechte dingen zien , en het ook breed uitmeten .

De Ahmadiyah kwestie is al zo oud , al tientallen jaren .Wordt nu alleen geactualiseerd door de media (dankzij iets meer persvrijheid).

De Ahmadiyah en de tegenstanders , de zgn "Puristen" kunnen door iets meer democratie en persvrijheid hun ongenoegen beter ventileren .
Bij een opkomende democratie zal altijd groepen aanwezig zijn die met hun nieuwe verworvenheden niet kunnen omgaan.

Zelfs de Nachdatul Ulama (dat had ik gelezen?) gaat ook tussenbeide komen om de Ahmadiyah als persoon-mens te beschermen indien de Staat(politie) niet in staat zijn om in te grijpen.

Hot Item ?
Mss voor de media en direct betrokkenen , al dan niet met politieke motieven.
Voor de meeste Indonesiers en de Indonesische Moslims is het een politieke issue , en de meesten hebben andere zorgen.
Hoe haal ik het eind van de maand of eind van de week..
De prijsverhogingen van Sembako bijvoorbeld .

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 03-05-2008 09:32 oyibo wrote:

Hoe tolerant is een samenleving of bent U ten opzichte van andere geloven en culturen?

.De vraag die je zou kunnen stellen in de aanwezige verschillen hoe beide samenlevingen omgaan met andere religies en de aanwezige tolerantie. In Nederland zien we momenteel het niveau van tolerantie van andere geloven dalen. Tenminste als we de media en andere bronnen volgen. Waarbij opgemerkt mag worden dat de media hierin zeker een rol heeft.

Hoe tolerant bent U tegen Uw buurman die een andere religie aanhangt. Waar liggen de grenzen van tolerantie en wat lijkt U acceptabel?

In de oorspronkelijke betekenis komt tolerantie neer op verdraagzaamheid. Men spreekt van tolerantie wanneer een persoon op basis van morele overtuigingen praktijken, overtuigingen en leefwijzen verwerpt , maar niettemin vindt dat deze
moeten worden toegestaan . Komt neer op (WIJ zijn OK, JULLIE zijn Niet-OK), maar er is geen actief verzet.

Deze betekenis van tolerantie heeft in de loop der tijd sterk aan kracht in ons landje ingeboet. Nederlanders blijken immers voornamelijk tolerant jegens datgene wat hen geen ongemak bezorgt . Is sprake van ongemak, dan worden, ook door doorgaans tolerante personen, grenzen en voorwaarden gesteld aan de tolerantie. Er wordt bijvoorbeeld aanpassing geëist

De Nederlander heeft vaak het gevoel dat het eigen redelijke gedrag wordt
geconfronteerd met onredelijk gedrag, en hun tolerantie met intolerantie.
Sympathie en begrip worden gegeven voor in de ogen van allochtonen onbelangrijke zaken zoals eten, muziek, gevoel voor ritme en dergelijke. Andere eigenschappen
worden of negatief beoordeeld (bijvoorbeeld gelovigheid), genegeerd (bijvoorbeeld taalvaardigheid), of niet aanwezig verondersteld (bijvoorbeeld leidinggevende capaciteiten). Openlijke afwijzing raakt meestal wat door allochtonen wordt gezien als kernwaarden en praktijken van de eigen cultuur of leefwijze zoals man/vrouwrelaties, partnerkeuze en opvoeding.

De inhoud van de aanpassing is immers nauwelijks aangegeven (betekent aanpassing het overnemen van eigenschappen, praktijken, overtuigingen en
leefwijzen? Welke en hoeveel) , evenmin als de eindtermen daarvan (wanneer ben je voldoende aangepast?) . Wel wordt soms de boodschap genuanceerd met de toevoeging dat aanpassen niet hoeft achter de eigen voordeur maar wel in de publieke ruimte. Dat betekent dat culturele diversiteit wordt getolereerd zolang het niet storend en zichtbaar is. In het openbaar moeten de allochtonen het liefst dus onzichtbaar zijn, niet opvallen.

Het opvattingensysteem ‘Tolerantie’ kan samenvattend derhalve worden gezien als : ‘Jullie zijn OK als jullie je aan ons aanpassen en dus worden als wij, maar eigenlijk moeten jullie vertrekken.’

Dit is een zéér beknopte samenvatting van een scriptie sociologie geschreven door een persoon die 30 jaar geleden vanuit Suriname hierheen kwam.
Deze scriptie is geschreven vanuit een bepaalde sociologische analyse waarmee ik jullie niet zal vermoeien. Voor geïnteresseerden is het boek "Ik ben O.K., jij bent O.K." van Thomas A.Harris zeker de moeite van het lezen waard. Het uitgangspunt van dit boek is hoe wij kunnen leven leven en laten leven. Staat toch wel in schril contrast met menige posting hier waarvan de bitterheid afdruipt.

marcel70
User
spacer line

Salpoldi
Nog steeds actueel in indonesie
Ahmadiyah zijn een moslim minderheid en een meerderheid in de moslim groep heeft hun moskee pas 2 weken geleden in de hens gestoken
Gewoon even een vraag is dat tolerantie of intolerantie
Waarschijnlijke reden is dat ze de koran een beetje hebbeb aangepast??
Ook zijn ze best wel tolerant naar non moslims in indonesie ,Misschien kan datr ook een reden zijn.
Ook hebben ze openlijk en meerdere malen de dingen in Poso afgekeurd
En de kerk verbrandingen rond en na het jaar 2000 ook.
Kan ook een reden zijn toh?
Want kritiek hebben naar een mede moslim,IS IN DEZE CULTUUR STERK AF TE RADEN.

Mongo pa

Becik ketitik olo Ketoro

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 14-05-2008 16:35 marcel70 wrote:

Ahmadiyah zijn een moslim minderheid en een meerderheid in de moslim groep heeft hun moskee pas 2 weken geleden in de hens gestoken

Een meerderheid in de Moslimgroep ????
Fout geformuleerd Marcel.
Je moet schrijven , een (kleine-miniscule) minderheid in de Moslimmeerderheid.

* Het is intolerantie van een kleine / miniscule Mosims die anders denken en doen dan de Moslim meerderheid in indonesia.
De meesten interesseren het niet echt , ze hebben andere zorgen of prioriteiten.
Heb je ook gelezen dat een grote Moslim organisatie de veiligheid van de Ahmadis min of meer bewaakten ?

Monggo Mas . Emoticon: Smile

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

Salpoldi
Ook hebben ze openlijk en meerdere malen de dingen in Poso afgekeurd

Onbegrijpelijk maar waar. De Indonesische christenen op Poso zien het allemaal iets scherper dan jij marcel. Zelfs zij, die er het meest van te lijden hadden, begrijpen dat niet alle moslims extremisten zijn . Steek dat maar even in jouw zak.

spacer line  

Vergelijk je Nederland en indonesie absoluut met het aantal incidenten dat zijn dat er natuurlijk meer.
Indonesie heeft 230 miljoen inwoners, Nederland 16, net zoveel als alleen de stad Jakarta.
Relatief gezien is het hier in Indonesie ongelofelijk rustig en dat heb ik ook gemerkt toen ik effe terug was in nederland waar je de spanning gewoon voelt op straat.

Zelfs in een stad als Jakarta waar het toch de grootste melt kroes van verschillende religies is merk ik er op straat en in mijn leven zo goed als niks van. tenminste veel minder dan in Nederland.

En ja, "ik leef meer tussen de locale bevolking dan de meerderheid van de forum gangers hier" Dat weet ik zeker, durf je de uitdaging aan?."Schijnbaar veel gefrustreerden hier" Ook daar ben ik zeker van gezien de ongelofelijke hoop alleen maar negatieve gedachtes en reacties over dit land terwijl ze er zelf wonen. Sorry, maar als ik gedachtes had die veel mensen hier schrijven en ook hier wonen was ik allaaaaang vertrokken.

Het doet me trouwens denken aan gesprek dat ik ooit had met een vriend in Nederland. Hij klaagde altijd over het feit dat ie zoveel belasting moest betalen in Nederland tot ik op een gegeven moment zei: Luister vriend, als je dat zooo erg vind, waarom verhuis je dan niet gewoon naar Hong Kong of zo (er zullen mischien nog veel betere alternatieven zijn maar goed) toen krabte ie even achter zijn oor en reageerde dat ie dat toch niet zag zitten omdat dan daar toch weer meer andere dingen weer niet fijn waren.
Goed dan zei ik, snap ik, maar als je dus toch het liefst hier woont hou dan in godsnaam is een keertje op met dat geklaag over die belastingen.

Jongens, lul maar wat je wilt over mij, ik bekijk de wereld tenminste vanuit een relatief positief standpunt en daar ben ik erg trots op.

Veel geluk met jullie leven waar alleen de negatieve dingen opvallen.

De groeten van mr. Greetz

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Monyet ik geloof je voor 100% mbt godsdienst discriminatie.
Ik zie het hier in Ned. de toenemende haat tegen vreemdelingen, beslist niet enkel tegen moslims.
moet dit zo? dit gaat gegarandeerd fout.
Zie jij een oplossing?
Inburgering is mislukt,kostte miljoenen en nog steeds bemoeien al die nationaliteiten zich niet met elkaar. Emoticon: Angry Emoticon: Angry

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

oyibo,
laten we eerst verdraagzaam naar elkaar zijn en zet die geloofs onenigheid even op een laag pitje.
China: nu al 13.000 doden....
en dan denk ik:waar praten we eigenlijk over?
Je zal maar je kinderen en/of je man/vrouw verliezen.
Je leven wordt nooit meer hetzelfde..

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

Salpoldi

Het is natuurlijk een retorische vraag, maar ik ben niet te beroerd om er toch maar een reactie op te geven. Mijn antwoord hierop luidt Marcel: "Dat is net zo intolerant als al jouw uitspraken over de Indonesiër" . Emoticon: Bye bye

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 14-05-2008 01:59 sapolidi wrote:

...

Effe wat kranten, waaronder de Telegraaf, gelezen wat betreft het nieuws hierover en wat lees ik???

Click to see original image

Het is nog allemaal onbekend, maar onze deskundige op dat gebied Zieleffe weet meteen al te melden dat het ging om Marokkaantjes die zich stoorden aan naaktloperij. Nu weet ik wel dat je zijn berichten niet alleen moet nemen met een korreltje zout, maar meer met een ton zout en dan zeg ik het het nog voorzichtig. Zelden iemand meegemaakt die zo vol vooroordelen meteen alles weet van de hoed en de rand.
Wist je trouwens Zieleffe dat op Koninginnennacht in Zeeland een groep baldadige jongeren zich zo ernstig misdroegen dat een postbode hen op hun gedrag aanspraak. Als loon werd hij met een loden pijp doodgeslagen. Twee jongeren zijn al opgepakt. Laten het nu toch autochtone jongeren zijn van gereformeerde huize? Ernstige misdragingen schijnen toch niet alleen gebonden te zijn aan een bepaalde huidskleur, ras of nationaliteit. Schijnt bij elke bevolkingsgroep wel voor te komen. Maar dat is aan jou toch niet besteed met jouw eenzijdige, xenefobe kijk op de wereld. Je wordt met de dag ongeloofwaardiger met al jouw verzinsels. Straks ga je nog beweren dat Sinterklaas echt bestaat. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

JA knip en plak geleuter wat moet ik met zo’n sociologische verhaal..
Dit kan ik ook knippen en plakken.

Zara Leander 13 mei 2008

In de kranten, op de tv, overal wordt er gesproken over de bendes Marokkanen die de stranden in nederland terroriseren.

Ik ben echt woedend, razend en met mij velen denk ik. Tot wanneer moeten wij Nederlanders en niet-Nederlanders, mensen die niet van geweld houden dit tolereren? Tot wanneer gaat dit door? Tot wanneer worden wij Nederlandse, blanke en vrije vrouwen nog uitgescholden en bedreigd door dit tuig? Want tuig is het. Hier helpen geen verzachtende omstandigheden meer. Dit gebeurt willens en wetens, aangezien ze er voor op de trein moeten en weet ik wat nog meer om naar de stranden komen.

Dit geweld en minachting voor onze vrouwen en jonge meisjes loopt nu toch wel de spuigaten uit. Ik snap niet dat dit nog niet uit de hand is gelopen, want dat gaat er van komen. Er komt een moment dat onze Nederlandse jeugd dit niet meer pikt, want ook zij kunnen zich niet veilig voelen bij deze onrusten. Het lijkt me niet prettig als jij als Nederlander met je vrienden en vriendinnen naar het strand gaat om daar een prettige dag te hebben, dit te laten vergallen door een stel Marokkanen die zich niet kunnen of willen aan passen.

Die hun meisjes en vrouwen voor hoer uitmaken of nog erger, ze proberen aan te randen, moet niet meer kunnen. Tot wanneer blijven de ogen van onze linkse politici gesloten? Zo gauw rechtse jongeren oproepen tot een demonstratie wordt dit geweigerd, maar deze idioten doen gewoon waar ze zin in hebben. Wanneer houdt de Nederlander op zo naïef en correct te zijn?

Mijn vriendin raadde het me af te schrijven, aangezien het toch niets uitmaakt volgens haar. Maar ik moet dit schrijven om mijn boosheid kwijt te raken. Ik ben tegen geweld maar soms is het nodig geweld te gebruiken en niet alleen door de jongeren van deze gemeenschap die niet in staat zijn in onze samenleving te leven.

En laat de regering nu eens ophouden het allemaal proberen recht te zetten met praatjes en sprookjes. Het proberen goed te praten. Ze voelen zich niet thuis in onze samenleving. Nou, Marokko is niet zo ver weg. Heb je geen zin je te gedragen zoals door onze samenleving wordt verwacht, dan ga je toch terug? Zo eenvoudig als wat, nietwaar?

Behalve is dit nog niet opgevallen bij sommige mensen.
De ontkenning, blijkt weer eens toe te slaan.
Daarvoor moet je ook gestudeerd hebben, om wat je niet wilt lezen ook niet opzoekt zodat je leest wat je leuk vind.
En dat hanteert als de enige waarheid.
Daarom schreef ik al als je goed had gelezen dat de Telegraaf niets van weer gaf, fatsoen rakkers zijn, om maar te zwijgen van correcte van de eerste plank.
Wat dat betreft kan je de hand schudden van DH die ook als een blind paard door Jakarta heen host.
Wat je wilt zien dat zie je dan ook. Emoticon: Sadley Emoticon: Emoticon: Nooo Emoticon: Devil

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 15-05-2008 00:55 zieleffe wrote:
JA knip en plak geleuter wat moet ik met zo’n sociologische verhaal..
Dit kan ik ook knippen en plakken.

Daar hebben we onze Zieleffe weer. Alles wat stijgt boven het café-niveau is geleuter. Typisch de reactie van een figuur die absoluut niet weet waar het over gaat, maar toch graag wil meebrallen. Dat je kunt plakken en knippen weet ik al, leren we nml. al vroeg op de kleuterschool. Maar om het ook functioneel te maken vereist toch weer een ander niveau Zieleffe. Maar het is hier al eens eerder vermeld door iemand anders: een niveau die jij niet beheerst, wordt door jou belachelijk gemaakt . Alleen blijft natuurlijk de vraag: "Wie is er nu eigenlijk belachelijk?" Denk daar maar eens een tijdje over na.

Daarvoor moet je ook gestudeerd hebben, om wat je niet wilt lezen ook niet opzoekt zodat je leest wat je leuk vind.

Dat je iets tegen mensen hebt die gestudeerd hebben is al duidelijk, maar intussen wil je wel graag dat jouw schoondochter diploma's haalt. (moet ze toch echt voor studeren, beste kerel). Maar ja, ik had al aangegeven dat je volledig ongeloofwaardig was en één brok inconsequentie.

Daarom schreef ik al als je goed had gelezen dat de Telegraaf niets van weer gaf, fatsoen rakkers zijn, om maar te zwijgen van correcte van de eerste plank.

Ik heb zeker goed gelezen Zieleffe en er stond in jouw posting: ” JA ik zie al dat Sapolidi zijn haren begint te rijzen, dan even linken naar de Telegraaf die ook er aan mee doet het verhaal niet eerlijk te spelen. Want in Maastricht zijn 3 of 4 Marokkanen verongelukt die aan het drugs running deden. De naam van Marokko werd er weggelaten.”

Jij had het in die posting over die vechtpartij in Bloemendaal betreffende Marokkaantjes die tegen naaktloperij waren, en bovenstaande gaat duidelijk over iets anders. Volgens mij weet je zelf niet eens wat je schrijft . Of jouw geografische kennis van Nederland is zo abominabel dat in jouw ogen Bloemendaal en Maastricht de namen zijn voor dezelfde stad. Het blijft lachen, gieren en brullen met jou Zieleffe. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Wat dat betreft kan je de hand schudden van DH die ook als een blind paard door Jakarta heen host.
Wat je wilt zien dat zie je dan ook . Emoticon: Sadley Emoticon: Emoticon: Nooo Emoticon: Devil

Als we het over een blind paard hebben, dan moet je maar eens in de spiegel kijken, beste man. Jij haalt jouw informatie alleen uit de rechtse sites, zoals dat stuk van Zara Leander en beschouwt dat maar meteen ook als de enige waarheid. Een tijd geleden kwam je ook al met een uitspraak die jouw gelijk moest bevestigen en die bleek afkomstig te zijn van zo’n extreem-rechtse white-power site. Dat jij op die sites aan het neuzen bent om je mening te bevestigen zegt mij al genoeg over de persoon Zieleffe. Fatsoenlijke mensen hebben daar niets van hun gading te zoeken dacht ik zo.
Omdat je het straks toch weer gaat ontkennen, wat dat betreft ken ik onderhand wel mijn papenheimers, heb ik desbetreffende posting van jou hier effe bijgeplakt.

spacer line  

On 15-05-2008 00:55 zieleffe wrote: [

De ontkenning, blijkt weer eens toe te slaan.

Wat je wilt zien dat zie je dan ook. Emoticon: Sadley Emoticon: Emoticon: Nooo Emoticon: Devil

Ik geef toe, ik heb niet veel tijd om kranten volledig door te lezen of altijd het nieuws te zien, wel kom ik in veel verschilende plaatsen in Jakarta (van Kota, Grogol, tot Kemang, Pondok indah) dat toch dezelfde populatie als heel Nederland heeft.

Blind paard??!!... Wie zei er ook alweer iets over vooroordelen???
Ik heb mijn ogen wijd open, ik zal echt wel incidenten missen maar als ik het gevoel wat ik in Nederland heb vergelijk met het gevoel dat ik hier heb dan zie ik in verhouding alleen maar mensen die over het algemeen vreedzaam met elkaar omgaan.
Als je leest is het zo gemakkelijk er alleen maar uit te halen wat je aanstaat en dat als maatstaf te gebruiken.
Nee, dat doe ik niet, ik gebruik mijn ervaring als maatstaf en waarheid en daarmee trek ik deze conclusie.
Ik zie zo nu en dan demo's hier. Voorheen waarschuwde mensen me altijd dat ik daar zoooo voorzichtig voor moest zijn, Well..... de waarheid is dat ik hier zolang ik hier ben nog NOOIT rellen gezien heb waar de polite en of andere mensen afgetuigd worden zoals je zoveel WEL ziet in veel westerse landen, En dat niet alleen in de krant maar gewoon op straat.
Mijn waarheid uit ervaring is dat vergeleken met bijvoorbeeld Nederland jakarta een heel erg relaxte, veilige, plek is om te vertoeven waar mensen in de meerderheid vreedzaam naast elkaar leven.
Natuurlijk, als je de kranten doorleest zal je absoluut veel incidenten zien maar in een land met 230 millioen mensen, vierde grootste land van de wereld!! is dat niet anders dan normaal maar dat geeft een totaal vertekend beeld van wat er werkelijk relatief de waarheid is.
Lees maar lekker door negatievo's, voed je hersens maar met alles wat er af te kraken valt, en kijk vooral NIET naar wat er werkelijk om je heen leeft, dan zal je ergggg gelukkig worden.

Greetz

spacer line  

On 15-05-2008 02:18 sapolidi wrote: Een tijd geleden kwam je ook al met een uitspraak die jouw gelijk moest bevestigen en die bleek afkomstig te zijn van zo’n extreem-rechtse white-power site. Dat jij op die sites aan het neuzen bent om je mening te bevestigen zegt mij al genoeg over de persoon Zieleffe. Fatsoenlijke mensen hebben daar niets van hun gading te zoeken dacht ik zo.
Omdat je het straks toch weer gaat ontkennen, wat dat betreft ken ik onderhand wel mijn papenheimers, heb ik desbetreffende posting van jou hier effe bijgeplakt.

Click to see original image

Goeiendag, wat een zieke site, goed, duidelijk ja, sapoldie je hebt gelijk, ik word zelfs ziek dat ik in discussie was met iemand die sites als deze bezoekt en zelfs uit quotes.
Ik heb even rond gekeken en hier een klein voorbeeld van wat daar geschreven word, en ik quote:

“I have given my life to alleviate the sufferings of Africa.
There is something that all White men who have lived
here like I have must learn and know: that these individuals
are a sub-race. They have neither the mental or emotional
abilities to equate or share equally with White men in any
functions of our civilization. I have given my life to try to
bring unto them the advantages which our civilization must
offer, but I have become well aware that we must retain
this status: White the superior, and they the inferior. For
whenever a White man seeks to live among them as their
equals, they will destroy and devour him, and they will
destroy all his work. And so for any existing relationship
or any benefit to this people, let White men, from anywhere
in the world, who would come to help Africa, remember that
you must maintain this status: you the master and they the
inferior, like children whom you would help or teach. Never
fraternize with them as equals. Never accept them as your
social equals or they will devour you. They will destroy you.”

http://www.stormfront.org/foru(...)tes-ever-307336.html

Tenzij je een hele goede verklaring hebt om dit soort sites te bezoeken heb ik geen zin meer om met jou te praten Zieleffe.....

De groeten

spacer line  

sorry, foutje

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

[quote] On 14-05-2008 19:37 dutchguy1000 wrote:
En ja, "ik leef meer tussen de locale bevolking dan de meerderheid van de forum gangers hier" Dat weet ik zeker, durf je de uitdaging aan?..[/quote]

Kijk, dat bedoel ik nu met arrogantie. Ik ken voldoende Indonesiers die voorheen een Nederlandse nationaliteit hadden en uit NL afkomstig zijn maar inmiddels hier al tussen de 30 - 60 jaar hier leven, maar ik heb er nog nooit 1 van horen praten zoals u. En ik draai zelf toch ook al lang mee in mijn woonland. Daarnaast brengt mijn werk me voortdurend (vrijwel dagelijks) in contact met allerlei nieuwe mensen en niet alleen met fabrieksarbeiders of zakenlui. Dus ik neem nu zelf de arrogantie om te beweren dat ik hoogstwaarschijnlijk vele malen meer met lokale mensen - en dan nog van allerlei pluimage - in aanraking ben gekomen en tussen (we hebben hier geen ex-pat compounds zoals in Jakarta of Bali) de lokale bevolking leef. Daarnaast leef ik hier prettig en aangenaam maar ben niet ziende blind voor misstanden.

[/quote]b]Schijnbaar veel gefrustreerden hier" Ook daar ben ik zeker van gezien de ongelofelijke hoop alleen maar negatieve gedachtes en reacties over dit land terwijl ze er zelf wonen.[/quote]

Wederom arrogantie. Ook zou ik eens beter leren lezen want daar schort het bij u overduidelijk aan. Werkelijk lezen is iets anders dan alleen dat lezen wat men wil lezen.

[quote]Jongens, lul maar wat je wilt over mij, ik bekijk de wereld tenminste vanuit een relatief positief standpunt en daar ben ik erg trots op..Veel geluk met jullie leven waar alleen de negatieve dingen opvallen.[/quote]

Dat zei de blinde tegen de dove. Dromers die de werkelijkheid niet willen zien, er nog trots op zijn ook, komt men overal tegen. Ze noemen zichzelf positivo's maar zijn vaak ..... nou ja, laat maar. Ik heb deze types meegemaakt maar ze zijn een gevaar voor hun eigen omgeving (ook hier dus want ze willen bepaalde zaken niet zien die uiteindelijk ook hun eigen gemengd-Indonesisch gezin negatief zullen treffen).
Deze hele kwestie zou een prachtvoorbeeld zijn voor een acculturatiecursus, nml. hoe het een bepaalde kant kan opgaan (dergelijk geval werd ook opgenomen in een acculturatiecursus jaren geleden van het TKO te Utrecht): het superpositieve en blind zijn voor de realiteit omdat men teveel dweept met de cultuur en het land waarin men zich bevindt, hierdoor uiteindelijk alle realiteitszin kwijtraakt waardoor men niet meer goed kan functioneren t.b.v. de doelgroep (lees: lokale bevolking) waarvoor men werkzaam is.
Waarschijnlijk hebt u net een plotselinge verandering in uw leven alhier meegemaakt wat u maakt zoals u nu reageert. Succes met uw positieve houding maar sluit de ogen niet. Dit is een welgemeende raad.

elsbeth
User
spacer line

Tjonge, jongen, ik ben even een paar dagen "uit de lucht" geweest, Maar het is niet mals wat hier allemaal geschreven wordt. Het lijkt een beetje een gevecht over wie het langst in Indonesie woont, wie het meest contact heeft met de lokale bevolking etc. etc. Jullie maken elkaar voor van alles en nog wat uit, en dat in een topic over tolerantie! Hoe kunnen jullie dat rijmen met jullie grote verontwaardiging over wat er allemaal in Indonesie gebeurt?? Dutch Guy doet een aantal uitspraken over zijn ervaringen, zegt er nadrukkelijk bij "althans, voor zover ik weet of zie" (en geeft daarmee de subjectiviteit van zijn waarneming aan) en wordt vervolgens voor mijn gevoel behoorlijk afgeschoten. Natuurlijk kun je het hardgrondig met hem oneens zijn, natuurlijk kun je denken dat hij de kranten eens wat uitvoeriger moet lezen, maar waar slaat het op om iemands mening zo keihard aan te pakken? Hoe kun je in in godsnaam verwachten dat er een normale discussie op gang komt als je zo op elkaar reageert? Willen jullie dat eigenlijk wel? Reacties die bol staan van de veroordelingen en intolerantie. Slechts een enkeling lijkt bereid zich los te maken van zijn eigen situatie om zo dingen vanuit verschillende kanten te bekijken (Sidia, Sapolidi)
Groet Elsbeth

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,421,991 topic views - 223,906 posts - 13,518 topics - 16,742 members - last post @ 23-11-2017 02:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,449,162 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com