indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

made.
User
spacer line

Uitgegeven: 2 mei 2008 09:58
Laatst gewijzigd: 2 mei 2008 09:59

JAKARTA - De drie hoofddaders van de aanslagen op het Indonesische eiland Bali in oktober 2002, hebben opnieuw een herziening van hun doodvonnis aangevraagd.

Dat heeft hun advocaat Achmad Michdan vrijdag laten weten. Daarmee dwingen ze mogelijk weer een uitstel van executie af.

Slachtoffers

De drie moslimfundamentalistische daders Imam Samudra, Amrozi en diens oudere broer Ali Gufron zijn in 2003 ter dood veroordeeld voor de dubbele bomaanslag in een uitgangscentrum op Bali, waardoor 202 mensen werden gedood. Onder de slachtoffers waren veel buitenlandse toeristen, onder wie vier Nederlanders.

In februari vroegen de daders een herziening aan bij een rechtbank in Denpasar op het overwegend hindoeïstische Bali. De rechtbank in Denpasar weigerde hun verzoek.

Doodvonnissen

Hun advocaten eisen een herziening omdat de doodvonnissen gebaseerd zijn op een antiterreurwet die pas na de aanslag is ingevoerd. Ze proberen het nu bij de rechtbank in Cilacap op het centrale eiland Java, waar de moslims de dominante groep zijn.

Het trio zit in een zwaarbewaakte gevangenis voor de kust van Midden-Java. De daders hebben hun terreurdaad bekend, maar tonen geen enkel berouw. Ze zeggen bereid te zijn 'als martelaars' te sterven.

(c) ANP

Nu.nl

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dit stond enkele dagen geleden al in de Spits hier in Nederland.
Ik wilde het niet als actuele aandacht aan geven, maar nu er toch iemand is, die er wel een topic geopend heb,: het volgende. Emoticon: Sadley Emoticon:

2e Vrouw voor 'lachende' terrorist
Een van de drie Indonesische terroristen die in de dodencel zit wegens aanslagen in Bali, gaat volgende maand trouwen. Hij huwt een tweede vrouw tijdens een ceremonie in de gevangenis, maakte zijn advocaat vandaag bekend.
Amrozi hertrouwt zijn voormalige vrouw. Bij haar had hij al een kind. Bij zijn huidige vrouw heeft hij ook twee kinderen. Amrozi heeft de bijnaam lachende terrorist vanwege de constante grijns die hij tijdens het proces op zijn gezicht had.
Amrozi staat het vuurpeloton te wachten vanwege de aanslagen die in 2003 aan 202 mensen het leven kostten. Onder hen waren vier Nederlanders. Zijn eveneens veroordeelde broer zal tijdens de ceremonie een preek houden.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Die gasten zijn vast en zeker stuk voor stuk Homo.

Ze willen maar niet naar de hemel en daar hun 70 maagden ontmoeten.

Of is het een verzinsel die 70 maagden?

Tussen haakjes wat krijgt eigenlijk een vrouwelijke martelaar.
70 young strong D*cks?

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

marcel70
User
spacer line

Schandalig dat de gasten nog niet voor de muur gezet zijn.

In Poso wisten ze niet hoe snel ze drie katholieken dood moesten schieten.

Becik ketitik olo Ketoro

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

On 02-05-2008 14:09 marcel70 wrote:
In Poso wisten ze niet hoe snel ze drie katholieken dood moesten schieten.

Zie hier de Indonesische "rechtstaat". Emoticon: Frustrated

Zelfs als de schijnwerper van de hele wereld op hun rust dan deinzen ze niet terug van dit soort onrechtvaardige acties. De actiebereidheid verschilt van zaak tot zaak zodanig dat dit de Indonesische "rechtstaat” tot een belachelijk iets maakt.

Mocht het doodvonnis niet doorgaan dan is het in Indonesië blijkbaar net zo erg als een niet-moslim met een ongewenste vlag wappert, als dat een moslim een paar honderd mensen koele bloede vermoord. (beide levenslang)

Mijn voorstellen voor Amrozi en zijn vrinden:

1- verwerken tot varkensvoer. Emoticon: Worship
2- Ophangen aan zijn D*ck Emoticon: Nice

Eens kijken of hij dan nog lacht. Emoticon: Yes!

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

senior
User
User icon of senior
spacer line

Om er heel snel vanaf te zijn bied ik bij deze aan om de kogels te betalen... Emoticon: Yes!

hati hati, pelan pelan

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Als ze uitstel van executie vragen dan hebben ze er zeker nog geen behoefte aan om als martelaar te sterven.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Yoke, dat soort mens (vind het een woord wat ze niet waard zijn) is zelfs te laf om als martelaar dood te gaan. Ze weten dat ze dat zelfs niet eens zijn, gewoon afval van de maatschappij. Doordraaien en varkensvoer van maken zoals Nemesis al aangaf is zo'n gek idee nog niet.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ja Yerun,
hoezeer dat ik besef dat de daders op Bali onbeschrijfelijk leed hebben veroorzaakt, maar ik ben tegen de doodstraf.
Dit is ook de reden dat ik als juriste, met afstuurdeerrichting strafrecht mij meer bezig houd met civiel recht.
Nimmer wil ik de dood van een medemens op mijn geweten hebben, terwijl in heel Europa de doodstraf allang niet meer bestaat.
Bovendien heb je met strafrecht te maken met allerlei andere vakgebieden:jeugdzorg,psychiaters, maatschappelijk werkers,TBS-zorg etc
Natuurlijk houdt het strafrecht mij bezig, maar het het is niet mijn keuze meer.
Over de daders te Bali:je kunt een Europese wetgeving niet vergelijken met de Indonesische, die gebaseerd is op de Islam.
Maar wat is beter:wegkwijnen in een tropische gevangenis voor levenslang of de kogel?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

De Indonesische strafwet is niet gebaseerd op de Islam. Slechts enkele bijwetten in enkele gebieden van Indonesie kennen enkele Islamitische wetten (helaas, want zelfs de bevolking ziet nu in dat dat toch eigenlijk ook niets is)

De door jou genoemde punten zijn hier inderdaad niet van toepassing, maar als je een aanslag pleegt, deze erkent en zegt dat je er geen spijt van hebt, dan is het te laat voor "jeugdzorg,psychiaters, maatschappelijk werkers,TBS-zorg etc", veel te laat en dan zou het in leven houden van deze mensen slechts nog nut hebben als er een live tv-show omheen gebouwd wordt waarbij het Indonesische volk kan bepalen wie het eerst een kogel door zijn kop krijgt.

Al die tijd dat die mensen hier op Nusa Kambangan zitten vormen ze een gevaar voor de rest van de wereld. Dit soort volk zal nimmer stoppen met werven van mensen, dus hoe langer ze leven, hoe meer gevaar de rest van de wereld loopt op nog meer van dergelijke aanslagen.

Doodsstraf voor dergelijke feiten kan ik zo in mee gaan, er zijn echter andere gevallen waar ik ook wat voorzichtiger ben, maar dit is zo klaar als een klontje wat mij betreft.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Yerun, ik begrijp je wel, ook hier in Nederland botst het voordtdurend tussen moslims en christenen, het gaat niet goed.
Waarom altijd dat geloof, dit heeft toch niet met je menszijn te maken!!!!
Het wordt tijd dat de Islam zich gaat beteren en de moslims bewust gaan integreren,helaas er gebeurt niets.
eN OOK DIE MYTHE VAN 77 MAAGDEN VOOR MARTELAREN, DIT IS ECHT JE REINSTE ONZIN!
Het wordt echt tijd dan moslims gaan nadenken en een onderscheid gaan maken tussen kinderlijke verhaaltjes/beloftes en de werkelijke zin van een godsdienst

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Er zijn bosjes mensen overal ter wereld die geen onderscheid maken tussen mens zijn en geloof. En ik denk dat de gemiddelde moslim ook wel in de gaten heeft dat die 77 maagden niet staan te wachten.

De gemiddelde mens staat doorgaans niet te trappelen het ondermaanse te verlaten. Maar het woord zegt het al, extremist. En in het geval dat er een samenhang is tussen ISlam en extremisme is het meestal een " explosive combination"

It's only kinky the first time.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 04-05-2008 17:22 oyibo wrote:
En in het geval dat er een samenhang is tussen ISlam en extremisme is het meestal een " explosif combination"

Is het dan erger , even erg ( of minder erg) als een combinatie van Joodse , Christelijke en Extremisme. ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 04-05-2008 17:25 sidia wrote:

...

Is het dan erger , even erg ( of minder erg) als een combinatie van Joodse , Christelijke en Extremisme. ?

Extremisme in het algemeen deugt niet, welke vorm dan ook maar in dit topic hebben we het over islamitische extremisten, dus komen christenen en joden niet ter sprake.
Gradaties aanbrengen heeft geen zin, extremisme mag niet voorkomen, is trouwens gemakkelijker gezegd dan gedaan!!!!!!!!

Het benoemen van een persoon, een groep of een actie als "extremist" kan een tactiek zijn om een politiek doel na te streven, waarbij de status-quo verdedigd moet worden. Iemand kan voor de één een extremistische terrorist zijn, maar voor de ander een vrijheidsstrijder.

Ideologieën die door de critici ervan als extremistisch worden aangeduid zijn:

Nazisme
Fascisme
Stalinisme & Maoisme
Anarchisme
Islamisme
Linksextremisme
Rechtsextremisme
Fanatisme
Radicalisme

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

etc etc

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Vraag van Om Sidia

____________________________________________________________________________________________________________________________

Christen-extremisme

[quote]

De Ichtus-beweging
Geplaatst op 11.08.2005 om 15:00:00 uur | 5637 bekeken | Binnenland | WWW.NIBURU.NL | print

Christen-extremisme in Nederland

De laatste tijd wordt er veel ophef gemaakt over alle vormen van extremisme in Nederland. Nou ja .. bijna alle vormen. Je hoort namelijk niemand over het christen-extremisme. U zult nu misschien denken: "Bestaat dat dan? In Nederland? Christen-extremisme?"

JAZEKER !

Ik durf bijna te stellen dat dit een van de meest onderschatte vormen van extremisme is in Nederland. Maar toch, deze groep heeft jaarlijks tientallen doden op hun geweten en berokkenen de maatschappij voor tientallen miljoenen euro's aan schade. Dit schijnt niet genoeg te zijn om ook maar enige aandacht van de pers te krijgen. Om over ingrijpen van de regering maar te zwijgen.

Elke dag weer is deze groep bezig de Nederlandse maatschappij te ondermijnen met hun vorm van terreur. Een subtiele, maar zeer effectieve vorm van terreur. Onopvallend en, vreemd genoeg, zo goed als legaal ! Sterker nog. Een groot aantal leden van de Ichtus-beweging laat duidelijk zien dat ze tot deze beweging behoren. Ik zal u vertellen hoe ze te werk gaan en hoe ze te herkennen zijn.

De Ichtus-beweging heeft als wapen de auto uitgekozen. En gebruikt dit wapen om de economie aan te vallen. Wat ook opvallend is het grote aantal vrouwen in hun gelederen. Te herkennen zijn ze zeer eenvoudig. Behalve door hun rijstijl, waar ik nog op terug kom, zijn ze vooral te herkennen door het Ichtus-symbool achter op hun voertuigen. U hebt ze vast wel eens gezien. In de volksmond heet dit symbool : Het visje ...

Je ziet deze symbolen in alle soorten en maten. En hoe groter de vis, hoe gevaarlijker de extremist die dit voertuig bestuurd. De meest gevaarlijke extremisten hebben een Ichtus-symbool in regenboog-kleuren achter op hun voertuig geplakt. Wat me wel zorgen baart is het steeds groter wordende aantal sympathisanten welke wel meedoen aan de acties, maar niet herkenbaar zijn door een visje achter op hun voertuig. Vaak zijn dit voertuigen uit de kleinere klassen. Waarom is me nog niet helemaal duidelijk maar het zou iets met sociale achtergrond te maken kunnen hebben.

De werkwijze van deze groep is divers maar herkenbaar. Een belangrijk kenmerk is dat hun snelheid altijd beduidend lager ligt dan die van het overige verkeer. Traagheid en het veroorzaken van vertragingen lijkt misschien onschuldig maar is dit dus allesbehalve. Vertraging in de vorm van fileleed kost de maatschappij jaarlijks miljoenen en miljoenen euro's. Daar komt dan nog eens bij dat ongevallen in files veel schades en ook doden tot gevolg hebben. Maar ze doen nog veel meer.

Tijdens een inhaalverbod voor vrachtverkeer rijden ze steevast 70 km/u op de snelweg en doen ze wedstrijdjes wie de langste rij vrachtwagens achter zich kan verzamelen. Ze reageren bij verkeerslichten altijd 2 seconden te laat. Bewust ! Om op die manier het aantal voertuigen wat door groen kan te beperken. Ze stoppen op de meest onmogelijke plaatsen om fietsers en voetgangers over te laten steken. Zelfs als deze niet eens over mogen steken. Met alle gevolgen voor het achteropkomende verkeer. En zo zijn er wel meer voorbeelden van hun terreur te noemen.

Het doel van deze acties is me overigens volslagen onduidelijk. Aan de economische schade betalen ze zelf ook mee, en onder de verkeersdoden als gevolg van hun acties zullen ook christenen voorkomen. Erg vreemd allemaal.

Ik hoop dat u nu op uw hoede bent voor deze christen-terreur. Onderschat het niet ! En mocht zo'n extremist uw pad kruisen: Haal dan niet in, ga bumperkleven en probeer de terrorist door middel van lichtsignalen en handgebaren op andere gedachten te brengen.

Bron: Kontverhaal

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ja Om Sid, ik herken die Ichtus figuren, het is een strengere vorm van de Pinkstergemeente, gewoon een sekte.
Niets van aantrekken en vooral niet lopen ergeren!
Ze lopen hier foldertjes uit te delen die rascistisch zijn, maar net binnen de grenzen.
Niets van aantrekken!
Zeker vandaag, dodenherdenking
Afgezien van Europa, hoeveel slachtoffers heeft WO2 gekost, inclusief Indonesie/Azie?
Men schat 30 miljoen.....
Toch een moment om bij stil te staan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,239,887 topic views - 233,318 posts - 13,683 topics - 23,664 members - last post @ 18-08-2019 09:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,129,423 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com