indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, the island of the Gods > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Alles wat je moet weten over Bali
Todo que quieres saber de Bali

Tourguides, car renting, visa, hotspots, business, events etc.

contact me
english, nederlands y espaol

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

This forum has only two languages. Please read the FAQ before posting here again. Thanks.

senior
User
User icon of senior
spacer line

Dat is jammer...dacht ik mijn Spaans hier te kunnen gebruiken Emoticon: Nooo Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

gbatty
User
spacer line

Could not find any info here, but friends am rather interested to know in details about Bali as I have heard from many people this is the ideal honeymoon spot and I would love to make our honeymoon vacation the most memorable one. The reviews of users would also be of great help to me in this aspect but most importantly need to know about this place.

daft_punk
User
spacer line

is this a commercial forum?

laojayne
User
spacer line

There are many things to do in Bali, from marine activities, adventure tours or visiting tourist attractions to make your tourist attractionsunforgettable. Enjoy the scenery in the forest, marine sports, safari trips, adventure tours and many others.

If you can't find what you are looking for, or need more information please feel free to ask us via the contact form, phone, or our live chat supports. "To keep the satisfaction of our customers, we only partner with a bona fide and quality company for each activity program in Bali"

spacer line  

can anybody tell me if there are becaks in ubud
my wife and i would like to experience this ride
and we als would like to ask if anybody has an good adres for to go local fishing on the gili islands we don't want a tourist atraction but an local
does anybody have some great foodstalls closeby the streets
jalan raya penestanan or jalan puri gerenceng
who can help us? Emoticon: Cooool

aditya
User
spacer line

spacer line  

PrediksiParlay88 - memberikan prediksi bola jitu dan prediksi parlay malam Ini serta merekomendasikan bandar bola online terbaik dan terpercaya.

Masterbet188
Prediksi parlay hari ini
Prediksi bola jitu akurat
Prediksi mix parlay jitu

jstar
User
spacer line

On 18-02-2016 19:59 rodney tielman wrote:
can anybody tell me if there are becaks in ubud
my wife and i would like to experience this ride
and we als would like to ask if anybody has an good adres for to go local fishing on the gili islands we don't want a tourist atraction but an local
does anybody have some great foodstalls closeby the streets
jalan raya penestanan or jalan puri gerenceng
who can help us? Emoticon: Cooool

Je ligt toch dubbel als je dit soort (oudere) dingen leest. De verwachtingen die men heeft...

Becaks in Ubud ? En het mag niet toeristisch zijn?
In het luxe hotel Royal Tulip Visesa staan er wel een paar perfect gerestaureerde exemplaren waar je misschien wel in mag zitten Emoticon: Laugh out loud

Natuurlijk kan je op bepaalde plaatsen in Bali wel een fietstaxi nemen. Er is zelfs een becak museum. De authenticiteit druipt ervan af:

Vissen als een local ? Dat is met netten of dynamiet!!
En nog wel op één van de meest toeristische plaatsen van het hele land... dan kan je beter naar Lamalera gaan om op walvissen te speervissen. Je moet dan wel tegen wat dierenleed en bloed kunnen Emoticon: Nooo

En foodstalls closeby the streets Jl. Penestanan and xxxxxx , tja dat wordt wel een probleem want ze moeten natuurlijk ook authentiek zijn, dan moet je het niet gaan zoeken bij Lacasita Fonda Mexicana of Hippie Fish. En we willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, de diarree nemen we wel op de koop toe.

Eerst maar voor zorgen dat je veilig rondloopt. Een tip: In Indonesië NOOIT links van de weg lopen als er geen stoep is!!!! Emoticon: Talk to the hand

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 02-05-2021 04:38 jstar wrote:

[quote removed]

Je ligt toch dubbel als je dit soort (oudere) dingen leest. De verwachtingen die men heeft...
Becaks in Ubud ? En het mag niet toeristisch zijn?
…..

Click to see original image

Is maar hoe je het bekijkt. Je kunt van de gemiddelde toerist niet verwachten dat ze zoveel Indonesië-kennis hebben. Tenslotte zijn becaks op het ene eiland/ene plaats wel in gebruik en het andere niet; ze zijn nogal verdeeld in het land zeg maar. Plus nog de vele varianten die er zijn. Ik was nogal verbaasd om becaks aan te treffen in Wamena (Baliem vallei, Papua) maar genoeg plekken dichter bij Java waar ze helemaal niet voorkomen.

[quote removed]

... dan kan je beter naar Lamalera gaan om op walvissen te speervissen. Je moet dan wel tegen wat dierenleed en bloed kunnen Emoticon: Nooo

...en heel veel geduld hebben. Kan zo maar zijn dat je een maand bivakkeert in Lamalera en er nog geen walvis gevangen is. Ik vond destijds het vangen van een manta al indrukwekkend (en bloederig) genoeg. Is overigens niet alleen in Lamalera maar ook in Lamakera aan de oostkant van Solor.

[quote removed]
… Een tip: In Indonesië NOOIT links van de weg lopen als er geen stoep is!!!! Emoticon: Talk to the hand

Misschien dat de dames op de foto’s uit een rechtsrijdend land komen.
Locals doen dat zelf overigens ook omdat ze juist denken dat het gevaarlijk is om aan de rechterkant te lopen. Als ik uitleg dat je dan het verkeer ziet aankomen, dus kan anticiperen en veiliger bent wil er daar niet in….Het is sowieso gevaarlijk om als voetganger op de weg te lopen en mocht er al een stoep zijn dan staat die vaak vol met vanalles wat er niet thuishoort en het dan stoep op, stoep af wordt. En ze zijn veel te hoog (ook voor auto's die niet zo hoog op de poten staan... Emoticon: Smile )

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jstar
User
spacer line

Nu ja, ik heb totaal geen probleem met mensen die op vakantie naar Bali en de Gili’s gaan. Misschien kwam het zo wat over.

Ik ga er zelf ook best wel graag naartoe, het is een goede en ontspannende vakantieplek en we hebben niet voor niets gekozen om er langere periodes te verblijven elk jaar. Het verslaat Java op de meeste terreinen. Dus daarover moet je jezelf niets wijs maken; zoals iedereen op dit forum wel weet is Bali geen plaats voor ‘we gaan het authentieke traditionele leven van de archipel of wawasan nusantara ontdekken’.

Als het er op aankomt is het voor mij niet zo heel anders dan een vakantie aan de Rode Zee, Kreta, Zuid Turkije, de Spaanse eilanden of Portugal. En als ik die betreffende post zo lees, denk ik dat de persoon beter (ook) naar Yogya of zo was gegaan. Of Vietnam of Thailand (vissen!).

Tegenwoordig met internet en al die reis websites, joetjoep en blogs kan je toch eigenlijk alles wel terugvinden. En je verwachtingen (wat) realistisch(er) maken.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 02-05-2021 13:02 jstar wrote:

Tegenwoordig met internet en al die reis websites, joetjoep en blogs kan je toch eigenlijk alles wel terugvinden. En je verwachtingen (wat) realistisch(er) maken.
Dat zou je denken ja, maar zo gaat het vaak niet 😊

Uiteraard ligt alles nu al ruim een jaar stil maar ik kreeg/krijg zoveel mails met vragen waarvan het antwoord (meer dan) compleet op mijn website staat. Er zijn nogal wat categorieën reizigers en een ervan is ronduit lui. En dan heb je nog de "De Vakantieman" toeristen die zelf niet eens weten waar ze op vakantie zijn (mensen werden dan gevraagd om hun bestemming op de landkaart aan te wijzen en dan kwam Spanje of Italie ergens bij Ierland uit bijvoorbeeld Emoticon: Confused )

Een paar jaar geleden zat ik ergens wat te drinken toen er een kleine groep Nederlandse toeristen van een reisorganisatie was neergestreken waarmee ik aan de praat raakte. Wat me altijd is bijgebleven is dat een van de dames zich tegen mij beklaagde dat ze het koud had. Ze had maar één vest meegenomen vertelde ze, maar ze was best wel verontwaardigd. Hoe kon dat nu, Indonesië ligt toch in de tropen en daar is het toch warm en dan verwacht je toch niet dat het koud is (’s avonds)?
Ik moest even schakelen. We waren in Bajawa en dat ligt op 1200 meter hoogte en daar heb je vanaf de late middag inderdaad een trui of vest nodig. Het koudste wat ik heb meegemaakt (juni 2019) was 6C°. Mensen die een overlandtrip doen op Flores overnachten in de helft van de plaatsen op hoogte (Ruteng, Bajawa, Moni) en waar het dus ’s avonds flink afkoelt. Je zou toch zeggen dat mensen zoiets op zijn minst uitzoeken. Niet dus.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Ooit eens het verhaal gehoord dat een toerist "het onbegrijpelijk vond dat ze op Bali met Indonesisch geld betaalden". Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

jstar
User
spacer line

Ja, vooral in de VS hebben ze geen idee en denken dat Bali een land is.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

94,117,879 topic views - 241,946 posts - 13,754 topics - 35,357 members - last post @ 27-09-2021 12:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

153,450,179 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com