indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Geloof in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

In dit artikel in De Pers wordt ingegaan op de Christelijke 'roots' van de Koran; ˇˇk wordt er gesteld dat er niet 72 maagden in het paradijs de martelaar 'opwachten' maar druiven ......

• artikel.

• Achtergrond info.

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

ardianto
    User
    User icon of ardianto
    spacer line

Doe mij toch maar die 72 maagden dan, die druiven haal ik wel bij Albert Heijn

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is ge´ntegreerd. Oke, noem er eentje dan

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Nou eigenlijk zijn die druiven zo gek nog niet.
    Moet je je voorstellen, je blaast jezelf op en dan denk je " daar komen de maagden" al dan niet 72 maar ergens een getal rond de 60, want er zijn er natuurlijk wel een paar in hun maandelijkse periode. Mohammed opent de deuren naar de hemelpoort, en brengt je naar het bijbehorende 'hemelbed". Na een minuut of 10 komen er 73 druiven binnen. Die gezellig bij je gaan liggen. Emoticon: Smile

Geweldig !

It's only kinky the first time.

pak ronald
    User
    User icon of pak ronald
    spacer line

tja, opendeuren en olie op het vuur.
    Ten tijde van Mohammed was het lokale geloof een mengeling van allerlei verschillende geloven. Ook waren er in de buurt messiasbelijdende joden en christenen die niet de kerkomwenteling van het westen hadden meegemaakt (een soort oer christendom nog).

Ga staan waar geen plek is om te staan.

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

On 29-04-2008 16:44 pak ronald wrote:
    Ook waren er in de buurt messiasbelijdende joden en christenen die niet de kerkomwenteling van het westen hadden meegemaakt (een soort oer christendom nog).

Een soort oerchristendom ?
    Je bedoelt de Joodse Christenen , dat zijn namelijk de eerste leerlingen van Rabbi Joshua.
    Dus Christendom bestaat eigenlijk uit een " afscheiding" van de Jodendom (een sekte) , ingevoertd door Saulus (Paulus) .
    Rabbi Joshua (Jezeus) zeide ook , Ik ben gekomen om de verdwaalde schaap van Israel(de Joden dus) in de kudde terug te brengen . En beweerde ook dat hij geen jotta van de wetten van God (JHWH) zal veranderen.
    De letterlijke tekst kunnen we opzoeken.
    De Islam heeft dezelfde Momontheisme die door Mozes werd geintroduceerd , met dezelfde God.
    Je kan hoogstens de Islam aan de Jodendom " linken" omdat ze dezelfde God hebben .
    Meer niet.
    Want ieder volk kreeg zijn " eigen boodschapper." .
    Dus antwoord op de topic is : NEE . Emoticon: Party!

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Om Sid, moeilijk onderwerp.
    Zelf ben ik Christen, maar ik geloof niet in het verhaal dat Jezus de zoon van God is,en al helemaal niet dat Maria onbevlekt is ontvangen! Ik ken geen enkele vrouw die een kind heeft gekregen zonder tussenkomst van een man.Dus dit soort verhalen hebben geen invloed op mij
    Ja Om Sid, ik ben een katholieke dissident.
    Ik zie Jezus als een profeet, zoals U als Moslim profeet Momammed aanhangt.
    Beide profeten hebben wel wat gemeen:vrede, als de Moslims dit ook zouden willen, dan zijn we wat verder.
    De spijswetten van Joden en Moslims komen overeen, die van de Joden zijn nog strenger
    Selamat dari Om Sid,
    En inderdaad, wat Ron zegt, in die tijd was er een complete geloofs- en politieke vermenging, geen wetten ed: kortom volslagen oinduidelijkheid

Albert
    User
    User icon of Albert
    spacer line

On 30-04-2008 12:23 merapi wrote:
    Om Sid, moeilijk onderwerp.
    1) Zelf ben ik Christen, maar ik geloof niet in het verhaal dat Jezus de zoon van God is,
    2) en al helemaal niet dat Maria onbevlekt is ontvangen!
    3)Ik ken geen enkele vrouw die een kind heeft gekregen zonder tussenkomst van een man.

1) God is een zeer hoge entiteit welke het hele universum heeft geschapen met al zijn wetten erin. Die wetten zijn door God bepaald. Er bestaat zoiets niet als toeval bij het ontstaan van een compleet universum. Iemand die de baas is over alle wetten, Chemisch, natuurkundig, wiskundig, etc. Zou zo'n eniteit niet instaat zijn om een mens zwanger te maken.
    De Zoon van God is een menselijk begrip, omdat Maria zwanger is gemaakt door God. Dus onze Vader is de vader van Jezus. that is all.

2) Onbevlekt. De vertaling ervan is verkeerd. Er wordt niet mee bedoeld maagd, maar nooit eerder een kind gekregen.

3) De mensheid is op dezelfde manier ontstaan als Jezus. God heeft eenmailg het zaadje van de eerste Homosapien gepland in een primitief ras. Daaruit is de gehele mensheid ontstaan.
    Daarom zal de missing link van Darwin ook NOOIT compleet kunnen worden gemaakt. Omdat er is geen sprake van evolutie. Er is sprake van de natuurwetten naar zijn hand zetten. Er is geen mens welke de baas is over al die wetten, zelfs niet eentje.
    Men DENKT de natuur naar zijn hand te kunnen zetten. Maar dat is ook alles.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Albert denk even na,
    Dat God een entiteit is is voor de meeste reliegies duidelijk.
    hoe wil je dit volhouden met al die verschillende geloven en geloofjes, dat een dergelijke entiteit in staat is chemisch, natuurkundig etc een mens zwanger te maken, eris echt toch wel een mannetje voor nodig!
    Kletskoek dus Albert.
    2.Onbevlekt en nooit eerder een kind gekregen?
    Beste Albert dan ben je heel slecht op de hoogte van de Katholieke leer!
    De RK kerk ziet Maria als onbevlekt ontvangen, terwijl zij een partner had,dat woord "÷nbevlekt" zegt al genoeg hoe de kerk met seksualiteit omging.En nog steeds
    Een entiteit is een geest, die zich nooit fysiek zal manifisteren.
    3. Natuurlijk heeft Darwin gelijk:het hele leven is een grote evolutie, iedere seconde gaat de evolutie verder
    Veel is bijgeloof en verbeelding, zelf heb ik mijn eigen idee:vriendelijk en zorgzaam om te gaan met mijn medemensen.
    In Djarkata staat nog een eeuwenoud kanon uit de VOC tijd, vrouwen gaan daar offeren om zwanger te raken.
    Ik weet niet of dat kanon er nog staat,wil liever niet aan die tijd herinnerd worden, heb die tijd niet eens meegemaakt.
    Om Sid,weet U iets over dat kanon toen in Batavia?

Albert
    User
    User icon of Albert
    spacer line

On 30-04-2008 15:28 merapi wrote:
    Albert denk even na,
    Dat God een entiteit is is voor de meeste reliegies duidelijk.
    hoe wil je dit volhouden met al die verschillende geloven en geloofjes, dat een dergelijke entiteit in staat is chemisch, natuurkundig etc een mens zwanger te maken, eris echt toch wel een mannetje voor nodig!

Ik even na denken?
    Goh wat heb jij toch een gigantische lage dunk van God, ongelovelijk.

Iemand die het hele universum heeft geschapen, tevens alle wetten heeft bedacht en inwerking heeft gesteld welke benodigd zijn om het universum instand te houden.
    Welke wetten heeft geschapen zodat een menselijk lichaam kan bestaan en ka functioneren.
    Zodat de aarde kan bestaan zodat er leven kan bestaan.
    Zodat ieder jaar een bloemetje kan groeien, dat het water kan verdampen en in een wolk kan verandern waar later water uit komt wlke dat plantje hard nodig heeft.
    Dat de Aarde om de Zon kan blijven draaien zonder in het heelal te verdwijnen, of dat het uberhaupt uitelkaar valt. Dat een Melkwegstelsel met miljoenen sterren en planeten kan bestaan.

Zo'n onverstelbaar machtig wezen is niet instaat om een zaadje in een mens te planten.

Jij moet nadenken.
    hou jij je nou maar bezig met de materiele wereld, want v/d spirituele wereld heb jij geen kaas van gegeten.

Kom toch alsjeblieft niet met een religie aan of een verzameling van papiertjes welke door de mens zijn gewijzigd!
    God is God en staat boven alles.
    Zonder God bestaan wij niet, nog in een Hemel of Hel.
    Zonder god is er niets en is niets mogelijk want er is dan en geen ruimte en geen tijd en geen materie!.

Albert
    User
    User icon of Albert
    spacer line

On 30-04-2008 15:28 merapi wrote:

2.Onbevlekt en nooit eerder een kind gekregen?
    Beste Albert dan ben je heel slecht op de hoogte van de Katholieke leer!
    De RK kerk ziet Maria als onbevlekt ontvangen, terwijl zij een partner had,dat woord "÷nbevlekt" zegt al genoeg hoe de kerk met seksualiteit omging.En nog steeds
    Een entiteit is een geest, die zich nooit fysiek zal manifisteren.
    3. Natuurlijk heeft Darwin gelijk:het hele leven is een grote evolutie, iedere seconde gaat de evolutie verder

DE leer van de R.K. kerk kan wat mij betreft gestolen worden!
    Zij weten het beter volgens jou?!
    De kerk die de weg naar God eeuwen lang heeft verborgen gehouden, bang om hun macht te verliezen.
    Zij zullen ons eventjes vertellen hoe het werkelijk in elkaar zit? LEUGENS!

Entiteit manifisteren en Darwin?
    Lees eerst eventjes hetgeen ik geplaatst heb nogmaals X x over.
    Misschien dan begin je het te begrijpen. Je gedachten zitten op een heel verkeerd spoor.
    Suc6 iederen a.s. Zondag in de kerk met de 2000 jaar oude verhalen.

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Als ik je dan goed begrijp Albert,vertaal je de bovennatuurlijke elementen dat het GOD is.
    Als het beestje maar een naam heeft.
    Ja zo kan ik een elk religie gaan maken, en die Darwin waarin je zo mee loopt te schimpen, is ook maar een mens.
    Je kan, door de Natuur wetenschappen steeds meer beoordelen over het verleden.
    er worden sporen.gevonden van wat van aard dan ook.
    Neen maak je niet bang na je dood ben je nergens meer, als je gewoon geleefd hebt.
    Als je nog indrukken achter hebt gelaten kunnen ze nog wel eens over je hebben.
    Of je bent een mens geweest die ergens boven normaal, en hoog in de geschiedenis ladder terecht gekomen.
    Dus die GOD`van jou zou je klaas vaak kunnen noemen.
    Weet je nog van vroeger dat hij zand in je ogen strooide.
    je sliep dan sneller omdat je al lui was door in je ogen te wrijven, dachten ze.................... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Talk to the hand Emoticon:

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Albert, ik verdedig geen enkele kerk, maar dit soort fanaten zoals jij, vliegen bij de geringste kritiek in de boom.
    Doe pelan2 en ga meer lezen in plaats van gelijk iemand aan te vallen.
    De veel geroemde Indische beschaving:wijsheid en tact, ik probeer er na te leven, mij Indisische vrienden hebben mijn leven zinvoller gemaakt.
    Leer dat dan ook.
    om Ziel, ik geloof in God, die zich manifisteert in alle culturen, maar de regeltjes maken het moeilijk.
    Als je goed in je hart kijkt vind je God vanzelf en dan krijg je ook antwoord.

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Merapi schreef onderstaande
    In Djarkata staat nog een eeuwenoud kanon uit de VOC tijd, vrouwen gaan daar offeren om zwanger te raken.
    Ik weet niet of dat kanon er nog staat,wil liever niet aan die tijd herinnerd worden, heb die tijd niet eens meegemaakt.

Naar aanleiding daarvan het volgende

Taman Fatahillah is het plein waarop het oude Hollandse stadhuis van Jakarta gevestigd is. Rond dit plein bevinden zich koloniale gebouwen uit de 18e eeuw, die met behulp van Unesco gerestaureerd zijn. Het stadhuis dateert uit 1626 en heeft tevens als gevangenis en militair hoofdkwartier gefungeerd. In de jaren voor de Tweede Wereldoorlog bood het stadhuis onderdak aan bestuursleden van West-Java. Tegenover het oude stadhuis, aan de noordzijde van het plein, bevindt zich een kanon, Si Jagur genaamd. In IndonesiŰ wordt dit kanon al sinds eeuwen als een vruchtbaarheidssymbool gezien. Volgens deze mythe moeten vrouwen die veel kinderen willen krijgen bovenop het kanon plaatsnemen. Sinds 1974 is het Jakarta Museum in het oude stadhuis gehuisvest.

Merapi, ik ben er geweest heb er naast gestaan jaren geleden maar ben er niet op gaan zitten, ha, ha. Emoticon: Very funny Emoticon: Very funny Emoticon: Very funny

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Goed Yoke, heb wel foto"s van het kanon.
    Hopelijk ga ik Jakarta gauw bezoeken, en nee zal er ook niet op gaan zitten, haha ,ben tevreden met 1 super lieve dochter!
    Albert, je bent een typische tunneldenker, niet openstaan voor een andere opinie en gelijk als een dolle stier te keer gaan.
    Denk je dat je op deze wijze een discussie kunt openen?
    Het gaat er niet om WAT je gelooft,maar HOE je gelooft.
    Volgende week is het Pinksteren: hoop voor jou dat de Heilige Geest tot je doordringt.
    groetjes Merapi

elsbeth
    User
    spacer line

Merapi, jij verwijt Albert dat hij op deze wijze geen discussie zal kunnen openen. Kun je dan uberhaupt over dit onderwerp een discussie voeren??? Ik denk van niet, de een gelooft dit, de ander dit, de een put kracht uit het geloof in (een) god, de ander (zoals ik) put kracht uit een mooi muziekstuk. Daar kun je toch niet over discussieren?
    En toch proberen heel veel mensen (van beide kanten uit) de ander weer over de streep te trekken, waarom? Je kunt uiteraard wel van mening verschillen over de uitingen van dat geloof, maar over het geloven in....toch niet. Of zie ik dat nou te simpel?? Ik heb wel altijd veel moeite met mensen die al het onheil op aarde aan de mensen toeschrijven, en al het goede aan god. Daar kan ik me echt helemaal niets bij voorstellen. Ik vind dat mensen hun eigen krachten daarin ook erg tekort doen.
    Ik herinner me een TV reportage n.a.v. de Bijlmerramp, waar een man die het had overleefd uitriep dat hij nu zeker wist dat god bestond. Ik vond dat een ongelofelijk staaltje van egocentrisme.
    Groet Elsbeth

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

om Ziel, ik geloof in God, die zich manifisteert in alle culturen, maar de regeltjes maken het moeilijk.

Lieve Merapi, ik heb alleen complementjes gehad van mensen.
    er heeft niemand met een droom of zo mij wat dan ook uitgemaakt.
    Dus alles wat ik heb gedaan heb ik uit menselijke handelingen gedaan. niets meer, of minder.

Goed Yoke, heb wel foto"s van het kanon.
    Hopelijk ga ik Jakarta gauw bezoeken, en nee zal er ook niet op gaan zitten, haha ,ben tevreden met 1 super lieve dochter!

Nou je weet maar nooit, zo'n mooie kind, een half bloedje noem je dat, kunnen heel mooi worden, of zijn.
    Misschien kan Yoke dat bevestigen, zij is toch ook met een IndonesiŰr getrouwd, verliefd en zo meer?
    Voor de leeftijd hoef je het niet te laten, want in ItaliŰ zit wel een arts die je zo aan die kindje kan helpen met donor zaadjes Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Nemesis
    User
    User icon of Nemesis
    spacer line

Elsbeth,
    Ik ben bang dat de stelling dat al het goede van mensen zelf komt en al het slechte ge´nspireerd werd door iets Goddelijks zelfs redelijk verdedigbaar is.

Als we al het kwalijks dat mensen gepresteerd hebben uit de naam van God of Goden in de loop der eeuwen op een rijtje zet dan wordt je echt niet vrolijk.

Daar staan heel veel goede dingen tegenover die ze op eigen inzicht gedaan hebben.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Nemesis
    User
    User icon of Nemesis
    spacer line

On 30-04-2008 20:07 zieleffe wrote:
    Nou je weet maar nooit, zon mooie kind, een half bloedje noem je dat, kunnen heel mooi worden, of zijn.

Heb me altijd over die term verbaasd. Hoezo halfbloed? Half IndonesiŰ + half Belanda is samen toch 1 heel mens? Of zou het gewoon jalousie zijn? Iedereen weet dat "half"bloeden ons volbloedjes een straatlengte achterlaten qua schoonheid.

Die idioten die ruim een halve eeuw dachten "super" mensen te maken door het ras zuiver te maken hadden in moreel, maar ook in feitelijk opzicht ongelijk. Een "zuiver" ras leidt tot inteelt en allerlei ellende, terwijl vermenging leidt tot vermindering op de kans van allerlei genetische aandoeningen en inderdaad vaak opvallende schoonheden.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

monyet
    User
    User icon of monyet
    spacer line

Thanks, ben zelf ook een halfbloedje Emoticon: Smile
    Klinkt toch wat beter dan pindakaas vind ik hoor

From Dayeuhkolot with love

pak ronald
    User
    User icon of pak ronald
    spacer line

On 29-04-2008 17:35 sidia wrote:

...

Een soort oerchristendom ?
    Je bedoelt de Joodse Christenen , dat zijn namelijk de eerste leerlingen van Rabbi Joshua.
    Dus Christendom bestaat eigenlijk uit een " afscheiding" van de Jodendom (een sekte) , ingevoertd door Saulus (Paulus) .
    Rabbi Joshua (Jezeus) zeide ook , Ik ben gekomen om de verdwaalde schaap van Israel(de Joden dus) in de kudde terug te brengen . En beweerde ook dat hij geen jotta van de wetten van God (JHWH) zal veranderen.
    De letterlijke tekst kunnen we opzoeken.
    De Islam heeft dezelfde Momontheisme die door Mozes werd geintroduceerd , met dezelfde God.
    Je kan hoogstens de Islam aan de Jodendom " linken" omdat ze dezelfde God hebben .
    Meer niet.
    Want ieder volk kreeg zijn " eigen boodschapper." .
    Dus antwoord op de topic is : NEE . Emoticon: Party!

Nee is denk ik net zo verkeerd als "ja".
    De cultureel religieuse context van die tijd in Arabie, is nadrukkelijk niet te omschrijven als pre-islam, omdat de islam juist een aantal veranderingen door wilde voeren en heeft gevoerd.
    Daarnaast kenschetste de "religie" toen zich door een verscheidenheid aan verschillende opvattingen, die wel degelijk zijn te linken aan het jodendom en christendom, omdat het jodendom en christendom die is verder ontwikkeld zonder een duidelijke link met de thuisbasis.
    Behalve de goddelijke ingeving via de profeet, zijn de ideeen die hij verkondigd niet allemaal nieuw in dat gebied, maar geinspireerd op ideeen die al binnen andere groeperingen leefden.

Hetzelfde kan je natuurlijk zeggen van het oude testament. Veel van de verhalen hebben analogieen met andere religies ten tijde van dat testament.

Nee dus, omdat er geen duidelijke link is. Ja dus, omdat er wel duidelijk "inspiratie" gehaald is.

pak ronald
    User
    User icon of pak ronald
    spacer line

On 30-04-2008 17:42 merapi wrote:
    Albert, ik verdedig geen enkele kerk, maar dit soort fanaten zoals jij, vliegen bij de geringste kritiek in de boom.
    Doe pelan2 en ga meer lezen in plaats van gelijk iemand aan te vallen.
    De veel geroemde Indische beschaving:wijsheid en tact, ik probeer er na te leven, mij Indisische vrienden hebben mijn leven zinvoller gemaakt.
    Leer dat dan ook.

Merapi / albert
    heb je wel eens op de site van Albert gekeken? die jassen techniek....
    ik begrijp toch uit de site dat ze iedereen in hun waarde laten......
    Hoe zit dat Albert? Is je fundamentalistisch jasje al uit?

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Nou Ron, ja die jassentechniek:volgens mij is het een duikerspak en die moet je er bijna afsnijden,
    Trouwens Ron, hoe is het met je gezondheid nu en die van je schoonmoeder?
    Hoop van harte dat het jullie beiden goed gaat.
    Als je weer eens in de buurt van Den Haag komt,selamat datang! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Helaas Om Ziel, er zit geen mooi halfbloed kindje meer in, geen baarmoeder meer.
    Maar mijn vriend heeft 3 hele lieve kinderen, Indonesisch en ik heb een fijne dochter,hollands poldermodel en de wederzijdse acceptatie is perfect.
    Halfbloed vind ik maar een raar woord: je bent toch gelijk?
    Nog een fijne avond, lieve sobats
    groetjes Merapi/Wilma

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

On 30-04-2008 20:24 Nemesis wrote:

...

Heb me altijd over die term verbaasd. Hoezo halfbloed? Half IndonesiŰ + half Belanda is samen toch 1 heel mens? Of zou het gewoon jalousie zijn? Iedereen weet dat "half"bloeden ons volbloedjes een straatlengte achterlaten qua schoonheid.

Waarom gewoon jalouzie ?
    Het is gewoon een aanduiding van een groep zoals Nederlandse Marokanen , of Marokaanse Nederlanders.
    Er is toch geen waarde oordeel gegeven ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Ja om Sid, als je goed beschouwt is iedereen wel een halfbloed, somszie je dan niet en vaak weten mensen dat niet eens.Mijn moeder had 1/4 Joods bloed, ik 1`/8 en dochter Eva 1/12.
    Daar zie je dus niets van, sterker nog ik kwam er pas veel later achter.
    Anis,Ardianto en Oyobo:over die druiven :misschien gaan ze een hemelse wijngaard beginnen, mag best binnen het Christendom.
    Yoke, wat een gevaarte dat kanon!
    Eigenlijk vreemd dat dat nooit is weggehaald, is toch een pijnlijke herinnering aan de VOC

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,995,258 topic views - 222,229 posts - 13,489 topics - 16,269 members - last post @ 24-09-2017 07:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,098,637 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com