indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Soms frustrerend SA. De gemiddelde toerist komt doorgaans alleen het klootjesvolk tegen dat op een slinkse (maar slimme) wijze aan hem/haar probeert te verdienen. Zelden hoor je dat een toerist een Indonesier ontmoet die van zijn/haar eigen level is. Mijn eerste bezoek aan Indonesia was ook bij families die redelijk bemiddeld waren en me overal mee naar toe namen zonder enige financiele vergoeding te verwachten (ze hadden meer geld dan ik). Als een toerist naar NL komt gaat ie toch ook niet uitsluitend met mensen uit de armere volksbuurten om??? Vreemd gedrag. Het discriminerende is wel dat men denkt dat alle Indonesiers armlastig zijn terwijl er hier getalsmatig meer rijke mensen rondlopen dan in NL.
Ook wat ik hierboven al schetste dat lokale Indonesische toeristen ( turlok ) ook behoorlijk afdingen. Wat de buitenlandse toerist doet is vaak de markt verzieken, m.n. op Bali waar ik klachten hoor van Indonesiers die daar woonachtig zijn (en niet zo rijk) dat alles te duur wordt voor hen......puur door dat weggeef-gedrag van buitenlandse toeristen. Twee vrienden hebben de benen al moeten nemen omdat het voor hen onbetaalbaar werd daar nog te kunnen wonen want de lokale detaillisten/ vendeurs trekken hun prijzen op naar de maatstaven van de buitenlandse gast die daarmee direct de minder draagkrachtige Indonesier buiten spel zet. Tel uit je winst!

spacer line  

On 19-10-2009 12:16 Yogya-Bali wrote:
Soms frustrerend SA.... etc.

Het discriminerende is wel dat men denkt dat alle Indonesiers armlastig zijn terwijl er hier getalsmatig meer rijke mensen rondlopen dan in NL.

Het is niet frustrerend maar meer lachwekkend.

Statistisch gezien zijn er meer rijke Indonesiers dan rijke Nederlanders.
BISA di Cek mas. Emoticon: Yes!
Dat heb ik al jaren hier geschreven.

bisa dicek of makemyday .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Als je je als buitenlander niet staande kunt houden op het prijspeil van Zuid Bali dan heb je het niet heel breed. Ik ben nu in Seminyak en eet iedere dag in restaurants, maar hier om de hoek is lekker 'bebek' te verkrijgen voor prijzen die je in mijn (nieuwe) buurt ook betaald.. standaard dus.

spacer line  

Eerlijk gezegd vind ik de bebek betutu niet lekker .

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 19-10-2009 12:45 Yerun wrote:
Als je je als buitenlander niet staande kunt houden op het prijspeil van Zuid Bali dan heb je het niet heel breed.
Sorry, niet duidelijk geweest. het ging hier om Indonesische vrienden uit Jakarta en Ambon, en niet om buitenlandse vrienden. Hoewel hun salariering volgens Jakartaanse standaard redelijk was, konden ze het toch niet bolwerken. De 1 woonde in Ubud, de ander in Legian. Voor hen werd de levensstandaard te duur en degene uit Jakarta afkomstig hield uiteindelijk minder over dan als hij in Jakarta zou wonen en leven.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Aah, dat verandert de zaak iets, maar dan nog; voor zover ik kan zien in Jakarta niet duurder dan Legian. Maar het kan zijn dat de gemiddelde Indonesier/niet Balinees te maken krijgen met 'onverwacht' hoge kosten voor verblijf hier. Hier kost en KTP/KIPEM bijvoorbeeld 200.000, in Yogya 15.000 of zoiets... dan weet ik wel waar die 185.000 naartoe gaat. En van die voorbeelden zijn er legio. Dat gezeik heb ik in mijn wijk niet, betaal de huur, mijn visum, het water en licht en heb verder geen verplichtingen. Op Bali zal dat zeker anders zijn (banjar,ceremonie dit, ceremonie dat)

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 19-10-2009 13:58 Yerun wrote: Maar het kan zijn dat de gemiddelde Indonesier/niet Balinees te maken krijgen met 'onverwacht' hoge kosten voor verblijf hier.
Juist, als er 1 volk is dat kan discrimineren hier in RI dan zijn dat de Balinezen wel. Andere Indonesiers worden voor outsider aangezien en worden dan ook veel duurdere prijzen berekend dan de pribumi' s. Maar owee als het omgekeerd gebeurt (zoals NTB en NTT dat is overstroomt met Balinezen), dan brult de bolle balinees het hardst: discriminatie.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

61,583,373 topic views - 228,121 posts - 13,630 topics - 19,445 members - last post @ 19-09-2018 22:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

105,622,038 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com