indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Rudy R
User
spacer line

Nu de euro hier in Nederland hoog staat, kun men dan beter hier in Nederland de euro's omwisselen in Rp, of kun men beter in Indonesia de Euro omwisselen of pinnen?

Alvast bedankt voor de reactie

Rudy Emoticon: Worship

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Je kan beter in Indonesia omwisselen dan betaal je niet zoveel provisie dus krijg je meer rupiahs.
Suc6. Emoticon: Party! Emoticon: Bye bye

Shalom

Pamelabak
User
spacer line

Volgens mij kan men in Nederland geen Rupiahs kopen. In Indonesie kan men ook op heel veel plaatsen pinnen.

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Je mag ook maar beperkt Rupiah in- en uitvoeren.

De geldautomaat doet het in Indonesie overigens prima. Let op er zijn automaten met biljetten van 50.000 en met 100.000 Rp. Dat staat erop.

De laatste zijn het beste daar je daar 2.500.000Rp* in 1 keer uit kan halen en de vaste kosten van je bank voor dit bedrag betaald worden.

*Dit bedrag moet je handmatig invoeren. Dit was het maximum de laatste keer dat ik hem gebruikte. Je kunt het maximum vaak uitvinden door een bedrag in te voeren dat te hoog is. Vervolgens zal de ATM met de melding komen dat je te veel wilt pinnen en wat het maximum is.

Sommige ATM verwachten een pincode van 6 cijfers. Gewoon de 4 cijfers die je hebt invoeren en op enter/okay drukken.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 18-04-2008 16:57 Pamelabak wrote:
Volgens mij kan men in Nederland geen Rupiahs kopen. In Indonesie kan men ook op heel veel plaatsen pinnen.

Bij het GWK in Nederland kan men wel rupiahs bestellen, alleen is de wisselkoers erg ongunstig ten opzicht van de koers in Indonesie. Gewoon je normle pinpas mee en op naar de ATM in Indonesie. Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Maakt uiteraard geen bal uit of de Roempiah nu hoog of laag staat, bij de postbank betaal je het schijntje van 0,8% transactiekosten als je in Indonesie bij de pinautomaat pint. Dus niet moeilijk doen en gewoon op iedere straathoek in Indo pinnen net zoals je dat hier doet

Gracias. Sama sama

joost
User
spacer line

Het hoogste bedrag wat ik bij de BCA en de BNI kon pinnen was 3,7 miljoen.
Per dag maximaal 6,7 miljoen. Dus in 2 keer.Lijkt me wel genoeg voor een vakantiedag.
Net terug van een dikke 4 maanden overwintering in Bondowoso (Jatim).
Pinnen met Rabobank pinpas kost je niets overigens.
Het verschil om rupiahs via de GWK te kopen is groot tov pinnen aldaar.
Krijg nu voor 1 euro 1000 rupiahs meer dan 1 maand geleden en dat is heel veel.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Pinnen met Rabobank pinpas kost je niets overigens.
De Rabobank brengt sinds januari 2007 wel kosten in rekening, dit is verwerkt in de koers, dus je merkt het niet.
Zie: http://www.rabobank.nl/particu(...)en_in_het_buitenland
Het gaat om zulke kleine bedragen dat je voor privegebruik daarvan niet wakker hoeft te liggen.
Met de huidige koers kan ik per dag met de Europas van de Rabobank IDR 6 miljoen opnemen bij Bank BCA.
Jan

joost
User
spacer line

ok Jan, dank voor je info. Het is met de euro goed vakantie houden in Indonesie.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Zijn we zo negatieve bezig over Indonesie dat ze hier gaan vragen of ze geld hier, of daar moeten wisselen.
Gelukkig is dat verleden tijd, dat je in de rij moest staan bij de monychanser' waar je briefjes van honderd of 50 gulden moest wisselen tegen de dag koersen.
En die briefjes moesten nog een netjes er uit zien, want zat er een kreukel er in, dan kreeg je er minder voor....
Neen zins ze carrefour ketens daar hebben, kan je met je pas nog wel aan de kassa betalen........
Het is wat dat betreft, een heel modern land, alleen je hebt zo dikke portemonnee nodig om al die miljoentjes Juta te bergen.
Je hebt bijna een handtasje voor nodig................... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Shiny Emoticon: Yes! Emoticon: Yummie! Emoticon: Puh!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

soto50
User
spacer line

Ik ben net terug uit Indoland, op dit moment krijg je ruim 14.000 rps voor een euro. ( Pinnen ) met de Rabocard is het overigens geheel gratis indien je een rabototaal pakket hebt.
Ik was er toen ze Fitna van Wilders uitzonden, helemaal en nergens last van gehad.
Overigens hebben ze nu Youtube geblokkeerd.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

met de Rabocard is het overigens geheel gratis indien je een rabototaal pakket hebt.
Beste Soto,
Toch even de pagina bekijken die ik hier boven aangeef, daar wordt dus anders geschreven.
Jan

kees01
User
spacer line

On 18-04-2008 17:57 Nemesis wrote:
Je mag ook maar beperkt Rupiah in- en uitvoeren.

De geldautomaat doet het in Indonesie overigens prima. Let op er zijn automaten met biljetten van 50.000 en met 100.000 Rp. Dat staat erop.

De laatste zijn het beste daar je daar 2.500.000Rp* in 1 keer uit kan halen en de vaste kosten van je bank voor dit bedrag betaald worden.

*Dit bedrag moet je handmatig invoeren. Dit was het maximum de laatste keer dat ik hem gebruikte. Je kunt het maximum vaak uitvinden door een bedrag in te voeren dat te hoog is. Vervolgens zal de ATM met de melding komen dat je te veel wilt pinnen en wat het maximum is.

Sommige ATM verwachten een pincode van 6 cijfers. Gewoon de 4 cijfers die je hebt invoeren en op enter/okay drukken.

kees01
User
spacer line

hallo
als je geld overmaakt op een bank in indonesie en je stuurt het in euro dan krijg je veel minder dan als je hier aan geef dat je het in rupiah wil versturen

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

On 20-04-2008 13:17 Tuti & Jan wrote:
met de Rabocard is het overigens geheel gratis indien je een rabototaal pakket hebt.
Beste Soto,
Toch even de pagina bekijken die ik hier boven aangeef, daar wordt dus anders geschreven.
Jan

Helaas Jan,

Als u een Rabo TotaalPakket of Rabo RiantPakket heeft, betaalt u deze € 2 niet.

Waar je wel gelijk in hebt:
Als u opneemt of betaalt in vreemde valuta - dus andere valuta dan de euro – betaalt u ook een zogenoemde 'koersopslag'. Dat betekent dat bij de omrekening van vreemde valuta naar euro de wisselkoers wordt verhoogd met 1%

Dus: beiden gelijk.. Je betaalt soms wel 2euro, maar de koersopslag is voor iedereen.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Pak Ronald,
Het boeit mij niet wie hier gelijk heeft.
Waar ik wel moeite mee heb is het feit dat hier een antwoord wordt gegeven zonder de moeite te nemen even naar de pagina te kijken die ik aangeef waar erg duidelijk de informatie wordt gegeven over het onderwerp.

Op reacties van verschillende forumbezoekers reageer ik al niet meer omdat overduidelijk is dat zij niet eens de moeite nemen om eens goed te lezen wat iemand anders schrijft.
Jan

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Berichtje voorhen die in het " paradijs" wonen we kunnen driewerf " hoera" roepen.

HSBC Bank biedt nu de mogelijkheid een euro rekening te openen !

Emoticon: Party! Jawel !

It's only kinky the first time.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Oyibo,
Ik weet niet waarom we daar blij mee mogen zijn, HSBC Bank heeft in heel Indonesie 17 filialen waarvan 12 in Jakarta.
Verder alleen in de steden: Surabaya, Semarang, Bandung, Medan en Batam
HSBC Bank biedt wel de mogelijkheid om geld op te nemen bij ATM-BERSAMA maar voor alle bijzondere zaken dien je toch bij een filiaal te zijn.
Voor degene die een bankrekening mag openen (houder van een KITAS) kan bij de andere banken in Indonesie ook een Eurorekening worden geopend.
Mits je iets te verstoppen hebt voor de Nederlandse fiscus (of andere zaken) kan je voor de rente je geld beter op een Nederlandse spaarrekening laten staan, de rente voor een Eurorekening is hier ongeveer 1%.
Voor mensen die zaken doen ligt het misschien anders.
Jan

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Hoi Jan,

Als jij nog een andere bank weet hoor ik het graag.
Had al een dollar rekening, maar zover ik weet is HSBC de enige die een eurorekening heeft en aangezien fakturen grotendeels in euro's uitbetaalb worden ben ik er blij mee.
Veel rente zit er niet op dat klopt. Maar met fakturen met hoge bedragen in Euro's ben ik erg blij Emoticon: Smile Alleen al vanwege de wisselkoers Emoticon: Wink

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Bij BII is het zeker mogelijk om een Eurorekening te openen, voor de rentes kijk eens op:
http://www.bii.co.id/index.asp(...)ox&fuid=000500000202

Voor een Giro BII Valas: http://www.bii.co.id/index.asp(...)tic&uid=00020000008f
Ik ken Nederlanders die daar een bankrekening hebben in US dollar en ook in Euro's.
Volgens mij is BII niet de enige, bij BCA is het ook mogelijk maar bij BCA dien je voor alle bijzondere transacties naar het filiaal te gaan waar je de rekening hebt geopend, dit bleek toen ik verhuisd ben van Bali naar Java.
Bij Bank Mandiri is dat niet zo, daar kan je in heel Indonesie bijzondere transacties doen, uiteraard na overleg van de juiste legimentatie.
Groetjes,
Jan

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Heb jaren de ABN -Amro als rekeninghouder gehad in Indonesië.
maar enkel jaren gebruiken we Mandiri bank.
Ik heb geen zaken te doen het is maar om geld over te boeken naar familie en zo ook nog controle over dat geld te behouden.
En ik moet zeggen dat het voor ons een goede bank is.
We krijgen geen extra betalingen van provisie, maar betalingen, allen bij overboekingen.
Provisie die je betaald bij ABN-Amro loopt aardig op…… Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Puh!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Jan,

Erg bedankt voor de info ! Erg op prijs gesteld. Zal morgen ook eens bij de lokale BII informeren, ik meen te weten dat ze op een eerder tijdstip de mededeling deden dat het niet kon, maar met jouw link zal ik nogmaals zien wat er mogelijk is.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Jan,
Uit vergelijkend waren onderzoek kwam vast te staan dat BII welliswaar een eurorekening heeft, maar.............. je kunt dan geen euro's ophaen van de bank.
En dat is nou net waar het om ging. HSBC is dus de einge tot nu toe die deze service wel heeft. Nadeel is inderdaad dat ze weinig vestigingen hebben in RI

marcel70
User
spacer line

Oyibo
Weleens van Paninbank gehoord
Hebben ook een euro rekening alleen je kan geen euro opnemen
Wel geven ze een goede koers naar Rp
Dus veilig want je hoeft geen geld te wisselen bij de money changer
pareng

Becik ketitik olo Ketoro

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Marcel,

Ik kan gewoon rupiah's wel pinnen, ook met de euro of dollar rekening.
Maar gezien de de dollarkoers en de fakturen die we versturen liever gewoon euro's.
Eerst ging er iemand van ons naar Singapore om zaken te regelen. Dat hoeft niet meer en scheelt aanzienlijk in de kosten. Dus ik ben erg blij met de eurorekening in Indonesie.
Het maakt per transactie honderden dollars uit, die wel in rekening gebracht worden maar die moeite hoeven we nu niet meer te doen, ik heb even uitgerekend wat de kosten besparing op jaarbasis is. Daar heb je een meer als knappe 4*4 voor. En dat maakt een hoop uit.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,361,987 topic views - 232,755 posts - 13,677 topics - 22,546 members - last post @ 20-06-2019 08:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,660,841 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com