indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

rspelmink
User
spacer line

Is er ook een goudengids van indonesie die online goed te benaderen is? Of zelfs een kvk met online database?

Ik probeer voor mijn eigen zaakje een marktonderzoek op te zetten, met vooral uitvoering van locale "bekenden". Maar wil wel een goede database pakken waarmee we moeten beginnen. Zou dus graag een aantal extra handvatten ontvangen.... Emoticon: I love it

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

http://www.yellowpages.co.id/

Deze bedoel je? Voor een online Indonesische versie van de KvK (Kadin) heb je deze website, maar een database met bedrijven moet je niet verwachten hier.

http://www.kadin-indonesia.or.id/

marktonderzoek doe je door de buurt af te zoeken en te vragen als je het mij vraagt. De database zul je dus zelf moeten opzetten.

Ho Lee Fuk

rspelmink
User
spacer line

Gaat om veel belwerk.
Ik heb een database nodig van potentiele interessante bedrijven.
Daarna moet er gebeld worden voor contactpersonen en mogelijke interesses. Daarom moet ik wil een goed uitgangspunt hebben, zinloos zomaar langs bedrijven gaan kost te veel tijd, geld en energie. Een goede selectie vooraf scheelt.... (en is relatief goedkoop en makkelijk uit te voeren!)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Als je iets wil gaan doen in Indonesie zul je wel weten dat 'de snelle manier' hier niet zal gaan werken. Een goede selectie maak je dus zelf en als je dat al goed doet kun je zelfs dat verkopen. Emoticon: Wink

Bedrijven bellen hier (in Indonesie) is net als tegen dovemansoren praten als je het mij vraagt. Iemand die men niet kan zien is teveel moeite, even in persoon langskomen en je krijgt alle info die je nodig hebt er zonder problemen uit.

Dat was een gratis tip Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

rspelmink
User
spacer line

dat snap ik. Langs gaan is ook zeker de bedoeling en alvast bedankt voor die waardevolle tip.

Maar mijn tijd is beperkt. Ik moet dus een route plannen voor mijn acties. Daarna evalueren en de volgende stappen plannen.

Snelle manier zoek ik ook niet en is ook niet de ambitie. Ik moet nu al 2 banen combineren. Dat is om de toekomst veilig te kunnen stellen. Maar mijn producten hebben zeer zeker toekomst, maar of indonesie daar ook in meer wil/kan gaan weet ik nog niet.

Heb al wel projecten in Zuid-Afrika en Chile draaien. Dus zou volgens normale denkwijzen toch moeten kunnen.... Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ze hebben daar ook de plaatselijke " Kamer van Koophandels "
Ga je de PR man/vrouw benaderen , maak kontakten , .
Het is kwestie van Netwerken.
Vitamin KR (Koneksi dan Relasi).
Iedere branch heeft zijn eigen toko .
Heb je dat , dan heb je gouden kans.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

rspelmink
User
spacer line

de plaatselijke " Kamer van Koophandels "...

dank voor deze tip! Wat is de ID benaming voor KVK, is dit Kadin?
(mijn kennis van bahasa indonesia is hiervoor nog niet genoeg...).

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ya , dezelfde wat Yerun schreef.
Als ik Kadin Jakarta zoek via Google , kom ik op deze site
http://www.kadin.or.id/

Ik neem aan dat je ook de andere Kadin site's voor Bandung , Yogya , Surabaya etc kan vinden .
Of je zoekt de site van INA in Jakarta .
Daar kunnen ze jou mss beter helpen.

rspelmink
User
spacer line

INA heeft inderdaad veel kennis. Alleen heb ik heb nodig in een iets later stadium. Dit is een "wilde gok" of zoiets ook uiteindelijk interessant zal zijn voor indonesische industrie. Gaat om de zware tak als metaalindustrie en mijnbouw...

Als er een project gestart zou kunnen worden dan kan de INA veel goede tips geven! Zoals ook de omschrijven in de kantlijn (werk met Indonesie!) Ik weet nu wel hoe ik me zo moet opstellen... en zeker niet alleen komen met belangrijke zaken Emoticon: Smile

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar het Nederlandse gedeelte van het forum.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 14-04-2008 19:47 rspelmink wrote:
Gaat om de zware tak als metaalindustrie en mijnbouw...

Heb je de vestigingseisen van de PMA al gezien.?
Bepaalde takken zijn gewoon formeel verboden (gesloten) voor buitenlanders .

Je heb over zware tak , metaal industrie en mijn bouw.
En juist in die sectoren heb je veel
1.regels(beperkingen) ,
2.heb je K.R (koneksi relasi)
3.een veel euri

Een oude studiegenoot van mij zat 25 jr geleden ook in die "branche " , meer als "tussenpersoon ".
Het is echt kestie van netwerken , je moet aansluiten in diverse "groups", lange adem hebben , babbel voor 10 , een echte dromer zijn , en vloeiend de taal spreken , op zijn minst Indonesisch , Javaans .

Ik weet niet hoe de zaken nu staan , makkelijker zal het niet zo makkelijk zijn , meer ingewikkelder omdat er te veel kapers aan de kust zijn.

Het kunnen aansluiten of uitgenodigd zijn bij een "group" is afhankelijk van je 'geloofsbrieven" .

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Ruben, het via telefoon benaderen van potentiele klanten heeft weinig zin. Dit is nog iets wat ze in Indonesie niet kennen. Daarnaast zijn de decision makers toch niet bereikbaar via de telefoon, hoogstens als je het mobiele nummer hebt. INA bezit wel een schat aan informatie voor wat betreft vestigingsdata en line of businesses, vrij up to date.
Verder is er voor marktonderzoek in het buitenland een subsidieregeling welke de helft van je marketing kosten dekt. Denk aan vergoeding voor de reiskosten, beurs stand en foldermateriaal laten maken. Check ook dit:
http://www.kvk.nl/internationa(...)landsemarktenpsb.asp
In ieder geval, succes ermee.

Begin de details te vergeten

rspelmink
User
spacer line

...de decision makers toch niet bereikbaar via de telefoon...

ik hoef de decision maker ook niet aan de lijn te krijgen. Als de telefoniste zijn naam maar noemt (en eventueel zijn email). Het gaat mij erom dat een database wordt uitgebreid van adressen die we dan dus gaan bezoeken. Wat uit de discussie ook blijkt dat zeker gedaan moet worden.

bedankt voor de subsidie tip, ga kijken of de administratie niet te veel tijd zal vergen daarvoor, want tijd over heb ik helaas niet.... if some has a minute or so for me Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Hey Rudben,
Als je geen tijd hebt, kun je het INA marktonderzoek laten doen. Of in jouw geval de telefoonlijst compleet maken. Voor ons hebben ze marktonderzoek gedaan en een lijst samengesteld van bedrijven die geinteresseerd zijn in onze diensten. was goed uitgewerkt.
Groet

Begin de details te vergeten

rspelmink
User
spacer line

toch maar een afspraak met INA in mijn drukke agenda zien te proppen geloof ik!

rspelmink
User
spacer line

... te veel kapers aan de kust zijn....

je post helemaal over het hoofd gezien.... dom.... Emoticon: Stupid

maar betreffende de kapers op de kust valt dat gelukkig aardig mee. dat gedeelte van het marktonderzoek is al wel klaar. Omdat het product in Europa ook nog niet al te lang succesvol aan het worden is... althans dat is mijn ervaring als product manager ervan hier...

het is meer de "awareness" (hoe zeg je dat in NL?) dat dit product de gebruiker alleen maar geld op levert ipv van dat het wat kost. Zeker in deze industrie (mijnbouw etc...) waar de machines zo veel mogelijk uren moeten draaien Emoticon: Very funny Emoticon: Very funny

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,082,213 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,274 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,513,517 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com