indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Jeffrey
User
spacer line

Hallo,

ik ga 15 mei as voor 2 maanden naar Bali en omstreken. Ik heb geen enkele vorm van een rijbewijs (geen brommer, geen auto, geen motor). Is het toch mogelijk om daar een brommer te huren op wat voor manier dan ook? Bedankt, groeten

Jeffrey

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Zonder rijbewijs is het vast wel mogelijk om een brommer te huren. Ik zou het echter maar niet doen. Het verkeer op Bali is erg druk, op de linkerzijde van de weg en anders dan wat wij gewend zijn. Enige voorzichtigheid is niet overdreven. Emoticon: Yes!

Overigens zijn het geen brommers in de Nederlandse zin van het woord, maar kleine motorfietsen ( ~ 100 cc)

Als je niets hebt dan is een auto met chauffeur (duurder) of de bemo (goedkoop) de beste keus.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Jeffrey
User
spacer line

Had al gehoord dat ze daar als gekken rijden, ben ook niet van plan het daar allemaal op de brommer te doen, maar wil graag weten of het nog tot de mogelijkheden behoort zonde een rijbewijs. Minder dan 100 cc brommertjes kennen ze daar helemaal niet?

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Kleinste wat ik gezien heb was 80 cc. Met 50 cc zou je een berg niet opkomen met de vrouw en een zak rijst achterop...

Daar de politie controleert is het geen goed idee om zonder rijbewijs de weg op te gaan.

Typische brom/motorfiets op Bali:

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Jeffrey
User
spacer line

Ok thx voor de info. Zo'n tourist driving license wordt alleen verschaft bij vertoon van een geldig nederlands rijbewijs? Had ook verhalen gehoord dat je de politie daar voor een eurotje of 5 kan omkopen als ze je aanhouden, maar laat ik dan maar het zekere voor het onzekere nemen. Bedankt, groeten

senior
User
User icon of senior
spacer line

Voor zover ik weet, als ik op Bali ben ga ik naar het politiebureau in Denpasar met kopie paspoort en visum, spreek een drukdoende niets aan het doen zijnde politiefiguur aan en tegen betaling (meer dan een Balinees betaalt) neemt die je op sleeptouw naar de fotograaf,vingerafdrukken etc ,alles met voorrang,en binnen een uur zit je weer op je gehuurde motortje met je sim in je zak.
3 jaar terug was zo'n sim 3 maanden geldig, vorig jaar moest ik elke maand een nieuwe halen.Ga er zelf ook weer eentje halen op 20 mei a.s

hati hati, pelan pelan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Jeffrey, betalen bij de politie kan zeker, maar als ze weten dat je zonder rijbewijs rondrijdt, dan wordt je ieder kruispunt staande gehouden voor een 'donatie' (immers heb je geen bewijs dat je al betaald hebt)...

Omkoping is trouwens strafbaar, en het kan ook nog eens zijn dat je daarvoor opgepakt wordt als iemand echt kwaad wil.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Van een tourist rijbewijs had ik nog niet gehoord.

Oyibo heeft wel een gewoon rijbewijs gekregen. Ook wel sim genoemd en is slechts geldig gedurende de geldigheid van een verblijfstitel. Bovendien krijg je niet alle stempels maar slechts 1 voor de auto. Voor de motor moet separaat aangevraagd worden.
Oyibo heeft alle stempels in zijn Nederlandse en internationale rijbewijs maar die krijg je in RI dus niet.

Nog nooit heeft iemand me gevraagd om een rijbewijs als er een scooter werd gehuurd. Zelfs bij de huur van een auto niet. Vergeet niet te vragen aan de brommer verhuurder of de brommert daadwerkelijk een verzekering heeft ! En heb je al deze opstakels overwonnen, en je bent aan het brommeren kijk goed uit je doppen.

Ik zou het persoonlijk niet aanraden bij aankomst gelijk een brommer te huren. Als de wens er wel is, kijk het een paar dagen aan en probeer te wennen aan het verkeersbeeld. Succes.

It's only kinky the first time.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tot op heden vele keren aangehouden met motorfietsje, in de begin jaren nog wel internationaal rijbewijs bij de ANWB gehaald, maar daar had de polisi nooit belangstelling voor, dus dat laat ik ook maar achterwege.
Mijn kleine nieuwe rijbewijs maakt indruk genoeg schijnbaar Emoticon: Wink

Zorgen dat je motorfietsje tiptop in orde is met de benodigde papieren, goede helm dragen, geen plastic pispotje zoals je vaak ziet en dichte schoenen of sandalen(geen slippers).

Bij controle, papieren uit je lege dompet halen, zien ze namelijk flappen, dan zouden ze wel is op het idee kunnen komen om je als een flappentapper te gebruiken, vriendelijk blijven en vooral onnozel blijven lachen.

Tot op heden altijd gelukt, na de klotensmoes dat je zo goed Indonesisch spreekt(ik spreek het als een kind van 4 jaar)houden ze het verkeer voor je tegen zodat je weer door kan rijden Emoticon: Yes!

Ik heb zelf tot voor 4 jaar in Nederland ook altijd motor gereden, ik zal niemand aanraden zomaar effe op een motorfietsje te stappen in IndondesiŽ, tenzij je buiten je twee ogen er ook nog een paar in je achterhoofd en reet hebt of dat je levensmoe ben Emoticon: Shiny

Jeffrey
User
spacer line

Haha ik zal er nog eens over nadenken. Maar voor mij blijft dus de vraag. Kan je zo'n sim bij het politiebureau kopen zonder dat je een Nederlands rijbewijs hebt, wat voor een dan ook. En ben je met alleen zo'n sim ook niet meer strafbaar als je wordt aangehouden door politie.
Uit het verhaal van senior maak ik op dat dit klopt. Nu is het alleen nog de vraag of het verstandig is...ik zal inderdaad niet de eerste dag op een motor stappen, maar altijd handig als je weet dat het tot dat mogelijkheden behoort. Als is het maar voor een dagje. En goeie tip Malam, niet de papieren bij je knaken bewaren.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

En mijn mededeling dat meedoen in corruptie net zo goed strafbaar is wordt compleet genegeerd. Goed bezig. Emoticon: Talk to the hand

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 13-04-2008 13:07 Jeffrey wrote:

1.Maar voor mij blijft dus de vraag. Kan je zon sim bij het politiebureau kopen zonder dat je een Nederlands rijbewijs hebt, wat voor een dan ook.

2.En ben je met alleen zon sim ook niet meer strafbaar als je wordt aangehouden door politie.

1. Antwoord , ya , dat kan .

2. Wel strafbaar als je door de mand valt.

Als je mij niet geloof , ga maar rijden zoals je in Nederland gewend ben .
En dan ga je straks hier verttellen hoe het gegaan is .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

ga maar rijden zoals je in Nederland gewend ben

Wel links rijden a.u.b. Emoticon: Laugh out loud

senior
User
User icon of senior
spacer line

""Als je mij niet geloof , ga maar rijden zoals je in Nederland gewend ben .
En dan ga je straks hier verttellen hoe het gegaan is . .................""""
"
Denk dat dan de mogelijkheid bestaat dat hij helemaal niets meer verteld Emoticon: Sadley

hati hati, pelan pelan

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 13-04-2008 13:58 Nemesis wrote:

...

Wel links rijden a.u.b. Emoticon: Laugh out loud

Is dat alles ?
Ik dacht al , waarom er daar veel spookrijders zijn .

Ik woon al lang in Nederland , en toch vind ik vreemd dat een Nederlander (mss een Belg ?) die geen rij bewijs hebt , dus een fietser gelijk motor wil rijden als hij in het buitenland zit.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Sidia,

Dat doen veel Nederlanders op vakantie.
Je hoort ze ook daarna klagen als ze met botbreuken en etterende schaafwonden terug zijn in Nederland. Emoticon: Smile Levengevaarlijk zeggen ze dan Emoticon: Smile
Je moet maar denken, een illusie armer en een ervaring rijker.

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Ik denk dat het een beetje de vakantievierende mens in het algemeen is.

Na een heel jaar in het gelid verantwoordelijk geweest te zijn willen vele een paar weken doen wat ze willen en alle normaal geldende beperkingen achter zich laten.

Een maal op Bali aangekomen denken ze dat ze in een heel andere wereld zijn waar de normale beperkingen n iet gelden.

Inderdaad een paar weken later gaat een deel met een illusie armer en de ervaring rijker terug naar huis, en het deel dat toevallig geluk had gaat naar huis en verteld daar nonsens verhalen. Emoticon: Laugh out loud

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

We moeten Om Ziel even vragen om de plaatjes van de wonden te plaatsen.
Net zoiets als op een pakje sigaretten meedelen dat roken de gezondheid ernstige schade toebrengt.

Ik steek er gauw nog 1 op Emoticon: Smile

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Volgens mij moet er een subforum aangemaakt worden: 'Onverstandig, maar zeker mogelijk in Indonesie' Emoticon: Wink

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Nou ik denk dat er wel een subforum kan komen voor het beklimmen van Merapi, nu je het toch over sub forums hebt. Er zijn al mensen die hier komen vragen of ze op Wilma kunnen lopen. Lijkt me zeker een forum waard Emoticon: Smile

Ik kan haar natuurlijk ook mailen. Of ze een foto van haarzelf kan sturen, laten we Om Ziel foto shoppen. Misschien heeft ze wel een foto van zichzelf op een brommert, dan kun je 2 topics in 1 voegen Emoticon: Smile nog beter !

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Plaatjes van Indonesiers met motorrij-wonden heb ik nog wel ergens, maar die plaats ik maar niet. Niet echt een prettig gezicht. Het ziet er overigens net zo uit als een Nederlander met een flinke wond.. daar niet van Emoticon: Wink

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja tussen die minder leuke gebeurtenissen kan ik het niet laten om ook wel passend vervoer te noemen. Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

We moeten Om Ziel even vragen om de plaatjes van de wonden te plaatsen.
Net zoiets als op een pakje sigaretten meedelen dat roken de gezondheid ernstige schade toebrengt.

Ik voldoe alleen aan de vraag, heb deze foto al eens eerder gebruikt..
Een les, dat wel, want je moet nogal gaten in de weg proberen te ontwijken.
We zijn je niet aan het pesten met verhalen die je niet wilt weten. maar een gewaarschuwd mens telt voor twee................ Emoticon: Red face Emoticon: Emoticon: Nooo

ik ga hier ook geen plaatjes van vliegtuigcrashes posten en zeggen dat je beter niet in het vliegtuig naar indonesie kan stappen.

Dat is geen vergelijk met wat je kan overkomen.
Je iets bewust opzoeken is dan ook je problemen bij die gene leggen die dan voor je het moeten oplossen.
Eerst eens goed weten wat verantwoord is. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Jeffrey
User
spacer line

Yerun jouw mededeling wordt genegeerd omdat corruptie voor mij geen optie is. Daarom benadruk ik of het wettelijk mogelijk is om daar zonder nederlands rijbewijs te rijden. En ik snap ook wel dat het gevaarlijk is, maar ik ben hier niet voor morele lessen. Ik vraag hier simpelweg of het mogelijk om daar legaal een brommer te rijden zonder dat je een nederlands rijbewijs hebt. Ik zit niet te wachten op plaatjes van mensen met wonden, ik ga hier ook geen plaatjes van vliegtuigcrashes posten en zeggen dat je beter niet in het vliegtuig naar indonesie kan stappen.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 13-04-2008 14:54 Nemesis wrote:

Inderdaad een paar weken later gaat een deel met een illusie armer en de ervaring rijker terug naar huis, en het deel dat toevallig geluk had gaat naar huis en verteld daar nonsens verhalen. Emoticon: Laugh out loud

Nonsens verhalen ?
Zonder die nonsens verhalen kan Jeroen zijn toko Indahsenia gelijk sluiten .
Of hij moet mensen in dienst nemen die "spook"verhalen , zeikverhalen willen plaatsen.
Mensen met grote duim en levendige fantasie zoals ............ Emoticon: Smile .

robbert
User
spacer line

Hoi u allen,

Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat nogal wat reactie's komen van personen die heel weinig in Ind.motorrijden.
- nog steeds wordt er gesproken over "brommers" maarr die bestaan helemaal niet in Ind., er zijn gewoon motoren/scooters. Al dan niet met automaat en heden ten dage met een min. cc. inhoud van 100 cc. maar gem. 115 cc. en max. 200 cc.
- er zou weinig of niet gevraagd worden naar het IRB,het NL rijbewijs zou voldoende zijn. De Indon. politieman/vrouw is het hollands niet meester, de meesten willen dus echt wel het IRB zien (het grijze model !!) want daar staat het rijbewijs in Indonesisch.
- kjken of de verhuurder een verzekering heeft voor de motor, ik durf de stelling aan dat er geen een een verzekering heeft, zal je dus echt wel zelf voor moeten zorgen als je zonodig een verzekering wilt hebben.
-..en meest belangrijk, de rijstijl van de gem. indonesier alsmede de staat van de gem weg vraagt een behoorlijke rij- en aanpassingsvaardigheid , dus als je geen motorervaring hebt dan is het v.d. gekke om daar te willen rijden.
Ga gewoon hier het motorrijbewijs halen, zorg voor een goede rijvaardigheid
dan is het rijden in Indonesie uiterst plezierig.
Rob

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,169,969 topic views - 233,608 posts - 13,687 topics - 24,372 members - last post @ 15-09-2019 17:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,240,541 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com