indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

van getting jiggy naar getting diggy

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 08-04-2008 12:24 Malam wrote:

...

Is er soms een nieuwe Stalin opgestaan, ik dacht eigenlijk dat uw gedachten van wat werkelijk democratie is enigszins in de afgelopen 35 jaar een positieve ontwikkeling had doorgemaakt, maar met deze posting moet ik helaas constateren dat u in de lage landen weinig hebt geleerd.

Wat moet ik in de 40 jr hier geleerd hebben ?
Wat Nederland (en de Nederlanders) denkt en wil is voor mij niet maatgevend.
Ik neem de goede en verwerpt de slechte zaken.

In de wereldkaart is Nederland een klein land , politiek en economisch gezien (bij gebrek aan grondstoffen) een kleine jongen .
Goed , ik zit natuurlijk tussen Nederlanders , in een Nederlandse site dus mijn mening zal mss een beetje afwijkend zijn dan de gemiddelde users of lezers.

En toch is het wel goed als jullie ook rekening wil houden dat er andere mensen die Indahnesia lezen .
En laten we eerlijk zijn , dat de discussies hier over Moslim , Javaan(Indonesiers) , Islam etc vaak pittig zijn en vaak niet onderbouwd kan worden .

Wat een geluk (zoals iemand anders schreef) dat de discussies in het Nederlands gevoerd zijn .
Stel is voor dat het in Engels gevoerd werd , dan wordt het ook internationaal gelezen .
Dus , ik kan wel begrijpen dat een regering bepaalde site's gaat blokeren als het negatieve invloed kan zijn voor de binnenlandse politiek.
Dat zijn dan de Efek sampingan zoals het zo mooi heet .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

ik denk dat de meeste mensen die hier negatieve dingen schrijven over indonesie mensen zijn die dat schrijven juist vanuit een liefde voor dit land, ik spreek in ieder geval zeker over mijzelf....

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Tussen bezorgheid , liefde etc en leed vermaak is ook een groot verschil.
En ook met het het afzeiken.
Inmiddels heb ik de afgelopen 3 jaar sommige users leren kennen waarvan ik zeg , met die wil ik wel beter leren kennen , koffie drinken.
En met die , en die niet.
Ik heb ook bepaalde mening van mijn land pan erkomst , soms nog harder dan de gemiddelde user.
Het verschil is dat ik het met 2 ogen / manieren bekijk , met een Nederlandse (woon al 40 jr in Nl ) en het Indonesische bril.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

ik woon 12 jaar in indo. lees veel en probeer zoveel mogelijk te begrijpen en begrijp dat ik nog lange weg te gaan heb wat dat betreft. ik ken bandung vanaf de begin jaren 90 toen het nog een prachtig lieflijk stadje was en heb het zien vervallen tot de puinhoop die het nu is, leedvermaak komt er bij mij niet bij kijken, sommige dingen die ik zie doen me pijn tot in het merg van mijn beenderen, de oudjes die je ziet bedelen, de kinderen die dat doen, het verval, de arrogantie en het nergens om geven van hen die er juist iets aan zouden kunnen doen.... ik heb het al eerder gezegd hier, als ik me soms minder gelukkig uitdruk in wat ik schrijf, mijn excuses hiervoor, dit gaat altijd spontaan met mijn rotterdamse hart, zeker als het om dingen gaat die me zo kwaad maken....

Hitami
User
spacer line

Sidia, wat een paternalistische gedachten en ook arrogant. In de huidige samenleving vooral de jongeren zit niet te wachten op deze maatregelen. Globalisering kun je niet tegenhouden. De machtshebbers probeer het, maar het is het zelfde als dweilen met de kraan open.

koboi
User
spacer line

Beste mensen,
Let er wel op dat de boete voor het overtreden van deze wet die gestemd werd eind maart, niet gering is. Word je betrapt/geklikt voor bezoek aan een 'verboden pagina' dan riskeer je 6 jaar gevangenis en een boete van om en beide 109.000 US dollar !
Tismaar dat je het weet !

Selalu menikmati ... Greetings, Koboi

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Wat een geluk (zoals iemand anders schreef) dat de discussies in het Nederlands gevoerd zijn .
Stel is voor dat het in Engels gevoerd werd , dan wordt het ook internationaal gelezen .
Dus , ik kan wel begrijpen dat een regering bepaalde site's gaat blokeren als het negatieve invloed kan zijn voor de binnenlandse politiek.
Dat zijn dan de Efek sampingan zoals het zo mooi heet .

Ik denk dat veel regeringen ook overbezorgd zijn. Ik denk dat het in feite geen klap uitmaakt of Indonesia die Wilder film blokkeert of niet. Het gros wil of kan die film toch niet zien. Het deel van het volk dat het wel zou kunnen zien is i.h.a. ook het deel dat toch al een bredere blik op de wereld had en niet al te erg geschokt zal zijn.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

En toch is het wel goed als jullie ook rekening wil houden dat er andere mensen die Indahnesia lezen .
En laten we eerlijk zijn , dat de discussies hier over Moslim , Javaan(Indonesiers) , Islam etc vaak pittig zijn en vaak niet onderbouwd kan worden .

Als iets als feit ingebracht wordt op het forum dan mag verwacht worden dat dit onderbouwd wordt.

Maar als iets als mening naar voren wordt gebracht dan ligt dat anders. Een mening is per definitie subjectief. Het is dan natuurlijk zinnig om daar een andere mening tegenover te zetten, zodat onze lezers (zijn die er?) van de diverse meningen kennis kunnen nemen.

In het geval van een mening is er dus ook niet zoiets als gelijk hebben.

Voor mij is een forum meer een parade van verschillende meningen dan een opsomming van feiten die nagelopen kunnen worden.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,437 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 09:49 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,558,475 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com