indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

flyer
User
spacer line

Deze zomer ga ik 4 weken naar Bali met mijn gezin. De vaccinaties die worden aangeraden worden ook geadviseerd voor reizen naar Turkije, Egypte e.d.
Ik weet inmiddels dat de injektie tegen buiktyfus slechts 70% bescherming biedt en Hepatitis A voor volwassenen nodig is en kinderen er geen ziekteverschijnselen van ondervinden. Ook heb ik door hoe graag de GGD geld wil verdienen. Zijn er ervaren Baligangers die me kunnen vertellen of het echt nodig is of valt het allemaal wel een beetje mee....?
Bedankt alvast!

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Hepatitis A en buiktyfus zou ik wel doen. Het is niet goed als je dat krijgt en je loopt een behoorlijk risico op Bali met deze ziekten.

Malaria tabletten zijn op Bali niet nodig, maar wel als je b.v. naar Lombok gaat.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

made.
User
spacer line

niet als je korter dan 3 dagen naar lombok gaat

miumiu
User
spacer line

Ga sinds 2000 naar Bali met familie voor een maand en wij nemen alle vaccinaties die aanbevolen zijn door de GGD.. Voor malaria is het inderdaad niet nodig. Ik ken mensen die geen vaccinaties nemen zowel naar Bali als naar Turkije/Egypte. Stom hoor. Waarom onnodig risico's nemen. Je gezondheid is toch belangrijk? Overigens worden die kosten door mijn zorgverzekeraar vergoed.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 31-03-2008 21:53 made. wrote:
niet als je korter dan 3 dagen naar lombok gaat

Ooh, zijn de muggen daar zo slim dat ze kunnen zien dat mensen minder als drie dagen op het eiland zijn?

Onzin dus, zo'n dergelijke stelregel.

spacer line  

Ik ga zo af en toe naar Bali, een aantal mensen die ik ken gaan geregeld naar Bali en nooit heb ik gehoord dat iemand een vaccinatie genomen heeft. en ook ken ik niemand die er ziek geworden is.

Greetz

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Neem maar je maatregelen tegen dengue want verscheidene kennissen van mij op bali hebben het gehad.
groet. Emoticon: Confused

Shalom

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

On 01-04-2008 04:17 Yerun wrote:

...

Ooh, zijn de muggen daar zo slim dat ze kunnen zien dat mensen minder als drie dagen op het eiland zijn?

Onzin dus, zon dergelijke stelregel.

Nee de muggen weten dat niet, maar het schijnt een risicoafweging te zijn.Ík heb dit ook wel gehoord bij de GGD. De kans op malaria in 3 dagen versus de nadelen van een paar weken ('t minimum) tabletten slikken.

Ik zou zelf het risico niet nemen. Ik ken meerdere mensen die op Lombok Malaria hebben gekregen, dus het risico is echt groot.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Ook een herhalingsprik van Tetanus is ook wel handig

Ga staan waar geen plek is om te staan.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

On 01-04-2008 17:40 Nemesis wrote:

...

Nee de muggen weten dat niet, maar het schijnt een risicoafweging te zijn.Ík heb dit ook wel gehoord bij de GGD. De kans op malaria in 3 dagen versus de nadelen van een paar weken (t minimum) tabletten slikken.

Ik zou zelf het risico niet nemen. Ik ken meerdere mensen die op Lombok Malaria hebben gekregen, dus het risico is echt groot.

De echte medische reden is dat de behandeling van malaria verkregen minder risicovol is als het nemen van de profilaxe (de pillen). Daarnaast
is de specifieke soort van malaria tropicana die in Lombok vortkomt beter te behandelen als er geen profilaxe gebruikt is, dan als er toch een variant verkregen wordt terwijl je profilaze slikt.

maw, de kans op malaria is wel minder als je iets slikt, maar ZEKER niet nul.
profilaxe voor malaria is alleen interessant als je tussen de 3 en 8 weken gaat.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 31-03-2008 22:23 miumiu wrote:
Voor malaria is het inderdaad niet nodig.

Hangt er van af. Besef wel dat er wel degelijk malaria is op Bali; zelfs meer dan op Oost-Java (maar minder dan Lombok). Zowel West en Oost Bali als Nusa Penida heeft nog veel voorkomende gevallen van malaria (WHO).
Echter voor de door toeristen geeffende paden is het niet nodig; m.n. stedelijke agglomoraties. Zelfde geldt bijv. voor Yogyakarta. Als je naar de zuidwest zijde gaat van Yogyakarta kan men wel degelijk malaria krijgen. Echter daar het gros van de toeristen daar niet komt, wordt in principe geen profylaxe geadviseerd. Zelfde geldt dus voor Bali. Maar als men naar Menjangan (noordwest) of Nusa Penida (zuiden) zou ik er toch wel rekening mee houden dat daar nog steeds malaria heerst.
Het is een - door het toerisme in leven geroepen - mythe dat er geen malaria op Bali is.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 01-04-2008 20:58 pak ronald wrote:

...
profilaxe voor malaria is alleen interessant als je tussen de 3 en 8 weken gaat.

Dan ben ik al 20 jaar over tijd. Het is een kwestie van afwegen en op andere manieren voorzorgen nemen, zoals anti-muggen gel, AC, fan of klamboe op de slaapkamer, 's avonds met lange pijpen en lange mouwen gekleed gaan. Persoonlijk loop ik dus een risico (ben tevens geregeld in NTB, NTT, Maluku en Papua), maar dat is mijn persoonlijke keuze om niets te slikken; ook vrijwel ondoenlijk als men hier woont en de bijwerkingen van vele profylaxes zijn wellicht nog erger dan de kwaal. Maar ik zou het iemand die maar voor korte tijd op vakantie gaat toch adviseren de raad van de GG & GD op te volgen.

Deewee
User
spacer line

De middelen tegen malaria die je in moet nemen geven geen bescherming tegen de mug die denque veroorzaakt. Imho kun je dan beter een smeermiddel met deet gebruiken omdat dit zowel de malaria- als de denque muskiet afweert. Het bezwaar van insmeren en de eventuele reactie's op het middel moet je aan de kant zetten als je de risico's wilt verkleinen. Wil je zoveel mogelijk verschoont blijven van maatregelen blijf je weg uit risicogebieden. Wij smeren ons 2 x per dag in en hebben nog geen problemen gehad.

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

Vergeet niet dat de muggen die dengue veroorzaken voornamelijk overdag actief zijn! Dus ook overdag kan je je beter goed insmeren met DEET middelen.
En waarom zou je je niet vaccineren voor hepatitis A, tyfus en DkTP, tropenvaccinaties worden bij de meeste zorgverzekeraars (deels) vergoed. Beter een goede gezondheid dan een verpeste vakantie

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Vergeet niet het grootste gezondheidsrisico in Indonesie: het VERKEER (geen vaccinaties mogelijk)

Gracias. Sama sama

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Je kan je beter goed voorbereiden want in Karangasem zijn al 1000 gevallen van DEMAM BERDARA gemeld volgens de provenciale krant in Bali.
Sterkte. Emoticon: Cry

Shalom

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

er word al veel gedaan om dat tuig uit te roeien.
Ehhhh ik bedoel die muskieten

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

flyer ,

• In de rechter bovenhoek van jouw forum-pagina zie je search dit is de 'zoekmachine van Indahnesia' geef jouw 'zoekterrm' ... bijvoorbeeld ...

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,511,458 topic views - 235,417 posts - 13,700 topics - 26,244 members - last post @ 07-12-2019 06:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,492,606 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com