indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line
 

JAKARTA - Daftar masalah yang membelit PT AdamAir SkyConnection (AdamAir) bertambah. Setelah PT Bhakti Investama Tbk, perusahaan yang dipimpin konglomerat Harry Tanoesoedibjo, mundur dari maskapai penerbangan itu, AdamAir dilaporkan menunggak pembayaran asuransi pesawat. Karena itu, operasinya bakal dihentikan mulai 21 Maret nanti pukul 00.00 WIB atau tiga hari lagi.


Adam Air houdt op te bestaan en is falliet. Op 21 Maart sluit hij zijn deuren.
Dus mensen koop geen tickets meer van deze maatschappij. Emoticon: Nooo Emoticon: Bye bye


Shalom

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 

Wellicht speelt de kwestie van op de financiele afgrond staan een rol, maar neemt niet weg dat versnelling van het sluiten is aangegrepen n.a.v. de "sliding" die Adam Air maakte vorige week. Een vies spelletje want die boevenmaatschappij Garuda vliegt nog steeds en die heeft dezelfde fouten en ongelukken als Adam Air achter de rug. Maar Garuda is het "dure" melkkoetje van de corrupte ambtenaren en geen particulier bedrijf. Dus sluit de overheid snel 1 van die horzels in haar pels.
Garuda (net als de spoorwegen) maken nooit winst. Toch is het de duurste mij in RI. Hoe kan dat als er zoveel particuliere bedrijven wel winst kunnen maken?
Garuda wordt gerund door ambtenaren en gesteund door het rijk omdat ze uiteraard de nationale trots, de flagcarrier niet failliet kunnen laten gaan.
Garuda heeft een aura om zich heen van betrouwbaarheid dat is gebouwd op lucht. Zelfs de meeste buitenlanders geloven in het self-fulfilling prophesy verhaal van Garuda en roepen luidkeels dat je alleen Garuda kan vertrouwen en met hen moet vliegen. En de meute volgt.
Nou heeft Garuda al voldoende bewezen niets te verschillen van de andere particuliere companies. Net zo goed ongelukken, even vaak te laat zijn of cancelen, je net zo makkelijk laten stikken als er een vlucht niet door gaat, etc.....
Ik heb nooit begrepen waarop die overdreven voorkeur voor Garuda was gebaseerd. Ik ben frequent flyer bij verschillende Indonesische maatschappijen maar krijg de slechtste behandeling bij Garuda als veelvuldige klant (ben ik dus ook niet meer). Als je bij de andere maatschappijen als frequent flyer klient voorkeursplaatsen krijgt en een goede behandeling, is dat bij Garuda uitsluitend voorbehouden aan dikbuikige, corrupte hoge ambtenaren (die notabene niks betalen voor hun ticket), en niet aan hun vaste klanten. Vreemd nietwaar? Vergeet maar dat je voorrang krijgt of i.d. Dat is weggelegd voor deze pejabats.
Het personeel heeft kapsones (want ze werken toch voor Garuda en niet voor een of andere inferieure mij) en kijkt eerst naar de afmeting van je buik (bij een man) en het aantal face-lifts bij die oude tante girangs in hun voorrang van hulpverlenng i.p.v. naar continue klandizie. Zeer onprofessioneel op alle fronten.
Vreemde onlogische maatschappij die als eerste zou moeten worden gesloten. Kost de staat toch alleen maar geld (want leeft altijd op verlies) en de klant ergernis.




Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 

Ik ben benieuwd of we de mening hier nog krijgen te horen van de luchtvaartspecialist Emoticon: Wink
Ik denk het niet, stel je voor dat hij zijn kennis op een zo eng forum zou ventileren, dat zou de grote boze wolf niet leuk vinden.
Bovendien is het een jakhals die graag bijt naar anderen, maar als ie teruggefloten wordt door de boze wolf op zijn rug gaat liggen met zijn pootjes omhoog Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
Groetjes van Malam Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye



sidia
User
User icon of sidia
spacer line
 

Hebben we dan geen pakar penerbangan ?

Wie van onze mede users kan uitleg geven waarom adam air failiet gaat ?
Waarom ging de grote aandeelhouder zijn steun terug trekken ?

Wat Garuda betreft , ben gedeeltelijk eens dat ze jaren geleden slecht zijn .Qua service .
Tenminste de internationale tak .
Later hebben ze het veranderd , en wat de onderhoud betreft , werd het door de eigen garuda mensen gedaan.
Ze zijn international erkend , zelfs net maar erkenning (audit) gekregen van usa , saudie arabie ,en zelfs de E.U.
Ze vliegen nog steeds naar buitenland , en sinds jaren hebben ze zelfs winst geboekt.

Wat betreft de "bevoordeling" van de pejabat , i.h.b de service is het gewoon conform de betaalde(soort) ticket.
Als je de volle prijs betaald is het ook normaal dat je privillege krijgt.
Een verschil moet er zijn , nietwaar ?


Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 


On 18-03-2008 17:11 sidia wrote:
Wat betreft de "bevoordeling" van de pejabat , i.h.b de service is het gewoon conform de betaalde(soort) ticket.
Als je de volle prijs betaald is het ook normaal dat je privillege krijgt.
Een verschil moet er zijn , nietwaar ?


Sorry Sid, zo werkt het dus niet. We hebben het hier over de binnenlandse vluchten. Er is een getrapt systeem van allerlei "klasses" die stijgen al naar gelang de verkoop. Daar wordt bij zitplaatsen geen onderscheid gemaakt. Ik moet vaak op het laatste moment vliegen en betaal dus veelal de hoofdprijs.
Toch krijg ik geen "bevoorrechte" zetel (bij Lion AIr en Adam Air wel). En je schrijft dat als je de volle prijs betaald......? Dat is het 'm nou juist: ze vliegen gratis, die pejabats. Zoals ik al opmerkte, Garuda is een melkkoetje voor hen. Staatsmaatschappij voor staatsdienaren en totaal geen kaas gegeten van bedrijfsvoering met het oog op winst maken.



Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 

4 dagen geleden heeft Adam AIr van de regering dus een vliegverbod gekregen vanwege haar beroerde historie qua (bijna-)ongelukken. Naast de financiele perikelen speelt natuurlijk ook een rol het Europees verbod op Indonesische vliegmaatschappijen in haar luchtruim. RI moet een daad stellen en hebben nu dus een slachtoffer. Vreemd dat Garuda niet wordt gesloten, ondanks haar vrijwel even beroerde historie. Maar kortom, daar is het ook voor gedaan; Adam Air sluiten t.b.v. Garuda.
Ging er weer lekker aan toe afgelopen donder- en vrijdag op Soekarno-Hatta: de hele airport een zooitje vanwege Mohammads en Jesus feestdagen en voor de Indonesiers dus een long weekend; net op het moment dat Adam Air moet sluiten. Gevolg: een chaos op de airport want een tekort aan vluchten richting Midden-Java en Bali. Tenzij...... men woekerprijzen wenste te betalen met als koploper met misbruik maken van de situatie..... juist u raadt het al: Garuda.



GALUH
User
spacer line
 

In de tijd van Soeharto regime werd GARUDA misbruikt door dat zelfde regime, met het gevolg torenhoge schulden. Deze schulden moesten ze van buiten af (IMF, enz) betalen naast de honderden banken die er toen bestond, die werden ook gesaneerd. duz effe kijken wat er echt aan de hand is met GARUDA. Toen ik in Ind. was afgelopen Febr. en Maart, had ik alleen maar gevlogen met de Garuda, ze waren wel Rp. 300.000 duurder dan AdamAir, Merpati en de anderen. En toch vlieg ik graag met de GARUDA, want ze waren wel op tijd. En als ze niet optijd vliegen komt gewoon door queing, vb Soekarno/hatta vliegveld en andere vliegvelden. (Er mogen 3 vliegtuigen landen en 1 vertrekken op de zelfde baan). duz jongens genuanseerder graag wat betreft Garuda en Ind. Al met al komen en zitten jullie graag in Ind.
Met vriendelijke groeten



Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 


On 24-03-2008 01:40 GALUH wrote:
En toch vlieg ik graag met de GARUDA, want ze waren wel op tijd. En als ze niet optijd vliegen komt gewoon door queing, vb Soekarno/hatta vliegveld en andere vliegvelden. (Er mogen 3 vliegtuigen landen en 1 vertrekken op de zelfde baan). duz jongens genuanseerder graag wat betreft Garuda en Ind. Al met al komen en zitten jullie graag in Ind.
Met vriendelijke groeten


Over genuanceerd gesproken: weet u waarom Garuda vliegtuigen vaak op tijd vertrekken (alhoewel dat ook niet zo is, vertragingen van meer dan 3 uur zijn bij Garuda geen uitzondering), omdat ze voorrang (MOETEN) krijgen op de binnenlandse luchthavens. Waarom staat Garuda met haar internationale vluchten er om bekend dat ze altijd te laat zijn? Daar kunnen ze die trucjes niet uithalen. Maar in RI is iedere luchthaven verplicht Garuda voorrang te geven boven andere maatschappijen bij vertrek. Het ligt er allemaal zo dik boven op. Dit is geen verdediging van de veiligheid van de Indonesische luchtvaartmij's maar wel een aanklacht tegen die amateuristische nationale club die alleen maar scoren door boevengedrag en niet door het tonen van kwaliteit.



Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 


want ze waren wel op tijd.


Dan heb je geluk gehad, ik heb vorig jaar eens vier uur moeten wachten omdat de crew te lang had gewerkt en afgewisseld moest worden. Die mensen moesten uit Jakarta komen... tja, dan kun je beter gaan lopen ...


Ho Lee Fuk

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 


On 24-03-2008 01:40 GALUH wrote:
Toen ik in Ind. was afgelopen Febr. en Maart, had ik alleen maar gevlogen met de Garuda, ze waren wel Rp. 300.000 duurder dan AdamAir, Merpati en de anderen.


Dat begrijp ik niet dat je Rp. 300.000 voor een zelfs mindere service betaalt. Is dat achterna lopen van al die kwekkers die zeggen dat alleen Garuda is te vertrouwen? Of is het Indonesische "gengsi" om te bewijzen dat men het kan betalen en samen met de "pejabats" in hetzelfde vliegtuig zit?
Voor veelvuldige Indonesie-gangers dan wel -blijvers mag het toch wel inmiddels duidelijk zijn dat er geen enkele relatie bestaat tussen prijs en kwaliteit in dit land; wel tussen prijs en "gengsi".




Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 


On 24-03-2008 01:40 GALUH wrote:
duz jongens genuanseerder graag wat betreft Garuda en Ind. Al met al komen en zitten jullie graag in Ind.


Die begrijp ik ook niet. In de 28 jaar dat ik naar RI vlieg, heb ik maar 2x Garuda genomen. Men is niet afhankelijk van Garuda om in RI te komen.
Ook binnenlands is men totaal niet afhankelijk van Garuda (op een paar routes na) en is er volop keuze voor andere maatschappijen.
Waarop baseert men toch altijd dat blinde vertrouwen in Garuda? Haar records zijn stukken slechter dan sommige particuliere maatschappijen. Moet ook wel als de boel wordt bestierd door een paar corrupte ambtenaren die alleen maar weten te plukken t.b.v. eigen belang.




GALUH
User
spacer line
 

Die Rp. 300.000 meer is niet voor de zogenaamde service van de Garuda, maar gewoon om hun schulden tebetalen uit het verleden(Soeharto regime). En die service van de Garuda, mandala air, Merpati en andere is dat toch meer dan wat hier in eropa gebeurt. daar krijg je zelf geen broodje of je moet betalen. kijk naar transavia en andere en dat voor vliegen binnen Europa. Ik beweer niet dat Garuda top is, ik heb ook geen kritiek op de andere vliegbedrijven. IK legde uit hoe ze ervoor staan en waarom ze op het punt staan zo als het nu is, slecht duz naar jullie mening. en ook ik heb geen blinde vertrouwen, ik vlieg met de Garuda omdat mij zo uitkomt, het wel of niet vliegen met een bepaalde vliegbedrijf is nou toevallig niet emotioneeel gebonden



kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line
 

Blijft een goede zaak dat je zo'n airline sluit. Indonesie was langzamerhand de gekke Henkie van de wereld met wat allemaal getolereerd werd met Adam Air en andere luchtvaartmaatschappijen.


Gracias. Sama sama

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 

Nu Garuda nog als hekkensluiter sluiten (forget it ---> gezichtsverlies).



Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line
 

Topic alsnog verplaatst naar het Nederlandse subforum.



Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line
 

iemand die hier weet of Adam Air daadwerkelijk als 'Eagle Air' verder gaat?


Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line
 

Liever niet...of anders eerst die slecht onderhouden toestellen in de Java-zee laten crashen en een aantal nieuwe Airbussen kopen. Dat mogen trouwens ook een aantal andere maatschappijen doen


Gracias. Sama sama

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line
 

Garuda zal en mag niet verdwijnen. Wat zou indonesie vroeger zijn geweest zonder Garuda Indonesia? Zonder Garuda had indonesie grotere achterstanden op het gebied van infrastructuur en godzijdank sinds de liberasatie van het vluchtverkeer MOET garuda wel beter presteren, omdat ze anders achter de feiten aanlopen.
Je kan zeggen wat je wil over Garuda, maar Garuda blijft een gerenommeerd luchtvaartmaatschappij en hoort gewoon bij de top itt andere indonesische luchtvaartmaatschappijen.
Ga je het vergelijken met andere (aziatische) luchtvaartmaatschappijen, dan geef ik vrijwel gelijk toe dat ze benedenmaats presteren. Maar goed, Garuda met SQ, MAS of CX vergelijken is hetzelfde als appels met peren vergelijken.
Geloof me, Garuda is al bezig met het verbeteren van de services en zal binnenkort weer naar europa vliegen. (inflight entertainment systeem zitten al in de airbus 330's en zullen ook in de 777's zitten) Ze hebben nieuwe 777's en 737ng's besteld, gloednieuwe toestellen dus en waarvan de 737ng's vliegtuigen de oude 737's zal vervangen.
Daarnaast zal Garuda eind dit jaar Citilink opnieuw lanceren om de concurrentie aan te gaan met Lowcost carriers. (Lion Air, Mandala etc.)


Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line
 


On 02-04-2008 21:16 kiwimave wrote:
Liever niet...of anders eerst die slecht onderhouden toestellen in de Java-zee laten crashen en een aantal nieuwe Airbussen kopen. Dat mogen trouwens ook een aantal andere maatschappijen doen
Met de toestellen zijn niks mis mee, het ligt aan het feit dat ze slecht onderhouden worden. De gemiddelde 737 toestel waar indonesische carriers mee vliegen is toch echt niet ouder dan 20-25 jr. In amerika vliegt ook nog veel oude zooi rond, maar crashes gebeuren daar niet zoveel. Onderhouden...laten ze dat es beter doen!


Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line
 

Hallo Kelvintor,
Die uitdrukking van jou op het eind van je verhaal (jantje ook) vind ik wel vuilbekken taal. Kan je niet iets anders verzinnen.
Groet. Emoticon: Angry


Shalom

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line
 

Wat ik bedoelde is dat de mankementen bij indonesische luchtvaartmaatschappijen relatief gezien veel hoger liggen dan bij amerikaanse luchtvaartmaatschappijen. Het mag toch wel duidelijk zijn dat er minder aandacht en onderhoud (en geld) besteed wordt aan vliegtuigen van indonesische carriers itt amerikaanse carriers. Je kan het zien aan de hoeveelheid keren metalen platen van verschillende indo carriers los zijn geschoten. Meerdere keren zijn vliegtuigen van de baan afgeschoten en ook meerdere keren in de afgelopen jaren gecrashed.
Ik wil hiermee niet zeggen dat vliegen in indonesie gevaarlijk is, maar de feiten liggen voor het rapen.

Het zal me overigens niet verbazen als technici omgekocht (of zwaar onder druk worden gezet) worden zodat vliegtuigen alsnog de lucht in mogen. In Indonesie is toch al zoveel corruptie, dus wie zou nou van het 'systeem' afwijken als het lekker goedkoop kan.

Maar om zeg maar ff duidelijk te zijn. Ik hoop echt dat er meer onderhoud wordt gepleegd, zodat het 'buitenland' kan zien dat indonesie echt niet zo onveilig is als het lijkt.


Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

bambang
User
spacer line
 

Ik heb net de documentaire over de vliegtuigongelukken van Adam Air op National Geography gezien. De piloten krijgen nauwelijks, beter geen, extra opleiding. Er is een IRS apparaat aanwezig, een soort waterpas. Dit apparaat wordt helemaal niet gerepareerd. Het wordt gewoon schoon gespoten en weer teruggeplaatst. Of er wordt een ander apparaat ingestopt. Allemaal zonder echte controle en reparatie. De oprichtster was een rijke zakenvrouw, Sandra Ang. Ze had de naam Adam Air gegeven, genoemd naar haar zoon. Ze had ook tientallen miljoenen euro´s achterovergedrukt.




You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



82,427,091 topic views - 239,307 posts - 13,720 topics - 31,336 members - last post @ 31-05-2020 17:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

134,416,331 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com