indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

PHSNL2004
User
spacer line

Hallo,

mijn vrouw wil graag op familiebezoek en reist daarvoor met een indonesisch paspoort.
Dit paspoort is gewoon geldig, ze heeft nog niet de nederlandse nationaliteit maar in haar paspoort is wel de aanvulling gemaakt dat ze met een nederlander is getrouwd en hier haar residentie heeft gekozen.

Moet zij nu een visum aanvragen?

Met groet,

Patrick Hogers

EdwinJ
User
spacer line

Hoi Patrick,

Uiteraard heeft jouw vrouw GEEN visum nodig om haar geboorteland te bezoek (zou wat wezen als dat wel het geval zou zijn).
Om je gerust te stellen: Ook ik ben met een Indonesische getrouwd en zij is afgelopen maand mei ook op vakantie bij haar familie in IndonesiŽ geweest (uiteraard zonder visum). In haar paspoort staat ook de aantekening vermeld dat ze in NL woonachtig is. Is ook wel zo prettig want anders moet je vrouw straks bij het verlaten van IndonesiŽ 1 juta aan fiscal gaan betalen.

Salam

Edwin

indoganger
User
spacer line

Hallo allemaal

Wie kan mij vertellen hoe dat in zijn werk gaat om een aanvulling dat ze met mij getrouwd is en bij mij woond natuurlijk in het paspoort van mijn vrouw te krijgen en wat heb ik daar voor nodig?

BVD
Groetjes Tini en Cees ( Indoganger ) Emoticon: Bye bye

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

Indoganger,

ik denk dat dat de volgende keer in haar nieuwe paspoort wordt bijgeschreven,
bij mijn vrouw is dat op die manier gegaan.

ik weet niet wanneer jouvrouw een nieuw paspoort moet halen ?
ik denk dat het dan rond die tijd is...

vr gr rob

ps: je kan altijd even bellen met de ambassade in Den Haag

like to live in ID,but it takes a while to get there

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ik dacht dat je eerst moet melapor(aanmelden) bij de KBRI den Haag .
Hoe sneller hoe beter

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

spacer line  

Het verhaal klopt dat je Indonesische vrouw in haar paspoort een aantekening moet hebben dat zij in Nederland woonachtig is en ook getrouwd is, maar zij hoeft geen "uang fiskal" van 1 milj. rupiah te betalen mits zij over een geldige verblijfsvergunnin heeft omdat zij nog niet de Nederlandse nationaliteit heeft.

quote] On 03-08-2004 13:19 EdwinJ wrote:
Hoi Patrick,

Uiteraard heeft jouw vrouw GEEN visum nodig om haar geboorteland te bezoek (zou wat wezen als dat wel het geval zou zijn).
Om je gerust te stellen: Ook ik ben met een Indonesische getrouwd en zij is afgelopen maand mei ook op vakantie bij haar familie in IndonesiŽ geweest (uiteraard zonder visum). In haar paspoort staat ook de aantekening vermeld dat ze in NL woonachtig is. Is ook wel zo prettig want anders moet je vrouw straks bij het verlaten van IndonesiŽ 1 juta aan fiscal gaan betalen.

Salam

Edwin [/quote]

Agung
User
User icon of Agung
spacer line

Volgens mij is alleen een aantekening dat je in Nederland woonachtig bent samen met een "Surat Bebas Fiskal" (brief van Ambassade dat je vrijstelling hebt voor fiskaal) nodig om onder de 1 juta uit te komen. Deze brief zou een beperkte geldigheid hebben, maar blijkt bij ons na vele jaren nog steeds 't gewenste doel.

Beide kun je krijgen door aanmelding bij de Ambassade zoals Sidia schrijft.

Voor Indonesie heeft iemand met een Indonesisch pasporrt geen visum of wat dan ook nodig. Alleen een paspoort, dat overigens ook geen 6 maanden geldigheid nodig heeft.

Dat het niet nodig zijn van een visum vanzelfsprekend is vind ik niet, daar men in Indonesie i.h.a. bij elke grensoverschrijding met het land, door wie dan ook, het handje ophoudt.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,098 posts - 13,483 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 16:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,931,464 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com