indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Dochter Eva ging vandaag naar haar oma, vanwege haar 86e verjaardag, met een cadeautje en een bos bloemen.
De deur werd niet opengedaan,dus Eef belde bij de buren aan,die hebben de sleutel.
Eenmaal binnen bleek oma dood in haar stoel te zitten, volgens de arts al 8 uur geleden overleden.
Eva is compleet overstuur! , haar liefste oma en de laatste.
Ze komt gelukkig hier het weekend,na de begrafenis
Moest het gewoon even kwijt... Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Cry

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Heel triest Wilma en ik wens jullie veel sterkte toe, als ik dit lees dan lopen de tranen over mijn muil.
86 jaar is een mooie leeftijd, maar op het moment dat iemand de grote reis opgaat zou het op zijn minst mooi zijn als er iemand zou zijn om je hand vast te houden.
Sta sterk meid, ik deel jullie verdriet.
Groet Dick.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

Ondanks de hoge leeftijd blijft het toch een verlies Wilma. Ook namens mij van harte gecondoleerd.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Hallo Eva en Wilma,

Ik begrijp hieruit dat het Oma van Vaderskant is en niet jouw moeder Wilma ?
Ik wens Eva heel veel sterkte toe met het verlies van haar lieve Oma en jij
sterkte toegewenst met het steunen van je dochter
Misschien mis jij haar Oma ook en daarom voor jou ook sterkte de komende dagen.
Ik leef met jullie mee,
groeten Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Hoewel naar mijn mening een mooie leeftijd blijft het een verlies natuurlijk!

Gecondoleerd.

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Natuurlijk gecondoleerd,het is nooit leuk als je iemand verliest die je dierbaar is.Hopelijk is het voor de oma in kwestie pijnloos gegaan,maar voor familie rot om haar zo te moeten vinden.Zelf hebben we de laatste tijd in hoog tempo afscheid moeten nemen van veel familie,zowel hier als in Jakarta en het is altijd een heel emotioneel proces.Maar ja,de leeftijd gaat tellen en wezullen de komende tijd nog meer geconfronteerd worden met de dood,onze enige zekerheid in ons leven.Onlangs maakte ik zelf voor het eerst van dichtbij mee ,hoe het is om afscheid te moeten nemen van iemand die terminaal is en dat heeft op mij een diepe indruk gemaakt.Wonderbaarlijk is degene om wie het ging sterker geblekn in het proces dan de nabestaanden.Het heeft mij aan het denken gezet en eigenlijk minder bang gemaakt voor ons einde wat je niet ontlopen kan.Ik hoop alleen dat het voor iedereen hier een zo min mogelijk oijnlijk einde mag zijn,want lijden aan het eind is erg mensonrerend en zwaar voor de persoon die het treft.Maar ja,misschien gelukkig dat we op ons einde nog geen of weinig invloed hebben,het hoort erbij he...maar nogmaals veel sterkte naar de nabestaanden van deze oma natuurlijk en sterkte in het verwerken van het verlies. Emoticon: Sadley

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Aan alle sobats,
Heel hartelijk bedankt voor jullie lieve berichten en condoleances!
terima kasi banyak.
Natuurlijk is 86jaar een mooie leeftijd, maar voor dochter Eva is het een trauma:totaal onverwachts haar oma dood aan te treffen.
Ze is doodsbang en gelukkig komt ze bij mij een paar dagen logeren,zodat ik haar kan opvangen.
Lieve groet Merapi/Wilma

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Wilma, Eva

Alle steun en liefs toegewens tmet het verwerken van dit verdriet. Ook oma wens ik het beste op haar reis.

Ronald

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Hitami
User
spacer line

Gecondoleerd

zieleffe
User
spacer line

Wilma ook gecondoleerd
Ik zit nu in Portugal in internet cafe.
zal een kaarsje aan steken.....

Ben met de familie uit Indonesie in Fatima.
Ik had een heel verhaal al klaar maar bleek niet te kunnen knippen en plakken.

Portugal lijkt veel op Indonesie .
De huizen zijn wit gekalkt en er zijn mooie en lelijke huizen.
De binnelandse wegen zijn hiero ook slecht
de snelwegen zijn met tol betalingen zo als je dat ook heb in Indonesie.
Van Lisabon naar Fatima 7 erootjes

Het verschil hier is,dat ze katholiek zijn.

Ben bij de baseliek geweest nou daar zie je taferelen, kruipende op knielend 100 meters afleggen naar de trappen van de baseliek.
Ja ze hebben veel vertrouwen, in dat ze misschien nog een nieuwe vrouw of zo kunnen bemachtigen, ik weet het niet, maar ik ben blij dat ik een atieist ben.
Ik moet daar niets van hebben.
Maar ja je doet wat voor je schoon familie.
die ook zo katholiek zijn als wat je hier ziet.
oke ik zie dat ik nog 14 minuten kan internetten.

zal mijn verhaal wel thuis verders afwerken want thuis heb ik geen internet meer
ziel

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Om Ziel heeft het over Fatima in Portugal, pakweg 60 km van Lissabon, terverduidelijking, in 1917 verscheen daar een engel voor 3 kinderen.
Rond 1947 is daar een grote baseliek gebouwd, een bekend bedevaartsoord in Portugal, men ziet daar honderden mensen op hun knieen een aantal honderden meters afleggen.
Niet mijn geloof, maar mijn vrouw en ik waren heel stil toen we daar liepen, enorm indrukwekkend en veel respect voor de mensen die er alles voor over hebben om de bedevaarttocht naar Fatima te maken.

spacer line  

Hallo Eva en Wilma,

Ik wil jullie beide condoleren met het verlies van Oma.
Ik hoop dat haar grote reis goed uitpakt, en aan het einde van ons eigen leven zien we elkaar gegarandeerd weer terug.

Veel sterkte toegewenst door,
Tinie

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nogmaals,lieve sobats heel en heel hartelijk bedankt voor jullie medeleven.
dochter Eva deed de voor beden in de kerk en ze hield zich goed,totdat de kist de kerk werd uitgedragen,toen barstte ze in huilen uit.
het kerkhof en de priester erbij, het Onze Vader werd gebeden en het Wees Gegroet Maria.
Eef is lekker bij mij, komt ze tot rust,.morgen gaan we naar Scheveningen,even flink uitwaaien,daar zijn we hard aan toe.
Liefs Merapi/Wilma Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

On 14-03-2008 21:20 merapi wrote:
Nogmaals,lieve sobats heel en heel hartelijk bedankt voor jullie medeleven.
dochter Eva deed de voor beden in de kerk en ze hield zich goed,totdat de kist de kerk werd uitgedragen,toen barstte ze in huilen uit.
het kerkhof en de priester erbij, het Onze Vader werd gebeden en het Wees Gegroet Mariakortom het weas een prachtige dienst
Eef is lekker bij mij, komt ze tot rust,.morgen gaan we naar Scheveningen,even flink uitwaaien,daar zijn we hard aan toe.
Liefs Merapi/Wilma Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

zieleffe
User
spacer line

Na terug komst van Portugal, kon ik niet direct internetten.
Ik had schijnbaar de TV kabel opgezegd te hebben.
Maar dat was niet het geval, een misverstand waarin zo maar van alles kan gebeuren.
Geen TV, geen telefoon, geen internet.
Maar vandaag weer aangesloten tegen de avond.

Nu moet ik nog even bij lezen want het gevolg was dat ik niet alles heb kunnen volgen, wat er de laatste week hier geplaatst is.
We hebben kunnen meemaken hoe het er aan toe gaat met een andere vliegmaatschappij TAP.
Nou ook een maatschappij die het niet zo nou neemt met een dienstregeling.
Want het vertrek ging wel maar de terug weg was, echt een vertraging, van een uur.
Nou weet ik dat het veel voor komt in IndonesiŽ daar hebben we wel eens meegemaakt dat het meer uren vertraging heel gewoon is.
Portugal is een mooi land wat betreft temperatuur, en de bergen, en landerijen er tussen een gevoel geeft dat je zo in IndonesiŽ zou zitten.
Veel werkeloosheid zoals je kan zien in Lissabon er grote groepen Afrikanen rond lopen die bij elkaar, klitten, en zich vermaken met veel praten.
Ik had in Fatima de kans gezien even te internetten in een internetcafť.
Zodat ik even de condoleance kon uitspreken, meer niet.
Want er was geen tijd en alles was afgestemd op een half uurtje waarin je dat kon betalen, via een munt systeem.
En die had ik niet genoeg bij mij.
Wel papieren geld zo armoedig was het ook niet.
Maar ik had beloofd dat ik een kaarsje zou opsteken .
Nou Merapi hier het bewijs.

Dit krijg je als je door twee vrouwen wordt verwend, en te veel eet,krijg je een buikje van, moet straks gaan Sonja Bakkeren

Wat betreft het katholieke geloof daar is zeer sterk aanwezig, ze hebben er zelf veel voor over wat Malam al schreef over die mensen die op hun knieŽn honderd meter kruipt voor een soort boete doening.
Als ze daar in geloven, ze doen maar, ik heb daarvan niet mijn overtuiging, meestal is hun situatie nadien het zelfde.

Nu vandaag Hugo Claus is overleden, ook even, stilstaan, en gelijk de aandacht geven, over zijn boek ďHet verdriet van BelgieĒ wat mij ook nog steeds voor ogen staat die streng ontziende nonnen, die ongelofelijk onvriendelijk waren toen.

Maar ja waar doe je het voor?, die reis naar Fatima, ja voor mijn gelovige Indische Familie.
Je moet mensen altijd in hun waarde laten toch Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Blush Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

94,618,867 topic views - 242,009 posts - 13,759 topics - 35,451 members - last post @ 15-10-2021 19:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

154,247,089 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com