indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Gman64
User
User icon of Gman64
spacer line

Begin juli ga ik met familie een doortocht maken op Java & Bali .
Wij willen dan gebruik kunnen maken van het lokale mobiele netwerk om te bellen maar ook voor mobiel internet (vnl. emailen met een smartphone).

1.Welke sim-card van telecom-provider kan ik het beste nemen (qua dekking) met een zg prepaid-card
2. of zijn er betaalbare tijdelijke (3 weken) abbo-'s voorhanden ?
3. Is er een website (engels of nederlandstalig) waar ik hierover mee info vinden kan ?
4. Zijn er specifieke winkels waar ik het beste slagen kan ? Onze eerste stop zal in Bogor zijn, dus daar een Telecom-winkeltje opzoeken lijkt me het handigst...

" Nederland mijn moederland, IndonesiŽ mijn vaderland "

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

1. Mobiel internetten pre-paid heb ik hier volgens mij nog niet gezien
2. Abonnementen zijn niet voor korte termijn natuurlijk, en wellicht krijg je dat ook niet op jou naam omdat je een garantie moet kunnen leveren (een Indonesisch persoon). Vraag even bij een kantoor van een provider (bijv. XL, Mobile-8, Ceria, Esia, Smart) na wat de mogelijkheden zijn.
3. Websites van telecom-bedrijven zijn hier vaak in het Indonesisch en Engels; zie bijvoorbeeld http://www.xl.co.id.
4. Loop een winkelcentrum binnen en vraag daar eens rond, genoeg mensen die je willen helpen aan een mobiel nummer en beltegoed. Let een beetje op de prijzen die op de kaartjes en pakketjes vermeld zijn (meestal rechtsboven), en betaal maximaal een beetje meer (10%) dan dat bedrag, als het al duurder is, vaak genoeg is het goedkoper dan het echte tarief.

In Bogor heb je ondermeer BIP (Bogor Indah Plaza), aan de rand van de botanische tuin met meer dan genoeg van die kiosken.

Ho Lee Fuk

nlpeter
User
User icon of nlpeter
spacer line

Ik heb een Simpati prepaid kaart gebruikt, van Telkomsel. Je krijgt er een boekje bij waar in staat hoe je GPRS kunt aktiveren. Ik kon daarmee prima mobiel emailen en internetten met mijn Nokia telefoon. Er zijn geen Engelstalige instructies bij, maar misschien dat ter plaatse iemand je kan helpen.

Dutch guy singing Indonesian songs at http://nlpeter.nl.

Deewee
User
spacer line

Met een kaart van Simpati (extra) in Nederland ook te gebruiken zolang je beltegoed niet op is. Schakelde in nederland automatisch eerst naar Vodafone en daarna naar KPN. Sms-en ging perfect, alleen geen mogelijkheid om je pulsa's te checken. Net een dag terug dus info is vers.

GALUH
User
spacer line

Om je PULSA van SIMPATI(extra) te checken in nederland gewoon dit intikken:

*888#

Sukses deewee

GALUH
User
spacer line

Voor bellers in Ind. die SIMPATI hebben kan je bellen naar het buitenland voor Rp. 1400 per minut, dat was een aanbieding van SIMPATI, toen ik daar was tussen 01-02 t/m 29-02, maar in Maart lukte het mij ook nog naar ned. tebellen voor dat bedrag. Meschien voor de Ind. gangers die in Ind. zitten lukt het nu ook nog??

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 12-03-2008 20:01 Deewee wrote:
Met een kaart van Simpati (extra) in Nederland ook te gebruiken zolang je beltegoed niet op is. Schakelde in nederland automatisch eerst naar Vodafone en daarna naar KPN. Sms-en ging perfect, alleen geen mogelijkheid om je pulsas te checken. Net een dag terug dus info is vers.

Daar gaan je centen! Roaming kosten zullen wel absurd hoog zijn Emoticon: Party!

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb nu IndosatM2 als prepaid internetabbo... retesnel als je UMTS of zelfs HSPDA hebt. Je moet echter wel een geschikt modem hebben. Kopen kan ook, voor ongeveer 190 euro. Ook HSPDA modems van andere bedrijven werken gewoon, al verkoopt men liever graag een eigen modem, omdat de software vaak geen andere bedrijven toelaat... oplossing is even van iemand een modem lenen om de juiste software te installeren.. Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,850,218 topic views - 238,252 posts - 13,717 topics - 29,517 members - last post @ 04-04-2020 04:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,863,189 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com