indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

hanslans
User
spacer line

Mijn hotelbemiddelaar in yogya wist me te melden dat het toeristenvisum alleen in Jakarta en op Bali te verkrijgen was (dus bij de "grote"vliegvelden)
Wij vliegen op Yogyakarta. Is het toeristenvisum daar wel verkrijgbaar of niet????
Wie weet het.
Is het bovendien zo dat je het in dollars moet betalen, of kan het ook in Euro's???

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Als je hotelbemiddelaar dat meldt, zou ik direct op zoek gaan naar een andere bemiddelaar.

Hoe kan iemand zoiets in godsnaam verzinnen? Je kunt wel naar het vliegveld vliegen, maar vervolgens niet het land in? Dat zou een mooi verhaal zijn zeg!

Nee, dat is natuurlijk absolute kolder. Op internationale vliegvelden en andere internationale toegangspunten kun je gewoon een visum halen, is er gewoon douane en imigratie aanwezig en kun je in euro's, dollars, Rupiah's en andere munteenheden betalen (wel alleen papiergeld, wisselgeld in Rupiah's)

tomysu
User
spacer line

o ja jeroen dus je komt vanuit nederland aan op bali of jakarta en kan je gewoon een transitvlucht nemen naar yogyakarta ZONDER eerst een visa te halen .................................... sinds wanneer is dat dan ???? heb ik iets gemist zekers

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Er is inderdaad een periode geweest dat er slechts op enkele plaatsen IndonesiŽ kon worden binnen gekomen, dat was 6 jaar geleden en voor het visa on arrival, een visum was toen voor Nederlanders standaard 2 maanden.
Yogyakarta was toen geen internationale luchthaven, je moest via Jakarta of Bali.
Groetjes,
Tuti en Jan

tomysu
User
spacer line

maar hoe is de situati nu dan dus het kan wel een transitvlucht zonder een visa te halen op de luchthaven van aankomst

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Tomysu,

Zo werkt het naturlijk niet, want waar je door de douane gaat moet je een visum hebben. Een transit-vlucht verder door Indonesie heen kan niet, je moet je baggage eerst ophalen en dan weer wegbrengen.

Maar ik kan wel rechtstreeks van Kuala Lumpur naar Yogyakarta vliegen, en koop daar dan een visum on arrival als ik zou willen. Kuala Lumpur -> Yogyakarta kan ook via Jakarta, en dan moet je dus in Jakarta door de douane en moet je daar je visum kopen.

Zie trouwens het nut niet van een 'uitgestelde' visumaankoop, buiten het feit dat Indonesie natuurlijk absoluut niet wil dat er mensen het land binnen komen en later pas een visum kopen. Dat zou een dolle boel worden!

De toevoeging van Jan zal het een en ander wel verklaren voor hanslans. Het was ooit zo, maar de hotelbemiddelaar heeft verder geen moeite gedaan zich nog eens op de hoogte te laten brengen van het hele verhaal. Alleen maar moeilijk en zo.

hanslans
User
spacer line

Hartelijk bedankt voor jullie goede raad.

advo999
User
User icon of advo999
spacer line

Beste Yerun,

Volgens mij is het toch iets anders. Een VOA kan slechts op een paar luchthavens worden gekocht.
Ikzelf vlieg 6 a 7 keer per jaar naar Semarang. Ook dat is een internationale luchthaven (?!?) omdat Garuda 2 x per week naar Singapore vliegt.
Maar......daar kan je echt geen VOA krijgen.

Zou voor mij namelijk ook ideaal zijn: Amsterdam-Singapore-Semarang.

Onderstaand van de site van de Indonesiche Ambassade.
Entry ports where visa-on-arrival may be issued are the Soekarno-Hatta airport in Jakarta, Ngurah Rai airport in Bali, Sultan Syarif Hasim airport in Pekanbaru, Tabing airport in Padang, Juanda Air port of Surabaya and the Sam Ratulangi airport in Manado.

Het is een WONDERBAARLIJK land.....

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

advo999,

Ik was twee weken geleden op de Indonesische ambassade in Kuala Lumpur. Daar hing een overzichtje met VOA-punten. Semarang stond daar gewoon bij, net als Yogyakarta, Solo e.d. Batam is ook een entry point waar ik afgelopen week nog de VOA-balie (ferry-terminal, niet het vliegveld) in gebruik heb gezien.

Vreemd dus dat de info afwijkt van wat het daadwerkelijk is, beide kanten op. Aan de andere kant is dergelijke foute informatie heel normaal hier, dus zal je het proefondervindelijk moeten uitzoeken. Als jij zegt dat het op Semarang niet werkt, dan neem ik dat graag van je aan dus. Emoticon: Wink

Zal eens kijken of ik het lijstje ook online kan vinden.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Aah, daar is het lijstje wat ik ken, met de eerdergenoemde toevoegingen EN Semarang dus. Emoticon: Confused

http://www.kbrikl.org.my/immig(...)on/visa_arrival.html

Polonia in Medan - Sultan Syarif Kasim in Pekanbaru -Tabing in Padang- Soekarno-Hatta in Jakarta - Juanda in Surabaya - Ngurah Rai in Bali - Samratulangi in Manado-Hussein Sastranegara in Bandung-Adi Sucipto in Yogyakarta-Halim Perdana Kusuma in Jakarta-Adisumarmo in Surakarta-Selaparang in Mataram-Sepinggan in Balikpapan-Hasanuddin in Makassar-El Tari in Kupang- Ahmad Yani in Semarang -Hang Nadim in Batam

Or Seaports:

1. Sekupang, Batu Ampar, Nongsa, Marina, Teluk Senimba and Batam Center in Batam
2. Bandar Bintan Telani Lagoi and Bandar Sri Udana Lobam in Tanjung Uban
3. Belawan in Belawan, Medan
4. Sibolga in Sibolga, Medan
5. Yos Sudarso in Dumai
6. Sri Bintan Pura in Tanjung Pinang
7. Teluk Bayur in Padang
8. Tanjung Priok in Jakarta
9. Padang Bai and Benoa in Bali
10. Jayapura in Jayapura, Irian Jaya
11. Bitung in Bitung
12. Tanjung Balai Karimun in Tanjung Balai Karimun
13. Tanjung Mas in Semarang
14. Tenau in Kupang
15. Pare-Pare in Pare-pare
16. Soekarno-Hatta in Makassar
17. Maumere in Nusa Tenggara Timur

Handig, die desinformatie Emoticon: Puh!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

En - Advo999 - hiermee kan je de immigratie in Semarang om de oren slaan (het is trouwens een superstomme en corrupte immigratie daar in Semarang). Laat je niet kisten door die ambtenaren daar want ze zijn heus "wel aan te pakken": zeker als je de regels c.q. wet kent. Laat ze vervolgens maar opbellen naar Jakarta; dan kruipen ze snel terug.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,929 posts - 13,697 topics - 25,672 members - last post @ 14-11-2019 19:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,699,477 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com