indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

rspelmink
User
spacer line

Oeps... en dan gaan we in NL een rookverbod in de horeca invoeren... hoe gaan we dat in RI doen Emoticon: Puh! Emoticon: Puh!

lees meer:
www.antara.co.id/en/arc/2008/3(...)smokers-are-under-19

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Dus alle rokers van 20 en ouder zouden slechts 20% van het totaal zijn???

Je hoeft niet zo goed te kunnen rekenen om te bedenken dat dit onzin is. Emoticon: Yes!

Emoticon: Party! even naar buiten voor een sigaretje is veel minder een probleem Emoticon: Party!

Iets anders is dat Indonesie wel iets meer tegen roken zou kunnen doen. m.n. iets aan de prijs van het spul, zoals in Nederland gebeurt.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Dus alle rokers van 20 en ouder zouden slechts 20% van het totaal zijn???
Vermoedelijk niet goed vertaald.
Iets anders is dat Indonesie wel iets meer tegen roken zou kunnen doen. m.n. iets aan de prijs van het spul, zoals in Nederland gebeurt.
Is een opmerking die nergens op slaat, een arbeider met een goed loon heeft maximaal IDR50.000 per dag, een pakje sigaretten los gekocht (dus niet per slof) kost ongeveer IDR10.000.
Dus een pakje sigaretten kost 20% of meer van een dagloon, dat betaald een arbeider in Nederland niet.

Zoals Nederland het doet is perfect ,dat de politiek de energie heeft om te discuseren of roken op een terras bij een horecagelegenheid is geld verspillen van de belastingbetaler.
Laat de politiek eens discuseren over wat een roker allemaal voor voordelen heeft voor vadertje staat:
1. De inkomsten uit allerlei heffingen, er tegenover staan natuurlijk hogere kosten voor gezondheidszorg, dit laatste is bijna achterhaald omdat rokers in de toekomst bepaalde kosten niet meer betaald krijgen bij ziek zijn.
2. Een roker zal gemiddeld niet zo lang AOW en pensioen nodig hebben.
3. Een roker zal dus ook niet zo lang behoefte hebben aan verzorging, daardoor hoever er minder hulpbehoevende aan bed te worden vast gebonden omdat men te weinig geld en personeel heeft om deze mensen een goede verzorging te geven.

Als die sigaretten dan zo slecht zijn laten ze dan werelwijd roken verbieden, maar dat kan niet omdat de inkomsten zullen worden gemist.

Laat Nederlanders zich aub niet bemoeien met het roken in IndonesiŽ , wordt dit roken als storend ervaren ga dan op vakantie in een land precies de andere kant op dan IndonesiŽ, daar worden jullie met open armen ontvangen!
Dat land is voor een heel groot gedeelte schatrijk geworden door de sigarettenindustrie en was als eerste die met al die waanzinnige rookverboden is begonnen.
Jan

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Zoals Jan zei , een pakje sigaret kost al 20% van de dagloon van de gewone (vak)man.
Daaruit kan je concluderen dat men niet zo maar een pakje sigaret kan / gaat roken.
Dat zie je ook dat sommige abang2 of tukang2 ook rokok eceran kopen (per stuk). Dat men daar jong begint is wel zo , vooral bij de "gewone man" .
Alleen is de gebruik niet zo veel.Door het simpele feit dat het te duur is.
Vaak gaat men ook "bietsen".Voor mensen die echt geen geld hebben wordt ook een soort sigaret verkocht waarvan de tabak afkomstig is uit de peuken.
Soms zie je ook die rokok oprapers. Weet niet of ze dat nu nog hebben.

Doet me ook denken aan mijn schooltijd.
Begin stiekem te roken toen ik op SMP begin SMA ben. (15-16 jaar.)
Ook vaak gekregen(of bietsen) ,en als je gaat kopen is het per stuk.
Als ik 1 sigaret perdag rook is al veel.
Het is ook meer om stoer te doen , niet omdat wij geen geld hebben.
Of doe je dat bij feesten.
En in mijn omgeving , schoolgenoten roken de meesten niet.
Thuis wordt ook niet gerookt. Tot mijn 19de jaar kan ik niet eens thuis roken (mag niet).

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

verplaatst naar het Nederlandse subforum.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Inderdaad is het roken in Nederland afgenomen, zeker onder jongeren.
Denk niet dat dit komt door de hoge prijd Emoticon: Yeah right! e gaan gewoon op een goedkoper alternatief over.
Veel erger is dat het alcoholverbruik stijgt onder jongeren, maar ook onder ouderen.
Alcohol is in Nederland relatief goedkoop, vergeleken met Scandinavie.
Hoe is dat eigenlijk in Indonesie?
Mijn vader heeft 21jaar gewerkt als Chef van het restaurant van de 2e kamer en hij noemde het Binnenhof altijd ""Het grootste cafe van Nederland"",hij heeft menige minister straalbezopen via de achterdeur in een taxi gewerkt.

Laten we ons inderdaad niet bemoeien met het rookbeleid van Ind

Wat wel opvalt is dat mijn Indische vrienden niet roken, maar af en toe een Kretek heerlijk vinden.; heb er zelf een geprobeerd en ik dacht dat ik stikte

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Op jonge leeftijd roken, verhoogt de kans op diabetes.

Roken is niet alleen een risicofactor voor hart- en vaatziekten en kanker, maar verhoogt ook de kans op diabetes.
Deze conclusie werd geformuleerd na de vaststelling dat jonge rokers makkelijker glucose-intolerantie krijgen, die typisch is voor diabetes.

Tabak heeft een hyperglykemiŽrend (bloedsuikerspiegelverhogend) effect. Nicotine remt immers de insulinesecretie af.
Aaangezien dit hormoon de opname van glucose in de cellen bevordert, heeft glucose de neiging om zich op te hopen in het bloed, waardoor de bloedsuikerspiegel stijgt.
Dat verklaart trouwens waarom rokers geen zoetekauwen zijn en in het algemeen weinig eetlust hebben, want een hoog bloedsuikergehalte werkt eetlustremmend.

Ik kom uit een rokers familie, doch mijn vader was zo wijs om mij op een slimme manier er vanaf te houden.
Hij zei als je tot je 18de niet rookt krijg je van mij 100 NLG. Dat was meer dan 30 jaar geleden dus een aardig bedrag.
Dat heb ik dus vol gehouden en na mijn 18de ben ik er dan ook nooit aan begonnen. Ondanks ik uit een rokers familie kom.

Hoe zit het eigenlijk met de schade van het meeroken van de uitlaatgassen. Wat is schadelijker een sigaret of een uitlaat?

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

hij heeft menige minister straalbezopen via de achterdeur in een taxi gewerkt
Dit is ook terug te vinden in sommige wetten, zeker de wetten wat roken betreft kunnen alleen maar gemaakt zijn in straalbezopen toestand.
Ik ben een roker en heb helemaal geen moeite met strenge regels wat roken betreft, maar dat iemand die betrapt wordt met roken op een treinstation in de open lucht harder wordt aangepakt dan iemand die drugs verkoopt aan minderjarige is gewoon ongeloofwaardig.
Daar zal toch aan gewerkt moeten worden wil Den Haag bij de Bigg Brother nog willen scoren.

Om roken in IIndonesiŽ te gaan verbieden net als in Nederland heeft geen kans van slagen, in IndonesiŽ moet men niet shebben van allerlei wetten die toch niet nagekomen worden.
Jan

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Albert:
als je als fietser staat naast een brommer of scooter,adem je meer giftige stoffen in dan die van een auto.
dochter Eva heb ik niks beloofd, heb haar altijd voorgehouden nooit aan roken te beginnen.
Eef had een afschuwelijk voorbeeld:
haar oma rookte 3 pakjes per dag en in geeindigd met een 24 uurs zuurstoffles,en rolstoel,plus zwaar longemfyseem.
Dit wens je niemand toe!!
knap Albert,dat je hebt volgehouden.
Iedereen die belangstelling heeft voor geschiedenis weet dat alcohol,tabak etc niet de verbieden is; heeft nooit gewerkt.
Houdt de staatskas lekker gevuld.
Bijna iedere Hagenaar weet,dat China town hier een bolwerk is van drugs,gokken,woekerbanken,prostitutie etc.
Maar zelfs de politie grijpt weinig in, omdat het een besloten gemeenschap is. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Albert;

Door niet te roken tot mijn 18e heb ik inderdaad ook wat 'verdiend', mijn rijbewijs. Goede deal want het scheelt me ook nog eens kapitalen aan niet gekochte sigaretten. Nu zo af en toe eens een kretekkie voor de smaak en het sociaal zijn.

Hier in indonesie kun je ook 1 sigaretje kopen, wat het natuurlijk erg aantrekkelijk maakt voor 14-jarige jochies (en meiden, maar in mindere mate) een saffie te kopen bij de man die voor de deur van de school zijn rookwaar verkoopt. Sinds een jaar of wat is er een verbod voor tabaks-reclame OP school en universiteits-terreinen. Daarbuiten hangen de spandoeken en andere uiteraard nog gewoon.

Ho Lee Fuk

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

On 04-03-2008 23:06 Tuti & Jan wrote:
Laat de politiek eens discuseren over wat een roker allemaal voor voordelen heeft voor vadertje staat:
1. De inkomsten uit allerlei heffingen, er tegenover staan natuurlijk hogere kosten voor gezondheidszorg, dit laatste is bijna achterhaald omdat rokers in de toekomst bepaalde kosten niet meer betaald krijgen bij ziek zijn.
2. Een roker zal gemiddeld niet zo lang AOW en pensioen nodig hebben.
3. Een roker zal dus ook niet zo lang behoefte hebben aan verzorging, daardoor hoever er minder hulpbehoevende aan bed te worden vast gebonden omdat men te weinig geld en personeel heeft om deze mensen een goede verzorging te geven.

1. "bepaalde kosten niet meer betaald krijgen bij ziek zijn". Daar wordt over gesproken, maar het lijkt mij niet direct uitvoerbaar. Ik bedoel wat te doen met iemand die 30 jaar geleden voor het laatst heeft gerookt. Die wordt natuurlijk wel geholpen. Dan iemand die 20 jaar..., 10 jaar... 1 jaar of alleen de laatste week niet meer heeft gerookt worden die geholpen? Ergens zal een grens moeten worden getrokken en de uitvoering zal dan erg moeilijk blijken.

2 Ja, minder AOW en pensioen, maar meer 65- uitkering.

3 Zullen we maar vast sigaretten uitdelen aan mensen die t.z.t. op bed vastgebonden moeten worden... Nee, natuurlijk niet.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,109,206 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,275 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,514,924 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com