indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik zie hier vanalles langskomen en probeer er ιιn overzichtelijk geheel van te maken. Tho whom it concerns.

Voor diegenen die het interesseert en/of niet weten: ik heb een toeristische achtergrond, heb op een reisbureau gewerkt en vlieg 3 keer per jaar naar Indonesie (en help vaak mensen met het vinden van een passend ticket).

Mensen hebben diverse redenen voor het boeken van hun goedkope of dure ticket. Hieronder waar je op moet/kunt letten.

• Vluchten met KLM zijn vaak goedkoper vanuit het buitenland (Dusseldorf , Frankfurt, Brussel of Luxemburg) dan vanuit Amsterdam
• Niet voor iedereen is het gunstig om vanuit Amsterdam te vertrekken; mensen uit Zuid Limburg zijn vaak dichterbij Dusseldorf, Frankfurt of Brussel.
• Vluchten vanuit nog verder gelegen plaatsen zoals Parijs, of Londen kunnen wellicht goedkoper zijn maar dan moeten ook alle kosten gerekend worden dus de meerprijs die je betaalt bovenop de luchthaven die het dichtste bij is (taxis, bus, trein, parkeren etc)
• Twee weken vooraf boeken werkt soms wel, soms niet; het ligt aan de tijd van het jaar, de maatschappij, je flexibiliteit en geluk
• Voor lange afstandsvluchten is het soms interessant om 4 tot 7 maanden vooruit te boeken, maar dat is absoluut geen regel
• Ken de prijzen van de diverse maatschappijen en weet wanneer zij hun aanbiedingen de lucht in sturen ( abonneren op nieuwsbrieven
• Maak prijsalerts op de data dat je wilt reizen (bv Skyscanner) of een alert als de prijs onder een bepaald bedrag komt
• Als je de websites kent en je voorkeuren opslaat in de favorieten is het checken van vluchten niet zo heel veel werk
• Rechtstreeks boeken bij de maatschappij of via een ticketaanbieder heeft voor- en nadelen (reserveren van stoelen, betaling (soms alleen met creditcard, soms met een betaalpas) maar is soms duurder/soms dezelfde prijs
• Op dinsdag/woensdag worden vaak aanbiedingen bekend gemaakt maar dat is geen wet van meden of perzen.
• Er is veel verschil in veiligheid, comfort mbt stoelen (breedte, diepte, beenruimte), maaltijden, faciliteiten (opladen mobiele telefoon/laptop, internet), personeel,
• Verschil in bagagevrijdom/afmetingen bagage
• Er zijn grote prijsverschillen mbt de seizoenen; het goedkoopst zijn demaanden februari/april en november, het duurst juli-augustus, 15-23 december en 3-10 januari (afhankelijk hoe Kerstmis en Nieuwjaar valt)
• Vaak zijn de weekenden (vrijdag tm zondag) duurde r dan de overige dagen van de week
• Er zijn grote verschillen in het totaal aantal reisuren, cq overstap(pen) (luchthavens zijn duur om even iets te eten of te drinken)
• Bij sommige luchtvaartmaatschappijen worden op de thuishavens gratis tours aangeboden bij minimale overstappen van zoveel uur (Singapore)
• Je kunt ook overwegen om van de nood een deugd te maken en gericht voor een bepaalde stad kiezen om daar een paar dagen te verblijven op heen- en/of terugreis (bv Dubai, Abu Dhabi, Istanbul, Bangkok, Kuala Lumpur, Singapore)
• Welke vlucht past is ook afhankelijk van de aansluitende doorvlucht bij aankomst in Indonesie.
-Voor Banda Aceh, Medan of Padang is het vaak slimmer om een vlucht v ia Kuala Lumpur of Singapore te kiezen, eventueel een los ticket bijboeken met bv Air Asia
-Voor Papua en Maluku kun je het best in de (vroege) avond aankome n (Jakarta) voor een goede (en niet te dure) aansluiting (Emirates, Etihad, KLM, Qatar) Het betkenet altijd 2 nachten in het vliegtuig.
Voor NTT is het afhankelijk waar je heen wil. Je kϊnt de volgende dag in bijvoorbeeld Kupang zijn via Jakarta en bij aankomsten vroege vluchten (Singapore Aiurlines, Malaysia Airlines, Garuda) of Maumere, Ende of Labuan Bajo via Jakarta, ook met vroege vluchten (Singapore Airlines of Malaysia Airlines) alternartief overnachten in Jakarta of Denpasar.
Voor Manado is het korter via Singapore (Singapore Airlines)

Reken voor de overstap in Jakarta op 3 tot 4 uur (afhankelijk of er van terminal gewisseld moet worden. Alle Garudavluchten vertekken van de internationale terminal (ik ga ervanuit dat dat bij de nieuwe terminal ook zo is). Minimaal 3 uur bij overstap op dezelfde terminal, minimaal 4 uur bij overstap via een andere terminal. Bij het overstappen/dooorlabelen van bagage met Garuda kan de overstaptijd korter zijn en is dit de verantwoordelijkheid van de maatschappij.
• let op bij middenoosten maatschappijen zoals Emirates, Etihad en Qatar mbt de terugreisdatum/-dag . Deze vluchten vertrekken nl. allemaal ( net) na middernacht waarbij je op dezelfde dag aankomt (sommige reizigers misrekenen hiermee een dag); bij een VOA telt deze eventueel 30e dag mee als is het maar voor 10 minuten of zo.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

totto
User
spacer line

Inloggen op klm.be , meestal stuurt men je toch door naar .nl .
Boeken vanaf Antwerpen centraal. Je gaat dan zelf (per trein) naar Antwerpen en krijgt dan een gratis ticket voor de TGV naar schiphol. Duurt 1 uur. Ik zelf en ook gasten hebben verschillen mee gemaakt tot 3 a 400 euro pp. Terug idem, maar je moet zelf je bagage meenemen dus...

Toto Travel.com

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Aanbieding Qatar Airways

Amsterdam-Jakarta vanaf 489 euro
Vliegduur heen 16 uur 35 min, terug 18 uur 35 min overstap in Doha

Amsterdam-Denpasar vanaf 639 euro
Vliegduur heen 17 uur 20 min, terug 17 uur 35 minuten, overstap in Doha

Boeken v o o r 19 juli a.s., rechtstreeks bij Qatar Airways
Reizen vanaf tusen 1 oktober met 15 december

http://www.qatarairways.com/nl(...).page?cid=EMNL807390

Qatar heeft haar thuisbasis in Doha en een ultramodern groot vliegveld. Ik heb er afgelopen december/januari mee gevlogen. Geweldige service, professioneel, valt in de categorie van Singapore Airlines, Etihad en Emirates.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-07-2016 13:49 bulekurus wrote:
Zieleffe ik weet dat het jullie nationale trots is maar trekt op niets..
Wat ik wel doe is een vlucht boeken met garuda op de site van klm en die is goedkoper dan op de site van garuda ..
Ja, dat heb ik voor mijn vlucht van begin mei ook gedaan. Kon alleen niet online inchecken.
En toen ik alsnog besloot om een aansluitende vlucht vanuit Denpasar te nemen met Garuda kon mijn bagage niet doorgelabeld worden

Josvdberg
User
spacer line

On 14-07-2016 15:29 jobvanstaalduinen wrote:

[quote removed]

De laatste twee jaar boekte ik bij Singapore Airlines . Die waren toen vlak voor vertrek peperduur. Dus ga ik daar dit jaar ook niet op gokken.

Heb ik ook een tijdje gedaan, vaak zelfs 3 dagen voor vetrek. Koste altijd 1095 en soms of 1395. Heel soms had je geluk en hadden ze een ticket voor in de 700

Josvdberg
User
spacer line

On 14-07-2016 20:51 jupje wrote:

[quote removed]

et is dus een meer kwestie van wat extra reistijd vanwege een (of twee) overstap(pen).
Je kunt dan wel enerzijds zeggen, dat die meerprijs van pak 'm beet 300 uren te verwaarlozen is vergeleken met het bedrag van de hele vakantiereis, anderzijds vind ik zelf het aantal uren van pak 'm beet 5 uur extra reistijd te verwaarlozen met het totaal aantal uren vakantieverblijf.
het gaat ook om het ongemak wat hebt als je veel moet overstappen. Wachten voor de securitychecks etc

bulekurus
User
spacer line

Heb daarstraks voor mijn moeder (70 jaar) even gekeken wat het beste voor haar is om nr indonesie te komen .. ze heeft in haar hele leven nog nooit zo ver gevlogen , laat staan naar zo een appenland geweest maar ze wilt toch haar enige zoon komen bezoeken in yogya Emoticon: Smile
Vertrekken met de thalys uit brussel-Zuid naar schiphol . ( want Brussel International is helemaal om zot te worden na de aanslagen ) om dan met klm naar jakarta te vliegen en terug 536 € treinticket inbegrepen , als je weet dat de thalys alleen al 140 € kost . Vertrekken op 2 september.
Klm niet mijn favoriet maar wel gemakkelijk voor een jonge dame Emoticon: Yes!

Josvdberg
User
spacer line

U boekt voor uw eigen moeder een vlucht met een maatschappij die, zoals u hier eerder schreef, "verouderde,krappe stoelen, slechte bediening heeft"?

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Nee, alleen voor zijn schoonmoeder Emoticon: Worship Emoticon: Worship

It's only kinky the first time.

Josvdberg
User
spacer line

Ja die zal hij wel bedoelen, kan niet anders Emoticon: Smile

bulekurus
User
spacer line

Hallo heb ik gezegd dat ik geboekt heb ... Er is ook een Emirates voor 596 vertrekkend uit Brussel.. ik laat haar beslissen wat ze wilt... zij is niet zo moeilijk .. ik geef mijn mening zij kiest..direct..krappe stoelen of stopover en meer luxe ..ook mijn Indo schoonmoeder vliegt business .. die kan dat betalen Emoticon: Bye bye

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

De relatie van krappe stoelen en meer luxe ontgaat me. Emoticon: Confused

bulekurus
User
spacer line

Ja oyibo als je +100 kilo weegt weet je niet wat luxe is Emoticon: Shut up!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ehm ja, 1 van de redenen dat ik long haul flights business vlieg. Het is niet echt geweldig om 12 uur lang in tourist class te zitten naast een kiloknaller die continue grensverleggend bezig is met de hangende speklappen in de belendende stoelen. Emoticon: Nooo

Nog los van de meekomende apneu bij een dergelijk overgewicht.

Ik maak me overigens ernstig zorgen als zo'n kiloknaller naar de wc gaat. mocht zo iemand op het briljante idee komen nog zittende door te trekken? Het vacuum zal indrukwekkend zijn Emoticon: Laugh out loud

bulekurus
User
spacer line

Oei jij hebt al horror vluchten meegemaakt Emoticon: Devil en dat met klm stoeltjes Emoticon: Laugh out loud

1 van de redenen dat ik ook niet met klm vlieg is , als ik 2 gin tonic drink krijg ik er geen meer ..terwijl met qatar kan ik heel de nacht drinken Emoticon: Smile

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Teleurstellend misschien, was geen KLM. Thai, Smooth as silk.............

Ach over het algemeen doen ze nooit moeilijk over drankjes. Even in de benen komen en de pantry is doet wonderen. Ook KLM niet. Nu nog wachten op een overheerlijke Heineken Ice cold uit de tap Emoticon: Smile . op niet KLM vluchten dan.............................

salina
User
User icon of salina
spacer line

Maakt mij niet uit wie naast me zit als ze maar niet gaan kotsen.

" rel="nofollow">

Josvdberg
User
spacer line

On 15-07-2016 15:03 bulekurus wrote:
Oei jij hebt al horror vluchten meegemaakt Emoticon: Devil en dat met klm stoeltjes Emoticon: Laugh out loud

1 van de redenen dat ik ook niet met klm vlieg is , als ik 2 gin tonic drink krijg ik er geen meer ..

Ze hebben natuurlijk ervaring genoeg om te zien wie er niet tegen alcohol kan.

spacer line  

Op 14-07-2016 22:40 schreef Anne Mieke:
Aanbieding Qatar Airways

Amsterdam-Jakarta vanaf 489 euro
Vliegduur heen 16 uur 35 min, terug 18 uur 35 min overstap in Doha

Amsterdam-Denpasar vanaf 639 euro
Vliegduur heen 17 uur 20 min, terug 17 uur 35 minuten, overstap in Doha

Boeken v o o r 19 juli a.s., rechtstreeks bij Qatar Airways
Reizen vanaf tusen 1 oktober met 15 december

http://www.qatarairways.com/nl(...).page?cid=EMNL807390

Anne Mieke dank voor je uitgebreide informatie. Quatar Airways kwam bij mij uit op minimaal rond de 800 euro, waarbij het vluchtschema ook wel erg ongunstig is. Midden in de nacht overstappen en op de terugweg vanaf Denpasar in de nacht vertrekken. Ik ga dus maar op basis van jouw tips KLM, Singapore Airlines of Garuda proberen.

Josvdberg
User
spacer line

On 15-07-2016 13:56 bulekurus wrote:
Hallo heb ik gezegd dat ik geboekt heb ... Er is ook een Emirates voor 596 vertrekkend uit Brussel.. ik laat haar beslissen wat ze wilt... zij is niet zo moeilijk .. ik geef mijn mening zij kiest..direct..krappe stoelen of stopover en meer luxe ..ook mijn Indo schoonmoeder vliegt business .. die kan dat betalen Emoticon: Bye bye

Inconsequent gedrag. Het afstompingproces is een echte sluipmoordenaar bij lang verblijf in Indo.

bulekurus
User
spacer line

Op 15-07-2016 15:35 schreef Josvdberg:

[quote verwijderd]

Ze hebben natuurlijk ervaring genoeg om te zien wie er niet tegen alcohol kan.

Ik hou zo niet van regeltjes, 1 van de redenen dat ik indonesie woon .. free in the jungle

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-07-2016 16:30 bulekurus wrote:

[quote removed]

Ik hou zo niet van regeltjes, 1 van de redenen dat ik indonesie woon .. free in the jungle
Hm..... het gaat over alcohol, de KLM, gin tonic en regeltjes..... en oa. daarom in Indonesie.... waar alcohol een vies woord is, ik me een crimineel voel als ik vraag waar de drankwinkel is, er razzia's zijn, het op Java stikt van de oplosan bij gebrek aan iets fatsoenlijks en zo kan ik nog wel even doorgaan.... Als er ergens wel alcohoholregels zijn dan is het in Indonesie (niet overal hoor, er zijn nog gebieden waar je zoveel kunt kopen als je wilt.... lijkt af en toe goed op gin Emoticon: Smile )

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-07-2016 15:40 jobvanstaalduinen wrote:

[quote removed]

Anne Mieke dank voor je uitgebreide informatie. Quatar Airways kwam bij mij uit op minimaal rond de 800 euro, waarbij het vluchtschema ook wel erg ongunstig is. Midden in de nacht overstappen en op de terugweg vanaf Denpasar in de nacht vertrekken. Ik ga dus maar op basis van jouw tips KLM, Singapore Airlines of Garuda proberen.

Zo zie je maar. smaken verschillen De vluchten naar Qatar vertrekken rond 17:00/1800 (winter-/zomertijd). Het is ongeveer 6 uur naar Doha en je komt aan rond 23:00/24:00 Nederlandse tijd.. Een paar uur later door als het “onze bedtijd” is en je niks van tijdsverchil hebt gemerkt. Naar Jakarta betekent het een extra overstap maar voor Denpasar blijft het gelijk en doet Qatar er zelfs korter over dan Garuda als ik het goed heb.
Ik vind het zelf fijn om zo laat te vertrekken en ik hoop dat ik rond Kerst weer tegen een enigszins normale prijs met Qatar kan gaan. (bij Garuda zit er dat niet in). Als de prijzen exact hetzelfde zouden zijn dan zou die volgorde er als volgt uit zien:
- Singapore Airlines (kan nog dezelfde dag doorvliegen)
- Garuda/Qatar (Garuda eerdere aankomst /Qatar fijnere overstap
- KLM

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-07-2016 13:02 oyibo wrote:
Ik heb verschillende keren gevlogen met Turkish Airlines. Zowel business als tourist. De waardering voor de service is aanzienlijk hoger dan met KLM. Zou deze maatschappij niet zo maar schrappen.
Toch maar ff niet meer met TA of via Istanbul ...

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Al je iemand willen dan kan het al niet meer, het vliegveld is gesloten, oeps je zal in de transito ruimte zitten te wachten op je vlucht naar Jakarta. Emoticon: Confused

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,119 posts - 13,484 topics - 16,232 members - last post @ 20-09-2017 10:21 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,951,837 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com