indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, the island of the Gods > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jonerikhag
User
spacer line

Kan iemand mij zeggen op welke data in 2005 Galungan, Kuningan, evt. Nyepi vallen? Ivm planning van onze volgende reis naar Bali. Alvast bedankt.

Can anyone tell me what the dates in 2005 would be for the ceremonies of Kuningan, Nyepi?

Jon Hagen

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Hindu Bali Day of Silence (Nyepi) - Friday, 11 March 2005

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

There is a Galungan Day somewhere in August if I'm not mistaking. There should be one in January again.

idbrj
User
spacer line

Jon,

Galungan valt meestal in januari.
Nyepi valt meestal in februari en
Kuningan is meestal in augustus.

Geen garantie, maar ik heb het mijn Balinese vriend Putu gevraagd.

jonerikhag
User
spacer line

bEDANKT IDBRJ.

aLS ER 210 DAGEN (BALINESE JAAR) ZITTEN TUSSEN OPEENVOLGENDE GALUNGANS ZOU DE VOLGENDE BEGIN MAART VALLEN. oF KLOPT DIT NIET?

jON

Frits
User
spacer line

Nyepi is het Balinese Nieuwjaar en zij gebruiken voor Upatara's de Hindu jaartelling en kalender.
Galungan en Kuningan vallen zo'n 10 dagen na elkaar (recent 11 resp 21 augustus) en dit is een periode van veel vrij op Bali. ik ken de data voor 2005 niet, maar normaliter komen deze feestagen circa 2x voor in ons kalenderjaar..Vraag het reisbureau ernaar

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Nyepi is ieder jaar op een andere datum volgens mij. Omdat het Balinees Jaar 420 dagen telt.

Happy 1927 volgend jaar...

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Robert
User
User icon of Robert
spacer line

Take a look here:

http://www.bali-events.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,925,131 topic views - 238,340 posts - 13,717 topics - 29,630 members - last post @ 07-04-2020 06:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,978,308 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com