indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Hitami
User
spacer line

Op dit moment is dit onderwerp in Nederland actueel.

Tijdens Soeharto regime vrouwen met een "gym kleding in Ancol of full dress" werd verboden om in zwembad te zwemmen. Nu zie je ze overal.

Wat vinden jullie ervan ????

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik zwem niet ik heb een andere hobby Emoticon: Bye bye Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Als ik zo'n smurf in het zwembad zie is dat een teken dat ik wat moet minderen met de drank! Emoticon: Wink

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nou Hitami en Om Ziel,
Ja wat moet je er van zeggen?
Is het echt nodig?Moslims hier in Den Haag zwemmen al strikt gescheiden, de mannetjes en vrouwtjes apart [in bepaalde zwembaden] dus ik zie het nut niet in.
Heb 6 zwemdiploma"s, dus ben bereid iemand in boerkini uit het water te slepen.
Alleen als iemand op de bodem ligt en zij moet gereanimeerd woreden,dan moet de boerkini uit.
Is dit geen vreselijke onzin? en ben ook nog Christen Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Bye bye

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

DD3, hou op,moest vreselijk lachen!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Geef mij maar mono kini oftewel topless .
Geen gezeur met Boer Kini .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik word in RI niet geaccepteerd met een zwembroek die op een korte broek lijkt. Wordt dan vriendelijk verzocht een "echte" zwembroek (die doorgaans minisculer is) aan te trekken.
Wel is het soort zwempakken van de dames hier aan het conserveren. Behalve op Bali dan.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Gezonde reactie Om Sid!!
Maar hoe zit het dan met die mannen?
Volgende stap: zo"n man met een lang gewaad in het zwembad?en die dreigt te verdrinken?
Hoe moet je dan helpen, want als vrouw is lichamelijk contact verboden., zelfs als hulpverleenster.
Gelukkig niet bij allemaal!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 26-02-2008 14:41 merapi wrote:
Gezonde reactie Om Sid!!
Maar hoe zit het dan met die mannen?

Ik kijk alleen maar naar de vrouwtjes .
Zolang het nog kan . Emoticon: Nice

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nou,nou
Misschien een idee voor een nieuw programma op tv:
In plaats van Boer zoekt vrouw
Boer zoekt kini

YB
wat bedoel je met dat de zwempakken bij vrouwen aan het conserveren zijn?
Toch niet wat we in Nederland kende, meestal zelfgebreide afschuwelijke dingen met hoog gesloten pijpen en strak.?
De heren hadden ook zoiets: dat werd in sappig Haags vadermoorders genoemd, vanwege het afknellende gedoe.
Maar ik neem aan dat je bedoelt in RI beschaafd te kleden, naar hun gewoontes.
Waarom is dat op Bali anders?

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

• Hoelang geleden was het eendelig badpak nog normaal ........ ????
  • Als men zonodig in boerkini wil 'egotrippen' dan moet men hun maar in hun 'uppie' laten ' egotrippen' ...... dan hoor je maar niet bij de ' grootste algemene deler' ........ ieder komt toch toe wat hem toekomt ...... ya toch .....
  • Extremistische fundamantalisten moeten de gelegenheid kunnen krijgen om te kunnen 'navelstaren' ......

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Ja hoor daar gaan we weer, je blijft niet uitgeschreven over die moslim geloof, en van moslima’s en wat daaraan verbonden zit
    Ik had even net toevallig Netwerk gekeken, men had daar een heel discussie er over.
    Wat mij verbaasde dat daar een Moslim man zijn ongenoegen over die achterlijke mannier van de moslima's weer op een verkeerd mannier in de publiciteit te brengen.
    Hij sprak van de tijd terug zetten, en sprak van dat het helemaal niet de bedoeling is om bedekt te zijn.
    Er waren Nederlandse vrouwen die spraken van dat daardoor zij hun het gevoel gaven dat ze te naakt liepen, en dat ze daar van beschuldigd zouden worden.
    Want tussen die boerkini en toples wel duidelijk is eendelig badpak, dat is met bedekte buik, voor diegene die dat niet weten.
    Voor mij was het duidelijk het was weer eens een Nederlandse bekeerling van een moslima die nog roomse moest zijn dan de paus.
    Dat zijn meestal de ergerste!!!! de beste van de klas te zijn, verschrikkelijke mensen zijn dat, ook nog eens, geen goed woord voor hen...... Emoticon: Angry
    Of nog meer moest zijn dan de Imam van een Moskee…….. Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated Emoticon: Cry

ardianto
    User
    User icon of ardianto
    spacer line

Indonesia is van nature islamitisch, prima, vooral houden zou. Nederland is van oorsprong joods-christelijk en tevens een westers land. Waarom mag dat stukje erfgoed niet behouden blijven? Waarom moet Nederland volgens minister Vogelaar zonodig een joods-christelijke-islamitsche cultuur worden? In Nederland passen absoluut geen Islamitische middeleeuwse cultuurverschijnselen zoals boerka's of boerkini's. Zo snel mogelijk afschaffen daar in Nederland dus.

Vroeger hadden we dat gezeik niet in Nederland, geen moslims, geen moskee's en al helemaal geen pinguinpakken in zwembaden. Het begon met de hoofddoek, toen kregen we de boerka, nu is het weer de boerkini, en over enkele jaren DISCUSSEREN we er serieus over of we al of niet de fatwa in de grondwet moeten opnemen, of dan maar gelijk moeten inwisselen voor de sharia.

Het is toch van de zotten om er als een clown bij te gaan lopen en dat ook nog toe te staan onder het motto "hoe meer multi-culti, hoe beter". Als je echt jezelf in zo'n pak wil hijsen, prima, elk jaar in februari ben je van harte welkom in brabant, tijdens de carnaval. Kijk dan toch die foto van dangdude, het is toch fRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.cking niet te filmen om jezelf zo te vertonen om Allah te behagen. Het zou niet eens een discussiepunt moeten zijn. Het feit dat het dat wel geworden is zegt al heel wat over de islamisering in Nederland.

Als ik hier in RI in de buitenlucht ben zul je mij echt niet zonder t-shirt of overhemd betrappen en zelden met korte broek (behalve dan in Bali). Nee, ik pas me aan, aan de normen en waarden van hier. Maar om je in Nederland aan te passen, mijn god, dat is wel erg vreemd en blijkbaar helemaal niet nodig, want daar lust men wel pap van multi-culti.

Pas je aan. Kun of wil je dat niet? Blijf dan vooral in Noord-Afrika, want in dat geval is Nederland gewoon vol.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geďntegreerd. Oke, noem er eentje dan

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Leuke discussie!
    De reactie van Om Ziel trof mij, omdat ik het herken.
    Nederlandse vrouwen, die tot de Islam zijn bekeerd[veelal door een huwelijk]zijn inderdaad nog roomser dan de paus.
    Maar geloof me,dit soort huwelijken halen doorgaans de 5jaar niet, meestal door familie invloeden.

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Ardianto
    Pas je aan. Kun of wil je dat niet? Blijf dan vooral in Noord-Afrika, want in dat geval is Nederland gewoon vol.

Die mevr is 8 jaar geleden tot de moslim bekeerd.
    Ze was al niet stabiel in haar leven, maar nu ze heeft wat ze zocht, iemand die haar nog verder en dieper in de besodemieterende wereld brengt.
    Maar ze heeft wel de pers gehaald, en heeft van avond bij Pauw, en Witteman (TV programma) aan tafel gezeten, en mocht zij haar verhaal doen dus ja ze heeft al de aandacht die ze wilde.
    En wat me verontrust is dat men het ook nog leuk vind ook.
    Men maakt er grappen over, en er was iemand die met haar wilde gaan zwemmen.
    Dus de doel is al bereikt, ze heeft haar aandacht, gekregen, nu nog wachten op steniging, als haar broek per ongeluk afzakt, die ze vergeten had aan te knopen......… Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Yogya-Bali
    User
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

On 26-02-2008 16:12 merapi wrote:
    YB
    wat bedoel je met dat de zwempakken bij vrouwen aan het conserveren zijn?
    Toch niet wat we in Nederland kende, meestal zelfgebreide afschuwelijke dingen met hoog gesloten pijpen en strak.?
    -----
    Maar ik neem aan dat je bedoelt in RI beschaafd te kleden, naar hun gewoontes.
    Waarom is dat op Bali anders?

Ze zien zich wat conservatiever aan het kleden als ze in een zwembad gaan. Sommigen met al hun kleding aan. In openbare zwembaden is dat echter niet toegestaan. Het heeft niets met beschaafd of gewoontes te maken; het is pure invloed (psychische dwang) van de islam fundamentalisten. Het staat juist geheel haaks op de wijze waarop de Indonesier is (was) gewend zich te kleden.
    In Bali (buiten de toeristen om) zijn de Balineze vrouwen als ze gaan zwemmen, stukken minder conservatief gekleed (betekent niet dat ze monokini's dragen; dat is verre van gewoon).

Jeroen
    Administrator
    User icon of Jeroen
    spacer line

Topic verplaatst naar 'Andere praat'.

sapolidi
    User
    User icon of sapolidi
    spacer line

On 26-02-2008 22:50 ardianto wrote:

Het is toch van de zotten om er als een clown bij te gaan lopen en dat ook nog toe te staan onder het motto "hoe meer multi-culti, hoe beter". Als je echt jezelf in zon pak wil hijsen, prima, elk jaar in februari ben je van harte welkom in brabant, tijdens de carnaval. Kijk dan toch die foto van dangdude, het is toch fRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.cking niet te filmen om jezelf zo te vertonen om Allah te behagen. Het zou niet eens een discussiepunt moeten zijn.

Dat zo’n zwempak niet aan jouw smaak voldoet kan ik me goed voorstellen, maar om er nu meteen het waardeoordeel “clownspak” aan toe te kennen, vind ik weer iets te ver gaan . Jouw normen zijn dus bepalend hoe een ander eruit moet zien.

Gaan we deze uitingen van bestaande sub-culturen hier in Nederland dan ook maar verbieden? Want in jouw ogen zijn het natuurlijk ook zotten die er als een clown uitzien. Het lijkt tegenwoordig wel of alles nu een onderwerp van discussie is. Of heeft het alleen maar betrekking op het moslim-zijn?
    Tegen een volledige gezichtsbedekking heb ik wel mijn bedenkingen, omdat in een gesprek gezichtsuitdrukkingen ook een belangrijke functie hebben. Maar voor de rest is het "leven en laten leven".

ardianto
    User
    User icon of ardianto
    spacer line

On 27-02-2008 02:49 sapolidi wrote:

...

Dat zo’n zwempak niet aan jouw smaak voldoet kan ik me goed voorstellen, maar om er nu meteen het waardeoordeel “clownspak” aan toe te kennen, vind ik weer iets te ver gaan . Jouw normen zijn dus bepalend hoe een ander eruit moet zien.

Nee, ik had het niet over mijn normen, ik had het over het perse willen doordrukken van de islamitische normen in de joods-christelijke beschaving. Dat gaat dus niet passen. Noem mij 1 westers land waar de islam succesvol geďntegreerd is in de samenleving.

Kijk ook even naar het nieuws in 2015

ps. complimenten voor je westerse foto's! Emoticon: Bye bye

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geďntegreerd. Oke, noem er eentje dan

sapolidi
    User
    User icon of sapolidi
    spacer line

On 27-02-2008 03:42 ardianto wrote:

Nee, ik had het niet over mijn normen, ik had het over het perse willen doordrukken van de islamitische normen in de joods-christelijke beschaving. Dat gaat dus niet passen.

Zolang ze het op zichzelf toepassen is dit voor mij geen enkel probleem. Iedere godsdienst is vrij in het belijden van hun geloof, inclusief de uitingsvormen.. Als het verplicht wordt opgelegd aan andersdenkenden, is het natuurlijk andere koek. Maar hiervan heb ik persoonlijk nog niets gemerkt.

Noem mij 1 westers land waar de islam succesvol geďntegreerd is in de samenleving.

Zolang er van de dominante cultuur geen acceptatie of begrip is, maar zoals nu alleen maar weerstand, zal er ook nooit sprake kunnen zijn van intergratie.

Kijk ook even naar het nieuws in 2015

Zoiets voorspelbaars is helaas niet aan mij besteed ardianto. Maar er zijn genoeg anderen die zoiets wel leuk vinden. Vrijheid, blijheid toch?

ps. complimenten voor je westerse fotos! Emoticon: Bye bye

Mag geen naam hebben. deze waren nog één van de onschuldigsten. Emoticon: Bye bye

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Sapolidi
    Gaan we deze uitingen van bestaande sub-culturen hier in Nederland dan ook maar verbieden? Want in jouw ogen zijn het natuurlijk ook zotten die er als een clown uitzien
    Ergens las ik dat de werkgever een ander soort ziektekosten verzekering wil.
    Ze zijn het beu dat er via piercing plaatsen, en sport blessures, de ziekte kosten daarvoor opdraaien.
    Ze willen alleen een verzekering voor ongelukken op het bedrijf zelf.
    Zie hier dat het ook tegen hen kan worden ingezet, zodat het aan de gemeenschap tellende sociale uitkeringen daarvan het gevolg is

Sapolidi
    Zolang ze het op zichzelf toepassen is dit voor mij geen enkel probleem. Iedere godsdienst is vrij in het belijden van hun geloof, inclusief de uitingsvormen.. Als het verplicht wordt opgelegd aan andersdenkenden, is het natuurlijk andere koek. Maar hiervan heb ik persoonlijk nog niets gemerkt
    Dan heb je echt je ogen dicht gehad, als je in Indonesië bent geweest.
    Want daaraan kan je herleiden wat er van af 1980 tot heden is gebeurd.
    Steeds meer verplichtingen opleggen naar de mensen die het al zo moeilijk hebben.
    Zo krijg je ook steeds te maken met meer en meer regelgeving waarop je ziet dat het voor anderen een vreemd gevoel gaat geven, dat ze met een badpak al zich naakt voelt, bij zo’n boerkini.
    Het zal mij niet verbazen dat er straks mensen zijn die hun zwembroek en of zwempak uittrekt, waarbij de boerkini dragers nooit meer in dat zwembad zullen gaan.
    Maar In uw betoog beproef ik enorme naďviteit, geschiedenis heeft al vele waarschuwingen laten zien, maar sommigen zijn hardleers……………….. Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: Devil Emoticon: Confused

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Met alle respect, maar een modeverschijnsel zal in de regel weinig te maken hebben met het door willen drukken van Islamitische normen. Je kunt er ook te zwaar aan tillen als je onze Islamistische teletubbies bommetje ziet doen in het lokale zwembad, beter daar als in de gazastrook om in termen van de bommen te blijven.

Bovendien zal het bij menig een zeker in Nederland op de lachspieren werken zo'n outfit. En dan is de lol er weer snel af.

It's only kinky the first time.

Hitami
    User
    spacer line

Boerkini, boerka en hoofddoek kun je niet vergelijken met hanenkam. Hannekan heeft te maken met vrije expressie terwijl boerka etc met ONDERDRUKKING.

Hoe de discussie gevoerd werd in Nederland, dit omdat men de neiging heeft om moslim als groep te zien, gaan ze ook als groep gedragen. Dus verschuilen achter de groep. Met als gevolgd provocatie.

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Hitami, de boerkini is verre van nieuw.
    Ook in andere landen heb ik ze al enige jaren geleden gezien, en zijn ze ook geen blijver geworden. Zo'n boerkini heeft nogal wat nadelen tijdens het badderen werd me vertelt. En niet alleen de de aandacht die zo'n teletubbie outfit trekt.

It's only kinky the first time.

sapolidi
    User
    User icon of sapolidi
    spacer line

On 27-02-2008 11:08 Hitami wrote:
    Boerkini, boerka en hoofddoek kun je niet vergelijken met hanenkam. Hannekan heeft te maken met vrije expressie terwijl boerka etc met ONDERDRUKKING.

Hoe de discussie gevoerd werd in Nederland, dit omdat men de neiging heeft om moslim als groep te zien, gaan ze ook als groep gedragen. Dus verschuilen achter de groep. Met als gevolgd provocatie.

In streng islamitische landen zie ik de boerka ook als vorm van onderdrukking van de vrouw. Maar hier in Nederland denk ik, net als jij, dat het een vorm van provocatie is. Je moet als vrouw hier toch sterk in je schoenen staan als je je zo gekleed op straat waagt. Lijkt dan meer op passief verzet, dan op onderdrukking. Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar ik ben die van-top-tot-teen-geklede vrouwen zelf nog nooit tegengekomen. Ook niet in het straatbeeld van de grote steden.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,163,608 topic views - 233,109 posts - 13,680 topics - 23,071 members - last post @ 19-07-2019 12:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,818,455 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com