indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zukhunter
User
User icon of zukhunter
spacer line

Vond dit aritkel in de telegraaf

http://reiskrant.nl/reiskrant/(...)61/Toerisme_IndonesiŰ_weer_in_de_lift.html

Dus ondanks de nieuwe visa regeling en alle andere problemen blijft Indonesie in trek bij de tourist.
En we weten waarom Emoticon: Yes!

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Laat je toch niets wijsmaken door dat Indonesische bureau voor de Statistiek, zoals de Telegraaf. Het leeuwedeel van die toeristen zijn Singaporese toeristen op Bantam, die deels komen om hun concubines daar te bezoeken. Ook alle zakelijke bezoeken aan Indonesie worden als toeristisch bezoek geteld. Volgens datzelfde bureau zouden ca. 1 miljoen toeristen Jakarta bezoeken. I don't think so! Wel is het waar dat het toerisme aantrekt, maar ik denk dat als de Indonesische overheid nog wat meer gastvrij zou zijn, er zeker veel meer toeristen zouden komen, die nu - geef ze ongelijk- voor andere Zuid-Oost Aziatische bestemmingen kiezen.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Behoorlijke bull sh*t if you ask me. De redenering wordt al door Diederick gegeven. Het is makkelijk om per ongeluk ook de zakenreizigers te tellen en nog dubbel te tellen als iedere entry gezien wordt als vakantie.. dan kom je wel aan 2.13 miljoen inderdaad.

Schultz
User
spacer line

Het is valse voorlichting,maar had je soms anders verwacht?
Van zeer nabij weet ik dat het aantal toeristen uit Nederland beslist niet echt is toegenomen t.o..v een paar jaren geleden.(Bali misschien een uitzondering)Wat Diederick vertelt van die Singaporese "toeristen"is volkomen waar,zo zegt mijn zegsman in Jakarta.Veel autoverkopers en andere vlug-rijk-wordende figuren.
In Medan zijn in de laatste 2 jaar zo weinig toeristen gekomen dat menig klein toeristen bedrijfje daar gesloten is,vanwege gebrek aan belangstelling.Laat je niets wijs maken,altijs is er wat,dan onlusten,dan visumplicht.Gezllige dingen voor de toerist.Schultz

spacer line  

Dat het toerisme in Bali toeneemt kunnen we met eigen ogen zien, in July en nu ook is het in zuid-Bali weer lekker druk, wij hebben het idee dat het aantal Europeanen weer ongeveer normaal is, echter Australiers zijn er beduidend minder.
Het hele jaar zien we hier met name meer Japanners in Bali.
Volgens een goede vriend van ons trekt Yogyakarta meer en meer toeristen, wat dan ook niet gek is voor deze bijzondere stad in Java, met veel dingen te zien en een goede sfeer mede door de studenten die daar van alle delen uit Indonesie hun studie volgen.
Promotie Bali,
Jan

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Jogja was afgelopen Maart verdomde rustig. De helft van de winkeltjes en reisburo''s was dicht. Ik denk niet dat dat in 5 maanden zovel veranderd. Ik zal eens navragen Emoticon: Smile

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Vandaag stond in de Jakarta Post ongeveer hetzelfde verhaal. Maar opmerkelijk was dat door datzelfde Centraal Bureau voor Statistiek gesteld werd dat de bezettingsgraad van hotels in Bali was afgenomen en dat de gemiddelde verblijfsduur van de toeristen ook was afgenomen namelijk naar 2,08 dag. Nu dat laatste geeft al aan dat het hier niet louter om toeristen gaat, want welke toerist reist naar IndonesiŰ om er maar 2 dagen te blijven. Dat zijn dus die zakenreizigers en die weekendtoeristen uit Singapore o.a. Een bekend spreekwoord luidt: je hebt leugens en je hebt statistieken

marshall
User
spacer line

Hummm.....ben van Januari t/m Juni in IndonesiŰ geweest.........op Bali, Sengigi (Lombok) en Bukittingi (West-Sumatra) na heb ik bijna geen toeristen gezien. Ik was begin Maart op Bali toen weinig toeristen, in Mei was het er aanzienlijk drukker. N-Sumatra (April-begin Mei) heeeeel rustig, ook bij Toba Lake en Sanosir Island heb ik de toeristen op 1 hand kunnen tellen. Sengigi, Mataram en Gili-Trawangan (Lombok) aardig wat toeristen, echter in Kuta Lombok geen toerist (eind Mei) gezien.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Kuta op Lombok is in deze geen partij. Daar zijn nooit meer dan 10 toeristen. Dit zou ooit een nieuwe toeristische trekpleister moeten worden, maar toen spoelde het strand weg... helaas dus.

Verder was het afgelopen weken iets drukker in Jogja, maar het zijn voornamelijk Indonesische en Aziatische toeristen schijnbaar.

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Vandaag stond er in de Jakarta Post weer een heel verhaal over het nog steeds matige toeristenbezoek aan Bali. Dat heeft positieve en negatieve gevolgen. Positief is dat de toeristen die komen voor een habbekrats in de meest luxe hotels of resorts kunnen verblijven. Negatief is dat veel locale ondernemers hun business moeten sluiten of op een laag pitje moeten zetten. Pikant is dat de Bali Tourism Board in samenwerking met een aantal hotels een enquete houdt onder toeristen, die na wil gaan wat nu precies de gevolgen zijn van de nieuwe visa-politiek van IndonesiŰ (die als grootste oorzaak van het langzame herstel wordt gezien). De resultaten zullen eind augustus aan de Ind. regering worden gepresenteerd. Deskundigen waarschuwen al dat de regering zich daar niks van zal aantrekken.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Megawati laat 10.000 ton rijst in Tanjung Priok wegrotten om de boeren in Indonesie te helpen. Kunnen we dan wel verwachten dat ze hier naar gaat handelen?

Laat Yudhoyono maar eens een tijdje regeren, kijken wat er dan gaat veranderen.. in ieder geval kan de rijst gewoon gegeten worden i.p.v. weg te rotten, wellicht ook een stap in de richting van het tourisme.

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

On 12-08-2004 16:02 Jeroen wrote:
Megawati laat 10.000 ton rijst in Tanjung Priok wegrotten om de boeren in Indonesie te helpen. Kunnen we dan wel verwachten dat ze hier naar gaat handelen?

Jeroen, het lijkt of de regering je hoort, want ook vandaag werd bekend gemaakt dat IndonesiŰ dit jaar zoveel rijst produceert, dat men zelfs kan exporteren. Probleempje, de prijs is te hoog voor de internationale markt. Probleempje opgelost, want men gaat die export dan subsidiŰren en dan vooral dumpen in MaleisiŰ, Timor leste en Papua Nieuw Guina.

Schultz
User
spacer line

Even terug naar het bericht dat het toerisme zou aantrekken.Vandaag ontving ik uit Medan bericht,dat een aantal vakantiegangers hun reis hebben uitgesteld totdat bekend is wie de nieuwe president van Indonesia wordt.Tot dan is het pas-op-de-plaats.Wie weet,dat er met een nieuwe president eindelijk een echte ommekeer in dat mooie land kan komen.Raymond

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Het bericht ontvangen dat 'een aantal vakantiegangers hun vakantie uitstelt' kan natuurlijk. Maar mensen die nu bang zijn af te reizen kunnen beter helemaal niet naar Indonesia gaan in mijn ogen. Het is er echt niet gevaarlijk als in Irak, en bovendien zal een eventuele andere president het land niet in een jaar kunnen veranderen. Da's jammer, want dan moet je nog lang wachten als vakantieganger..

Wellicht zijn het touristen die voor het eerst naar Indonesia willen? Maar ja, wat weten die dan weer van de politiek? Over het algemeen nog veel minder als ik neem ik maar aan voor het gemak.

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

inderdaad bull shit! maar leuk discussiepunt..
De europeanen zijn afgenomen en daarvoor zijn in de plaats de Aziatische toeristen toegenomen. Maar omdat europeanen gemiddeld een langere verblijfsduur hebben dan Aziaten, kunnen de toeristen wel enigszins toenemen maar het geld dat binnenstroomt is minder.

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

spacer line  

Wij hebben en zien nu in Bali beduidend meer toeristen uit Europa dan een jaar terug, tenminste in de maanden July en Augustus.
Hoe lang deze toeristen verblijven kunnen we niet bepalen.
Wat wel echt opvalt is dat er nu meer ouderen hier op vakantie zijn, de Aziaten zien we het hele jaar door meer.
Tuti en Jan

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

maar inderdaad, het toerisme vanuit Europa zit weer in de lift...

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

spacer line  

Als we het nieuws uit Bali zelf geloven was July 2004 een topper, kijk eens op http://www.balidiscovery.com/m(...)/message.asp?Id=2108

Tuti en Jan

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

yep... inderdaad..
doe John M. Daniels de groeten daar in Sanur

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Prijs de dag niet voordat...! Als je het artikel wat beter leest blijkt dat de bestedingen nog steeds 50% achterliggen bij zo'n vijf jaar geleden en dat veel van de toeristen uit de ASEAN regio komen, die gemiddeld veel minder lang blijven (hebben niet zoveel vakantiedagen als westerlingen). Ik wil niet pessimistisch klinken - en ik gun Bali het beste- maar ik ben bang dat het momentum een beetje gepasseerd is. Er zijn nu zoveel andere opties voor betaalbare tropische vakanties. De concurrentie is de afgelopen 5 jaar gewoon groter geworden. Vandaag las ik nog een klacht dat Indonesie bijna niets doet aan toerismepromotie (in vergelijking met b.v. MaleisiŰ of Singapore - enorme bezoekcijfers)

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

ja dat inderdaad wel Diederick...
Ik ben ook van mening dat Indonesie, landelijk aan promotie zou moeten doen. Nu zie je dat een land zoals Malaysia truly asia... een pakkende zin heeft, die de campagne luister bijzet. Dat zou Indonesie ook moeten doen.

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Indonesia - different Asia
Indonesia - more then one million tropical islands
Indonesia - discover real Asia

(ik probeer maar wat)

spacer line  

Dat de mensen met name in Bali maar hun best doen om de toeristen die ze hebben ook te houden.
Regelmatig zie ik hoe met name de toeristen uit de ASEAN regio straal voor de gek gehouden worden.
Ze laten die mensen prijzen betalen waar je niet goed van word en ik denk wel eens : Bali, Bali waar ben je mee bezig.
Met name de Japanners moeten het ontgelden, deze mensen zullen ten alle tijde hun best doen om beleefd te blijven, maar geloof maar dat die thuis hun verhaaltje wel klaar hebben, deze mensen zijn niet achterlijk!!
Ik maak dan snel een vergelijk met de Costa's in Spanje die ook dachten dat het niet op kon, het resultaat weten we met zijn allen.
En zoals al meer geschreven zijn er in Azie meer landen die wat te bieden hebben.
Promotie Bali

EricYen
User
spacer line

Hi allen,

Een bescheiden duit in het zakje:

Allereerst terugkomend op een eerdere opmerking over "toeristisch" bezoek vanuit Singapore naar Batam. Als je het hebt over de gemiddelde verblijfsduur, dan kun je betreffende batam bezoek beter spreken over uren ipv dagen. Batam is geen bestemming voor Singaporanen. Batam is een bestemming voor de shipping & logistics zakenlui (de sales jongens van de logistics met name) die erheen gaan voor het prostituee bezoek, that's all.
Bintan is de bestemming, mede natuurlijk vanwege de prima resorts daar, 45 min. varen van Singapore, resorts zijn in 99% van de gevallen Singapore owned, daar houden de Singaporanen wel van.

Indonesie heeft idd nog wel een en ander te leren qua promotie. Malaysia (truly Asia) en (uniquely) Singapore pakken het wat beter aan. Het is overigens vreemd, als je kijkt naar de kwaliteit van de produkten: Vergelijk topresorts in Malaysia (The Datai, Pangkor Laut, Tangjung Rhu resort etc) maar eens met de top in Bali.

Ik zou zeggen, Bali heeft zoveel meer te bieden, zeker qua cultuur en ook natuurschoonheid. Prijzen zijn er ook doorgaans lager dan Malaysia. Toch zullen velen hier kiezen voor Malaysia. Gemak dient de mens, zeker de aziaat. Malaysia boek je met een click online. Indonesie / Bali: resorts reageren niet, spreken slecht engels, embassade voor visa zijn ronduit onbeschoft in hun behandeling.

Je moet erg veel moeite doen om iets te beoeken naar Bali in vergelijking met Malaysia. Met name de meer ontwikkelde landen in Azie houden het dan al snel voor gezien.

Ik denk dat INdonesie met een imgaoprobleem te kampen gaat krijgen, en het lijkt dat men daar zelf nog aan meehelpt ook door de doorgaans slechte bereikbaarheid.

groet,

Eric

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

embassade voor visa zijn ronduit onbeschoft in hun behandeling.

Nooit een probleem mee gehad, en dat verwacht ik binnenkort ook niet te hebben.

Verder heb je gelijk trouwens. Dat moet ik er ook bij zeggen. Het meeste is trouwens perceptie. Het slechtere Engels zal me een worst wezen. Niet online te boeken zijn ook. Anderen vinden dit inderdaad een must.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,905 posts - 13,695 topics - 25,622 members - last post @ 13-11-2019 20:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,615,003 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com